דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מטח כבד למרכז ולשפלה: הפסקות חשמל ברחובות, בניין בפתח תקווה נפגע

צה"ל חיסל מפקדים בחמאס, בהם אחד ממתכנני מתקפת 7 באוקטובר | משפחות החטופים בהצהרה: "ממשלת ישראל צריכה להחזיר את כולם היום" | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה, ו-224 חטופים שמשפחותיהם עודכנו

  • לוחמי האש מנסים לכבות עמוד חשמל ליד רמלה, במקום בו נפלה רקטה שנורתה מעזה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
    לוחמי האש מנסים לכבות עמוד חשמל ליד רמלה, במקום בו נפלה רקטה שנורתה מעזה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
  • שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד מלכה)
    שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד מלכה)
  • משפחות החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: דור פזואלו)
    משפחות החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: דור פזואלו)
  • שלטים עם תמונות חטופים ונעדרים (צילום: הדס יום טוב)
    שלטים עם תמונות חטופים ונעדרים (צילום: הדס יום טוב)
  • טנק של צה"ל ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
    טנק של צה"ל ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-20 למלחמה: צה"ל ושב"כ פרסמו היום (חמישי) שחיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של גזרת צפון חאן יונס, חסן אלעבדאדלה ואת שאדי בארוד, סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. נוסף על כך, חוסלה צמרת הפיקוד של גדוד דרג' תפאח של חמאס.

מספר מטחים נורו לאיזור המרכז והשפלה. רקטה פגעה בבניין בפתח תקווה, ועמודי חשמל ברחובות נפגעו וגרמו להפסקות חשמל בעיר. אזעקות באשקלון ובעוטף עזה, מערכת כיפת ברזל יירטה 5 רקטות. דובר צה"ל הודיע שעודכנו עד כה 224 משפחות של חטופים שנמצאים בשבי החמאס, כלומר, ישנם עוד שני בני אדם שמוערך כי הם מוחזקים על ידי ארגון הטרור.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אחרי המטח למרכז: עמוד חשמל עולה באש באזור המושב ישרש, אין נפגעים. שיבושים באספקת החשמל ברחובות

משטרת ישראל: "המשטרה מטפלת כעת בזירות נפילה של פריטי רקטה בגזרת מרחב שפלה באזור רחובות ופגיעה בעמוד חשמל שעלה באש, ללא נפגעים. חבלני המשטרה של מחוז מרכז ושוטּרי תחנת רחובות בודדו כעת זירות נפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. בנוסף, התקבלו דיווחים על שמיעת ירי באזור, ניידות במקום מבצעות סריקות לשלילת אירוע ירי".

חברת החשמל: "בעקבות מטח הירי האחרון על אזור השפלה, נגרם נזק לרשת החשמל באזור שגרם גם לשריפת עמוד חשמל על יד מושב מצליח. כתוצאה מכך קיימת פגיעה באספקת החשמל לחלק מתושבי רחובות וסתריה. צוותי החברה בדרכם למקום לאיתור ותיקון ההפרעה, במטרה להשיב את אספקת החשמל בהקדם לתושבי האיזור".

שריפה ליד רמלה אחרי המטח מעזה (צילום: כבאות והצלה)
שריפה ליד רמלה אחרי המטח מעזה (צילום: כבאות והצלה)

כבאות והצלה: נפילה בנצר סירני, לא ידוע על נפגעים

מטח כבד למרכז הארץ השפלה

דובר צה"ל: "צה"ל ממשיך בפשיטות קרקעיות בתוך שטח הרצועה, כדי להכין את השטח לכניסה קרקעית"

"כוחות צה"ל ממשיכים בפשיטות לתוך שטח רצועת עזה, וימשיכו גם הלילה ובימים הקרובים", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "התכלית של הפשיטות לחסל מחבלים, להכין את השטח, לנקות אותו לשלבים הבאים".

