דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / בכיר חמאס חוסל בעזה, צה"ל כבש מעוז בג'באליה

צה"ל חיסל את מפקד גדוד מרכז ג'באליה של חמאס, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר | בפעילות קרקעית חוסלו 50 מחבלים |לפחות ארבעה בני אדם נפצעו מנפילת רקטות באשדוד | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה ו-240 חטופים בעזה

  • תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
    תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום (צילום: דובר צה"ל)
  • סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות שנהרגו בקרבות בצפון רצועת עזה (צילום: אלבום פרטי, דובר צה״ל)
    סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות שנהרגו בקרבות בצפון רצועת עזה (צילום: אלבום פרטי, דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-25 למלחמה: סמ"ר רועי וולף (20) מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ (20) ממודיעין – מכבים – רעות, לוחמים בסיירת גבעתי נפלו היום (שלישי) בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתם. בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת גבעתי באורח קשה. משפחות הלוחמים עודכנו.

כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי השתלטו על מעוז צבאי של החמאס במערב ג׳באליה שבצפון הרצועה, בפעילויות קרקעיות היום חוסלו כ-50 מחבלים. צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד מרכז ג'באליה בארגון הטרור חמאס שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, עדכן מוקדם יותר כי בתוך רצועת עזה "מתנהלים קרבות עזים, יש לזה מחירים". עוד עדכן הגרי שמספר החטופים עומד על 240 בני אדם.

דובר ארגון החות'ים בתימן מאיים כי ימשיך לשגר טילים לעבר ישראל. הם לקחו אחריות על שלושה שיגורים של טילים וכלי טייס לעבר ישראל בימים האחרונים. אחד מהם יורט היום בים האדום.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צבע אדום בנתיב העשרה

חברי הקבינט המצומצם נמצאים כעת בהערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יגיע לישראל בפעם השנייה ביום שישי

בוליביה הודיעה על ניתוק היחסים עם ישראל בעקבות המלחמה

מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים בעקבות המטח האחרון

אזעקות בגוש דן ואשקלון

דובר צה"ל: "נמשיך לפעול בעוצמה בעזה ובאזור הרצועה"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי: "כוחותינו נלחמים כעת בעומק רצועת עזה, מחסלים מחבלים, תוקפים מטרות בתקיפות משולבות מהיבשה, האוויר והים. זו לחימה מורכבת, חלקה גם פנים אל פנים. בקרבות איבדנו לוחמים, מסרנו הודעות למשפחות של 2 לוחמי צה"ל שנפלו בעת הלחימה".

"הלוחמים שנפלו היום, נפלו בזמן לחימה, בקרב פנים אל פנים. הם נהרגו בגבורה. נמשיך להכות באויבים.

"חיסלנו הערב את המחבל המרצח איברהים ביארי, שהיה מוביל הלחימה המרכזי בצפון הרצועה מאז הכניסה לעזה, ויש לו גם חלק בטבח ה-7 באוקטובר" סיפר הגרי. "במהלך החיסול שלו נהרגו מחבלים רבים ששהו יחד איתו במבנה ומתחת לקרקע. הפגיעה במבנה הקריסה מבנים נוספים, כי הייתה שם תשתית קרקעית רחבה, שתכליתה הייתה מימוש מבצעי טרור נגד כוחותינו".

"מחבלי החמאס ממשיכים להשתמש באזרחים כאפוד מגן, באופן מכוון ובצורה האכזרית ביותר שאפשר לתאר. לסינוואר לא אכפת מתושבי עזה – הוא בנה את תשתיות הטרור של חמאס בכוונה מתחת לבתי אזרחים ועומד לא רק מאחורי הטבח בישראל ב-7 באוקטובר, אלא גם בטבח של תושבי עזה ומקריס אותה על תושביה. נמשיך לפעול נגד כל מחבל בכל הרצועה".

"יירטנו שתי מטרות בים האדום, מחוץ לשטח ישראל. תגברנו את המרחב גם בספינות של חיל הים. יש גורמים רבים באזור שפועלים בחסות אירן. אנחנו ממוקדים במלחמה בעזה אבל נגן על עצמנו בכל הגזרות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הצבא האמריקאי. צה"ל יודע לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

"בשעות האחרונות התמלאה הארץ בשמועות כאלה ואחרות – אני מציע לכם להמשיך להישאר מחוברים לדיווחים הרשמיים שלנו, שיעברו תוך שמירה על כוחותינו. אל תפיצו שמועות.

מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן: ״עיניי העולם נשואות אלינו עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו"

דבריו של מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, בפקודת הכניסה להתקפה קרקעית בעזה:

"תחנות חושן כאן קודקוד, ב- 07.10 בבוקר יום השבת וחג שמחת תורה פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית ומתועבת נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים. לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו האויב פתח בו.

