דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"המלחמה היא נגד כולנו״: קמפיין של משרד התפוצות קורא לשותפות יהודית-ערבית

הקמפיין כולל 53 שלטים שנתלו בערים ערביות ובעלות אוכלוסיה מעורבת, הופץ בין היתר גם דרך הרשתות החברתיות וכבר זכה למאות אלפי חשיפות | יחיא מאחמיד (26), תושב אום אל-פאחם: ״סמל של מדינת ישראל בוואדי ערה זו אמירה בעלת משמעות גדולה״

שלט שתלה משרד התפוצות בעכו: "המלחמה הזו היא נגד כולנו. במלחמה הזו אנחנו יחד, נתגבר עליה ביחד (צילום: שלומית בלומברג)
שלט שתלה משרד התפוצות בעכו: "המלחמה הזו היא נגד כולנו. במלחמה הזו אנחנו יחד, נתגבר עליה ביחד (צילום: שלומית בלומברג)
יהל פרג'

53 שלטים בערבית, בצבעי כחול לבן, עם סמל מדינת ישראל הוצבו בימים האחרונים בערים המעורבות ובישוביים הערבים עם מסרים הקוראים לשותפות יהודית ערבית בימי המלחמה, בהם ״המלחמה הזו היא של כולנו״. הקמפיין, אותו מפיק משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, עלה גם ברשתות החברתיות ובמדיות דיגטליות וכבר מאות אלפים נחשפו אליו.

"זה דבר שאמור להיות בשגרה, אם כנער הייתי רואה יותר מסרים כאלו, זה היה משנה אותי", אומר ל'דבר' יחיא מחאמיד (26) שנולד וגדל באום אל-פאחם, העושה כעת מילואים בדובר צה"ל, "זו הפתעה גדולה, מעולם לא היו שלטים במגזר ובטח לא בוואדי ערה. סמל של מדינת ישראל בוואדי ערה זה בעל משמעות גדולה". לדבריו של מחאמיד השלטים זכו להתעניינות רבה, ובינתיים לא הושחתו או ספגו ביקורת נרחבת.

"באום אל פאחם אין דגל ישראל", אומר מחאמיד. "כשיש ביקורים שמים דגלים ואז מורידים. זה צריך להיות בשיגרה, לפחות בבניינים הרשמיים. אל בתי הספר במגזר הערבי וגם באום אל-פחם נכנסים גורמים ופעילים אנטי ישראלים לשעורים ממש, וכשילדים נחשפים למסרים האלו במסגרת הזו, הם מתחילים לחשוב אני פלסטיני או ישראלי".

הקמפיין המושיט יד כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל לא עומד לבד, לצד יוזמות חברתיות משותפות נוכח הלחימה והמוני המפונים, גם השר בני גנץ פועל בשטח ובמדיה כדי לקרב בין הציבורים דווקא בזמן הזה. "כמו תמיד ובמיוחד בעת הזו, חשוב שנזכור שאזרחי ישראל הערבים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית״, אומר גנץ בסרטון שהפיץ אתמול. ״ה-7 באוקטובר היה יום שחור לכל אזרח ישראל. הרקטות של חמאס נוחתות על הבתים של כולנו. אזרחי ישראל הערבים כואבים כמו כולנו את הטבח הנפשע בילדים בנשים ובקשישים חפים מפשע".

בשבוע שעבר נפגש השר גנץ עם פעילים יהודים וערבים, המפעילים חמ"ל אזרחי משותף לטובת חייל צה"ל והמפונים מהדרום והצפון. גנץ סיפר: "פגשתי את יוסוף, נהג ההסעות מרהט שחילץ עשרות מהטבח תחת אש. פגשתי עשרות מתנדבים רבים לצד יהודים שמסייעים, פרמדיקים שזינקו להציל חיים, שותפות הגורל קיימת".

המעצרים נגד אזרחים הנחשדים בהסתה לטרור נמשכים

לצד הפעולות האלו, נעצרו היום (שלישי) 3 צעירים ערבים תושבי סכנין ועראבה שבגליל, בחשד שפעלו לפגע בישראל והושפעו מארגון הטרור דאע"ש. מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', נעצרו מספר אזרחי ישראל הערבים בגין פעולות שונות הפוגעות במאמץ המלחמתי של ישראל, ובזכר הנרצחים והחטופים במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

בין השאר נעצר עובד שופרסל שצייר צלב קרס על משלוח עליו היה אחראי, קרובת משפחה של המחבל שניסה לבצע אתמול (שני) פיגוע דקירה בירושלים נעצרה לאחר שפרסמה ברשת החברתית קריאת אהדה לפעולת הטרור, ותושב טייבה נעצר לאחר שתלש את תמונות החטופים שנתלו על קיר בתל אביב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!