עוד אמר שבעת הזו ישראל לא תאפשר הכנסת דלק לרצועת עזה. "בחמאס חווים את המכה של צה"ל וימשיכו לחוות. חלק מהתפקוד שלהם נשען על הדלק. עדכנו את האו"ם ואת אונר"א על אותה גניבה של דלק של חמאס מבתי החולים".

דובר צה"ל מפרסם תיעוד היתקלות של לוחמי חטיבת הנח"ל, בה נפל רס״ן טל גרושקה ז"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של חמאס, שלקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני

הודעה משותפת לדובר צה"ל ולדוברות שב"כ: "צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס. צה״ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ ואמ"ן, חיסלו את מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל".

"גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של ארגון הטרור חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר".

שר הביטחון גלנט: "זה או אנחנו או הם. זו מלחמה נגד ילדים, נשים וניצולי שואה"

שר הביטחון, יואב גלנט, במסיבת עיתונאים: "זו מלחמה על הבית, זו מלחמה נגד ילדים, נשים וניצולי שואה. זה או אנחנו או הם ואנחנו ננצח. ראיתי את חיילי צה"ל והאזרחים נלחמים ומגנים בחירוף נפש על הילדים שלהם, ראיתי מח"טים ומפקדי אוגדות נופלים בקרב. במאמץ שלהם הם מנעו את התקדמות האויב לעומק ישראל".
על הלחימה מול חמאס: "אנחנו הולמים באש ומייצרים תנאים להמשך המערכה. יגיעו גם שלבים נוספים, אנחנו מכינים אותם ונבצע אותם". על סוגיית החטופים: "אני נחוש לעשות כל מאמץ להשיב את כל החטופים, זו חובתנו".

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון

דובר צה"ל: "כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל".

צה"ל: חיסלנו את סגן ראש המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את מתקפת הפתע

הודעה משותפת לדובר צה"ל ולדוברות שב"כ: "צה״ל ושב״כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו היום את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שאדי בארוד".

"במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, את תכניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית בישראל ב-7 לאוקטובר. בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל. לאחר מכן, ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והיה אחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, הוא אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון".

משפחות החטופים: "ממשלת ישראל צריכה להחזיר את כולם היום, היום, היום!"

משפחות החטופים מקיימות הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים ברחבת מוזיאון תל אביב, בדרישה לשחרור יקיריהם משבי חמאס בעזה.

מרב לשם גונן, אמא של רוני גונן שנחטפה מהמסיבה: "20 יום הם נמצאים שם. 20 יום שאין לנו מושג לא מה שלומם. לא איך מטפלים בהם, לא אם הם נושמים. 20 יום שמבקשים מאיתנו להתאזר בסבלנות. במשך 20 יום אין לנו מושג מה קורה עם האהובים שלנו וזה לא הגיוני. היינו סבלניים מאוד, אבל זהו. הסבלנות שלנו פקעה".

"אנחנו פונים לממשלת ישראל כולה, לכל המנהיגים שלנו – אנחנו אזרחים של מדינת ישראל. הציפייה שלנו היא שמדינת ישראל תדאג לנו ולאהובים שלנו. שתבטיח את הביטחון שלהם ותחזיר את כולם חזרה היום, היום, היום!", צעקו יחד. "אנחנו מצפים מהקבינט לדבר איתנו עוד הערב ולהסביר לנו מה הם הולכים לעשות".

פאולה פרישטה, אחותה קארינה ועוד שמונה ממשפחתה חטופים בעזה: "קרינה החלימה מסרטן, היא חזקה. בלב שלי אני רואה אותה עוזרת ושומרת על כולם".

מלכי שם טוב, אבא של עומר שנחטף מהמסיבה: "עומר רק רוצה לבלות עם חברים. אני פונה למנהיגים, לקבינט- דמיינו לכם 20 יום לשבת במחילות, בלי חמצן בלי חשמל בלי מים, סובלים מהפגזות. תחשבו מה הם מרגישים. אנחנו 20 יום בחושך, ומבקשים מאיתנו להיות סבלניים. אנחנו לא ממתינים יותר, אנחנו רוצים אותם בחזרה. דמיינו שאלה הילדים שלכם".

