דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

עדכונים שוטפים / ירי למרכז ולדרום; נתניהו: "זו מלחמת העצמאות השנייה"

פגיעות ישירות בקרית אונו וחולון | ראש הממשלה נפגש עם נציגי משפחות החטופים: "נמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה" | הרמטכ"ל: "יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית - אין ניצחון ללא מחירים" | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה, ו-229 חטופים שמשפחותיהם עודכנו

משפחות החטופים בעזה מקיימות מסיבת עיתונאים ב"כיכר בני ערובה", מחוץ למוזיאון לאמנות תל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
משפחות החטופים בעזה מקיימות מסיבת עיתונאים ב"כיכר בני ערובה", מחוץ למוזיאון לאמנות תל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

היום ה-22 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצ"ש) במסיבת עיתונאים, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ. "אנו נמצאים במלחמת העצמאות השנייה", אמר. "נילחם ביבשה, בים ובאוויר, נשמיד את האויב בקרקע ומתחת לקרקע – יהיה זה ניצחון האור על החושך, הטוב על הרע – זוהי משימת חיינו זוהי גם משימת חיי". בתשובה לשאלת האחריות לאירועי 7 באוקטובר אמר: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות וזה כולל אותי, היה פה מחדל נורא. לא תישאר פה אבן על אבן שלא תיבדק".

נתניהו נפגש אחר הצהריים עם נציגי משפחות החטופים. "מתנהל מאמץ לשחרורם, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים, עולמיים וגם מקומיים", אמר נתניהו.

במטח נרחב למרכז הארץ נגרמו נזקים לבתים ולכלי רכב ברמת גן, חולון, קרית אונו ואור יהודה, ללא נפגעים.

ישראל פתחה הלילה (בין שישי לשבת) במתקפה נרחבת בעזה, ועל פי דיווחים פלסטיניים גם טנקים השתתפו בלחימה. חיל האוויר הפציץ במספר מוקדים ברצועה, בעוצמה שהגדירו גורמים ברצועה כ'חסרת תקדים'. דובר צה"ל אמר שישראל "מרחיבה את הפעילות הקרקעית". במהלך המתקפה התקבלו דיווחים על שיבוש התקשורת הסלולרית בעזה.

מאז תחילת המלחמה נרצחו ונפלו בקרב מעל 1,400 בני אדם. לפי דובר צה"ל, עד כה עודכנו משפחותיהם של 230 חטופים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווחים בסוריה: ישראל תוקפת באזור קוניטרה

בעקבות נפילת רקטה באשדוד: נזק נגרם לרכב

אזעקות באשקלון

צה״ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל: "בתגובה לשיגורים משטח לבנון ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, הושמדו תשתיות טרור ביניהן מתחם צבאי ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה".

המטח לשפלה: זוהתה נפילה באשדוד, נזק קל לרכוש

אזעקות באשדוד ובאשקלון

דובר צה"ל: הודעות חמאס על עסקת שבויים - טרור פסיכולוגי"

דובר צה"ל על ההודעות שיוצאות מבכירי חמאס על עסקת שבויים: "להתייחס רק באופן אחד – טרור פסיכולוגי עם תכלית אחת ברורה, שהיא הפעלת לחץ על התושבים ועל משפחות החטופים"

חשש לאירוע בטחוני בגליל העליון: תושבי מנרה, משגב עם ומרגליות התבקשו להיכנס למרחב מוגן

עקב חשש לאירוע בטחוני התבקשו תושבי מנרה, משגב עם ומרגליות להיכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה. כל הצירים ברכס ואליו סגורים

דובר צה"ל: נמסרו הודעות למשפחותיהם של 230 חטופים

בכך התווסף אדם נוסף למניין החטופים הידועים, שעמד אתמול על 229.

גלנט: "ככל שיגבר הלחץ הצבאי - כך גדל הסיכוי שנשיב את החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט אמר בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "ביממה האחרונה עברנו שלב, העוצמה של האש שנתחה על האויב היא כזו שהרעידה את האדמה ברצועת עזה והיא שונה ממש שחווה החמאס מאז היווסדו כוחות צה"ל מתמרנים ופוגעים בכוח חמאס מתחת לאדמה ומעליה".

