דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

גנץ: "החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי"

בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה: "התמרון הקרקעי הוא רק שלב במהלך ארוך טווח שכולל היבטים ביטחוניים, מדיניים וחברתיים" | ביחס לשאלת האחריות, אמר: "מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעצמו אחריות, בכלל זה אני"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בדברים שנשא היום (חמישי) בפני התקשורת, אמר יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, בני גנץ, כי ״מדינת ישראל מתמודדת עם אתגר שהיא לא חוותה מאז הקמתה במישור הצבאי, המדיני והחברתי." הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים במערכה רחבה, שדורשת אחריות ושיקול דעת בהכנת המהלכים הנדרשים ונחישות בביצועם. בצד המהלכים בהגנה ובהתקפה, אנחנו מקדמים את המשך המערכה ואת המוכנות לעליית מדרגה במתקפה מול החמאס, ובכל החזיתות ככל שיידרש."

גנץ הדגיש את הצורך להחזיר את החטופים והנעדרים כחלק חשוב של מטרות המלחמה: "אנחנו עוסקים בשבועיים האחרונים לילה ויום במאמצים בלתי מתפשרים, בכדי לקיים את הצו המוסרי והחובה הלאומית להשיב הביתה את בנותינו ובנינו, בכל דרך, נתיב ואמצעי. החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי."

גנץ הגיב לשאלת האחריות, כמי שכיהן כשר ביטחון עד לפני פחות משנה, וכרמטכ"ל בשנים 2015-2011: "אני למעלה מעשרים שנה בעמדות מפתח ביטחוניות ומדיניות בישראל. אינני משחרר עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו. מי שהיה שותף להנהגה ולהובלה של מדינת ישראל בכל תפקיד לא יכול להסיר מעצמו אחריות, ובכלל זה אני."

עוד אמר גנץ, כי "אנחנו כהנהגה ערים לקשיים ולהשפעות של משך הלחימה על כולנו. אני מבטיח לכם שהשיקול היחיד שעומד לנגד עיננו הוא הניצחון, שינוי המצב האסטרטגי בדרום, והשבת הבנות והבנים לגבולם. כל זאת תוך המשך הפעילות ההגנתית וההתקפית הנדרשת בשאר הגזרות. אנחנו נפעל לעיצוב מחדש של המרחב, והלחימה מול הטרור בעזה תימשך בשטח הרצועה ולעומקה בכל מקום ובכל זמן שנידרש לכך, בכדי להבטיח ביטחון ליישובים שיחזרו וייבנו מחדש את האזור. התמרון הקרקעי הוא רק שלב אחד במהלך ארוך טווח שכולל היבטים ביטחוניים, מדיניים וחברתיים שייארכו שנים." גנץ אמר שהמערכה תיכנס בקרוב לשלבים נוספים, בעוצמות גדולות יותר.

גנץ ציין עוד את חיזוק ההגנה בגבולות ואת הפעולות לשמירה על הלגיטימציה בינלאומית ולהעמקת שיתוף הפעולה עם בעלות בריתנו, ובראשן ארצות הברית. הוא הצהיר כי "אנו מקבלים את ההחלטות אך ורק לפי האינטרסים הרחבים שלנו."

גנץ התייחס לכניסה של מפלגתו, 'המחנה הממלכתי', לממשלת חירום ולקבינט ניהול המלחמה: "הצעד הזה כבר הוכיח את עצמו. בקבלת ההחלטות, בהתנהלות המדינית והביטחונית, במסר הפנימי לחברה הישראלית ובמסר החיצוני לאויבינו."

גנץ סיפר על המפגשים שהוא עורך בימים אלו: "אני יורד לשטח יום יום ופוגש את המילואמניקים והמפקדים. אני שומע את הפטריוטים שעזבו את בתיהם בדרום ובצפון. אני פוגש את הילדים שהמסגרת החינוכית והחברתית שלהם השתנתה. אני מדבר עם בעלי העסקים, שפרנסתם נפגעה. אני מבקר ומחבק את משפחות החללים, הנרצחים, השבויים והנעדרים, שליבנו איתן כל הזמן. אני מבקש לומר לכם – למרות תנאי הפתיחה הקשים והאכזריים, אי אפשר להישאר אדיש לגיבורים הרבים כל כך שביננו. החברה ישראלית בחזיתות ובעורף מתגלה בתפארתה ובמלוא עוצמתה."

גנץ ציטט את אמירתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שהיום היה אמור להתקיים טקס בהר הרצל לציון 28 שנים להירצחו: "לא נבטח עוד באחרים, רק אנחנו נגן על עצמנו ועל כל יהודי". גנץ אמר: "סכנת ההשמדה לא תהיה מנת חלקנו – אלא גורלם של מבקשי רעתנו. מתוך התופת – נבנה וניבנה, בכוח ובצדק. וכשזה יגמר, ידע כל העולם, שעם ישראל חי.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!