דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מטחים לגוש דן ולדרום, צה"ל תקף חוליות ששיגרו נ"ט לצפון; לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה

גלנט: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר" | דובר צה"ל: "עד כה עודכנו 210 משפחות חטופים" | 20 משאיות עם מזון ותרופות נכנסו לעזה דרך מעבר רפיח | לוחם מילואים נהרג מירי נ"ט בגבול לבנון | חמאס שחרר אם ובת, אזרחיות אמריקאיות, שחטף | ירי מעזה לעבר איזור המרכז, השפלה ועוטף עזה

  • תקיפות צה״ל ברצועת עזה (צילום: עטיא מוחמד, פלאש90)
    תקיפות צה״ל ברצועת עזה (צילום: עטיא מוחמד, פלאש90)
  • טנקים של צה״ל על גבול הרצועה (צילום: ניאל בדחאן/ פלאש90)
    טנקים של צה״ל על גבול הרצועה (צילום: ניאל בדחאן/ פלאש90)
  • תמונה ראשונה של יהודית ונטלי רענן אחרי שחרורן משבי חמאס (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
    תמונה ראשונה של יהודית ונטלי רענן אחרי שחרורן משבי חמאס (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
  • משפחות החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, ערכו שולחן שבת עם יותר מ-200 מקומות ריקים, מחוץ למוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    משפחות החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, ערכו שולחן שבת עם יותר מ-200 מקומות ריקים, מחוץ למוזיאון תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
  • חיילי מילואים בגבול ישראל ועזה (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
    חיילי מילואים בגבול ישראל ועזה (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-15 למלחמה: לוחם צה"ל במילואים נהרג מירי נ"ט בגבול לבנון, כך הותר לפרסום הבוקר (שבת). שני לוחמים נוספים במילואים נפצעו באורח בינוני כתוצאה מהפגיעה, ואחר נפצע באורח קל. חיזבאללה המשיך את ירי הנ"ט בגבול הצפון גם בצהריים, שני עובדים זרים מתאילנד נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט ביישוב מרגליות.

מעבר רפיח נפתח להעברת סיוע לעזה דרך מצרים, לראשונה מתחילת המלחמה. 20 משאיות עם מזון ותרופות נכנסו. מטחים נורו מעזה לאיזור המרכז, השפלה ועוטף עזה.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, אמר בעדכון היומי: "מעל 50% מהרקטות שמשוגרות מרצועת עזה נוחתות בשטחה והורגות את תושבי הרצועה". הגרי עדכן כי "עד כה נמסרו הודעות למשפחות על 307 חללים שנפלו בקרבות, ועל 210 חטופים שמוחזקים בשבי חמאס. המטרה שלנו היא להשיב את החטופים הביתה".

חמאס שיחרר אתמול שתי אזרחיות אמריקאיות, יהודית רענן (59) ובתה נטלי רענן (18), שנחטפו בתחילת הלחימה. השתיים נחטפו במהלך מתקפת מחבלי חמאס על עוטף עזה, כשהתארחו בקיבוץ נחל עוז. בסמוך להודעה על שחרורן ירה חמאס מטחי רקטות לעוטף עזה ודרום הארץ.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אזעקות באשקלון ובעוטף

אזעקות צבע אדום נשמעו במרחב העיר אשקלון ובכמה יישובים סמוכים במועצה האזורית חוף אשקלון.

נתניהו נפגש עם נשיא קפריסין: "על העולם המתורבת לעמוד איתנו במלחמתנו בחמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שבת) עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, בקריה בתל אביב. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "ניקוס, ידידי, אתה נמצא פה בתקופה שאני יכול לומר שהיא שעתנו הקשה ביותר.

