דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרשון גלמן

חברה ועבודה / הוועדים של ת"א-יפו ציינו 96 שנים להסתדרות באירוע חגיגי

במהלך הערב עלה לברך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שאמר כי "ההסתדרות היא תנועה חברתית למען האזרחים". יו"ר המרחב גרשון גלמן ציין בברכתו את 34 הוועדים החדשים שקמו במרחב בשנה האחרונה

אבי ניסנקורן (צילום: דבר ראשון)
אבי ניסנקורן (צילום: דבר ראשון)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הוועדים של מרחב תל אביב יפו בהסתדרות חגגו אתמול באירוע "בירה ומצב רוח טוב" 96 שנים להסתדרות הכללית בנמל תל אביב.

במרחב תל אביב 600 מקומות עבודה מאוגדים בהם מועסקים 150 אלף עובדות ועובדים. לאירוע אתמול הגיעו כ-500 איש, ביניהם חברי התאגדויות צעירות יותר כמו עובדי כלל, הפניקס, מגדל ופלאפון לצד התאגדויות ותיקות כמו עובדי מס הכנסה, הביטוח הלאומי, משרד הפנים, בתי החולים וולפסון ואיכילוב, משרד הכלכלה, מנהל מקרקעי ישראל, מכון התקנים, מלון הילטון ועוד רבים.

גרשון גלמן יו"ר מרחב ת"א יפו בהסתדרות (צילום: דבר ראשון)
גרשון גלמן יו"ר מרחב ת"א יפו בהסתדרות (צילום: דבר ראשון)

האירוע נפתח בברכת יו"ר מרחב תל אביב יפו בהסתדרות, גרשון גלמן, שבירך את הוועדים ואת ההסתדרות על 96 שנות פעילות. גלמן ברך את ההתאגדויות החדשות לצד הוותיקות והדגיש את תנופת ההתאגדות בהסתדרות עם ההישגים המשמעותיים שנוצרו לא רק לציבור העובדים המאוגד כי אם לכל ציבור העובדים בישראל. גלמן אף ציין בברכתו את 34 מקומות העבודה החדשים שהצטרפו להסתדרות בשנה האחרונה. לדבריו, העובדים מבינים ש"להיות מאוגדים, להיות ביחד זה טוב לעובדים, זה נותן אופק לעובדים ואופק תעסוקתי".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את הנוכחים והדגיש כי מהות ההסתדרות היא העשייה החברתית. "ההסתדרות היא תנועה חברתית למען האזרחים, למען העובדים, למען עבודה מאורגנת וצמצום פערים ועל זה צריך לשים זרקור." אמר ניסנקורן והוסיף כי "המהות של ההסתדרות היא הסולידריות של וועדי העובדים. יוצאים למאבק אחד של תנועה חברתית שמצמצמת פערים, וכשהולכים עם האמת הזאת זאת אמת מנצחת. לכן ההסתדרות היום היא רלוונטית מתמיד."

"אנחנו רואים את ההישגים" אמר ניסנקורן, "את תחושת הסולידאריות ורואים גם ועדי עובדים וציבורים שלא היו בהסתדרות והיום קשורים אליה בעבותות. אנחנו יודעים שאנחנו בדרך הנכונה."

הסטנדאפיסט נדב אבוקסיס הצחיק את הקהל, אך ניכר היה שאינו מחובר לעשייה של ההסתדרות. בדיחות על תפקידים מגדריים קבועים בין גברים לנשים, בדיחות על העליה הרוסית בהקשר של מאבטחים ומוכרות בסופר, על אתיופיות בתחום הנקיון והאמהות ושימוש קבוע באשכנזים-מזרחים לא היה מדויק לקהל המגוון שהגיע. כנראה שההומור הישן עוד לא הדביק את קצב השינוי של ההסתדרות ואולי זה סימן טוב. האירוע הסתיים בחפלה ים תיכונית עם הצמד סטלוס ואורן חן.

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון שמציינים עוד מעט 4 שנים להתאגדות העובדים בחברה  אמר "מה שאני מאחל להסתדרות אחרי 96 שנים ואחרי 4 שנים שאני בתוך הארגון זה לראות את הפירות שניסנקורן דיבר עליהם. הסתדרות חברתית שכולנו ביחד, כל העובדים ויש לנו כח לבוא ולעשות דברים לטובת הזולת, לתת מעצמך לטובת האחר, תנועה חברתית."

שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים הארצית אמר כי "האירוע מאוד מרגש, ההסתדרות בזמננו ובעידן של אבי הפכה להיות תנועה חברתית אמיתית שמחזקת את צמצום הפערים בחברה הישראלית. העובדה שההסתדרות מובילה את המאבק של הביטוח הסיעודי והגמלאים. כל מפגש שנפגשים ועדים ממקומות עבודה, מחליפים דעות, ופוגשים אנשים הוא חשוב. כיו"ר הסתדרות הגמלאים זו הזדמנות שלי לדבר בשבח חיזוק הקשר עם הגמלאים במקום העבודה".

מימין: לאה עוקשי משמאל: ברוריה בן-יעקב ועד משרד הבריאות (צילום: דבר ראשון)
מימין: לאה עוקשי משמאל: ברוריה בן-יעקב ועד משרד הבריאות (צילום: דבר ראשון)

לאה עוקשי וברוריה בן יעקב, חברות ועד עובדי משרד הבריאות, הגיעו נרגשות גם הן לחגיגות ואמרו כי ההסתדרות תמיד לצידן. "אנחנו מדברות עם הוועדים האחרים על ההישגים שלהם, מה קורה איתם ועל מה הם נאבקים עכשיו. מתעדכנות ומשוות את המצב בין הוועדים במיוחד של משרדי הממשלה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!