דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
26.8°תל אביב
  • 27.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 24.6°חיפה
  • 27.2°אשדוד
  • 32.5°באר שבע
  • 40.1°אילת
  • 33.2°טבריה
  • 26.2°צפת
  • 28.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ניסיון חדירה מחוף זיקים, לפחות 10 מחבלים חוסלו; מטחים כבדים למרכז, אזעקות גם בגליל ובגולן

חיל הים והאוויר סיכלו ניסיון חדירה רחב מעזה לזיקים וכרמיה, שתושביהם הונחו להישאר בבתים | מטח של לפחות 2 רקטות נורה מסוריה לדרום הגולן, צה״ל השיב אש | נשיא צרפת נפגש עם נתניהו, הרצוג ומשפחות החטופים בעלי אזרחות צרפתית | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה

כוחות מיוחדים של צה״ל על גבול רצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
כוחות מיוחדים של צה״ל על גבול רצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-18 למלחמה: נשיא צרפת עמנואל מקרון, מבקר היום (שלישי) בישראל. במהלך היום הוא נפגש עם משפחות החטופים בעלי אזרחות צרפתית, עם נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו. מקרון ביטא הזדהות עם ישראל ואמר כי צרפת עומדת "כתף אל כתף" לצד המדינה.

יוכבד ליפשיץ, בת 80 שהוחזקה כבת ערובה ברצועת עזה קיימה מסיבת עיתונאים שבמהלכה תארה את מה שעברה בשבי: "נחטפתי על גבי אופנוע, במהלך הנסיעה היכו אותי. הגענו לפתח מנהרה שם לקחו ממני את התכשיטים והשעון והובילו אותנו לאורך קילומטרים במנהרה טחובה".

בגבול הצפון, צה"ל חיסל 5 חוליות שעמדו לשגר טילי נ"ט לעבר ישראל. אתמול יירט אחר צה"ל שלושה כטב"מים שחדרו מעזה ומלבנון, אזעקה נשמעה סמוך לעכו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את הארגון – כך הודיע דובר צה"ל. לפי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון אתמול (שני).

יוכבד ליפשיץ ונורית קופר פגשו את בני משפחותיהן במרכז הרפואי איכילוב: "מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות"

קופר וליפשיץ הוטסו במסוק לאיכילוב מיד לאחר העברתן לשטח ישראל. אתי עוזיאל, סמנכ"לית הסיעוד בבית החולים, סיפרה: "התרגשנו מאוד. הן נראות בסדר, מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות, בתחילה ישר הורדנו אותן והבאנו אותן לבני המשפחה שלהן. היה מפגש מאוד מאוד מרגש, כרגע אנחנו ניתן להן לנוח קצת עם המשפחה, ולאחר מכן נעשה בדיקה גופנית כוללת. הן יישארו אצלנו הלילה ומחר נדע בדיוק. אבל כרגע בשבילן ובשביל בני המשפחה, מעמד מאוד מאוד מרגש. אנחנו שמחים שהן פה איתנו".

ארצות הברית מקדמת החלטת או"ם לגינוי תקיפת חמאס את ישראל ואת האלימות כלפי אזרחים

הפגישה החודשית של מועצת הביטחון על הסכסוך הישראלי פלסטיני הופכת לאירוע בדרגים גבוהים,, עם שרים שטסים לניו יורק וארה"ב שדוחפת לאימוץ החלטה שתגנה את הקפות חמאס ואת האלימות כלפי אזרחים, ותעגן את זכותה של ישראל להגן על עצמה. טיוטת ההחלטה של ארה"ב היתה עדיין תחת משא ומתן בשני אחר הצהיים, אך טיוטה שהגיע לסוכנות הידיעות AP דורשת שחרור מיידי של כל החטופים, דורשת כבוד לחוק הבינלאומי בניהול הלחימה והגנה על אזרחים, ודרישה מכלל המדינות להגביר מאמצים להתפשטות הלחימה לאזורים נוספים, וסיוע הומניטרי מיידי לעזה.

