דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הרצוג: ״חובתנו המוסרית להשיב את החטופים״; חוסל ראש מערך הנ״ט של חמאס ברצועה

שמותיהם של 16 חיילים שנפלו במהלך הקרבות ברצועת עזה הותרו לפרסום | מטח רקטות נורה אחר הצהריים לאזור גוש דן, הירי לצפון ולעוטף נמשך, כמו גם התקיפות בעזה ובלבנון | לאחר הירי מתימן לאילת: צה"ל הציב ספינת טילים במרחב ים סוף | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה ו-240 חטופים בעזה

  • תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
    תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
  • נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: חיים צח/לע"מ)
    נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום: חיים צח/לע"מ)
  • חיסול ראש מערך הנ״ט של חמאס ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
    חיסול ראש מערך הנ״ט של חמאס ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
  • לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה ב-31 באוקטובר וב-1 בנובמבר, מימין למעלה: סמ"ר הלל סולומון, סרן אריאל רייך, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמל אסיף לוגר, סמ"ר איתי יהודה, סמ"ר לביא ליפשיץ, סמל ליאור סימינוביץ, סמ"ר עדי דנן, סמ"ר עדי ליאון, סמל עידו עובדיה, סמ"ר שי ארוס, סמ"ר רועי סרגוסטי, סמ"ר רועי וולף, סמ"ר רועי דאוי וסגן פדיה מנחם מרק (צילומים: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה ב-31 באוקטובר וב-1 בנובמבר, מימין למעלה: סמ"ר הלל סולומון, סרן אריאל רייך, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמל אסיף לוגר, סמ"ר איתי יהודה, סמ"ר לביא ליפשיץ, סמל ליאור סימינוביץ, סמ"ר עדי דנן, סמ"ר עדי ליאון, סמל עידו עובדיה, סמ"ר שי ארוס, סמ"ר רועי סרגוסטי, סמ"ר רועי וולף, סמ"ר רועי דאוי וסגן פדיה מנחם מרק (צילומים: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-26 למלחמה: הלחימה ברצועת עזה נמשכת. מספר החיילים שנהרגו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה עלה ל-16. שמות ההרוגים שפורסמו ביממה האחרונה: סגן אריאל רייך, רב"ט אסיף לוגר, סמל עדי דנן, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמ"ר עדי ליאון, רב"ט עידו עובדיה, רב"ט ליאור סימינוביץ, סמ"ר רועי דאוי, סגן פדיה מנחם מרק, סמ״ר איתי יהודה, סמ״ר שי ארוס, סמ״ר רועי סרגוסטי ורס״ל (מיל׳) שלו ציון שרעבי. במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

61 משאיות של סיוע הומניטרי הוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח

מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי 61 משאיות של סיוע הומניטרי – מזון, מים וציוד רפואי, נכנסו במהלך היממה האחרונה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

צה"ל תקף מטרות צבאיות וחוליות חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל במרחב מיס אל ג'בל. באותו המרחב, חוסלה חוליית מחבלים חמושה נוספת.

בנוסף, בהמשך לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב יפתח, צה"ל השמיד את המשגרים מהם ירו המחבלים. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדת שיגור נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה.

הנשיא הרצוג: ״כולם עמלים למען השבת החטופים, ישראל אינה אותה מדינה מה-7 באוקטובר״

נשיא המדינה יצחק בוז׳י הרצוג נשא לפני זמן קצר דברים לאזרחי ישראל, ובין היתר אמר: ״ישראל היא כבר לא אותה מדינה כשהייתה לפני זוועות החמאס שבוצעו ב-7 באוקטובר. אני מתחייב שמיטב המוחות עמלים על מנת להשיב את החטופים שנמצאים ברצועת עזה״.

הוסר החשש לחדירת רחפנים בזיקים ונתיב העשרה

צה״ל אישר כי לפני זמן קצר הוסר החשש לחדירת רחפנים צפונית לרצועת עזה. תושבי זיקים ונתיב העשרה יכולים לצאת מהבתים.

דובר צה״ל: פרצנו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס בצפון הרצועה

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, נשא דברים ביום ה-26 למלחמה בעזה ואמר כי הפעולה הקרקעית מתקדמת על פי התוכניות. "לוחמינו מעמיקים את הלחימה ברצועת עזה, בצפון הרצועה. באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק של אגף המודיעין ותקיפות משולבות, פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס בצפון הרצועה".

