דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הביטוח הלאומי העביר 3 מיליון שקלים למשפחות החטופים, ויוזם הרחבה נוספת של הסיוע

196 משפחות חטופים ונעדרים קיבלו סיוע ראשוני בסך 10,000 ש"ח | עבור 36 חטופים שאין קרובי משפחה שזכאים למענק, מקדמים בביטוח הלאומי מתן סיוע גם לאחים או ילדים בגירים | 48 עובדים זרים הם חטופים או נעדרים

משפחות החטופים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה, מפגינים בתל אביב בדרישה לשחררם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
משפחות החטופים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה, מפגינים בתל אביב בדרישה לשחררם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אסף צבי

הביטוח הלאומי פרסם אמש (מוצ"ש) נתונים על הסיוע הסוציאלי לפצועים, נרצחים חטופים ונעדרים אזרחים במלחמת חרבות ברזל. נוסף לכך הודיע הביטוח הלאומי על כוונה להרחיב את הסיוע למשפחות החטופים: העברת הסיוע הכלכלי גם לאחים בגירים או ילדים בגירים של חטופים שאין להם קרובי משפחה אחרים שיכולים לקבל את המענק, והגדלת המענק עבור משפחות הזקוקות לכך.

פצועים: נכון לסוף השבוע, מתוך 4,839 פצועים, הביטוח הלאומי יצר ויזם קשר אישי עם 4,763 מהם (98%).

נרצחים: מתוך 696 משפחות של חללי המלחמה, הביטוח הלאומי יצר קשר אישי עם 629 (90%) מתוכם. בביטוח הלאומי מציינים שבכל יום הרשימות המועברות לביטוח הלאומי מתעדכנות. כמו-כן, נעדרים רבים מוכרזים כחללים במהלך הזמן וכיו"ב'.

חטופים ונעדרים: עד כה, הגיעו שמותיהם של 207 חטופים ונעדרים (166 חטופים, 41 נעדרים), שמתוכם נוצר קשר אישי עם 196 משפחות כאשר לכל אחד מהם ניתן מספר סלולרי של עובדת הביטוח הלאומי לטובת מענה לכל צורך שלהם.

מתוך המידע שהגיע אל הביטוח הלאומי, ישנם כ-48 עובדים זרים שהם חטופים ונעדרים (מעבר ל-207 שצויינו לעיל), שבשיתוף עם משרד החוץ נעשים מאמצים להגיע אל המשפחות ולסייע בהבאתם ובסיוע כלכלי כנפגעי איבה.

החל משני האחרון, עם העברת המתווה בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר בכנסת, החל הביטוח הלאומי להעביר מקדמות עבור החטופים בסך של 10,000 שקלים לזכאי לפי הרכב משפחתי. כלומר: משפחה של חטוף שיש לו בת זוג והורים, בת הזוג וההורים יקבלו סיוע עבורו. בשבוע האחרון הועברו למעלה מ-3 מיליון שקלים למשפחות החטופים והנעדרים לטובת סיוע מיידי.

מתוך 166 חטופים, שולם הסכום עבור 141 מהם. בגין ה-25 מהם שהסכום לא שולם, אין בן/בת זוג, הורים או ילדים קטינים לשלם להם. בביטוח הלאומי מציינים שישנם ילדים בגירים (מעל גיל 21) ואחים של חטופים, שהביטוח הלאומי מקדם עבורם את שינוי המתווה כך שגם הם יוכלו לקבל סיוע. המהלך דורש שינוי חקיקה, ובביטוח הלאומי מציינים שלא היה מצב שכזה מעולם במדינת ישראל. הנושא יעלה לדיון בכנסת בשלישי הקרוב.

מתוך 41 שמות הנעדרים שהועברו לביטוח הלאומי – בוצעו תשלומים בגין 30 מהם ו-11 שלא שולם מפאת היעדר בן משפחה גרעיני לשלם לו.

כאמור, ביום שלישי הקרוב הביטוח הלאומי, מעבר לקידום פתרונות לבני משפחה ממעגל ראשון (אחים וילדים מעל גיל 21), יבקש את אישור הכנסת גם בסיוע כלכלי נוסף למי מבני המשפחה לצורך ההוצאות הנגזרות מהמאבק להחזרת החטופים והנעדרים.

כזכור, הביטוח הלאומי הקים מוקד ייעודי לפצועים, משפחות השכולות, נפגעי המסיבה ב-'נובה' שנותן מענה 7 ימים בשבוע, מהשעה 08:00 – 20:00 במספר – 02-6269999.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!