 

ביידן שוחח עם נתניהו לאחר שחרור החטופות: "הדגיש את מחויבותו להבטיח את שחרור שאר החטופים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הלילה (בין שני לשלישי) לאחר השחרור השני של שתי חטופות חמאס – כך הודיע הבית הלבן. לפי הודעת ארה"ב, ביידן בירך את שחרור החטופות, ואישר שוב את מחויבותו להבטיח את שחרור שאר החטופים שמוחזקים על ידי חמאס. נוסף לכך הדגיש הנשיא את הצורך בסיוע הומניטרי מתמשך לעזה, ועדכן את נתניהו בנושא הסיוע האמריקנים לישראלי והתפרסות צבא ארה"ב. השניים סיכמו לשוחח שוב בימים הקרובים.

 

צה"ל: תקפנו מעל ל-400 מטרות צבאיות ברצועת עזה ביממה האחרונה, מפקדי חמאס חוסלו

דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה עשרות תשתיות ונקודות כינוס שונות של ארגון הטרור חמאס בשכונות סג'עייה, שאטי, ג'באליה, דרג' תפאח וזייתון. במסגרת הפעולה הנרחבת לשלילת יכולות ארגון הטרור חמאס, צה"ל תקף עשרות פעילי חמאס חמושים שנערכו לבצע ירי רקטי ופעולות טרור נוספות לעבר העורף הישראלי.

בנוסף, כלי טיס של צה״ל תקף פיר מנהרה מבצעי בשימוש ארגון הטרור חמאס אשר אפשר לפעילים גישה מהירה לחוף.

נוסף לכך, כלי טיס של צה״ל תקפו במהלך הלילה גם מפקדות מבצעיות ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס ונקודות כינוס של ארגון הטרור שמוקמו בתוך מסגדים.

חוסלו הלילה סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן בארגון הטרור חמאס.

נשיא צרפת מקרון נחת בישראל

מקרון יפתח את פגישתו בפגישה עם משפחות חללים וחטופים בעלי אזרחות צרפתית, לאחר מכן ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ.

בסיום ביקורו בישראל מקרון ימשיך לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והערב ימריא חזרה לצרפת.

הירי התחדש: צבע אדום בעוטף עזה

אחרי 11 שעות של שקט, צבע אדום בנירים

בעזה מדווחים שכלי טיס השמידו את קווי החשמל בצפון הרצועה

נשיא צרפת מקרון נפגש עם משפחות החטופים

נעצרה לחקירה השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, שהביעה שמחה על טבח חמאס ב-7 באוקטובר

המשטרה עצרה הלילה לחקירה את השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, שהביעה שמחה על טבח חמאס ב-7 באוקטובר. בין השאר העלתה אל האדי תמונה בה נראית הפריצה לגדר הגבול בין עזה לישראל וכתבה "Lets Go Berlin Style" כפרפרזה לנפילת חומת ברלין. הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרה.

עבד אלהאדי השתתפה בסדרות טלוויזיה ישראליות ("אחת אפס אפס", "30 ש"ח לשעה", "שנות ה-80", "בתולות") לצד תפקידים בתיאטרון ובקולנוע ("מלחמת העולם Z", "שרקייה"). ב-2014 החלה לגלם את אחת הדמויות הראשיות בסדרה "מתים לרגע" של HOT, לצד עופר שכטר שתקף אותה אתמול על תמיכתה בפעולות החמאס.

דובר זק"א התמוטט הלילה ופונה לבית החולים

דובר ארגון זק"א, מוטי בוקצ'ין, חש אמש שלא בטוב והתמוטט ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. לאחר מספר שעות חל שיפור במצבו והוא מאושפז בבית החולים.

בריטניה: לפחות 10 אזרחי בריטניה נהרגו במלחמה בישראל,

שרת האוצר הבריטית, ויקטוריה אטקינס: לפחות 10 אזרחי בריטניה נהרגו במלחמה בישראל, 6 נוספים מוגדרים נעדרים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא צרפת עמנואל מקרון נפגשים כעת בבית הנשיא בארבע עיניים

דובר צה"ל: "לחמאס נותרה יכולת לשגר רקטות, לא לגלות שאננות"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים לתקוף בסביבות העיר עזה, לביטחון האזרחים בעזה אני אומר 'נועו דרומה, שם יש מאמץ הומניטרי לממש את ביטחונכם'. במהלך הלילה תקפנו בעזה במספר מוקדים כוחות חמאס, אנחנו ערוכים להמשך המלחמה.

