דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מקהילת מסיבות הטראנס ומעמותת איל"ן: מנחמים רבים הגיעו לשבעה של אריק פרץ, שבתו עדיין נעדרת

פינת הזיכרון בחצר ביתה של משפחת פרץ (צילום: יעל אלנתן)
פינת הזיכרון בחצר ביתה של משפחת פרץ. "הוא לקח אותה לכל מסיבה, לא משנה אם זה על הר, קוצים, הוא היה סוחב אותה על הידיים, ואת הכיסא בנפרד" (צילום: יעל אלנתן)

לצד חברים מסצנת המסיבות, בני משפחה וחבריהם מעמותת איל"ן, הגיעו לנחם בחצר הבית בקריית חיים אנשים שלא הכירו אישית את פרץ ובתו רות, אבל נתקלו בפוסט בפייסבוק על שבעה ריקה | הם התאבלו, והתפללו ביחד לשלומה של רות, שכיסא הגלגלים שהיא מתניידת בו נמצא נטוש בשטח המסיבה ברעים: "לראות אותם על הרחבה היה אחד המחזות הכי מענגים שאת יכולה לראות"

יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

רבים באו לנחם את משפחת פרץ בחצר ביתה בקריית חיים. פוסט בפייסבוק על שבעה ריקה של אריק פרץ מילא אותה באנשים. תמונותיהם של פרץ עם בתו רות על כיסא גלגלים הופצו ברשתות ובתקשורת. הם היו ביחד במסיבה ברעים. גופתו של אריק זוהתה, ובתו עדיין נחשבת נעדרת, אחרי שכיסא הגלגלים שלה נמצא נטוש בשטח המסיבה.

בכניסה הוצבה פינת זיכרון עם ציור של שניהם. ליד הציור – גלשן עם חתימות. בכניסה לרחוב עמדה אישה כבת 30 עם מבט נבוך ותהתה איפה הכניסה. היא שאלה אישה נוספת שנכנסה אם כאן השבעה, ונענתה שכן.

אריק ורות פרץ במסיבת הטבע ברעים. "זה משפיע על כל סצנת הטראנס, לאנשים קשה לשמוע את המוזיקה עכשיו" (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אריק ורות פרץ במסיבת הטבע ברעים. "זה משפיע על כל סצנת הטראנס, לאנשים קשה לשמוע את המוזיקה עכשיו" (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

גם היא ראתה את הפוסט שהעלה חבר של פרץ. בעלה כבאי, יש לה 3 ילדים בבית, היא מקריית חיים, אבל כשראתה את הפוסט – לא יכלה להישאר בביתה, אז הזמינה בייביסיטר ובאה לנחם.

החצר כבר התמלאה. אנשים עמדו בצפיפות.

טלי, אחות של אריק, עמדה ליד הכניסה ואפשרה לאנשים לנחם אותה. יש לה שמחת חיים שלא כבתה מהטרגדיה, והיא שידרה עוצמה גדולה. המנחמים מצאו את עצמם מנוחמים.

הפוסט על השבעה המדולדלת הלחיץ אותה. היא לא ידעה מה יהיה. שניים מהמנחמים התגלו כחברי ילדות מלפני 50 שנה. "מה שקורה פה לא ייאמן", היא אומרת. "כמה העם שלנו יפה. אם רק נדע לכבד אחד את השני, ובאמת לכבד כל אדם כמו שהוא בדרך שלו, ולחיות את החיים בלי כל הכותרות והמלחמות, אז יהיה פה יפה, יהיה פה טוב, ויהיה פה איכותי ברמות שאין בשום מקום אחר. את אח שלי עניין רק להיות אבא טוב. לרקוד, לגלוש ולאהוב. כל השאר לא עניין אותו. במקום להתעסק בכל מה שמנהל את העולם, הלוואי שנעשה כל אחד את מה שהוא אוהב, ונצליח".

לשבעה הגיעו מנחמים על כיסאות גלגלים, כמו רות, שמתמודדת עם שיתוק מוחין. בת אל ברייטמן באה לנחם את אלעזר – גיס של אריק, גם הוא על כיסא גלגלים. היא מספרת שאריק היה בן אדם גדול עם לב רחב. "אני מכירה את אריק מעמותת איל"ן. נפגשנו בכל מיני פעילויות. אני מתנהלת בתחבורה ציבורית, ובחורף, כשהם עברו לגור בקריית חיים, הוא היה אומר לי: 'מה פתאום, אני אקח אותך ואת אלעזר הביתה', למרות שזה שתי דקות נסיעה. הוא לא היה מוכן שאני אסע בגשם. היה לו לב רחב. זו אבדה גדולה לכולנו".

בת אל ברייטמן. "היה לו לב רחב. זו אבדה גדולה לכולנו" (צילום: יעל אלנתן)
בת אל ברייטמן. "היה לו לב רחב. זו אבדה גדולה לכולנו" (צילום: יעל אלנתן)

אלעזר מספר על רות שהייתה תקופה מסוימת בגנאור, מוסד בקריית אתא, ואחר כך לרוב הייתה בבית. אריק דאג שיהיה לה מונגש בבית, וסידר לה מורה פרטית וסייעת פרטית שתלמד בבית. "עם כל המורכבות והמוגבלות שהייתה לה, היא הייתה מלאת שמחת חיים, ואריק דאג לה מכל הלב והנשמה. זה קשה מאוד לדבר על כל החלל שהוא השאיר".

אריק היה לוקח את רות בתו למסיבות טראנס. בקרב המנחמים ניתן לזהות את החברים מהמסיבות.

גלעד ושישי קוראים לזה 'חברים לרחבה'. זאת הפעם הראשונה שהם בביתם של אריק ורות, אבל כבר שנים הם נפגשים על רחבת הריקודים. גלעד מספר שאי אפשר היה לפספס את הנוכחות של אריק ורות על הרחבה. "לראות אותם על הרחבה זה אחד המחזות הכי מענגים שאת יכולה לראות". הוא מספר שבקהילת הטראנס נוצרים קשרים חזקים, והשניים היו מפורסמים בקהילה בגלל המצב המיוחד של רות והקשר היפה ביניהם. "הוא לא היה נכנע לשום תנאי שדה, ולא משנה איפה זה. המסירות שלו, וזה שהוא לקח אותה לכל מסיבה, לא משנה אם זה על הר, קוצים, הוא היה סוחב אותה על הידיים, ואת הכיסא בנפרד".

במסיבה ברעים נרצחו ונחטפו חברים רבים בקהילה. "את יודעת כמה חברים מתו לנו וכמה נעדרים? אני שרוף מבפנים". הוא לא יודע איך תושפע הקהילה. "זה משפיע על כל סצנת הטראנס. לאנשים קשה לשמוע את המוזיקה עכשיו. הם בטראומה. כל הסצנה בטראומה. תחשבי שזה משפחה במובן הכי משפחתי שיש. אין קשר יותר חזק מזה. לא יודע מה יהיה עם זה הלאה. קשה לי להגיד. לי קשה להיות עכשיו במסיבה, וגם לא תהיה מסיבה. כולם באבל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!