לדבריו, "במקביל לפעולה הקרקעית התקיפות מהאוויר יימשכו. במהלך היום אישר הרמטכ"ל הרצי הלוי את התוכניות להמשך המלחמה". הגרי התייחס למספר חללי צה"ל במלחמה. "331 חללי צה"ל נפלו מתחילת המלחמה. הלוחמים שנפלו – תרמו תרומה מכרעת לביטחון ישראל, בזכותם ובעיקר בזכות אלה שנפלו אנחנו ננצח".

דובר צה"ל התייחס לאסון הנמ"ר של גבעתי בפעולה הקרקעית ברצועת עזה, שבו נהרג 11 לוחמי החטיבה. "אנחנו מנהלים תחקירים, מפיקים לקחים ולומדים תוך כדי המלחמה. זה אירוע קשה וכואב מאוד, אבל לא דומה לאירועים אחרים מהעבר, ובכל זאת נדרש לימוד לפני שניתן תשובות נחרצות"

חשש לחדירת רחפנים באזור זיקים ונתיב העשרה

תושבי מספר קיבוצים ומושבים מצפון לרצועת עזה הונחו להישאר בבתים מחשש לחדירת רחפנים למרחב.

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בניר עוז ובנירים.

צה״ל ושב״כ חיסלו את ראש מערך הנ״ט של חמאס בעזה

צה״ל בהכוונת מודיעין אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ״ט של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ״ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט יצאו לפועל מספר פיגועי נ״ט כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה״ל.

אזעקות בחוף אשקלון

אזעקת צבע אדום נשמעה בשטח אזור התעשייה הדרומי באשקלון.

גלנט: ״צה״ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס, עזה היא בסיס טרור ורשע״

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב לציבור: ״צה״ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס. למלחמה מחיר כבד, אנחנו זוכרים את אלו שנפלו למען אלו החיים, למען עם ישראל ומדינת ישראל. מתקדמים בהתאם לתכנית, החמאס סופג מכות קשות, למעלה מ-10,000 חימושים הוטלו על עזה, אלפי מחבלים חוסלו. עזה היא בסיס טרור ורשע. המלחמה מתקדמת בהתאם ליעדים. בכל מקום חיילים מתארים מחבלים שיוצאים מפירים, מנהרות מתחת לבתי ספר ובתי חולים. אחד המערכים שנפגעו קשה לחמאס הוא מערך הנ"ט. פגענו ברוב המפקדים של המערך הזה״.

הרמטכ״ל ללוחמים: ״נרחיב את הפעולה הקרקעית, מחירה כבד אך הכרחי״

הרמטכ"ל הרצי הלוי שלח למפקדי וחיילי צה"ל דף מפקד שבו כתב כי "אנחנו מתקדמים בשלבי המלחמה, ופועלים קרקעית בשטח האויב. הפעילות תימשך ותתעצם". הלוי הדגיש כי "המחיר של המלחמה כבד, אך הכרחי".

הותר לפרסום: חייל צה״ל נהרג בפעילות מבצעית בעוטף עזה

רס״ל (מיל׳) שלו ציון שרעבי (Shalev Zion Sharabi) בן 22, מטנא עומרים, חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל״ח, נפל בפעילות מבצעית בעוטף עזה. בנוסף, בלחימה ברצועת עזה במהלך היום, נפצע לוחם מגדוד 184, חטיבה 14, באורח קשה. משפחתו עודכנה.

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוצים נירים ועין השלושה שבעוטף עזה.

מחבל חמאס בחקירה: ״שמענו ילדים בממ״ד, ירינו עד שלא שמענו קול״

שב״כ פרסם חקירה של מחבל חמאס מכוח הנוח׳בה אשר לקח חלק פעיל בטבח בכפר עזה ב-7/10. בין היתר סיפר המחבל עאמר אבו ע׳ושה: ״נכנסו לבית שהיה לידנו, נכנסו אליו מהחלון. בדקנו את הבית ושמענו קול של ילדים קטנים בתוך הממ״ד. ירינו על הממ״ד. עד שלא שמענו קול. המשימה שלנו הייתה להרוג. לא היינו אמורים לחטוף, רק להרוג. להרוג את מי שרואים, ואז לחזור. אזור המשימה שלנו היה כפר עזה״.