"הכוחות בצפון תוקפים והורגים חוליות, רובן לפני שהן תוקפות בשטח ישראל. חיסלנו 5 מחבלים ביממה האחרונה.

"אסור לגלות שאננות בעורף, לחמאס יש יכולות שיגור מעזה. ההגנה אינה הרמטית, הם מנסים להרדים אותנו. אני פונה לציבור ודורש להמשיך ולהיצמד להנחיות ולהתנהל באופן מופתי.

"אמש שוחררו החטופות. בעליהן של החטופות עדיין בשבי החמאס. הצוותים המקצועיים של צה"ל מסייעים להשיבם הביתה. למצרים תפקיד משמעותי, אנחנו מודים לה ולצלב האדום על פעילותם בנושא.

 

מקרון: "אנחנו עומדים כתף אל כתף אתכם ונעשה הכל להחזיר את החטופים"

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם נשיא צרפת מקרון שאמר: "מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא אסון. הגעתי להביע סולידריות אתכם. ביליתי זמן עם משפחות ההרוגים והחטופים. אנחנו דורשים את שחרור כל החטופים. זה פשע לשחק בחיים של הילדים והמבוגרים החטופים.

"אני רוצה שתהיו בטוחים שאתם לא לבד. אני מדבר בשם מדינה שחוותה טרור. זאת חובתנו לטפל בזה במשותף. לסמן את גופי הטרור האלו במשותף. אנחנו עומדים כתף אל כתף אתכם ונעשה הכל להחזיר את החטופים. האנשים האלו רצחו יהודים בגלל יהדותם, אנחנו רוצים לחיות בשלום ונהיה כאן לצדכם".

נשיא המדינה הרצוג עם נשיא צרפת מקרון (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
נשיא המדינה הרצוג עם נשיא צרפת מקרון (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)

 

הנשיא הרצוג אמר למקרון: "מדינת ישראל עברה סבל, אבל אנחנו אומה חזקה, מדובר בסיטואציה מורכבת. אנחנו ראינו את הסבל של נשים ילדים וגברים, ילדים נחטפו. דיברנו איתך וראינו כמה אכפת לך מישראל ומהחטופים. אני יודע שאתה חולק איתי את אותם רגשות. כל ישראל הם אחד, חיילים, אזרחים ואנחנו רוצים את כולם חזרה. יש לנו גם בעיה מורכבת בלבנון.

חיזבאללה משחקים באש, אנחנו לא מחפשים עוד עימות עם עוד גזרה. הפוקוס הוא על חמאס אבל אם חיזבאללה תמשיך שיבין שלבנון על הכוונת הם אחראים".

צבע אדום בעוטף עזה

הוארך ב-3 ימים מעצרה של השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, שהביעה תמיכה במעשי הטבח של חמאס

מחברת הוט נמסר: "החברה מגנה בתוקף את דבריה המבחילים ותמיכתה בארגון טרור של חיות אדם שטבח בנשים, גברים, קשישים וילדים חפים מפשע.
הוט מודיעה כי השחקנית לא תשתתף בשום הפקה של החברה בעתיד, ומצפים מכל גופי ההפקה והשידור לנהוג כמונו. החברה הסירה את התוכן בהשתתפות השחקנית משירות ה-VOD".

צבע אדום בעוטף

נתניהו ומקרון נועדים כעת

יוכבד ליפשיץ: "עברתי תופת, הגדר לא עזרה בכלום"

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי החמאס הודתה לרבים שהגיעו לפגוש אותה בבית החולים איכילוב. ליפשיץ: "אני ילידת הארץ, נולדתי ב-1938, עברתי תופת שלא חשבנו שנגיע למצב הזה, הם השתוללו בקיבוץ, השכיבו אותי על אופנוע וטסו איתי בשדות. גדר של 2.5 מיליארד דולר, לא עזרה בכלום.