גלנט אמר כי בחמאס "לא מחפשים פתרונות הומניטריים. המאמץ להשיב את החטופים הוא חשוב עבורנו, ככל שתגבר עוצמת האש וככל שנכה יותר קשה את חמאס כך יגדל הסיכוי שנביא אותם למצב שיגיעו לפתרונות שיאפשרו לנו להגיע לחטופים".

אזעקות בעוטף עזה

נתניהו: "הרפורמה המשפטית לא עומדת על סדר היום, שמנו את כל חילוקי הדעות בצד. האויבים שלנו רוצים לרצוח את כולם"

אזעקות בשפלה

נתניהו במסיבת עיתונאים: "נכנסנו לשלב השני במלחמה - השמדת היכולות של חמאס. ההחלטה התקבלה פה אחד"

נתניהו: "אעביר את חוק התקומה, הכלכלה צריכה לעשות מאמץ מרוכז ואדיר" | עדכונים שוטפים

 

צה"ל על הירי במרגליות: 3 רקטות נפלו בשטחים פתוחים, תקפנו מטרות חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע בהמשך להתרעה במושב מרגליות שבגבול הצפון, שזוהו שלושה שיגורים מלבנון לעבר ישראל שנפלו בשטחים פתוחים. בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, צה"ל תוקף כעת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

הסתיים האירוע הבטחוני בעמק הירדן: נתפסו 5 מסתננים לצורך עבודה בישראל

המועצה האזורית עמק הירדן הודיעה שלאחר בדיקות שנערכו בשטח נתפסו תוך זמן קצר 5 מסתננים (מבקשי עבודה) על ידי כוחות צה"ל הפרוסים באזור דרך קבע והועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון. בהתאם לכך ניתן לחזור לשגרה והתושבים יכולים לצאת מבתיהם.

נתניהו למשפחות החטופים: "המאמץ לא יופסק. נמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה"

ראש הממשלה אמר בפגישה עם משפחות החטופים: "המאמץ לא יופסק. נמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה, לפני ואחרי הכניסה. הניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע. מתנהל מאמץ בהיקפים אדירים. המפתח הוא הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול, הסיכויים יותר גדולים".

משפחות החטופים: "נתניהו שמע ולא נפנף אותנו. הוא הבין - כולם יחזרו במקשה אחת"

משפחות החטופים בהצהרה הערב (מוצ"ש) אחרי הפגישה עם נתניהו: "כולנו שמענו על כניסת הטנקים ואנחנו חוששים. יצאנו לפני כמה דקות מפגישה של שעתים. הפגישה הייתה נוקבת ונאמרו בה דברים בוטים וברורים של נציגות המשפחות בדרישה חד משמעית שהפעילות המבצעית תשקול את גורל החטופים והאחריות על ישראל. דרשנו שלא יהיה מהלך שיסכן את בני המשפחה שלנו. בחלק השני הובהר מבחינתנו שעסקה של כולם תמורת כולם באה בחשבון תהיה תמיכה לאומית רחבה. להחזיר את כולם עכשיו".

"ראש הממשלה הקשיב לדברינו, הבין את הנחישות שלנו, בני המשפחות, להיאבק. ראש הממשלה לקח לתשומת ליבו, לא ניפנף אותנו. הוא הטמיע את זה טוב טוב. הוא מבין", הוסיפו. "כולם יחזרו כמקשה אחת. כל החטופים יגיעו לביתם בריאים שלמים וחיים. אנחנו חייבים להתאחד. יש לנו אויב אכזר ששומע אותנו ומסיק מסקנות מכל מה שאנחנו אומרים. אנחנו רוצים את כל החטופים בבית. עסקה של כולם תמורת כל האכזריים האלה מקובלת על משפחות החטופים, מקווים שכבר בקרוב זה יתממש".