״עברנו בבית הראשון. בדקנו אותו ולא היה בו כלום. חמזה הצית את החדר מבחוץ. אחר כך יצא מישהו מהגינה שמאחורה עם צינור – אבו אחמד וחמזה ראו אותו, ירו עליו והרגו אותו. הלכנו לבית השני. ירינו על החלונות ושברנו את הזכוכיות. בדקנו את הבית ולא מצאנו בו איש. אני הצתתי את חדר השינה. עברנו לבית השלישי. הייתה בו אישה. חמזה הרג אותה, הוא ירה בה״.

כשנשאל מה אומרת דת האסלאם לגבי רצח ילדים ענה אבו ע׳ושה: ״יש על כך איסור, הם לא קשורים״. עוד הוסיף: ״בסרטונים שראיתי נעשו דברים יותר חמורים מדאעש. ההורים שלי לא יודעים שאני בחמאס, אם אבא שלי היה יודע הוא היה הורג אותי בעצמו״.

מפקד עוצבת הפלדה: "אנחנו בשערי עזה, בעיצומה של הפעולה הקרקעית"

מפקד עוצבת הפלדה, תת אלוף איציק כהן: "אנחנו בשערי עזה. יצאנו למלחמה כדי לכרות את היד של חמאס שאחזה בגרוננו. תקפנו את כל המתקנים של חמאס. נפגוש אותו בהמשך על מנת להכריע אותו. זאת מלחמה על קיומה של מדינת ישראל וננצח אותה. אנחנו בעיצומה של הפעולה הקרקעית. יש עוד משימות, אנחנו חזקים ואנחנו ננצח".

לדבריו הוא "פוגש לוחמים חזקים ונחושים שמבינים את משימתם ולא רוצים לחזור עד להשלמתה".

כהן התייחס למערכות ההגנה של כלי הרכב נמ"ר: "פגשנו עשרות טילי נ"ט שעפו על הכוחות שלנו, ומכולם הצלחנו למנוע פגיעה על ידי מערכות טובות שיש לנו. האירוע האחרון היה מורכב, ולא הביא לידי ביטוי רק את רכיב הנ"ט". לדבריו, "בקרב הזה החטיבה ניצחה, וכ-60 מחבלים הושמדו שם. אבל זו מלחמה, ובמלחמה אנחנו משלמים מחירים. אני כואב מאוד את האובדן של הלוחמים שלי, אני מחבק את המשפחות ואני מבטיח לעשות הכול כדי להחזיר את הלוחמים הביתה בשלום ולנצח את המשימה הזאת. אנחנו מבינים שזאת מלחמה על קיומה של מדינת ישראל וננצח בה".

 

צה"ל תקף את החוליה ששיגרה מרגמות לפני זמן קצר לעבר שתולה

כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לעבר שומרה שבגליל המערבי, ללא נפגעים. צה"ל יורה לעבר מקורות הירי

רקטה נפלה בשטח פתוח בראשון לציון. לא התקבל דיווח על נפגעים באירוע

שוטרי מרחב שפלה וחבלני משטרה של מחוז מרכז פועלים כעת על מנת לבודד מספר זירות נפילות פריטי רקטה בשטח פתוח באזור ראשל"צ וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים. במקום שני נפגעי חרדה.

בנוסף, אותרה זירת נפילה של רסיס בנס ציונה,כתוצאה מכך נגרם נזק בלבד, ללא נפגעים.

צבע אדום בעוטף

רויטרס: ירדן הודיעה על החזרת השגריר שלה מישראל

משרד החוץ הירדני: חזרת השגריר לתל אביב וחזרת השגריר הישראלי לעמאן תלויים בעצירת המבצע בעזה.

מד"א: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

צה"ל התיר לפרסום את שמו של לוחם נוסף שנפל בקרבות בעזה: סמ"ר שי ארוס, בן 20 מחולון

שי ארוס, בן 20, מחולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

אזעקות בגוש דן

באר שבע: מוסדות החינוך יחזרו לשגרה בתחילת השבוע הבא

לאחר התייעצויות והערכת מצב עם פיקוד העורף הוחלט להחזיר לשגרה את כל מוסדות החינוך בבאר שבע, מגני הילדים עד התיכון, ביום ראשון הקרוב.

הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף בקרבות בעזה: סמ"ר איתי יהודה, בן 20 מראשון לציון

צבע אדום בנתיב העשרה

אזעקה בשתולה

נשיא המדינה ביקר בבסיס זרוע הים באשדוד

הנשיא קיבל סקירה אודות הפעילות המבצעית של חיל הים ממפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה ומפקד הבסיס, אל״ם איתן פז. לאחר מכן, נפגש הנשיא עם לוחמות ולוחמים מפלגה 916 שאחראים על הביטחון השוטף של הזירה הדרומית הימית, לוחמי שייטת 13 ובקריות השליטה הימית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בבסיס חיל הים באשדודעם מפקד חיל הים דוד סער סלמה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג בבסיס חיל הים באשדוד
עם מפקד חיל הים דוד סער סלמה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הרצוג לחיילים: ״אין מילים כדי להגיד לכם תודה! לחזק אתכם, לתמוך בכם, לעודד את רוח הקרב שלכם שהיא כבר בשיאה, אתם קולעים בול! חייב להגיד לכם, פוגעים בול. אתם מגינים על המדינה- לא רק על חופיה, משתתפים במאמץ המלחמתי מכל הכיוונים, עין לצפון וכמובן לגזרות אחרות, גזרת ים סוף  כמובן. ואני מבקש לומר לכם עלו והצליחו בכל הפעילויות שלכם- תחזרו בשלום ותגנו על מדינת ישראל כמו שאתם יודעים הכי טוב בעולם, תודה רבה לכם״.

ארדואן נפגש באנקרה עם שר החוץ של איראן

צה"ל תקף חוליות מחבלים שירו לזרעית וליפתח

טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב זרעית.

מחבלים ירו לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב יפתח, אין נפגעים. צה"ל יורה לעבר מקורות הירי.

צבע אדום בעוטף עזה

46 חשודים במעורבות בטרור, מהם 30 אנשי חמאס, נעצרו ביהודה ושומרון

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 46 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. 30 מהם שייכים לארגון הטרור חמאס.

כוחות צה״ל ביצעו אתמול במהלך היום מבצע לסיכול טרור בכפר טובאס שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים, הכוחות תחקרו חשודים, עצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ואיתרו כלי נשק ומחסניות. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוח וכן הושלכו לעברו מטענים ואבנים.

הלוחמים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, זוהו פגיעות. במהלך מבצע למעצר פעילי טרור בכפר בידו בבנימין נעצרו 11 פעילי טרור ואותר אקדח. כמו כן, החרימו הכוחות כ-40 אלף שקלים שיועדו לפעילות טרור.

במהלך פעילות יזומה של גדוד 636 אמש במרחב חטיבת עציון זיהו לוחמי צה"ל חשודים המבעירים צמיגים באזור אבו דיס. הכוח הגיב לעברם בירי וזוהו פגיעות. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1180 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-740 משוייכים לארגון הטרור חמאס

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות נשמעו באשקלון, באשדוד ובסביבתן

דובר צה"ל על הירי מתימן: "לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים להגן - וגם לתקוף כשנחליט"

דובר צה"ל על האיום מתימן והיירוט שבוצע באזור אילת הלילה: "לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים להגן על המרחב הזה – ויודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט".

דובר צה"ל: "סינוואר וחמאס מנסים לצייר תמונה של עזה הרוסה באשמת ישראל, אבל הם האשמים"

צה"ל עצר מחבל ותקף מהאוויר מחבלים בג'נין

במבצע לסיכול טרור של חטיבת מנשה, כוחות הביטחון עצרו בג’נין את המחבל עטא אבו רמילה שהסית, קידם ומימן טרור. כלי טיס תקף מחבלים שירו לעבר כוחותינו במחנה הפליטים ג'נין.

הלילה במסגרת פעילות משותפת של שב״כ, צה״ל ומג״ב, עצרו לוחמי ימ״ס איו״ש בעיר ג'נין את עטא אבו רמילה, בן 63, פעיל בכיר בגזרת ג׳נין ואת בנו, פעיל בגזרה. בחודשים האחרונים עטא אבו רמילה קידם פעילות טרור במימון של עשרות אלפי שקלים וסייע למבוקשים ופעילי טרור.

עיקר פעילותו התמקדה באזור ג'נין והוא לקח חלק משמעותי בהסלמת המצב הביטחוני באזור. אבו רמילה פעל לאורך חודשים ארוכים כמסית מרכזי ברחבי יהודה ושומרון שקורא לפגיעה בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל, תוך ניצול מעמדו הציבורי בשטח.