"הביאו אותנו לפתח של מערות, היכו אותי במקלות, לקחו לי את התכשיטים והשעון. המכות הקשו לי מאוד על הנשימה. כשהגענו למנהרות, הלכנו מספר קילומטרים ברשת מערות שנראתה כמו רשת עכביש.

"הם אמרו שהם מוסלמים מאמינים ולא ייפגעו ביננו. אחרי שעתיים הם לקחו 5 חברים שהפרידו אותם מהקבוצה. הגיע רופא וחובש שדאגו שנקבל כדורים.

"שכבנו על מזרנים, הם מאוד דאגו לצד הסניטארי. רופא ביקר אותנו מדי יומיים שלושה והחובש דאג לנו לתרופות שאנחנו צריכים. היה איתנו בחור שנפצע באורח קשה. החובש טיפל בו והבחור הבריא אחרי שקיבל אנטיביוטיקה.

"היחס אלינו היה טוב. הם ניקו לנו את השירותים, פחדו ממגיפה. הם ניסו לדבר איתנו ואמרנו להם 'בלי פוליטיקה'. הם היו מאוד ידידותיים אלינו.

"חילקו אותנו לפי קבוצות וקיבוצים, דאגו לנו לכל הצרכים, הם שמרו שנאכל. אכלנו את האוכל שלהם – פיתות, גבינה לבנה וגבינה מותכת, זה היה האוכל ליום שלם. הם התייחסו אלינו בעדינות וסיפקו את כל הצרכים שלנו. הם נראו מוכנים התכוננו לזה שנים.

"חוסר המוכנות של צה"ל ושב"כ פגע בנו מאוד. עשו לנו בית ספר. צה"ל לא התייחס לזה ברצינות. בשבת הייתה הפגזה גדולה, פוצצו את הגדר היקרה, פתחו שערים של הקיבוץ ונכנסו בהמוניהם. זה היה מאוד לא נעים וקשה. יש לי את התמונות בראש".

הנשיא מקרון: "ביטחון עם ישראל לא נתון לדיון"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון: "אנחנו במלחמה עם ברברים ונאצים. דמיינו לכם שיש כוחות דאע"ש בפרברי פריז. אנחנו נעשה כל מאמץ לשמור את האזרחים הפלסטינים מחוץ למלחמה, אבל חמאס מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם.

"חמאס מקים מחסומים ומונע מהאזרחים שלהם לעזוב. אנחנו מנסים לסיים את המלחמה במהירות האפשרית. כשתסיים המלחמה נבנה את היישובים והקהילות מחדש. אבל זה תלוי בכך שחמאס יהרס.

עמנואל מקרון: "אני כאן להביע תמיכה ולסייע בכל מה שאפשר. אני מביע תנחומים לציבור בישראלי. אנחנו בוכים מול המתקפה שפגעה בכם. אנחנו בוכים על החיים הצעירים שנלקחו על ידי הרוצחים. מיליונים כמונו לא יכולים לעמוד מול העצם שחוויתם.

"כמו כל קורבנות הטרור, המוות הזה נובע משנאה טהורה. הייתם איתנו כשהלכנו ברחובות פריז ועכשיו יש לכם את הסולידריות שלנו. זה אותו אבל. זאת מתקפת הטרור הגדולה ביותר מאז הבטאקלאן, 9 צרפתים חטופים ואיך אפשר לסייע למשפחות ולמדינה. אני רוצה לחלוק אתכם את החרדה לגורלם של החטופים.

"אנחנו פועלים להחזרת החטופים, כולם צריכים להשתחרר, בלי תנאים. באתי להביע סולידריות נוכח האויב המשותף שלנו. המאבק מול הטרור צודק ונכון. הם רוצים להרוס את מדינת ישראל. דאע"ש וחמאס קשורים. סדר העדיפויות שלכם הוא דמוקרטיה וצרפת איתכם, אתם לא לבד.

"אנחנו נהיה חלק מקואליציה בינלאומית למאבק בחמאס, אני מציע לשותפים לפעול יחד נגד הטרור שמאיימות על כולם. המאבק צריך להיות נחוש ולא לפגוע באזרחים. צריך לשמור על החוק הבינלאומי, מאפשרות סיוע הומניטארי, לאפשר חשמל לבתי החולים ואנחנו מוכנים לסייע.