אייל אשל, אבא של רוני אשל, תצפיתנית שנחטפה לעזה: "רוני היא חיילת בצה"ל, וילדה בת 19. הילדה שלי. היא תחת המשמרת שלכם. 20 יום, והממשלה אילמת. 20 ימים ואף אחד לא אומר לנו מה קרה לה, מה עלה בגורלה. יש לנו מידע, תמונות, תמונת מצב – כל זה בכוחות עצמינו. הכל בעצמינו. אתם באים אלי לבקש מידע. מה אתם עושים כל היום?", אמר בזעם. "אני לא רוצה לשמוע על תכניות ודרכי פעולה, לא רוצה לשמוע מה הצפי. מיליון שאלות יש לי בפאזל שאני עצמי מרכיב. אני דורש דבר אחד, קומו מהכיסאות שלכם ושימו את לבכם במקומי, וקחו אחריות. את כל חיי אני מקדיש למדינה, ואני חייל מילואים פעיל. כך גם בכורתי. אל תפנו לי עורף".

יעלה ועילאי, אחים של אביתר דוד שנחטף מהמסיבה: "מחר עוברים שלושה שבועות מאז שאביתר יצא למסיבה. הוא לא אכל מרוב התרגשות, ומצא את עצמו בגיהינום. בשבת התעוררנו לסרטונים של אחי הגדול מובל בתוך טנדר, קשור, מוקף במחבלים עם נשק. שלושה שבועות של סיוט שלא נגמר".

דיצה אור, אמא של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה: "את אבינתן שלי מכירים מהסרטונים. הוא לא הפקיר את החברה שלו, ואנחנו קוראים למדינת ישראל לא להפקיר אותו".

משרד הביטחון: הועברו מקדמות של 70 מיליון ש"ח למועצות האזוריות בעוטף עזה ולעיריית שדרות

דוברות משרד הביטחון: "משרד הביטחון השלים היום (חמישי) העברת מקדמות כספיות בהיקף של כ-70 מיליון ש"ח לארבע המועצות האזוריות בעוטף עזה ולעיריית שדרות. המקדמות הן למימון פינוי תושבי שדרות והישובים בטווח של 4-7 ק"מ מגבול עזה, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה, ומתוך מטרה לסייע תזרימית למועצות. אגף הכספים במשרד הביטחון נמצא בקשר שוטף עם ראשי המועצות וימשיך לסייע להן בהתאם להחלטות הממשלה שיתקבלו בנושא".

אזעקות בשפלה ובעוטף עזה

אזעקות בגוש דן

ממשלת צרפת: לפחות 35 אזרחים צרפתים נרצחו במתקפה של חמאס, 9 נעדרים, כמה מהם נחטפו

מספר האזרחים הצרפתים שנרצחו במתקפות הטרור של חמאס במהלך המלחמה עלה ל-35. כך נמסר ממשרד החוץ הצרפתי. עוד צוין כי 9 אזרחים צרפתים עדיין מוגדרים כנעדרים, כמה מהם חטופים.

הנשיא הרצוג התייחס בראיון לאמירה של מזכ"ל האו"ם: "דוחה את דבריו לחלוטין, הבעיה בסכסוך באזור היא הטרור"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדבריו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, לפיהם התקפת חמאס "לא התרחשה בוואקום".

בריאיון לערוץ החדשות הצרפתי BFMTV אמר: "במובן מסוים הוא רמז כאילו מקור כל הרוע הזה קשור לסכסוך. אני דוחה את דבריו לחלוטין כיוון שיש בהם מעין השלכה או אפילו הכלה לזוועות, ולטרור שאירע פה. הבעיה עם הסכסוך באזור היא הטרור. הבעיה העמוקה ביותר שמדרדרת את תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים היא הטרור".

