דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
22.4°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.3°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 23.9°אילת
  • 21.3°טבריה
  • 14.7°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אביב לוי מייצגת את ישראל בטריאתלון גם בימי מלחמה: "זה חלק מהשירות שלי למדינה"

לוי בת ה-20 סיימה במקום ה-34 את תחרות גביע העולם הראשונה שלה בקריירה | בראיון ל'דבר' היא מספרת על ההתלבטות אם להתחרות: "היה לי מאוד קשה לקבל את החלטה לצאת ולהשאיר את המשפחה שלי והחברים בארץ"

אביב לוי בגביע העולם בטריאתלון, בקוראיה הדרומית. היינו עם חולצות של ישראל. "היו הרבה אנשים שהתעניינו" (צילום: אלבום פרטי)
אביב לוי בגביע העולם בטריאתלון, בקוראיה הדרומית. היינו עם חולצות של ישראל. "היו הרבה אנשים שהתעניינו" (צילום: אלבום פרטי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אביב לוי, הטריאתלטית הבכירה של ישראל, נמצאת במזרח הרחוק ומייצגת בגאווה את מדינת ישראל בימים מורכבים אלו. לוי סיימה ביום שבת במקום ה-34 את תחרות גביע העולם הראשונה בקריירה שלה ותתחרה בסוף השבוע בתחרות גביע העולם נוספת ביפן.

"היה לי מאוד קשה לקבל את החלטה לצאת ולהשאיר את המשפחה שלי והחברים בארץ, זה היה ממש לא פשוט בשבילי. המצב בישראל השפיע עליי לרעה. היו ימים שאמרתי שאני לא רוצה לטוס ואני מבטלת הכל ובא לי רק להישאר בבית", מספרת לוי בראיון ל'דבר'. "והיו ימים שקמתי ואמרתי לעצמי עבדת מאוד קשה בשביל זה. רציתי לצאת ולייצג את המדינה שלי".

לוי בת ה-20 הייתה אמורה לצאת במהלך חודש אוקטובר לשתי תחרויות גביע אירופה בטורקיה, אך בעקבות תחילת המלחמה בישראל, יצאה אזהרת מסע שלא מאפשרת לספורטאים ישראלים לתחרות כרגע בטורקיה. לוי שזאת העונה הראשונה שלה בבוגרים, הייתה אמורה לסיים את העונה עם שתי התחרויות אליהן התכוננה במיוחד.

"לאור המצב ומה שקרה חיכינו לראות מה קורה עם יש טיסות והאם זה מסוכן בכלל לטוס לשם? הבאנו שהמצב הולך ומדרדר באמת. אמרנו שלא ניקח את הסיכון והייתה התלבטות עם לבטל או לא. עשינו הכנה מאוד ארוכה וקשה לזה. היה חודשיים של בלוק אימונים חזק. התמקדנו ממש לזה, כדי להוציא את המיטב מהתחרויות האלו ולצבור ניסיון כי זאת השנה הראשונה שלי בעלית וגם להשיג כמה שיותר ניקוד".

לוי ביטלה את השתתפותה בגביעי אירופה בטורקיה והייתה במחשבות האם לסיים את העונה. לאחר התלבטות ארוכה ביחד עם הצוות המקצועי החליטה לוי לצאת לשתי התחרויות המאתגרות יותר של גביע העולם בדרום קוריאה ויפן.

"הסתכלנו בלוח התחרויות העולמי וראינו שיש שתי תחרויות בגביע העולם, אחת בדרום קוריאה ואחת ביפן. דיברתי עם הצוות והבנתי בסוף שזה חלק מהשירות שלי למדינה. הרגשתי ממש שליחות לעשות את זה. זה היה מאוד קשה לקבל את החלטה הזאת".