"במהלך השיחה דיברנו על דברים פרקטיים. צריך לפעול נגד חיזבאללה והחות'ים בתימן, צריך לעשות הכל כדי למנוע התלקחות באזור.

"ביטחון עם ישראל לא נתון לדיון, אנחנו חושבים שחמאס הוא ארגון טרור ולכן הוא לא פועל למען הפלסטינים ואני קורא לפלסטינים לפעול מולו. ישראל צריכה לפעול גם ברמה הפוליטית להעניק לפלסטינים קרקע ושלום. המאבק נגד הטרור ושמירה על זכויות אדם קשורות זה בזה. אנחנו נלחמים בטרור וממשיכים לקוות לשלום".

צה״ל לתושבי עזה: "חישפו מידע אודות החטופים, ובכך תזכו בביטחון ותגמול"

בשעות האחרונות צה״ל פנה במגוון כלים לתושבי רצועת עזה על מנת שיחשפו מידע מבוסס ומועיל אודות החטופים, ובכך יזכו בביטחון ותגמול.

בכרוז שהוטל ברצועת עזה נכתב: ״אם אתם חפצים בעתיד טוב יותר לכם ולילדכם, עשו מעשה ומסרו לנו בהקדם מידע מוצק ומועיל שנוגע לחטופים באזורכם. הצבא הישראלי מבטיח לכם שישקיע מאמץ מירבי לספק לכם ביטחון ולביתכם וכן פרס כספי. אנו מבטיחים לכם סודיות מלאה. צבא ההגנה לישראל״.

פרטי הקשר הם: שיחת טלפון מאובטחת: *8619, וואטספ, טלגרם, סיגנל: +972503957992

שנת הלימודים האקדמית תידחה לנוכח מצב המלחמה והאחוז הגבוה של מגויסים למילואים

הסמסטר הבא באוניברסיטאות ייפתח עם תחילת תהליך שחרור של המגויסים למילואים, אך לא לפני ה-3 בדצמבר. לפני פתיחת הסמסטר, תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים

לדברי מועצת האוניברסיטאות, מאז תחילת המלחמה, בוצע גיוס רחב של עשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות ואנשי סגל, על-פי הערכות מדובר בכ-30% מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות. אוניברסיטאות המחקר בישראל מחזקות את המגויסים ומעניקות להם ולכל תושבי מדינת ישראל תמיכה וסיוע בשלל יוזמות מקומיות וכלל ארציות.

מתוך מטרה ברורה שלא לפגוע בקהילת הסטודנטים, הכוללת את משרתי מילואים ובני/בנות זוגם יחד עם תושבי אזורי עימות שפונו מבתיהם, משפחות שיקיריהם נרצחו, נחטפו או נפצעו – מודיע ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר על דחיית פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד.

מהמועצה נמסר, "אנו שואפים ששנת הלימודים תתקיים במלואה ותכלול שני סמסטרים מלאים. ככל שיעלה הצורך, תגלוש שנת הלימודים גם לתקופת הקיץ. ההחלטות הפרטניות לגבי מבנה שנת הלימודים יתקבלו בכל אחת מהאוניברסיטאות".

צה"ל חיסל מחבל שניסה לשגר רקטה לעבר ישראל

כלי טיס של צה"ל חיסל לפני זמן קצר מחבל שזוהה בשטח לבנון סמוך למרחב ברעם וניסה לשגר רקטה משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

 

 

אזעקות בעוטף

צבע אדום במבקיעים, יד מרדכי, נתיב העשרה

האזעקה בעוטף עזה: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

אזעקות הופעלו בבאר שבע

הירי נמשך: צבע אדום באשדוד ובעוטף

ירי נ"ט לפני זמן קצר למרחב שתולה

צבע אדום בעוטף

שישה תושבי חדרה נעצרו בחשד לתקיפה בחוף אולגה על רקע לאומני

משטרת חדרה פתחה בחקירה בשבועות האחרונים עם קבלת מספר דיווחים של צעירים לפיהם הותקפו על ידי חשודים בזמן שהותם בחוף הים בגבעת אולגה, כשבאחד המקרים נשדד רכושו של אחד הקורבנות.