אזעקות באשדוד, אשקלון, נתיבות ועוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר באשדוד, אשקלון, נתיבות ומספר יישובים בעוטף עזה.

משרד הפנים הפלסטיני: יותר מ-7,000 הרוגים ו-18 אלף פצועים מתקיפות צה״ל בעזה

משרד הבריאות של חמאס בעזה מעדכן על 7,028 הרוגים פלסטינים ו-18,484 פצועים מתקיפות חיל האוויר ברצועה מאז החלה המלחמה.

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ כרם שלום.

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד המערך הרקטי של חמאס בצפון חאן יונס

מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, חסן אלעבדאדלה. זאת, לצד מספר חיסולים של מחבלים בארגון הטרור חמאס וכן המשך תקיפות של מטוסי קרב המשמידים תשתיות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות שיגור ומפקדות טרור.

צבע אדום: נירים

המטח למרכז: פגיעה בבניין בפ"ת, כוחות הכיבוי סורקים אחר נפגעים

צבע אדום: כיסופים

מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

5 יירוטים מעל גוש דן

ראשוני סיכול ממוקד בעזה: הותקפה דירה באזור מרכז הרצועה כמה מחוסלים ועשרות פצועים קשה-אנוש

מטחים כבדים לגוש דן והשרון

12 משאיות סיוע נוספות נכנסו לרצועת עזה

צה״ל מבצע ירי ארטילרי לשטח לבנון בגזרה המערב

צה״ל מבצע כעת ירי ארטילרי לשטח לבנון בגזרה המערבית, במסגרת פעילות לארגון המרחב. אין חשש לאירוע ביטחוני – מדובר בירי כוחותינו.

גנץ: "הקמת קבינט המלחמה הוכיחה עצמה בקבלת ההחלטות גם במסר החיצוני לאויבינו"

השר בני גנץ במסיבת עיתונאים: "מדינת ישראל מתמודדת אם אתגר שהיא לא חוותה מאז הקמתה במישור הצבאי המדיני והחברתי. אנחנו נמצאים במערכה רחבה שדורשת אחריות ושיקול דעת בהכנת המהלכים הנדרשים ונחישות בביצועם. צפויים לנו אתגרים ורגעים קשים ובסופה – אנחנו נצא מחוזקים מבפנים ומבחוץ. עברו שבועיים מאז שנכנסנו לממשלה והקמנו את קבינט ניהול המלחמה ואני אומר בביטחון מלא שזה היה הצעד הנכון למדינת ישראל, והצעד הזה כבר הוכיח את עצמו.

"אנחנו מנהלים את המערכה באופן שיאפשר לנו לממש את המטרה המדינית, הצבאית, והאזרחית. בצד המהלכים בהגנה ובהתקפה, אנחנו מקדמים את המשך המערכה ואת המוכנות לעליית מדרגה במתקפה מול החמאס, ובכל החזיתות ככל שיידרש". על החזרת השבויים והנעדרים: "חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי"

המשטרה: ההודעה על גילויי שמחה ביפו בעת נפילת טילים היא פייק

המשטרה: אנו עדים להפצת הודעה ברשתות החברתיות ולפיה מוצגים גילויי שמחה ביפו בעת נפילת טילים. נבהיר כי מדובר באירוע ישן שהתרחש ב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. "הפצת הודעות כוזבות מייצרת חרדה ומתח בקרב האזרחים ופוגעת בחוסנו של הציבור הישראלי"

צבע אדום: נירים

808 אזרחים שנרצחו במתקפת חמאס זוהו עד כה בהליך זיהוי החללים

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 808 חללים שהם כ-84% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 701 חללים.