בת 9 מאשדוד נפטרה הלילה, שבוע לאחר שלקתה בדום לב בזמן אזעקה בעיר

תמר חיה טורפיאשוילי, בת 9 מאשדוד שאושפזה בשישי שעבר עקב דום לב בזמן אזעקה שנשמעה בעיר, נפטרה הלילה (בין שישי לשבת), חרף מאמצי הרופאים להציל את חייה. מבית החולים אסותא אשדוד, שבו אושפזה, נמסר: "בית החולים מבקש להשתתף בצער המשפחה"

נתניהו נפגש בפעם השנייה עם נציגי משפחות החטופים: "נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום (שבת) בשנית, יחד עם רעייתו שרה נתניהו, עם נציגי משפחות החטופים בעזה, בקריה בתל אביב. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, "ראש הממשלה התחייב בפני הנציגים לעשות ככל שניתן על מנת להביא לשחרור כל החטופים וציין כי זהו אחד מיעדי המלחמה. רעיית רה"מ שרה נתניהו חיבקה את המשפחות והביעה את תמיכתה בהן בימים הקשים מנשוא העוברים על כל אחת ואחת מהן בפרט ועל מדינת ישראל כולה."

ראש הממשלה נתניהו לנציגי המשפחות: ״אני חייב להגיד לכם לפני שנכנס לקצת יותר פרטים במידת המוגבלות, שהמאמץ הזה לא רק שהוא לא נפסק – הוא נמשך והוא נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה.

"זה לפני הכניסה ואחרי הכניסה, והניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ. מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים, עולמיים וגם מקומיים – וזה נמשך כל הזמן. אם הייתי אומר מה המפתח, המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול כך הסיכויים יותר גדולים".

בפגישה השתתפו, בין היתר, גם השרה מירי רגב, ראש הסגל צחי ברוורמן, הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, ראש מערך ההסברה הלאומי, יועץ רה״מ נבו כץ ויועצת רה"מ טל גלבוע, שאחיינה בין החטופים.

צה״ל: במהלך היום המשכנו בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, יעדי חמאס הותקפו

דובר צה"ל הודיע שהחל משעות הערב המוקדמות אמש, צה"ל בהובלת צוותי קרב משולבים של כוחות שריון, הנדסה וחי״ר פועל קרקעית בצפון רצועת עזה.
כחלק מהפעילות כוחות צה"ל זיהו חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט וירי תמ"ס ותקפו אותן. בנוסף, אותר בית ממולכד שנתקף על ידי הכוחות.
כמו כן, לוחמי שריון הכווינו מסוקי קרב לתקיפת נקודת מפגש של מחבלי חמאס בבניין ששימש את ארגון הטרור.
נוסף לכך כוחות צה"ל השמידו מספר חוליות אויב נוספות שניסו לשגר טילי נ"ט לעברם.
כחלק מהפעילות כלי טיס מאויש מרחוק תקף בית ממולכד ובו מחבלי חמאס.

הנחיות פיקוד העורף הוחמרו: לימודים בירושלים, במרכז ובשפלה יתאפשרו רק בסמוך למרחב מוגן

לפי הנחיות חדשות שפרסם פיקוד העורף, באזור ירושלים, השפלה, גוש דן וירקון יתקיימו החל ממחר (ראשון) לימודים רק בסמוך למרחב מוגן. זאת לעומת הנחיות קודמות שאפשרו לימודים כרגיל בחלק מהיישובים.

החמרה נוספת היא בהגבלות על התקהלות (חתונות מופעים וכו'), שיתקיימו באזורים אלה במקום סגור עד 300 איש בלבד, או עד 30 איש בלבד בשטח פתוח.

הנחיות פיקוד העורף – 28.10.2023 (צילום: דובר צה"ל)
הנחיות פיקוד העורף – 28.10.2023 (צילום: דובר צה"ל)

חשד לאירוע בטחוני בעמק הירדן: תושבי 6 קיבוצים הונחו להישאר בבתיהם

המועצה האזורית עמק הירדן הודיעה על חשד לאירוע בטחוני באזור נהר הירמוך. לפי ההודעה, תושבות ותושבי אשדות יעקב איחוד ומאוחד, מסדה, שער הגולן, בית זרע ואפיקים מתבקשים להישאר בבתים.

אזעקה במרגליות שבגבול לבנון

צה"ל: 3 שיגורים משטח לבנון לאזור שתולה נפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע שבהמשך לדיווח הראשוני על התרעה שהופעלה בשתולה, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים.