עם התקדמות החקירה שכללה פעילות מבצעית ממוקדת באזור חוף הים נצפו מספר חשודים המסתובבים במקום בצורה מחשידה.

שוטרי ובלשי התחנה משטרת חדרה פשטו על המקום ועצרו 6 חשודים תושבי העיר (18-20) ותפסו ברשותם אלות, גז מדמיע וממצאים נוספים המחזקים את החשדות נגדם ומתאימים לאופי הפעולה העולה מחומר החקירה, בנוסף נתפס רכב ששימש את החשודים לביצוע העבירה.

כלל החשודים הועברו לחקירה בתחנת משטרת חדרה ובהתאם להתפתחויות בתיק, מעצרם הוארך בבימ"ש השלום בחדרה עד ליום 26.10.2023.

אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ונמשיך לפעול בנחישות נגד מקרים אלו.

משרד התיירות: הסתיים פינוי ישובי הצפון שבטווח 2-3 ק"מ. פינוי קרית שמונה עומד בפני סיום

משרד התיירות הודיע על סיום פינוי היישובים בצפון שבטווח 2-3 ק"מ. "פינוי תושבי קרית שמונה עומד בפני סיום".
לדברי המשרד, "לכל המפונים על ידי משרד התיירות יש חדרי לינה במרכז ובאזורים רלוונטיים . יודגש שאין מחסור בחדרי אירוח למפונים. רוב התושבים ב-14 היישובים המונים כ-10,500 התפנו עצמאית. משרד התיירות פינה 3,000 תושבים ל-1,600 חדרים".

היישובים שפונו הם: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

אזעקות במרכז בשרון ובשומרון

אזעקות בבאר שבע והפזורה הבדואית

אזעקות נוספות באשדוד, השרון, המרכז ונתב"ג

באזור השומרון: דיווח ראשוני על נפילה באלפי מנשה: אין נפגעים, נגרם נזק קל לשלושה בתים

דיווח ראשוני על נפילה באלפי מנשה: אין נפגעים, נגרם נזק קל לשלושה בתים

רקטה פגעה בבית באלפי מנשה, הדיירים היו בממ"ד וניצלו

רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית באלפי מנשה. נזק נגרם למבנה, לא ידוע בשלב זה על נפגעים.

חובש בכיר במד"א, רז לוי: "כשהגענו למקום ראינו הרס רב בתוך הבית ובחצר. שלושת דיירי הבית, אישה כבת 70 ו-2 צעירים בשנות ה-20 הקפידו על הנחיות פיקוד העורף. מיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב המוגן והמתינו בו 10 דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי. אם הם לא היו נכנסים לממ"ד האירוע הזה יכל היה להסתיים בטרגדיה."

פגיעה ישירה בבית באלפי מנשה (צילום: כב"א)
פגיעה ישירה בבית באלפי מנשה (צילום: כב"א)

שוטרי וחבלני משטרה של מרחב שומרון פועלים כעת על מנת לבודד את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

הרמטכ״ל: ״בחמאס כבר מתחילים להצטער על פתיחת המערכה״

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר כי צה"ל ערוך לשלב הבא בלחימה – שיתרחש בעיתוי שייקבע עם הדרג המדיני. "מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה שפתח בה ארגון הטרור חמאס – הוא יצטער עליה, הוא מתחיל להצטער עליה כבר עכשיו", אמר. "בכל דקה שעוברת בצד השני אנחנו תוקפים את האויב יותר, הורגים לו פעילים, הורגים לו מפקדים, משמידים לו תשתיות ואוספים עוד מודיעין לקראת הבאות. אנחנו מחזיקים אותו במתח, עכשיו האויב הוא זה שממתין בדריכות".

אזעקות בעוטף עזה

מספר אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוצים כפר עזה, נחל עוז וחולית, בעקבות שיגורי רקטות מהרצועה. לא ידוע על נפגעים או נזק.