זאת מלחמה בין ציוויליזציה לבין ברבריות. מה שראינו ביישובים שלנו לא ניתן לתיאור. זו הברוטליות הקשה ביותר שראינו נגד העם היהודי מאז השואה. הם רצחו ילדים מול הוריהם והורים מול ילדיהם, שרפו אנשים בעודם בחיים, כרתו ראשים, אנסו ורצחו נשים, הם הרגו תינוקות שהוסתרו בעליית גג. היום נודע לנו על סבתא שנרצחה בעליית גג יחד עם הנכד שלה.

זאת אכזריות ברמה שאי אפשר אפילו לדמיין. המלחמה שלנו בחמאס היא מלחמה של התרבות נגד הברבריות.

כפי שאמרתי באו"ם לפני עשור, חמאס הוא דאעש. אנשים לא האמינו לי. עכשיו הם יודעים שהם גרועים מדאעש, כפי שאמר הנשיא ביידן. הקנצלר שולץ אמר ש׳חמאס הם הנאצים החדשים׳.

העולם התאחד במלחמתו נגד הנאצים, העולם המתורבת התאחד כדי להילחם בדאעש. כעת, על העולם המתורבת לעמוד איתנו במלחמתנו בחמאס. זאת המטרה שלנו. תודה לך על תמיכתך האיתנה מן ההתחלה".

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לאזור שלומי

דובר צה"ל הודיע שחוליית מחבלים זוהתה לפני זמן קצר בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב שלומי, כוח צה"ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור.

ישראל הכחישה דיווח שהמשאיות עם הסיוע ההומניטרי לרצועה לא נבדקו: "כלל הציוד נבדק טרם כניסתו

ממנהלת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הכחישה דיוח בניו יורק טיימס לפיו המשאיות עם הסיוע ההומניטרי לעזה לא נבדקו. "לבקשת הממשל האמריקאי, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל."

החלה פגישת נתניהו ורה״מ איטליה מלוני בקריה בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, בקריה בתל אביב.

דובר צה״ל: ״כ-2,000 חרדים ביקשו להתגייס, נתחיל לקלוט מתנדבים בשני״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אישר כי ״מתחילת הלחימה קיבלנו כ-2,000 פניות מאזרחים חרדים שמעוניינים להתגייס לצבא. ביום שני הקרוב יתחיל תהליך גיוס״.

דובר צה״ל: ״מתחילת הלחימה 550 רקטות חמאס נפלו בעזה והרגו פלסטינים״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי נשא הצהרה לציבור בה התייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה ולבנון. הגרי ציין כי חמאס מנסה להציג עצמו ״כארגון הומאני לאחר ששחרר שתי חטופות. אסור שהעולם ישכח שחמאס גרוע מדאעש. הוא נכנס לישראל וטבח, רצח, שרף וחטף אזרחים. מתחילת הלחימה 550 שיגורי רקטות כושלים נפלו בשטח הרצועה והרגו פלסטינים״.

הרמטכ״ל: ״עזה מורכבת וצפופה, מחכות לנו הפתעות וגם לאויב״

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי דיבר הערב (שבת) למפקדי חטיבת גולני, טרם הכניסה הצפויה של צה"ל לרצועת עזה: "אנחנו ניכנס למשימה מבצעית, מקצועית, להשמיד את הפעילים של חמאס, את התשתיות של חמאס, ואנחנו נזכור בראש שלנו את התמונות והמראות והנופלים של שבת לפני שבועיים". לדברי הלוי, "עזה היא מורכבת, צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים, אבל אנחנו מכינים לו גם". הוא הוסיף: "מלווים אתכם, איתכם בתמרון, עם כל היכולות של צה"ל".

אזעקות באשקלון

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובקיבוצים זיקים וכרמיה.

