דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

שר החינוך: כ-40% מהתלמידים למדו בלמידה פיזית; בתי ספר יוקמו באתרים אליהם פונו תושבי הדרום והצפון

לדברי יואב קיש, 760 מורים חסרים במערכת החינוך והמשרד פועל לקלוט מורים חדשים | מעגל הרשויות שפתחו את בתי הספר והגנים התרחב וכולל גם את ירושלים, חיפה ורמת גן

שר החינוך, יואב קיש (צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך)
שר החינוך, יואב קיש (צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מעל 40% מהתלמידים בישראל למדו אתמול (ראשון) בלמידה פיזית – כך הודיע שר החינוך יואב קיש בתדרוך לעיתונאים. קיש הודיע שחסרים במערכת החינוך 760 עובדי הוראה בעקבות המלחמה, ובימים אלו עומלים על הכנסה לתפקיד של עובדי הוראה חלופיים.

שר החינוך דיווח גם על התארגנות מערכת החינוך לתלמידים מפונים: תוקם מנהלת חדשה העוסקת בתלמידים המפונים בראש גילה נגר, וכי היום 10,000 תלמידי שדרות למדו אחר הצהריים בבתי הספר של אילת. קיש הודיע שבזמן הקרוב יוקמו עבור המפונים שלושה בתי ספר זמניים באילת בשביל המפונים.

מעגל הרשויות המקומיות שפתחו מחדש את בתי הספר והגנים שלהן התרחב אתמול, לאחר שבועיים בהם היו סגורים עקב הלחימה, וחמישה ימים לאחר האישור ליישובים במרכז הארץ ובשפלה לחזור ללימודים פיזיים. בין הרשויות שהודיעו על חזרה ללימודים פיזיים: רמת גן, חיפה, אור יהודה, דלית אל כרמל, יהוד מונסון, אור יהודה, רמלה, קריית אתא, אום אל פאחם, מועצה אזורית עמק יזרעאל, סכנין, טבריה, ירושלים, רעננה ומודיעין-מכבים-רעות. ברחובות הודיעו על חזרה ללימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' היום (שני).

רשויות אלו מצטרפות לרשויות שחזרו ללימודים כבר בשבוע שעבר: תל אביב (שבה היתה חזרה חלקית שהורחבה השבוע), בני ברק, הרצליה, רמת השרון, לוד, משגב, עפולה, נוף הגליל, מועצה אזורית חוף הכרמל, חדרה, קרית אונו וגני תקווה. בחדרה ובחוף הכרמל אף קלטו תלמידים מפונים מעוטף עזה.

חזרתן של כלל המסגרות היא מדורגת, ורשויות רבות השיבו תחילה את החינוך המיוחד. כך למשל בגבעתיים, בה מוסדות החינוך המיוחד חזרו אתמול ושאר גני הילדים יחזרו בהדרגה היום, או בראשון לציון בה רק החינוך המיוחד בבתי הספר הכוללניים ישוב לפעול. גם בנס ציונה החינוך המיוחד שב לפעול השבוע, ואושרו לקיים פעילויות הפוגה בשאר מוסדות החינוך. רשויות אחרות, כמו אום אל פאחם חוזרות ללימודים פיזיים היום.

לצד רשויות אלו ישנן רשויות שממשיכות במתכונת של למידה מרחוק כמו: קריית ביאליק, פתח תקווה, עכו, וכרמיאל. בבאר יעקב תתחיל היערכות לחזרה ללימודים פיזיים בשבוע הקרוב.

החלטתן של רשויות לחזור ללימודים פיזיים תלויה בסיווג 'צהוב' או 'ירוק' של משרד החינוך. רשויות 'ירוקות' כמו אילת ומועצה אזורית תמר קיבלו הרשאה לשוב ללימודים פיזיים ללא הגבלות; ורשויות 'צהובות' קיבלו אישור לשוב ללימודים פיזיים, במוסדות בהן התלמידים יכולים להגיע למרחב מוגן תקני בזמן הנדרש לפי הנחיות פיקוד העורף, אך החזרה מותנית בהחלטת הרשות המקומית. ישנן גם רשויות 'אדומות', כמו עוטף עזה או רשויות על הגבול הצפוני שאינן מורשות להחזיר את הלימודים הפיזיים. סימון הרשויות נעשה על ידי פיקוד העורף כאשר רוב הרשויות הן צהובות.

משרד החינוך פיתח מודל נוסף של צבעים הקשור ללמידה- ירוק מסמן למידה ללא הגבלה, כחול כהה מסמן למידה מרחוק, ותכלת מסמן למידה פיזית גמישה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!