צה״ל תקף חוליית מחבלים במרחב הר דב, טיל נ״ט שוגר לאזור מנרה

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון סמוך להר דב והשמיד אמצעי לחימה ששימשו אותה. כמו כן, התקבל דיווח לפני זמן קצר על ירי נ"ט משטח לבנון למרחב מנרה, אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

784 אזרחים שנרצחו במתקפת הטרור זוהו עד כה על ידי המשטרה

784 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל, והם מהווים כ-83% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה שורה. עד כה הועברו לקבורה 688 חללים. מאמץ הזיהוי נמשך בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה.

 

אזעקות בגוש דן

אזעקות צבע אדום נשמעו בגוש דן

רה״מ צ׳כיה וקנצלר אוסטריה יבקרו מחר בישראל

ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה וקנצלר אוסטריה קרל נהאמר יבקרו מחר בישראל. לפי דוברו של פיאלה, מטרת הביקור היא לדון בסיוע לישראל ולתאם את פרטיו, לקראת פסגת האיחוד האירופי.

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישוב אלקוש הסמוך למעלות שבגליל המערבי.

אזעקה נוספת בגליל

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר במושב נטועה שבגליל, דקות לאחר שנשמעה אזעקה גם במושב אלקוש.

מד״א: 2 פצועים בינוני ו-1 קל מהמטח האחרון למרכז הארץ

מד״א מעדכן כי במהלך מטח הרקטות האחרון שנורה מרצועת עזה למרכז הארץ נפצעו שני בני אדם בינוני, ואדם נוסף קל. לפי דיווחי תושבים, זוהו פגיעות ישירות בחולון ובראשל״צ.

מזכ״ל האו״ם: ״מעשי חמאס לא התרחשו בוואקום״; ארדן: ״הצדקה לטרור ורצח״

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר לפני זמן קצר כי "המתקפה של חמאס לא היתה בוואקום. הפלסטינים סובלים מ-56 שנות כיבוש". שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, הגיב לדברים: ״נאומו המזעזע של מזכ"ל האו"ם בפתח דיון מועצת הבטחון, בזמן שטילים נורים על כל ישראל, הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ"ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו. אמירתו כאילו התקפת הטרור הרצחנית של החמאס הנאצי "לא התרחשה בוואקום" מהווה הצדקה לטרור ורצח. מזעזע. עצוב שבראש ארגון שקם בעקבות השואה עומד אדם עם דעות כאלה. מחריד״.

צה"ל תקף בשעה האחרונה שלוש חוליות מחבלים במרחב גבול לבנון

כלי טיס מאויש מרחוק תקף שתי חוליות מחבלים שביצעו ירי מרגמות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל במרחב נטועה ואלקוש שבגבול לבנון. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי וטנקים לעבר מקורות הירי. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת בשטח לבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך לקיבוץ יפתח. אין נפגעים.

 

צה״ל חושף: אחד המחבלים התקשר למשפחתו והתגאה ״רצחתי יהודים״

כחלק ממאמץ טיהור הזירות בעוטף עזה שב"כ וצה״ל איתרו מכשיר טלפון של אחת הנרצחות אשר שימש את אחד המחבלים ועליו מוקלטת שיחה בין המחבל ובין משפחתו ברצועת עזה בה הוא מתגאה בטבח שביצע ביהודים. ההקלטה נחשפה לראשונה הערב במועצת הביטחון של האו״ם.

צה״ל חיסל חוליית מחבלים שניסתה לחדור לקיבוץ זיקים דרך הים

חוליית מחבלים ובה בין 4-2 פעילי חמאס חוסלה סמוך לזיקים לאחר שניסתה לחדור דרך הים לשטח ישראל. ספינות של חיל הים בשילוב חיל האוויר זיהו את התנועה החשודה ופתחו באש, האירוע עדיין מתנהל. תושבי קיבוץ זיקים התבקשו להישאר במרחבים מוגנים.

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוצים חולית וסופה.

אזעקות בדרום רמת הגולן

אזעקות נשמעו בישובים בני יהודה וגבעת יואב, וכן בנאות גולן שברמת הגולן.