לפיד: ״המערכה תסתיים רק בשינוי מציאות, מיגור הטרור וביטחון מלא לתושבים״

ראש האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד פרסם הצהרה בה אמר כי ״מטרת העל שאותה חייבת המדינה להשיג בתום המערכה הנוכחית היא: ביטחון מלא ויציב לכל תושבי קו העימות בישראל – בדרום ובצפון. המלחמה, וכל המהלכים המדיניים והאזרחיים שיבואו בעקבותיה, צריכים להוביל לכך שתושבי עוטף עזה ותושבי גבול הצפון יחזרו לביתם ויחיו בתחושת בטחון מלאה, ארוכת טווח, ומתוך הבנה שהם יכולים לגדל שם את ילדיהם בלי לחשוש מטרור״. עוד הוסיף לפיד: ״סיום המערכה לא יכול להיעצר בניצחון צבאי. המערכה תסתיים בשינוי מציאות ובכך שיתקיימו כל התנאים הבאים: מיגור החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה והחזרת החטופים לביתם. עזה תנוהל בידי מנהיגות פלשתינית אחרת, בסיוע העולם הערבי. סיכול התעצמות חיזבאללה בלבנון והרחקתו מהגבול. גיוס הקהיליה הבינלאומית למאבק בציר הטרור האיראני״.

טלאל אל הינדי, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בתקיפת צה״ל ברצועה

בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, טלאל אל-הינדי, חוסל בתקיפת ביתו במרכז רצועת עזה מוקדם יותר.

ביידן לחטופות ששוחררו: ״שמח שאתן בבית, נוציא משם את כולם״

הבית הלבן פרסם תיעוד של שיחה שערך הנשיא ג'ו ביידן עם יהודית ונטלי רענן, אם ובתה בעלות אזרחית אמריקנית, לאחר שובן מהשבי בעזה. ביידן פנה תחילה ליהודית ואמר: "אני כל כך שמח לראות אתכן בבית, או לא בבית, אבל לפחות מחוץ לשבי". יהודית השיבה: "תודה לך, תודה רבה". הנשיא ביידן פנה לאחר מכן גם לנטלי: "שלום נטלי, מה שלומך?", והיא השיבה: "אני רק רוצה להודות לך על השירות עבור ישראל". ביידן: "תראי, זה סיוע ארוך טווח, אני רק מאושר שהוצאנו אותך משם, אנחנו עובדים על זה זמן רב, אנחנו נוציא משם את כולם". עוד אמר הנשיא ביידן בשיחה: "אני רק מקווה שלא רק ששתיכן מרגישות טוב, אלא גם הבריאות שלכן תקינה".

בלינקן: ״מברכים על פתיחת מעבר רפיח, אסור שחמאס יתערב בחלוקת הסיוע״

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר לפני זמן קצר כי "ארה"ב מברכת על פתיחת מעבר רפיח לכניסת סיוע הומניטארי לעזה. אנו קוראים לכל הצדדים לשמור על מעבר רפיח פתוח כדי לאפשר המשך כניסת סיוע לתושבי עזה. אסור שחמאס יתערב בחלוקת הסיוע. אם חמאס יגנוב את הסיוע או יסיט אותו למטרות אחרות הקהילה הבינלאומית לא תוכל להמשיך ולשלוח סיוע".

אזעקות באשדוד, השפלה וגוש דן

תושבי תל אביב, אשדוד, יבנה, בת ים, ראשון לציון, נס ציונה ויישובים באזור הונחו להיכנס למרחבים מוגנים.

שני עובדים זרים מתאילנד נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט ביישוב מרגליות שבגליל, צה"ל תוקף את מקורות הירי

שני עובדים זרים מתאילנד נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט ביישוב מרגליות שבגליל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים זיו בצפת. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

בתגובה לירי על ישראל: צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים בגבול לבנון

דובר צה"ל: "חוליית מחבלים שיגרה מוקדם יותר היום (שבת) רקטה למרחב הר דב שנפלה בשטח פתוח. תצפיות צה"ל זיהו את החוליה וכלי טיס מאויש מרחוק תקף אותה. כמו כן, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר לעבר מרחב מרגליות, תצפיות צה"ל זיהו את החוליה וכלי טיס מאויש מרחוק תקף גם אותה. זוהו פגיעות בשתי התקיפות. בנוסף, שוגרו מספר טילי נ"ט לפני זמן קצר לעבר מרחב חניתה, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי".