לנוכח מעמדו וקשריו ביהודה ושומרון ובחו"ל פעילותו מהווה איום גבוה שחייב את מעצרו המיידי. לאחר מכן, לוחמים מדובדבן, סיירת חרוב, גדוד דוכיפת, הנדסה ומג״ב פעלו במחנה הפליטים ג’נין במבצע לסיכול תשתיות טרור

במהלך המבצע כלים הנדסיים חשפו מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים במחנה על מנת לפגוע בכוחות. במהלך הפעילות מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהשיבו באש. בנוסף, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות. זוהו פגיעות במספר מחבלים.

בסריקות במחנה, כוחות דובדבן איתרו והשמידו פיר תת קרקעי שהכיל בתוכו תחמושת. לצד זאת הוחרם ציוד צבאי ותחמושת שנמצאו ברכב חשוד על ידי כוחות מג״ב. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

בעקבות ירי הטילים לאילת: צה"ל הציב ספינות טילים במרחב ים סוף

דובר צהל הודיע שספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול למרחב ים סוף, זאת "בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב". הספינות הגיעו לאזור לאחר שבימים האחרונים נורו טילים ונשלחו כלי טיס בלתי-מאוישים מכיוון תימן לאזור אילת על ידי החות'ים, קבוצה שיעית שעוינת את ישראל ותומכת במאבק הפלסטיני.

ספינת טילים של צה"ל מגיעה למרחב ים סוף (צילום: דובר צה"ל)
ספינת טילים של צה"ל מגיעה למרחב ים סוף (צילום: דובר צה"ל)

גלנט על מות הלוחמים: "הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית גובים לצערנו מחיר כבד"

שר הביטחון יואב גלנט כתב בעקבות נפילת הלוחמים בעזה: "נפילתם של לוחמי צה״ל בקרבות למול מחבלי חמאס בעזה היא מכה קשה וכואבת. ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות. הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה – אנחנו ננצח"

הפעילות הקרקעית נמשכת: צה"ל תקף מתחילת הלחימה יותר מ-11 אלף מטרות של ארגוני הטרור

הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה נמשכת: מתחילת הלחימה צה"ל תקף יותר מ-11 אלף מטרות של ארגוני הטרור. כוחות משולבים של צה"ל תקפו במהלך הלילה מטרות טרור רבות ברחבי רצועת עזה, בהן מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס.

במהלך הלחימה אתמול לוחמי צה"ל זיהו מחבלים רבים של חמאס שהתבצרו במבנה רב קומות במרחב ג'באליה בצפון רצועת עזה. המבנה מוקם ליד בית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים.

נוסף על כך, כוחות צה״ל זיהו רכב שנשא טילי נ״ט בעת שנסע לכיוון הכוחות הפועלים ברצועת עזה. בעקבות כך, הכווינו הכוחות הקרקעיים כלי טיס שביצע ירי לעבר הרכב. זוהתה פגיעה.

 

הותרו לפרסום שמותיהם של 9 חללי צה״ל, הודעה נמסרה למשפחותיהם

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמותיהם של תשעה לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה.

שמות החללים:

  • סגן אריאל רייך (Ariel Reich), בן 24, מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רב״ט אסיף לוגר (Asif Luger), בן 21, מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמל עדי דנן (Adi Danan), בן 20, מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר הלל סולומון (Halel Solomon), בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר ארז מישלובסקי (Erez Mishlovsky), בן 20, מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר עדי ליאון (Adi Leon) בן 20, מניל״י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רב״ט עידו עובדיה (Ido Ovadia), בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רב״ט ליאור סימינוביץ (Lior Siminovich), בן 19, מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר רועי דאוי (Roei Dawi), בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם. משפחותיהם עודכנו.

ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה: "חזרו על החשיבות בהגנה על חיי אזרחים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה ודן עימו "במחויבותם המשותפת להגדלת הסיוע לאזרחים בעזה". מהבית הלבן נמסר כי השניים "חזרו על החשיבות בהגנה על חיי אזרחים והדגישו כי זה קריטי להבטיח שפלסטינים לא ייעקרו בכוח מעזה".

צה״ל פרסם הקלטה שחושפת: חמאס גונב דלק מבתי החולים ברצועה

דובר צה״ל חשף בתקשורת הבינלאומית – כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה, על חשבון הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה.