"עיניי העולם כולו נשואות אלינו, עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו. הלילה, כוחות רבים של אוגדה 162 ופיקוד הדרום יצאו להשיג ולהשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו. נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה.

"מתחייב להיות לצידכם בשדה הקרב, כתף אל כתף, לא נשוב הביתה עד אשר לא נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה. תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה שלנו, אחד שתיים עלו מולי רגע לפקודות. אחד שתים אשרו. כאן אחד היישר, שתיים קודקוד – כאן שתיים. אחד שתיים כאן קודקוד שיהיה בהצלחה סומך עליכם, רשאים לחצות גב"ל, נועו למשימתכם. התקפה התקפה".

דובר חמאס: "נשחרר בימים הקרובים חטופים עם אזרחות זרה"

מפקד גדוד מרכז ג'באליה, שהיה ממובילי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר חוסל ברצועה

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ חיסלו לפני זמן קצר את אברהים ביארי, מפקד גדוד מרכז ג'באליה בארגון הטרור חמאס, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. בתקיפה נפגעו גם מחבלים רבים של החמאס.

מאז כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה ניהל אברהים ביארי את כלל הלחימה בצפון הרצועה. ביארי היה מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, בו נרצחו 13 ישראליים, היה אחראי על אכוונת ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים וקידום פיגועים רבים נגד כוחותינו.

אברהים ביארי (גרפיקה: דובר צה"ל)
אברהים ביארי (גרפיקה: דובר צה"ל)

החיסול בוצע במסגרת תקיפה נרחבת של מחבלים ותשתיות טרור של גדוד מרכז ג׳באליה, אשר השתלט על מבנים אזרחיים בעיר עזה. התקיפה פגעה קשות בפיקוד והשליטה בגזרה ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה״ל הפועלים ברצועה. במסגרת התקיפה חוסלו מחבלים רבים של החמאס. לאחר התקיפה קרסה תשתית צבאית תת קרקעית של החמאס מתחת למבנים אלו.

צה"ל: חיסלנו 50 מחבלים והשתלטנו על מעוז חמאס בג'באליה

כוחות חי"ר ושיריון בפיקוד חטיבת גבעתי פעלו ביממה האחרונה במעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה. בפעילויות ברחבי הרצועה במהלך היום חיסלו הלוחמים כ-50 מחבלים.

המעוז נמצא במערב ג’באליה ומשמש את מפקד גדוד ג’באליה של החמאס לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתן לפועל. במקום קיימות תשתיות ירי ומנהרות טרור המשמשות בין היתר למעבר של המחבלים למרחב החוף. כמו כן, במעוז אמצעי לחימה רבים המשמשים את המחבלים.

במהלך הלחימה במעוז הכוחות ניהלו קרבות עם מחבלים וחיסלו רבים מהם, כלי טיס חיסלו מחבלים נוספים. הכוחות בשטח איתרו והשמידו פירי מנהרות, אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הלוחמים בשטח איתרו במתחם חומר מודיעיני. בסיום הפעילות הכוחות השתלטו על המתחם.

תצלום אווירי של המעוז שנכבש על ידי צה"ל במערב ג'בליה (צילום: דובר צה"ל)
תצלום אווירי של המעוז שנכבש על ידי צה"ל במערב ג'בליה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חיסל חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון

כוחות צה"ל חיסלו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ״ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

כמו כן, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה לבנון, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.

 

4 רקטות נורו לעבר גוש דן, שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, לא ידוע על נפגעים

אזעקות בגוש דן

שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סמ"ר רועי וולף בן 20 מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ בן 20 ממודיעין – מכבים – רעות נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. שניהם לוחמים בסיירת גבעתי. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת גבעתי באורח קשה. משפחות הלוחמים עודכנו.

הפרקליטות ערערה על שחרור השחקנית מאיסה עבד אלהאדי

הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בנצרת על החלטות בית משפט השלום בעיר, לדחות את בקשתה לעצור במעצר ביניים את השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, ולדחות ב-10 ימים את מועד החלטתו בבקשת הפרקליטות לעצור אותה עד תום ההליכים, למרות המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנה.

משטרת ישראל: 826 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קורבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה.

עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 826 חללים שהם מעל 85% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

עד כה הועברו לקבורה 732 חללים.

הירי לאשדוד: 4 פצועים בהם גבר במצב קשה

לפחות ארבעה פצועים באשדוד משתי זירות שונות, בהם: גבר בן 50 במצב קשה עם רסיסים בגופו ו-3 גברים בני 64, 46 ו-35 במצב קל עם פציעות בגפיים כתוצאה מרסיסי זכוכית. מתבצעות סריקות בזירות נוספות בגזרה.