צה"ל תקף בתגובה תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

אזעקות באזור השפלה: צבע אדום בראשון לציון, נס ציונה ורחובות

מד"א: 3 נפגעים במצב קל מהאזעקות במרכז, 6 נפגעי חרדה

מגן דוד אדום מעדכן על נפגעים מהאזעקות במרכז הארץ בשעה 18:10: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-3 נפגעים, כולם במצב קל. הנפגעים הם גבר כבן 50 ששאף עשן משריפה שפרצה לאחר נפילה בגזרת חולון; 2 נפגעים שנחבלו קלות בדרך למרחב מוגן בתל אביב וביהוד; ו-6 נפגעי חרדה בקרית אונו ורמת גן.

בעקבות ירי הרקטות למרכז: שריפה בבית בחולון ובחניון בקריית אונו, נזק לבתים ברמת גן ובאור יהודה

דוברות כבאות והצלה מחוז דן עדכנה במצב האירועים באזור עקב נפילות רקטות במרכז הארץ:

חולון – – שריפה בבית, כבאים פועלים לכבותה.

קרית אונו – צוותים בפעולות כיבוי של הרכבים שבוערים, מד"א טרם דיווחו על נפגעים.

רמת גן – רסיס שנפל בבית פרטי, ולא גרם לשריפה

אור יהודה – – דיווח על טיל / רסיס שגרם לחור בתקרה בבניין מגורים, לא דווח על שריפה או קריסה, צוות בדרך לבדיקה

אזעקה בבארי שבעוטף עזה

הרמטכ״ל: ״יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית, מיטב הלוחמים פועלים כעת בעזה״

הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח עם לוחמים בגדוד פתן (101) של חטיבת הצנחנים. בהצהרה מוקלטת אמר הלוי: "עברו שלושה שבועות מתחילת המלחמה. למלחמה הזו יש שלבים, היום אנחנו עוברים שלב. כוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית ברצועת עזה, הפעילות הזו מלווה על ידי אש מדויקת וכבדה. אלו נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה."

לדברי הלוי, "עד כה ייצבנו את קו ההגנה. תקפנו. לאויב יש מאות רבות של הרוגים, תשתיותיו מושמדות. המצב בעזה הוא תוצאה של מעשיו הנפשעים של חמאס, שם האחריות. מיטב הלוחמים והמפקדים, מאומנים ומוכנים היטב, פועלים כעת בעזה. פגשתי אותם בימים האחרונים, כולם חדורי שליחות ואמונה בצדקת דרכנו, הדרך של מדינת ישראל.

"גם ביממה האחרונה המשכנו לתקוף, להשמיד מפקדים בארגון הטרור חמאס, לפגוע בפעילים, לפגוע בתשתיות. גם על ידי הכוחות הקרקעיים עצמם, שפוגשים אויב, וגם על ידי מערכי האש שתומכים אותם מהאוויר, מהים ומהיבשה, עוטפים אותם במודיעין על מנת שיהיו אפקטיביים יותר.

"אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות ומוכנים לכל תרחיש. כל המרחבים הפיקודיים של צה"ל, ביחד עם כל הזרועות והאגפים מוכנים לכל ההתפתחויות האפשריות ותומכים את מאמץ הלחימה. בגבול הצפון אנחנו במוכנות גבוהה מאוד למנוע ולסכל ניסיונות של חיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל, כפי שעושה פיקוד הצפון בהצלחה בימים האחרונים.

"הכוחות הקרקעיים מבצעים כעת פעולה חשובה ומורכבת. יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים אין ניצחון ללא מחירים. כדי לחשוף את האויב, כדי להשמיד אותו, אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו. הפעולה הזאת משרתת את כל מטרות המלחמה.

"בשבעה באוקטובר לפני שלושה שבועות חמאס ביצע פשע נגד האנושות כולה. חמאס מחזיק כעת בחפים מפשע, תינוקות, ילדים, נשים, גברים ואזרחים מבוגרים מאוד. החזרת החטופין היא מאמץ לאומי עליון. ממני ועד כל החיילים ברצועת עזה נעשה הכל כדי להצליח במאמץ הזה. ליבנו וכוחנו עם המשפחות ועם החטופים. הצבנו לעצמנו מטרות ברורות והדרך תהיה ארוכה. נשלב עוצמה ומחשבה נזכור, נילחם בנחישות, וננצח."