השיחה שנחשפה, בין מפקד בגדוד מערב ג׳באליה של חמאס ועזתי, בהשתתפות מנהל בית החולים האינדונזי, מהווה הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה. בנוסף, השיחה מאשרת כי ארגון הטרור חמאס שולט במשאבי האנרגיה הקיימים ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו המבצעיים על חשבון צרכי האוכלוסיה האזרחית.

כפי שחשף צה״ל לפני מספר ימים, ארגון הטרור חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך ניצול המשאבים ההומניטריים באופן ציני ועל חשבון תושבי רצועת עזה.

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת

דובר צה"ל: "לפני זמן קצר לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל".

צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון

דובר צה"ל: "לפני זמן קצר צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וכן את החוליה שביצעה את השיגור".

דיווחים על יירוט באזור העיר אילת

תושבים באילת דיווחו על פיצוץ שנשמע בעיר. בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות נראה שובל עשן בשמי העיר. באילת לא הופעלה אזעקה.

יירוט בשמי אילת (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
יירוט בשמי אילת (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

 

נתניהו קיים שיחות עם מנהיגים בעולם: "הודה להם על תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (שלישי) סדרת שיחות עם מנהיגים: עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי.

ראש הממשלה עדכן את המנהיגים במהלך המלחמה והודה להם על תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל. רה"מ נתניהו ציין כי מלחמתה של ישראל נגד חמאס-דאעש היא מלחמתו של כל העולם הנאור.

הנשיא ביידן בציוץ: "דרוש עוד הרבה סיוע המוניטרי לעזה"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, וכתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "אתמול נכנס לעזה המשלוח הגדול ביותר של ציוד הומניטרי מציל חיים, ומשאיות נוספות יקבלו היום אישור כניסה". הוא הוסיף: "דרוש עוד הרבה סיוע. אדחוף להעברת סיוע נוסף, ואתמוך במעבר בטוח לאזרחי עזה המבקשים ביטחון".

בלינקן, לפני הגעתו לארץ: "הסיוע לעזה חיוני, גם המנהיגים בישראל תומכים בכך"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסם מאמר דעה ב"וושינגטון פוסט", שכותרתו: "הגנה על ישראל היא חיונית, וכך גם הסיוע לאזרחים בעזה". הוא קרא לחברי הקונגרס לאשר את תקציב הסיוע לישראל וביטל את הביקורת שצריך להפסיק את הסיוע ההומניטרי לעזה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Alex Brandon, Pool)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: AP Photo/Alex Brandon, Pool)

"אנחנו לא צריכים לבחור בין הגנה על ישראל לבין סיוע לאזרחים פלסטינים. אנחנו יכולים וחייבים לעשות את שניהם. זו הדרך היחידה", כתב בלינקן וקרא לעוד מדינות להצטרף למאמץ: "אנחנו יכולים, אבל לא צריכים לשאת בנטל הזה לבד. זו הסיבה שאנחנו מגייסים אחרים כדי להתקדם איתנו. במקרה של עזה, יותר מ-30 ממשלות כבר התחייבו להצטרף אלינו לתמוך בתגובה ההומניטרית. ואנחנו נביא עוד על הסיפון".

במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות היבשה, מתקיים מאמץ רב זרועי משולב יחד עם זרוע הים וחיל האוויר, כדי לנטרל איומיים קרקעיים ולפגוע משמעותית בארגון הטרור חמאס. בעקבות הירי מתימן לאזור אילת, הציב צה"ל הציב ספינת טילים במרחב ים סוף.

במהלך הפעילויות, מטוסי ומסוקי קרב לצד כלי טיס מאוישים מרחוק, כלי שיט ותותחנים מסייעים לכוחות היבשה בהכוונה ובתקיפות אוויריות בהתאם לצורך המבצעי מן האוויר. כמו כן, המידע שנאסף בזמן אמת מועבר באופן מידי לכוחות האוויר ולכוחות זרוע הים, ועל בסיסו מתבצעות תקיפות משולבות של צה"ל.

בתקיפות אלו, הושמדו עשרות מטרות של ארגון הטרור חמאס, בהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן, חוסלו מחבלים, נמענו חדירות לשטח ישראל וסוכלו אירועי טרור.

צה"ל הודיע הלילה שהפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע שיגיע לישראל ביום שישי הקרוב, בפעם השלישית מתחילת הלחימה.

מניין הנרצחים והנופלים במלחמה עומד על לפחות 1,400. צה"ל עדכן משפחות של 240 חטופים בעזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!