מטח רקטות שוגר לרמת הגולן מסוריה, צה״ל משיב אש למקורות הירי

מטח של לפחות 4 רקטות נורה לפני שעה קלה לשטח דרום רמת הגולן מסוריה. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ללא נפגעים או נזק, וצה״ל עדכן כי הוא משיב אש אל מקורות הירי.

דובר צה״ל: ״לא ייכנס עוד דלק לרצועת עזה, חמאס משתמש בו לטרור״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר הערב לעיתונאים כי ״דלק וסולר לא ייכנסו עוד לרצועת עזה, ארגון הטרור חמאס משתמש בו לצרכיו, הוא גנב את הדלק מאונר״א. הם צריכים אותו באופן נואש לתשתיות צבאיות, נדון בסוגיית הדלק עם העולם ובתי החולים שנמצאים במצוקה. האחריות נמצאת על חמאס למלא את הדלק שנמצא בידיו עבור החולים שלו״.

חשש לחדירת מחבלים בזיקים, התושבים הונחו להישאר בבתים

צה״ל התריע לפני זמן קצר על חשש לאירוע חדירת מחבלים אל קיבוץ זיקים הממוקם צפונית לרצועת עזה. תושבי זיקים הונחו להישאר בבתיהם.

חילופי אש בחופי ישראל: יותר מ-10 מחבלים מעזה חוסלו בזיקים, צה״ל ממשיך בסריקות

צה״ל מעדכן כי במהלך השעות האחרונות בוצע ניסיון חדירת מחבלים מתמשך מצפון רצועת עזה באזור חוף זיקים. כוחות של חיל הים וחיל האוויר חיסלו לפחות 10 מחבלים עד כה והסריקות במקום נמשכות.

8 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועת עזה דרך מעביר רפיח

הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי שמונה משאיות של סיוע הומניטרי עברו כעת דרך מעבר רפיח מהסהר האדום של מצרים. מדובר בסיוע ההומניטרי הרביעי שמועבר לרצועת עזה מאז תחילת הלחימה.

דובר צה"ל: הוסר חשש לחדירה נוספת בזיקים, לפחות 4 מחבלים חוסלו אחרי שיצאו ממנהרה

כוחות זרוע הים איתרו מוקדם יותר היום (שלישי) חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס שיצאה דרך פיר מנהרה בחוף ברצועת עזה וניסתה לחדור לשטח ישראל במרחב זיקים דרך הים. כוחות זרוע הים, בשיתוף חיל האוויר והחטיבה הצפונית של אוגדת עזה תקפו את המחבלים, וסיכלו את הגעתם לחוף. מטוסי קרב וכוחות זרוע הים תקפו ברצועת עזה את הפיר ממנו יצאו המחבלים ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים. הוסר החשש לחדירה נוספת נכון לשעה זו.

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,400 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי נתון שפרסמה המשטרה אתמול (שני), 780 חללים אזרחים כבר זוהו, ואלו מתווספים ל-308 חללי צה"ל; כלומר, לפחות 1,088 חללים ונרצחים כבר זוהו.

משרד הבריאות עדכן אתמול (ראשון) ב-17:00 על 2780פצועים שמאושפזים בבתי החולים, 40 מהם במצב קשה, 164 בינוני ו-74 קל. עד כה פונו לבתי החולים יותר מ-5,400 פצועים.

בין התמונות ששודרו אתמול ממעבר רפיח בערוץ הצרפתי France 24 בשפה האנגלית תחת הכיתוב "משאיות סיוע הומניטרי", נראו משאיות שנושאות ארגזים, ועליהם סמלים של שתי יצרניות של מסכות אב"כ וחליפות מגן מרעלים ביולוגיים וכימיים. ציוד מגן כזה, אם אכן נכנס לרצועת עזה, עלול לשמש את מחבלי חמאס בלוחמה עתידית שתיערך בעזה, בפיתוח של נשקים כימיים וביולוגיים או בהוצאת פיגועים עם 'פצצות מלוכלכות'.

לאחר השימוש בנשק כימי, חמאס יוכל להאשים את ישראל שהיא זו שתקפה את תושבי עזה בנשק כימי, בדומה למשטר אסד ולרוסיה, שהאשימו את המורדים בסוריה לאחר כל תקיפה כימית שערכו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!