אביב לוי מתחרה בטריאתלון (צילום: באדיבות המצולמת)
אביב לוי מתחרה בטריאתלון (צילום: באדיבות המצולמת)

לוי בת ה-20 החלה את צעדיה בענף בגיל 7 בחוג אופניים ביישוב שמשית שבעמק יזרעאל, תוך זמן קצר היא עשתה את המעבר לענף הטריאתלון המשלב ריצה, שחייה ואופניים. "נכנסתי לקבוצת טריאתלון וזה מיד שאב אותי. אהבתי את זה מהשנייה הראשונה, ככל שזה נהיה יותר רציני, התאהבתי בזה יותר".

בגיל 15 היא הצטרפה לאקדמיה בווינגיט כספורטאית מצטיינת והפכה מאז 2020 לאלופת ישראל לבוגרות. באותה השנה היא הגיעה להישג השיא שלה כאשר סיימה במקום החמישי בסבב גביע אירופה לנערות בסרביה וב-2022 היא סיימה במקום התשיעי בסבב גביע אירופה לנערות בספרד. בעקבות הישגיה נחשבת לוי על ידי הוועד האולימפי כפוטנציאל למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028.

"היו הרבה אנשים שהתעניינו ואמרו שהם תומכים, מצטערים על המצב ומקווים שהכל יחזור להיות טוב בקרוב"

"זו הפעם הראשונה שאני מתחרה בגביע העולם. הרגשתי ממש שליחות לעשות את התחרות הזאת. הגעתי לפה בשבוע שעבר בגלל הפרשי השעות, כדי להתרגל לשעות ולג'ט לג", מספרת לוי. "בימים לפני ובתחרות עצמה הרגשתי שאני מייצגת את המדינה שלי בכבוד יותר מאי פעם וממש שמה את ישראל על המפה. אלו היו התחושות שלי לפני, בעיקר חשבתי על זה".

בשבת בבוקר לוי עשתה את הבכורה שלה ברמה הגבוהה ביותר של ענף הטריאתלון בגביע העולמי בדרום קוריאה. לוי הייתה צעירת המשתתפות וסיימה תחרות בכורה מוצלחת במקום ה-34. "באתי לתחרות הזאת בגישה של אין לי מה להפסיד, אני אעשה את הכי טוב שלי גם בשביל המדינה שלי", אומרת לוי. "היו תנאי קור קיצוניים מהרגיל וזה השפיע עליי יחסית לרעה בשחייה. לא הצלחתי להביא את עצמי לידי ביטוי בשחייה. יצאתי לרכיבה עם הדבוקה השנייה והייתה עבודה מאוד חזקה ובריצה הייתה לי ריצה מאוד טובה ביחס למתחרות שהיו לי. אני סך הכל מרוצה, סיימתי את גביע העולם הראשון שלי בטעם טוב".

אביב לוי בטריאתלון בגביע אוקיאניה בניו זילנד (צילום: אלבום פרטי)
אביב לוי בטריאתלון בגביע אוקיאניה בניו זילנד (צילום: אלבום פרטי)

המשלחת הישראלית לתחרות כללה ביחד עם לוי את איתמר אשד ואיתמר לבנון שהתחרו במקצה הגברים וסיימו במקומות 40 ו-56 בהתאמה. הנבחרת הישראלית התקבלה באהבה על ידי שאר המתחרים ומארגני התחרות. "היו הרבה שהתעניינו ושאלו ממקום טוב. לא הרגשתי עוינות. בימים לפני כאשר כל הספורטאים מתאספים, אנחנו היינו עם חולצות של ישראל. היו הרבה אנשים שהתעניינו שאלו אותנו ואמרו שהם תומכים, מצטערים על המצב ומקווים שהכל יחזור להיות טוב בקרוב".

ביום שבת תעלה לוי לתחרות השנייה בגביע העולם, הפעם ביפן. פיזית לוי במזרח הרחוק, אך ליבה עם תושבי מדינת ישראל. "גם בתחרות שתהיה לי בשבת הקרובה, אני חושבת על עם ישראל, על כל המשפחות שנפגעו ושולחת תנחומים. זה כל הזמן נמצא אצלי בראש ובלב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!