דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד הרווחה: מערך העובדים הסוציאליים לתושבי העוטף יתוגבר ב-80 תקנים חדשים

כחלק מחבילת הסיוע לשירותים החברתיים, יתווספו תקנים ל-80 עובדים סוציאליים ו-76 אלף שעות נוספות לטובתם | שר הרווחה יעקב מרגי: "כולנו מגויסים לצורך מתן המענה הטוב ביותר לאזרחים שנפגעו"

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90
הדס יום טוב

משרד הרווחה הודיע היום בצהריים (רביעי) על חבילת סיוע הכוללת הקצאת 80 תקנים של עובדים סוציאליים חדשים ליישובי העוטף ותוספת של 76,000 שעות נוספות לטובת העובדים הסוציאליים.

מדובר בחבילת סיוע ראשונית לחיזוק השירותים החברתיים בזמן המלחמה, שמטרתה להתמודד עם הצורך הגובר בשירותי רווחה לאור הטבח באיזור העוטף שהתרחש בשבעה באוקטובר, ההפגזות החריפות על האזור, והפינוי המאסיבי של תושבים. חבילת הסיוע תוקצבה בסכום של 60 מיליון שקלים, אך במשרד מעריכים כי התקציב להתמודדות עם ההשלכות החברתיות של המלחמה יגדל אף יותר.

76 אלף השעות הנוספות הועברו למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, ויוקצו לעו"סים הפועלים בסיוע לאוכלוסייה המפונה במלונות ברחבי הארץ, במתן בשורות מרות ובפעילות במחלקות לשירותים חברתיים.

80 תקני העו"ס החדשים ליישובי העוטף יוקצו במימון מלא של המשרד. המשרד הודיע גם כי בקרוב יחזק את יישובי הדרום בכ-40 תקנים של עו"סים קהילתיים לצורך שיקום הקהילות שנפגעו קשה במלחמה, וכי הוא פועל להעתקת שירותים הניתנים לאוכלוסייה בקהילות אלו לערי המפונים ולבתי המלון אליהם הם פונו.

שר הרווחה יעקב מרגי: " אנחנו לא חוסכים באמצעים ובמשאבים לסיוע לאזרחים שנפגעו מהמלחמה. חשוב לנו לומר לכל העובדים בשירותי הרווחה ברחבי הארץ – אתם תסייעו לאזרחים ואנחנו נדאג שיהיו לכם את כל התנאים לעשות את זה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם השותפים שלנו, החל ממשרד האוצר ועד לרשויות המקומיות, כולנו מגויסים לצורך מתן המענה האזרחי והרווחתי הטוב ביותר לאזרחים שנפגעו".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני: "יש לנו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, את הידע המקצועי והניסיון בעבודה בחירום ועל כן יכולנו להגיב בצורה מהירה ובהתאמה מיידית למציאות המשתנה. יחד עם זאת, מעגל הנפגעים במלחמה הוא כזה שמחייב אותנו לערוך שינויים במודל הארגוני, להוסיף תקציב, להקצות תקנים ולהשקיע גם בהעתקת שירותים שלמים מהקהילות אל המקומות שבהם שוהים המפונים. מדובר באופרציה מורכבת שמבוצעת על ידי עובדי הרווחה במקצועיות רבה ואנו כאן כדי לספק להם את התנאים הדרושים לביצוע המשימות האלו. בהזמנות זו, אני מבקש להודות גם כאן לעובדים הסוציאליים במשרד וברשויות המקומיות על הירתמותם המיידית, במסירות ובמקצועיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!