ראש ה-FBI מתריע מפני פיגועי השראה בארה"ב: חמאס הוא האיום הגדול ביותר מאז דאע"ש

הירי לאשדוד: שתי נפילות, רכבים עולים באש, ללא נפגעים

ראש המל"ל: "לא נאפשר לעולם לארגוני טרור רצחניים לשלוט ברצועת עזה"

ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי: "השלב הראשון של הלחימה היה שלב הבלימה וטיהור העוטף, השלב השני היה התקפה אווירית והשלב השלישי הוא לחימה ברצועה. אין לחימה ללא מחיר כואב. אנחנו נחושים למרות הכאב, לנצח.

"המחויבות הקדושה שלנו היא להחזיר את החטופים. המהלך הצבאי נועד להחזרת החטופים ולמגר את החמאס.

"כדי לממש את מטרות המלחמה, היינו צריכים לעשות תפנית מנטאלית. כל מונחי העבר התפוגגו. אין עוד סבב, אין עוד מבצע או יעדים כמו חיזוק ההרתעה. הטבח ב-7 באוקטובר שינה את תפיסת עולמנו. אין לאפשר לעולם לארגוני טרור רצחניים לשלוט ברצועת עזה.

"מחובתנו להמשיך להבחין בין מרצחים לבין בלתי מעורבים. נאפשר טיפול לחולים, לא בבתי החולים שמשמשים את ארגוני הטרור, אלא בבתי חולים בגבול מצרים. זאת מחויבות שלנו כמדינה שפועלת לפי חוקים בינלאומיים.

"אנחנו רואים גורמים אנטישמיים שצצים, אבל גם שותפים רבים בעולם. מצרים היא ידידה שלנו, חשוב לה למנוע נדידה של עקורים פלסטינים מהרצועה לעבר מצרים. אנחנו מדברים איתם על סיוע רפואי לאזרחים בלתי מעורבים.

"כל גופי הביטחון עוסקים ביום שאחרי חמאס, המל"ל מתכלל את כל העיסוק בזה, היום הזה אינו קרוב.

"לגבי המעורבות של קטאר, הם הוכיחו שיש באפשרותם לאפשר שחרור חטופים, היו מעורבים בשחרור 4 החטופות. הם הבינו שחמאס מתעתע בהם. אנחנו לא רואים עסקה קרובה באופק.

"המעורבות של החות'ים בלתי נסבל".

 

אזעקות נשמעו באשדוד ובעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה

הדובר הצבאי של החות'ים: "שיגרנו טילים וכטב"מים רבים לעבר ישראל, זו הפעולה השלישית מסוגה"

הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע: "שיגרנו היום טילים וכטב"מים רבים לעבר האויב הישראלי וזאת למען ניצחון עזה. זו הפעולה השלישית מסוגה שביצענו. שיגורי הטילים והכטב"מים יימשכו עד שתסתיים התוקפנות הישראלית".

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות גם בפתח תקווה והסביבה

אזעקות בדרום השרון

אזעקות גם בגוש דן

אזעקות בשרון

צה"ל תקף בלבנון חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט לשטח ישראל

כמו כן, ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר לעבר שני מוצבי צה"ל בגבול לבנון, צה"ל מגיב בירי לעבר מקורות הירי.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה האחרונה במרחב מטולה, זוהו שני שיגורים כושלים משטח לבנון שלא חצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל מגיבים בירי בשטח לבנון.

אזעקות נשמעו בניר יצחק ובסופה

בן 29 נפצע קל אחרי שמכוניתו נפגעה מרסיס מיירט

אזעקות הופעלו ביישובים אום בטין, אל סייד, לקיה, סעייה-מולדה וכסייפה.

בן 29 נפצע קל אחרי שמכוניתו נפגעה מרסיס מיירט. חובשי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מערכת חץ יירטה טיל ששוגר ממרחב ים סוף לישראל

טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ממרחב ים סוף, יורט בהצלחה על ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק ״חץ״. מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא יורט בזמן ובמיקום המבצעי המתאימים ביותר.

כמו כן, מטוסי צה"ל הוזנקו בשעות הבוקר בעקבות איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף ויירטו מטרות עוינות שטסו במרחב. כלל האיומים יורטו מחוץ לשטח מדינת ישראל. לא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

אזעקות נשמעו במטולה; כוחות צה"ל משיבים אש למקורות הירי בלבנון

כוחות צה"ל משיבים אש לעבר מקורות הירי בדרום לבנון.