שר החוץ כהן: "על רקע ההתבטאויות המחריפות מטורקיה, הנחתי להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים"

שר החוץ, אלי כהן: "על רקע ההתבטאויות המחריפות מטורקיה, הנחתי להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים מטורקיה לטובת קיום הערכה מחדש של יחסי ישראל טורקיה".

דוברות המשטרה: "ישנן זירות נפילה של פריטי רקטה באזור חולון וקריית אונו". לא דווח על נפגעים

משטרת ישראל מטפלת כעת בזירות נפילה של פריטי רקטה באזור חולון וקריית אונו. שוטרי וחבלני משטרה של מחוז ת״א פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

המטח למרכז: דיווח על נפילות בקרית אונו וחולון

עשן מזירת נפילת רקטה בקרית אונו (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
עשן מזירת נפילת רקטה בקרית אונו (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

נתניהו, גלנט וגנץ יקיימו מסיבת עיתונאים ב-20:30

אזעקות בשומרון

מטח כבד למרכז ולדרום

אזעקות במושב שתולה בגליל המערבי: "אין נפגעים ולא נגרם נזק"

דובר צה"ל: זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית. אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל משיב באש לעבר מקורות הירי.

החלה פגישת נתניהו ונציגי משפחות החטופים בקריה

המטח לנגב: רקטה נפלה בשטח פתוח בפזורה הבדואית

נפילת רקטה בערערה בנגב (צילום: כבאות והצלה)
נפילת רקטה בערערה בנגב (צילום: כבאות והצלה)

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות בנגב ובעוטף עזה

צה״ל ושב״כ חושפים עדויות נוספות לשימוש שעושה חמאס בבית החולים שיפאא׳

 

ראש הממשלה ייפגש עם נציגי משפחות החטופים, בקריה בתל אביב

שר הביטחון גלנט: "עברנו שלב במלחמה - האדמה בעזה רעדה. הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה"

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר את הערכת המצב היומית עם בכירי מערכת הביטחון. השר גלנט סיכם את כיווני הפעולה הנדרשים במאמצי הלחימה העיקריים.

בדיון השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דוד ברנע, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים אלוף (מיל') ניצן אלון ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שר הביטחון אמר בסיום הערכת המצב: "סיימתי כעת את הערכת המצב היומית, סיכמתי את כיווני הפעולה באשר למאמצים הראשיים – המאמץ הצבאי, המאמץ לשחרור החטופים, המאמץ האזרחי והמאמץ ההומניטרי. עברנו שלב במלחמה – הלילה, האדמה בעזה רעדה. תקפנו מעל הקרקע ומתחת לקרקע, תקפנו פעילי טרור בכל הדרגים, בכל המקומות. ההנחיות לכוחות ברורות: הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה.

״בשאר הגזרות אנחנו נערכים להגן על אזרחי ישראל, כדי לשמור על ביטחונם. אנחנו עושים זאת גם בצפון, גם במרכז, ובכל מקום אחר".

אזעקות באשקלון ובסביבתה

אזעקות נשמעו בבאר שבע

אזעקות בגליל העליון

אזעקות בגוש דן

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לחניתה

כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב חניתה.

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

טיל נ"מ שנורה מלבנון יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית

הטיל נורה לעבר כטמ"ם של חיל האוויר.

צבע אדום בכיסופים ובנתיב העשרה

דובר צה"ל: "השבת החטופים היא מאמץ לאומי עליון, וכל הפעילות המבצעית שלנו מוכוונת לכך"

"בעזה, אנחנו מתקדמים בשלבי המלחמה", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "הלילה כוחות צה"ל נכנסו לשטח צפון רצועת עזה והרחיבו את הפעילות הקרקעית. בפעילות זו לוקחים חלק כוחות חי"ר, שריון, הנדסה וארטילריה, שמלווים באש וכבדה. הרחבת הפעולה משרתת את כלל מטרות המלחמה. צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת ומתקדם על פי שלבי המלחמה.