תושבי כפר עזה מפגינים סמוך לקריה בת"א: "הממשלה עסוקה באגו במקום בחטופים"

תושבי קיבוץ כפר עזה, שנפגע קשות ממתקפת הטרור של חמאס, החלו לצעוד סמוך לקריה בתל אביב בקריאה לממשלה לשחרור החטופים מידי חמאס. מיכל, תושבת המקום, אמרה ל׳דבר׳: ״אנחנו כבר שלושה שבועות בסחרור שלא נגמר, איבדנו משפחות, חברים, אחים ושכנים. באנו לפה כדי לדרוש שיחזירו את החטופים, לא יכול להיות שהממשלה עסוקים במלחמות אגו ולא להחזיר אותם״.

דובר צה״ל: עלה ל-224 מספר החטופים ברצועת עזה

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי עדכן לפני זמן קצר כי עד כה הודיעו למשפחותיהם של 224 חטופים שיקיריהן נמצאים ברצועת עזה. עוד אישר הגרי שמדובר במידע מודיעיני מתעדכן שעומד לרשות צה״ל.

120 חשודים נעצרו מתחילת הלחימה בחשד להסתה ברשתות, 18 כתבי אישום הוגשו

מתחילת הלחימה המשטרה עצרה 120 חשודים והוגשו 18 כתבי אישום בהליך מזורז נגד מסיתים לאלימות וטרור. כלל מחוזות משטרת ישראל ואגף החקירות והמודיעין טיפלו מתחילת הלחימה ב-295 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, מתוכם נפתחו 134 תיקי חקירה לאחר שעלה כי הפרסומים עולים כדי חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור.

אתמול עצרו חוקרי תחנת רמלה תושבת העיר כבת 19, לאחר שפרסמה ברשת כיתוב המעודד תמיכה בארגון הטרור חמאס והטבח ביהודים בו כתבה: "אלוהים, פזר אותם את כולם. אלוהים, תקרע אותם לגזרים. אלוהים, הורד את המספר שלהם. אלוהים, תהרוג אותם לחלוטין". בסיום חקירתה נכלאה והיא תובא היום בפני שופט בבקשה להאריך את מעצרה בהתאם לממצאי החקירה.

אזעקות גם בשדרות, ניר עם וכפר עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בשדרות, ניר עם, איבים, כפר עזה וכיסופים, בעקבות שיגור רקטות מרצועת עזה.

הירי חודש: צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים.

מוקד סיוע טלפוני למשפחות החטופים והנעדרים החל לפעול במספר 6754*

החל מהיום, יום חמישי ה-26/10, יינתן מענה למשפחות החטופים והנעדרים על-ידי מרכז מהל"ב במספר 6754*.

מרכז מהל"ב הינו מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים. המרכז פועל במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה, ופועלים בו נציגי משטרה לצד גורמים נוספים ממשרדי הממשלה השונים.

מוקד 105 של משטרת ישראל ימשיך לתת מענה למשפחות החללים, בנוסף ליעודו המקורי כמוקד המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת.

צה״ל תקף יותר מ-250 מטרות חמאס בעזה ביממה האחרונה

ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מעל ל-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית אשר בוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה. בנוסף, לוחמי זרוע הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע אוויר של מערך האווירי של ארגון הטרור חמאס באזור חאן יונס, העמדה מוקמה בסמוך למסגד ולגן ילדים.

העצרת הכללית של האו״ם תתכנס לדיון על המצב באזור

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס היום (חמישי) לדיון חירום במלחמת "חרבות ברזל", זאת לאחר בקשה בנושא שהגישה הקבוצה הערבית, אותה מובילה ירדן וארגון המדיניות המוסלמיות. כינוס העצרת, שיחל בשעה 17:00 (שעון ישראל) יימשך יומיים, כאשר מחר אחר הצהריים תתקיים הצבעה על ההחלטה שהגישה ירדן, שבה, בין היתר, היא "הביעה דאגה גדולה על ההחמרה באלימות ועל הידרדרות המצב באזור, במיוחד ברצועת עזה ובשאר השטחים הפלסטינים הכבושים, בירושלים ובישראל״.