דיווח: ירי נ"ט נוסף בגבול הגליל

פגיעה ישירה בבית בשדרות, ללא נפגעים

פגיעה ישירה של רקטה מעזה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
פגיעה ישירה של רקטה מעזה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

דובר צה"ל: זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי

אזעקות בשדרות

המטח לגוש דן: "דווח על נפילות, לא ידוע על נפגעים"

עדכון מד"א: צוותים יצאו לסרוק בזירות שבהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

אזעקות במרכז ובשפלה

גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית באוגדה 91 (עוצבת הגליל), ולצד סיור שערך שם שוחח עם החיילים בשטח וקרא להם לשמור על ערנות ו"מוכנות לכל פעולה", בצל חילופי האש התכופים בגבול לבנון עם פעילי חיזבאללה ומחבלים מארגונים פלסטיניים שפועלים שם.
"חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים", אמר גלנט. "אני רואה את ההיערכות של האוגדות והחטיבות ואת מערכי ההגנה והמוכנות. החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה".

צה"ל ושב"כ: נעצרו ביהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 89 מבוקשים, מתוכם 68 פעילים של חמאס

הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 89 מבוקשים, מתוכם 68 פעילים של ארגון הטרור חמאס; הכוחות הרסו את ביתו של המחבל פעיל החמאס שרצח את אילן גנלס ז"ל כוחות רבים של צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור ועצרו 89 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 68 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס.

הכוחות הרסו הלילה במחנה הפליטים עקבת ג׳אבר את בית המחבל מאהר צאלח מוסע שלון, שביצע את פיגוע הירי בצומת אלמוג בו נרצח אילן גנלס ז"ל. במהלך הפעילות מספר חשודים זרקו אבנים לעבר הכוח והבעירו צמיגים במרחב, הלוחמים הגיבו בירי לעבר החשודים, זוהו פגיעות. בכפר קוסרה שבשומרון איתרו הכוחות והחרימו מחרטה לייצור אמצעי לחימה וחלקי נשק.

בנוסף, במהלך מבצע נרחב כנגד פעילי חמאס בכפר ערורה, לוחמי צה"ל תיחקרו ועצרו עשרות פעילי חמאס בניהם בולטים ומקרובים של בכיר ארגון הטרור החמאס ביהודה ושומרון, צאלח ערורי. כמו כן, ביתו של ערורי שימש במהלך המבצע לשב"כ ולצה"ל כמפקדה למעצר ותחקור הפעילים. בין הפעילים שנעצרו, אברהים סלימאן, תושב ערורה, פעיל חמאס בולט וכלוא לשעבר, אחיין של צאלח ערורי ותיסיר חציב, פעיל חמאס בכיר וכלוא לשעבר, בן דודו של צאלח ערורי.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 670 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-450 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

אבו מאזן ב"פסגת השלום": "לא נקבל את העקירה ונישאר על אדמתנו"

דובר צה"ל: "עד כה עודכנו 210 משפחות חטופים"

דובר צה"ל: "חמישית מהרקטות של חמאס וגא"פ נפלו בשטח הרצועה"

נשיא מצרים א-סיסי: "חיסול הסוגיה הפלסטינית? לא על חשבון מצרים"

אזעקות בנתיבות ועוטף עזה

משרד הבריאות: 298 פצועים מאושפזים בבתי החולים, 52 מהם במצב קשה

משרד הבריאות מעדכן הבוקר על 298 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 52 קשה, 172 בינוני ו-74 קל.

עד כה פונו לבתי החולים 5,007 פצועים מתחילת הלחימה, מהם: 12 אנוש, 285 קשה, 775 בינוני, 3,504 קל, 269 חרדה ו-162 בהערכה רפואית.