"צה"ל ממשיך בתקיפות מסיביות ומשמעותיות מאוד מהאוויר ומהים ובחיסול מחבלים. במהלך הלילה צה"ל ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס, בהם מפקד בכוח האווירי של חמאס שהיה שותף מרכזי בטבח ב-7 באוקטובר. אלו מחבלי החוד של הדרג הטקטי של חמאס, לכן החיסול שלהם מביא ערך רב ללחימה.

"הכוחות עדיין נמצאים בשטח וממשיכים את המלחמה. נכון לשעה זו, מול הפעילות שהייתה הלילה, אין נפגעים לכוחותינו. אנחנו פועלים אל מול המטרות שהצבנו לעצמנו ושהוגדרו לנו – פירוק החמאס, ביטחון בגבולות ומאמץ לאומי להשבת החטופים, כל אלו ביחד מהווים את שיקול הדעת שלנו, הערכת המצב, ההתקדמות וקבלת ההחלטות שמנחה הרמטכ"ל. נקבל את ההחלטות המבצעיות הנכונות ביותר כאשר המטרות האלו הן המצפן שלנו. נמשיך לחשוף, כמו שחשפנו אתמול, כמו בית החולים שיפא, את הניצול של חמאס את האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

"הומניטרי – לאזרחי עזה שנעו דרומה אנחנו מגדילים את המאמץ ההומניטרי. מכניסים 10 משאיות מים, צר"פ ומזון שנבדקות על ידינו. מי שיהיה במרחב המוגן יזכה למזון מים ותרופות.

"תקפנו הלילה תשתית צבאית של חיזבאללה, בתגובה לירי שכוון לישראל. לאורך הלילה, לא היוו אירועים חריגים בגזרה הצפונית וברחבי יהודה ושומרון אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה. לגביי העורף, אני קורא לציבור להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף המתעדכנות. הן מצילות חיים, ההתנהגות שלכם, הכניסה למרחב המוגן, מצילה חיים. נעדכן במוצאי שבת את ההנחיות המעודכנות, תקפידו עליהן, הן מצילות חיים.

"עד כה, מסרנו הודעה למשפחותיהם של 311 חללי צה"ל, ול-229 חטופים. בכל הקשור לדיווחים על עסקאות חטופים, יש פה רצון מכוון של גורמים עם אינטרסים שונים, ובהם חמאס, להפיץ מידע כוזב ומניפולטיבי. צה"ל פועל יחד עם המטה של החטופים הנעדרים שמונה על ידי הדרג המדיני. ניתן באופן הזה את מידע האמת שיהיה בידינו. השבת החטופים הביתה היא מאמץ לאומי עליון. וכל הפעילות המבצעית שלנו מוכוונת למימוש מטרה זו".

צה"ל חיסל את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בחמאס

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס שפיקד על ניסיון החדירה הימי למרחב זיקים לפני כמה ימים.

בתום מאמץ מודיעיני משותף של חיל הים, חיל האוויר, אמ"ן ושב"כ, צה״ל חיסל את ראתב אבו צהיבאן, מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה באמצעות מטוסי קרב.

צהיבאן תכנן ופיקד על ניסיון החדירה הימי שהתרחש ב-24 באוקטובר במרחב חוף זיקים דרך הים.

כמו כן, במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מטרות המשמשות את ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות תצפית, עמדות שיגורי נ"ט ומתקן צבאי וסייעו לכוחות היבשה.

צבע אדום בניר עוז, בנחל עוז ובמגן

מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בלבנון

מטוס קרב תקף תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לירי הרקטי שכוון לישראל אתמול ונפל בשטח סוריה.

צה"ל תקף מהאוויר כ-150 מטרות תת-קרקעיות, חיסל מחבלים והשמיד מנהרות ותשתיות טרור

מטוסי קרב תקפו כ-150 מטרות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה. במהלך התקיפה חוסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות.

מדבריו של מפקד מרכז האש בפיקוד הדרום, אלוף-משנה י׳: "אנו מפעילים אש שטרם נראתה כמותה ברצועת עזה. מהאוויר, מהקרקע או מתת-הקרקע- צה"ל יחסל כל מחבל בכיר או זוטר וכל תשתית טרור של חמאס".