כוחות רגלים ושריון ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה

כוחות משולבים של צה"ל ביצעו פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה. כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה.

הפלסטינים: חיל האוויר ממשיך לתקוף עשרות יעדים ברצועת עזה

כלי תקשורת פלסטיניים ותושבים בעזה מדווחים על תקיפות נרחבות של חיל האוויר במהלך הבוקר על עשרות יעדים ברחבי הרצועה.

ביידן ונתניהו שוחחו בטלפון: ״חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני״

הנשיא ביידן אמר בשיחת הטלפון שלו עם ראש הממשלה נתניהו אמש כי כל תוכנית ליום שאחרי המלחמה בעזה צריכה לכלול נתיב להגעה לשלום בין ישראל לבין הפלסטינים. נשיא ארצות הברית הדגיש כי חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני או את השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים.

בית הנבחרים האמריקני העביר החלטה על תמיכה בישראל במלחמה בחמאס

ההחלטה התקבלה ברוב של 412, 10 התנגדו. זו ההחלטה הראשונה בתפקיד של יו"ר בית הנבחרים האמריקני הנכנס, חבר הקונגרס מייק ג'ונסון.

מזכ״ל ארגון הבריאות העולמי: ״חמאס צריך לספק סימני חיים, לפעול לשחרור מיידי של כל החטופים״

במסגרת פגישה מרחוק שהתקיימה הערב בין נציגי מטה המשפחות לבין ראשי ארגון הבריאות העולמי, אמר מזכ״ל ארגון הבריאות העולמי, ד״ר טדרוס אדהנום ג׳ברייסוס: ״קיים צורך דחוף לספק סימני חיים, הוכחות למתן שירותי טיפול רפואי ושחרור מיידי של כל החטופים״.

ד״ר טדרוס אמר: ״נפגשנו היום עם משפחות של אנשים שנחטפו מדרום ישראל ב-7 באוקטובר ושמענו ממקור ראשון על הטרגדיה, הטראומה והסבל שהם מתמודדים איתם. קיים צורך דחוף של שובי החטופים לספק סימני חיים, הוכחות למתן שירותי בריאות ושחרור מיידי, על רקע הומניטרי ובריאותי, של כל החטופים״.

במסגרת הפגישה של נציגי מטה המשפחות עם ראשי ארגון הבריאות העולמי, פרופ׳ חגי לוין, ראש מערך הרפואה והחוסן של המטה, הציג את הדוחות המדעיים של מערך הרפואה הממחישים את הצורך הקריטי של החטופים בחידוש הקשר עם המשפחות, בטיפול רפואי הולם ובשיבה הביתה. החטופים כולל תינוקות, ילדים, נשים וקשישים, חולים במחלות קשות ופצועים.

צה"ל יירט טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון

לדברי צה"ל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל.
כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון.

פיקוד העורף: תושבי העוטף אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן

בהתאם להערכת מצב שבוצעה, פרסם פיקוד העורף כי תושבי היישוב עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. "בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות".

יו"ר בית הנבחרים החדש של ארה"ב: "ההצעה הראשונה שאביא לחקיקה היא תמיכה בידידתנו היקרה ישראל"

מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים החדש של ארה"ב אמר הערב: "ההצעה הראשונה שאביא לחקיקה ממש בקרוב היא תמיכה בידידתנו היקרה ישראל"

מד"א מעדכנים בהמשך לאזעקות במרכז: 6 פצועים, כולם במצב קל

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,400 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא הוצג על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה ברביעי השבוע, ולפני כן הופיע בפרסומי משרד החוץ. לפי הודעת המשטרה בחמישי בבוקר, זוהו גופותיהם של 808 אזרחים שנרצחו מתחילת המלחמה, ואלו מצטרפים ל-309 חללי צבא הגנה לישראל. כלומר, עד כה זוהו גופותיהם של 1,117 חללים ונרצחים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!