לראשונה מתחילת המלחמה: מעבר רפיח נפתח להעברת סיוע לעזה דרך מצרים

המל"ל ומשרד החוץ לישראלים: להימנע משהייה בכל מדינות המזרח התיכון

על רקע החמרה משמעותית במחאות נגד ישראל במדינות שונות בעולם, בדגש על מדינות המזרח התיכון. אזהרות המסע למצרים, כולל סיני, ירדן ומרוקו הוחמרו. במקביל, ניתן לראות החרפה ברטוריקה של גורמי ג'יהאד עולמי, אשר קוראים לפגע בישראלים וביהודים ברחבי העולם. לפי ההמלצה, יש להימנע משהייה גם בטורקיה, איחוד האמירויות, בחריין, מלזיה, בנגלדש, אינדונזיה ולמדינות מוסלמיות אחרות דוגמת האיים המלדיביים.

אזעקות באשדוד

לוחם מילואים בצה"ל נהרג מירי נ"ט בגבול לבנון

דובר צה"ל: "עומר בלוה, לוחם צה"ל במילואים, נהרג מירי נ"ט בנטועה. שני לוחמים נוספים במילואים נפצעו באורח בינוני כתוצאה מהפגיעה, ואחר נפצע באורח קל. השלושה פונו לטיפול בבית החולים".

בתגובה לירי נ"ט: צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה

דובר צה"ל: "כלי טיס של צה"ל תקפו "שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי הנ"ט ולשיגורים לשטח ישראל אמש".

ארה"ב והאיחוד האירופי: "לישראל הזכות להגן על עצמה, קוראים לשחרור החטופים"

ארה"ב והאיחוד האירופי יצאו בהצהרה משותפת בתום פסגה משותפת בוושינגטון. בהודעה גינו ארה"ב והאיחוד האירופי בתוקף את "המתקפת הטרור הברוטלית וחסרת ההבחנה של החמאס" כלשון ההודעה, וציינו כי לישראל הזכות להגן על עצמו בהתאם לחוק הבינלאומי. עוד קראו לשחרור החטופים, והביעו דאגה ממשבר הומניטרי בעזה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם משפחותיהן של יהודית ונטלי רענן

מטח נורה על שדרות ועוטף עזה

פגיעות ישירות של רקטות באשקלון; נזק נגרם למכוניות ולמבנים

צוותי כבאות והצלה סרקו את כל הזירות והודיעו על פצוע אחד קל שנחבל בדרכו לממ"ד

צה"ל יירט מטרה בדרכה מלבנון לישראל

לדברי דובר צה"ל, נשלל חשש לחדירה. כמו כן, צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת חיזבאללה שפעלה בה חוליית מחבלים.

חילופי הירי בצפון: 2 פצועים בינוני מרסיסים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה

בצה"ל הודיעו שעדיין ישנם בין 100 ל-200 ישראלים שגורלם אינו ברור. נכון לעת הזו, צה"ל הודיע ל-210 משפחות שיקיריהם חטופים ברצועת עזה, אך המספר אינו סופי. בצבא מציינים כי מתוך ה-203 חטופים ישנם מקרים שרמת הסמך של המידע שהתקבל לגביהם אינו גבוה, ועדיין קיים סיכוי שיימצאו בין ההרוגים, או שגורלם לא ייוודע לעולם. בצה"ל מעריכים שהרוב מוחזקים בידי חמאס. עד כה, לצבא ידוע על עשרות ילדים מתחת לגיל 16 שנחטפו, ובין 10 ל-20 חטופים מעל גיל 60.

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,400 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי נתון שפרסמה המשטרה ברביעי השבוע, 758 חללים אזרחים כבר זוהו (המספר גדל מאז), ואלו מתווספים ל-307 חללי צה"ל; כלומר, לפחות 1,065 חללים ונרצחים כבר זוהו.

משרד הבריאות עדכן על 298 פצועים שמאושפזים בבתי החולים נכון לאתמול (שישי) ב-16:30. 52 מהם במצב קשה, 172 בינוני ו-74 קל. עד כה פונו לבתי החולים 5,007 פצועים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!