רמ"א (ראש להק מבצעי אוויר), תת-אלוף גלעד קינן: "במטס התקיפה הלילה כמאה מטוסי קרב הטילו מאות חימושים והשמידו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. חיל האוויר ערוך להמשך התפתחות המערכה, ופועל יחד עם כלל הגופים בצה״ל כאשר היעד ברור – להשמיד כל דבר שנגעה בו יד חמאס".

צה"ל חיסל את ראש המערך האווירי של חמאס שהיה ממובילי הטבח ב-7 באוקטובר

צה״ל, בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של חיל האוויר, אמ"ן ושב"כ, חיסל את ראש המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, עצאם אבו רכבה, באמצעות מטוסי קרב. אבו רכבה היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של ארגון חמאס.

במסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של הטבח הרצחני ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. זאת על ידי הכוונת המחבלים שחדרו על גבי מצנחים לשטח עוטף עזה ובאמצעות מתקפות הרחפנים לעבר מוצבי צה"ל.

הותר לפרסום שם חללת צה"ל נוספת: סמל שיראל חיים פור נפלה ביום הראשון למלחמה

דובר צה"ל עדכן הבוקר שסמל שיראל חיים פור (Shirel Haim Pour), בת 20, מראשון לציון, סמלת מבצעים בחטיבה צפונית, נפלה בתאריך ה-7 לאוקטובר 2023.

שר ההגנה האמריקני הדגיש לגלנט את "חשיבות ההגנה על חיי אזרחים"

בשיחת טלפון שהתקיימה אתמול חזר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על "החשיבות שבהגנה על אזרחים במהלך הלוחמה של צה"ל" בפני שר הביטחון יואב גלנט, כך לפי הפנטגון.

אוסטין הדגיש את הצורך הדחוף ב"משלוחים הומניטריים לאזרחים בעזה".

ביידן: ארה"ב מוכנה לנקוט בצעדים תגובה נוספים להתקפות נגדה

מפגינים נגד הלוחמה בעזה השביתו תחנת רכבת בניו יורק

תחנת גראנד סנטרל בניו יורק הושבתה על ידי מפגינים שמחו נגד התנהלות צבא ההגנה לישראל בלוחמה בעזה.

דיווח: שירותי האינטרט בעזה מושבתים כמעט לחלוטין

לפי דיווח ברשת CNN מרבית שירותי האינטרנט בעזה מושבתים, ככל הנראה כחלק מהמתקפה של ישראל ברצועה.

אזעקת צבע אדום בנתיב העשרה

דו"צ לניו יורק טיימס: "חיילים וטנקים נמצאים בתוך רצועת עזה"

"חיילים וטנקים שלנו נמצאים בתוך רצועת עזה. הם יורים והם פועלים" אמר נציג דובר צה"ל באנגלית לעיתון הניו יורק טיימס". הוא הוסיף כי כוחות צה"ל פעלו בתוך רצועת עזה גם אתמול.

הפגנות תמיכה בחמאס בערי הגדה, ארדואן קרא לאזרחי טורקיה למחות

מאות פלסטינים מפגינים ביהודה ושומרון, ברמאללה, ג'נין, שכם, טול כרם בית לחם חברון ועוד. מנהיג טורקיה רג'יפ ארדואן קרא להמונים להשתתף מחר בעצרת מחאה לתמיכה בעזה.

דובר צה"ל לרשת ABC: "אנו פועלים כדי ליצור תנאים טובים ללחימה בקרקע"

בראיון לרשת ABC אמר פיטר לרנר, נציג דובר צה"ל באנגלית, שצה"ל פועל על מנת "ליצור תנאים טובים לפעילות אופטימלית על הקרקע.

"אנחנו מחפשים יכולות נגד טנקים, אנחנו משמידים עמדות ונלחמים בטרוריסטים  כשאנחנו מוצאים אותם ברחובות רצועת עזה" הוא הוסיף.

 

שר החוץ: "דוחים על הסף את הקריאה הבזויה של האום להפסקת אש"

שר החוץ אלי כהן התייחס להחלטת האו"ם לקרוא להפסקת אש מידית בעזה: "דוחים על הסף את הקריאה הבזויה של האום להפסקת אש. ישראל מתכוונת לפעול לחיסול החמאס בדיוק כפי שהעולם פעל מול הנאצים ומול דאעש.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!