הח'ותים בתימן: שיגרנו מל"טים לעבר ישראל

פקודת אלוף פיקוד דרום: "מטרתנו היא אחת - ניצחון"

"תחנות פיקוד הדרום כאן קודקוד", אמר אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן לכוחות היבשה שפועלים ברצועת עזה. "אנחנו יוצאים למתקפה על החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת, ניצחון. לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון. נילחם במקצועיות ובעוצמה לאור ערכי צה"ל עליהם חונכנו, ובראשם הדבקות במשימה והחתירה לנצחון. אנו נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים. אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה וישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. כמוני, גם הם סומכים עליכם ומאמינים בכם, אתם דור הניצחון. כאן קודקוד, נועו למשימותיכם, הכו באויב, סוף".

60 משאיות של סיוע הומניטרי נבדקות לקראת כניסה לעזה

פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול; אין נפגעים

במטח האחרון לעבר אשכול זוהתה פגיעה ישירה בבית באחד היישובים. נזק רב נגרם למבנה. איש לא היה בבית בזמן הפגיעה. אין נפגעים בגוף.

פגיעה ישירה בבית באשכול (צילום: ביטחון אשכול)
פגיעה ישירה בבית באשכול (צילום: ביטחון אשכול)

 

צבע אדום בניר עוז

צבע אדום בנירים

דובר צה"ל: הודענו למשפחותיהם של 240 חטופים

צבע אדום בכיסופים ובנתיב העשרה

חוף אשקלון: 3 פרות מרפת נפצעו הבוקר מרסיסים

3 נפילות זוהו הבוקר בשטח אחד מקיבוצי העוטף במועצה. כתוצאה מכך, 3 פרות מהרפת הסמוכה נפצעו ככל הנראה מרסיסים.

רסיסים ברפת במועצה האזורית חוף אשקלון (צילום: דוברות חוף אשקלון)
רסיסים ברפת במועצה האזורית חוף אשקלון (צילום: דוברות חוף אשקלון)

צבע אדום כיסופים

האזעקה באילת: לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש מחוץ לשטח ישראל

אזעקות באילת: התרעה על חדירת כלי טיס עוין

צה"ל חיסל בכיר בחמאס ששילח את המתקפות על ארז ונתיב העשרה

מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב״כ חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, ששילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר, הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב״מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.

חיסולו מהווה פגיעה משמעותית במאמצי ארגון הטרור חמאס בשיבוש הפעולות הקרקעיות של צה"ל.

שלושה אזרחים ישראלים תומכי דאעש נעצרו בחשד שתכננו פיגוע

שלושה אזרחים ישראלים המזוהים עם דאעש, תושבי סח׳נין ועראבה בגליל, נעצרו בחשד שנערכו למימוש פעילות ביטחונית בצל המלחמה, בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל. בית המשפט השלום האריך את מעצרם עד 5 בנובמבר.

הפעילות הקרקעית בעזה: צה"ל חיסל מחבלי חמאס רבים והשמיד מאות מטרות צבאיות

כוחות משולבים של צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, בהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

במהלך פעילויות הכוחות הקרקעיים, הכוחות ניהלו קרבות עם חוליות מחבלים שירו לעבר הכוחות טילי נ"ט או מקלעים. הכוחות חיסלו מחבלים והכווינו כוחות אווירים כדי להשמיד מטרות ותשתיות טרור בזמן אמת.

צה"ל הרס את ביתו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי

כוחות הנדסה, צה"ל ומג"ב הרסו את ביתו של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית והאחראי על פעילות חמאס באיו"ש.

אזעקות בעוטף עזה: תושבי זרועה ומפלסים הונחו להיכנס למרחב מוגן

אזעקה באזור התעשייה הדרומי באשקלון

צה"ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון – כך עדכן דובר צה"ל, בין התשתיות שהותקפו, הושמדו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים בשימוש הארגון.

צה"ל: אדם חשוד חדר מרצועת עזה לשטח ישראל, נורה ונהרג

דובר צה"ל הודיע שמוקדם יותר היום חצה אדם חשוד את הגבול משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה״ל זיהו את החשוד סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו ירו והרגו אותו. לא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

אזעקה במפלסים בעוטף עזה

אתמול בלילה ירה צה"ל במטרות חיזבאללה בלבנון, בעקבות ירי לשטח ישראל. אדם חשוד שחצה את הגבול מרצועת עזה לישראל נורה על ידי כוחות צה"ל. במהלך הלילה נורו מספר רקטות מעזה לעבר יישובי עוטף עזה.

דובר צה״ל התיר אמש לפרסם כי בפעולה קרקעית בשעות הלילה ברצועת עזה חולצה החיילת טוראית אורי מגידיש, תצפיתנית בתפקידה, שנחטפה בבוקר ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס. מגידיש נבדקה ומצבה טוב רפואית, והיא התאחדה עם בני משפחתה בקרית גתקודם לכן פרסם ארגון הטרור סרטון ובו אות חיים משלוש חטופות בעזה. משפחות החטופים ביקשו שלא לשדר את הסרטון כיוון שמדובר בלוחמה פסיכולוגית של חמאס.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!