דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משק במלחמה

שר הבינוי והשיכון דורש לבטל את תשלומי השכירות בדיור הציבורי לדיירים שפונו

מעל 6,000 מדיירי הדיור הציבורי ובתי גיל הזהב פונו מבתיהם מאז תחילת המלחמה | שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הפנה את הדרישה לשר האוצר: "אנשים קשי יום שחלקם הוצאו לחל"ת, מוטלת עלינו החובה להקל עליהם לעבור את התקופה"

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף (יהדות התורה) דורש לבטל את תשלומי השכירות של דיירי הדיור הציבורי ובתי גיל הזהב מאזורי הלחימה בדרום ובצפון עד לסיום מצב החירום. הדרישה הגיעה בעקבות ההחלטה שעברה בשבוע שעבר בכנסת על דחייה מיידית ב-30 יום של תשלומי השכירות לדיירי הדיור הציבורי המפונים.

גולדקנופף הפנה את הדרישה היום (חמישי) במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית). המכתב פורסם בתום ישיבה שכינס גולקנופף עם ראשי החברות הממשלתיות שתחת משרדו. במכתב ציין גולדקנופף שמאז תחילת המלחמה פונו מעל 6,000 דיירים מהדיור הציבורי ומעל 1,700 קשישים מבתי גיל הזהב.

״לאור הוראות פיקוד העורף לפינוי ישובים צמודי גדר, והיות שדיירי הדיור הציבורי הם ברובם אנשים קשי יום וחלקם אף הוצאו לחל"ת, מוטלת עלינו החובה לפעול ככל הנדרש להקל עליהם לעבור את התקופה הקרובה״, כתב השר גודלדקנופף בפנייתו לשר האוצר.

במידה ששר האוצר יקבל את דרישתו של גולדקנופף, משרד האוצר יצטרך לשפות את משרד השיכון בהפסדים מתשלומי השכירות שלא ייגבו, מה שידרוש תהליך חקיקה נוסף. דמי השכירות בדיור הציבורי נקבעים על פי מספר רב של קריטריונים הלוקחים בחשבון מצב כלכלי, מצב משפחתי, כושר השתכרות, מצב בריאותי ועוד. על פי שיטת החישוב שנכנסה לתוקפה בשנת 2005 – דמי השכירות נעים בין 100 ל 4500 ₪ בחודש.

במהלך השבועיים האחרונים ביקר גולדקנופף במספר מוקדים אליהם פונו דיירי הדיור הציבורי ובתי גיל הזהב מאזורי הלחימה. הוא כינס את ראשי החברות הממשלתיות הרלוונטיות במטרה לגבש פתרונות דיור וסיוע לתושבים.

בישיבת הנהלת משרד הבינוי והשיכון שכונסה אמש (רביעי) אמרו מנהלי האגפים הנמצאים בשטח, כי החוק שאושר בכנסת ב-18.10.23, לפיו התשלומים ידחו ב-30 יום, אינו מספק מענה למצוקה שעולה מהשטח, ויש לבטל את דמי השכירות עבור דיירי הדיור הציבורי ודיירי בתי גיל הזהב שפונו עד לחזרתם לביתם.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: ״בשבועיים האחרונים הסתובבתי בדרום ובצפון, ראיתי את התושבים ובהם דיירי הדיור הציבורי מתמודדים הצורך בהוצאות כספיות נוספות. חובה עלינו להקל עליהם ולבטל את שכר הדיור, כאשר ממילא הם אינם מתגוררים בביתם בתקופה זו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!