דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

המון זועם פרץ לשדה התעופה בדגסטן כדי לתקוף נוסעי מטוס שהגיע מישראל

המפגינים קוראים קריאות "אללה אכבר" ומבקשים לפגוע בישראלים שנחתו בשדה התעופה בעיר | הנוסעים הונחו להישאר במטוס | ערוצי חדשות ברוסיה דיווחו ששדה התעופה נסגר | משרד רה"מ ומשרד החוץ: "מצפים מרוסיה לשמור על שלום היהודים"

המוני מוסלמים פרצו לשדה התעופה בדגסטן בכוונה לפגוע בישראלים (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
המוני מוסלמים פרצו לשדה התעופה בדגסטן בכוונה לפגוע בישראלים (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דוד טברסקי

מאות פורעים פשטו הערב (ראשון) על שדה התעופה של העיר מחצ'קלה, בירת רפובליקת דגסטן שברוסיה, לאחר שגילו שמטוס שהמריא מישראל, נחת בשדה התעופה. 15 ישראלים ויהודים היו על המטוס. הנוסעים שהיו חשופים לסיכון חיים הועברו לאחד החדרים בנמל התעופה, שם שומרים עליהם, עד שיגיע מטוס שיטיס אותם למוסקבה.

בסרטונים שעלו ברשתות החברתיות נראים המונים שפושטים על שדה התעופה מבפנים, דרך מסדרונות האבטחה ומגיעים עד מסלול הנחיתה, ברקע קריאות 'אללה אכבר' ומניפים דגלי פלסטין. על פי הסרטונים, המונים עוצרים נוסעים במסוף הנוחתים, במכס ומסדרונות האבטחה ובודקים את הדרכונים שלהם, בעודם עוברים על פני שוטרים ומאבטחים שלא מונעים מהם לעבור הלאה לתוך שדה התעופה.

על פי אתר איתור הטיסות Flightradar טיסה WZ4728 מתל אביב של חברת ראד-וינגס נחתה בשדה התעופה אויטאש בעיר בשעה 19:00. בסרטון שהופץ ברשת נראה נוסע במטוס של החברה שעומד בשדה הנחיתה ומצלם המונים שרצים על מסלולי שדה התעופה אשר הקברניט כורז ברוסית שההמון לא יודע מאיפה המטוס הגיע וביקש מהנוסעים לא לפתוח את הדלתות. בסרטון אחר נראים מספר פורעים על כנף המטוס.

ב-24 השעות האחרונות מספר הודעות בקבוצות טלגרם ברחבי ערי הבירה דיווחו על הגעת המטוס, קריאה להמונים לבוא להתאסף להפגין נגד המטוס.

נכון לרגע זה האירוע עדיין מתקיים, מספר סרטונים מראים כניסה של כוחות של המשמר הלאומי של רוסיה (רוסגווארדיה) נכנסים לשדה התעופה ומספר ערוצי חדשות ברוסיה דיווחו ששדה התעופה נסגר.

על פי הדיווחים האחרונים, חבל צפון הקווקז, המורכב ממספר רפובליקות, ברובן מוסלמיות, שהינן חלק ממדינת רוסיה רשם מספר הפגנות אנטי-ישראליות בשבועות האחרונים מפרוץ המלחמה. מנהיג הרפבוליקה הצ'צ'נית, רמאזן קדירוב, קרא למוסלמים להתגייס ולהצטרף לחמאס במלחמה שלו בישראל. ברפובליקות צ'רקסיה ובלקריה התקיימו הפגנות שקראו לא להכניס אזרחים ישראלים לחבל, כולל ניסיון פריצה למלון בו חשבו שיש יהודים.

משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ מסרו בתגובה להתפרעויות בנמל התעופה בדגסטן שבדרום רוסיה: "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (המל"ל) עוקבים אחר התפתחות האירועים".

בהודעה נכתב: "ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים והיהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים. שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כתב בציוץ בטוויטר: "סרטונים מחרידים ממחצ'קלה, רוסיה, שבו המון זועם פרץ לשדה התעופה בחיפוש אחר אזרחים ישראלים בטיסה מתל אביב. אין מדובר בתקרית בודדת, אלא בחלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות".

עוד הוסיף: "שר החוץ הרוסי השמיע שורה של התבטאויות אנטישמיות בשנה האחרונה. גם נשיא רוסיה השתמש בהשמצות אנטישמיות. עבור ראשי התעמולה הרוסית המדברים בטלוויזיה הרשמית, רטוריקה של שנאה היא דבר שבשגרה. אפילו ההסלמה האחרונה במזרח התיכון עוררה הצהרות אנטישמיות. האנטישמיות והשנאה הרוסית כלפי מדינות אחרות הן מערכתיות ושורשיות עמוקות".

דגסטן היא רפובליקה בדרום הפדרציה הרוסית ונהנית מאוטונומיה נרחבת. הרוב המכריע של תושביה הם מוסלמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!