דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מנהלת "תקומה" לשיקום עוטף עזה נפגשה לראשונה: "הפתרונות שנביא יהיו לטווח קצר, בינוני וארוך"

בישיבה השתתפו נציגי קיבוצים ומושבים בעוטף והעיר שדרות | תא"ל (מיל') משה אדרי, יו"ר המנהלת: "זו משימה לאומית, השיקום ייעשה עם התאמה לאופי ולצביון המיוחד של כל יישוב"

בתים הרוסים בקיבוץ בארי אחרי מתקפת מחבלי חמאס (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
בתים הרוסים בקיבוץ בארי אחרי מתקפת מחבלי חמאס (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
מאיה רונן

מנהלת "תקומה" לשיקום ופיתוח חבל עוטף עזה קיימה היום מפגש ראשון מאז הקמתה על ידי ממשלת ישראל לפני חמישה ימים. בישיבה השתתפו נציגי קיבוצים ומושבים מהמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון, העיר שדרות, ומזכ"לי התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ותנועת המושבים.

תא"ל (מיל') משה אדרי, יו"ר מנהלת "תקומה": "נדאג לכל היישובים בחבל העוטף. השיקום ופיתוח היישובים ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועצות והיישובים, בהקשבה ובהתאמה לאופי ולצביון של כל יישוב".

בפתח המפגש הביע אדרי את הזדהותו העמוקה עם הקהילות האבלות ועם כל המשפחות שנפגעו בהתקפה הרצחנית המחרידה. אדרי ציין: "נוביל את המאמץ הלאומי לשיקום ופיתוח החבל. זו משימה לאומית בעלת חשיבות עליונה".

אדרי פנה לנציגי ההתיישבות בעוטף עזה ואמר: "אתם חלק אינטגרלי מהמנהלת. אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות והערים, עם משרדי הממשלה והכול בהקשבה ובשותפות ביחד אתכם. השיקום ייעשה עם התאמה לאופי ולצביון המיוחד של כל יישוב. הפתרונות שנביא יהיו לטווח קצר, בינוני וארוך".

לגבי תפקידה של המנהלת, אמר אדרי: "הפתרונות שנביא יהיו בהתרת חסמים מנהליים, לשיקום והנעת הכלכלה והעסקים, הפעלת מערכות חינוך, רווחה ותרבות, בניין ודיור ולהמשך החקלאות באזור".

ראשי המועצות האזוריות ביטאו את הכאב העצום על הנרצחים ביישובים ובערים וההרוגים מקרב כוחות הביטחון. כמו כן, ביטאו את האתגר להחזיר את האמון בצה"ל שהופתע מהתקפת חמאס ולא הצליח למנוע את הטבח. "הקמת המנהלת היא קרן אור ותקווה גדולה עבור כולנו".

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "פגשתי את כל קהילות המפונים ואני רוצה להגיד בשמי ובשמם – השיקום יצליח רק אם לא יהיה חמאס מעבר לגדר. מדינת ישראל עומדת פה למבחן גדול. עיניי כל יישובי הגדר בחבלי ארץ אחרים נשואות דרומה, לראות את מידת הנחישות של המדינה לסלק  את האויב, ולהכתיב מציאות אחרת בכל הגבולות."

מאיר הוסיף, שבמקביל להכרעת חמאס יש לפעול מיידית וללא דיחוי להחזרת כל החטופים בשלום. עוד אמר: "אנחנו כולנו ביחד באירוע הטרגי. אני קורא לממשלה להיכנס מיידית לטיפול בתושבי הערים נתיבות, אופקים, שדרות ואשקלון, ולא להפקירם."

שרה עברון מנכ"לית הקיבוץ הדתי ציינה את המחויבות הגדולה של התושבים והתנועות המיישבות לחזור, לשקם ולבנות את החבל, עבור כל מי שמסר את נפשו בהתקפה הרצחנית.

עמית יפרח מזכ"ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל: "התרשמנו שראש המנהלת אדרי מבין את המשימה ואת גודל האחריות שמוטלת עליו. על המנהלת לפעול החזרת האמון שאבד בביטחון של התושבים. השיקום של האזור חייב לנבוע מאופי וצרכי הישובים, ולא מהנחתות של גורמים ושיקולים זרים. חשוב לנו שעבודת המנהלת תהיה בשקיפות ובשיתוף פעולה הדוק עם המועצות, התנועות והישובים. עבודת המנהלת צריכה להיות מלמטה, מהשטח, כדי לתפור לכל ישוב את החליפה שמתאימה לצרכיו".

"שיקום העוטף תלוי בראש ובראשונה בתוצאות המלחמה. ככל שההכרעה תהיה ברורה ויוסר האיום על האזור, כך השיקום היה יותר מוצלח ויבוא לידי ביטוי גם בצמיחה הדמוגרפית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!