דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מנכ"ל האוצר: "עסקים בטווח של 7 עד 20 ק"מ יקבלו פיצוי כמעט מלא, כולל אופקים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר שתכנית אופק חדש לחרדים תיושם, וכשהכספים הקואליציוניים ייבחנו יחד עם שאר סעיפי התקציב | ראש אגף תקציבים: הנזק לפעילות הכלכלית מוערך ב-10 מיליארד שקל בחודש, והעלות התקציבית ב-30 מיליארד שקלים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש אגף תקציבים יוגב גרדוס (צילום: נועם רבקין/פלאש 90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש אגף תקציבים יוגב גרדוס (צילום: נועם רבקין/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מסלול הפיצוי לעסקים ויישובים בטווח של 7 עד 20 ק"מ יקבלו פיצוי כמעט מלא, במנגנון הדומה לזה של יישובי העוטף – כך אמר היום (רביעי) מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, במסיבת עיתונאים ראשונה של פרויקטור המשל"ט האזרחי טל בסכס.

הייזלר הוסיף שעובדים על החלטות ממשלה כדי לתת מענה למחסור בעובדים בחקלאות ובבנייה, ושבשעות הקרובות יתפרסם מתווה פיצוי למעונות שנאלצו להיות סגורים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר במסיבת העיתונאים שבימים אלה בונים תקציב חדש לשנת 2024. לדבריו הגרעון השנה יעמוד על כ-3.5% לכל היותר, והגרעון בשנת 2024 בעד 5% לכל היותר.

על הכספים הקואליציוניים אמר סמוטריץ' שהם ייבחנו יחד עם שאר התקציבים. "הקו המנחה הוא מה שחשוב ותורם לחוסן החברתי והלאומי קורה. מה שפחות, ייעצר. אני אדיש לכותרת כסף קואליציוני". על תקציב החינוך החרדי אמר: "אופק חדש בבתי הספר החרדים ימשך. בדיוק כמו מורים אחרים והסכמי שכר אחרים, לא נקצץ להם בשכר. אין סיבה שמורה אחד יקבל תוספת שכר, ומורה חרדי לא. אופק חדש קרה כבר, המורים קיבלו תלושי שכר, לא ניקח להם עכשיו".

ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס העריך שהפגיעה בתוצר עומדת כ-10 מיליארד שקל בחודש, והעלויות עומדות על כ-30 מיליארד שקלים. "לפי נתונים של חברות כרטיסי האשראי יש ירידה של 10%. בקורונה הירידה הייתה הירידה פי 3. רוב העסקים יכולים לעבוד. יחד עם זאת יש ענפים שמוקפאים משמעותית – הנדל"ן, משק האנרגיה, ענף החקלאות וענפים רבים שאנחנו נותנים להם מענה, גופי תרבות וספורט. כל הסקטורים יקבלו מענה".

לדבריו עלות המענה הביטחוני עומד על כ-20 מיליארד שקלים. "למערכת אין שום מגבלה תקציבית" אמר גרדוס, "זה יכביד על התקציב בשנים הקרובות. יחד עם זאת יש את הסיוע האמריקני שיקל על הנטל".

טל בסכס (צילום: רמי זרנגר-יח"צ החברה למתנ"סים)
טל בסכס (צילום: רמי זרנגר-יח"צ החברה למתנ"סים)

"שלשום בערב, פנה אלי שר האוצר בבקשה להתגייס למשימה הלאומית לטיפול בעורף האזרחי. היה לי ברור שאני מיד נענה בחיוב. מבחינתי זה צו 8 חברתי שנמצא בחשיבות עליונה ודחופה", אמר טל בסכס, פרויקטור המשל"ט האזרחי הנכנס. "היה ברור לי שאני נרתם עבור המדינה לשליחות אישית ולאומית".

"נפעל בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה, השלטון המקומי והמגזר העסקי" אמר בסכס. "כבר אתמול נפגשתי עם חלק משרי הממשלה והדרגים המקצועיים ונכנסנו לעבודה אינטנסיבית מול הגופים הרלוונטיים. נפעל בשקיפות מלאה לציבור. נספק תמונה רציפה ועדכנית על כל המהלכים שיבוצעו. נקשיב גם לטענות ולביקורת וניתן מענה בהתאם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!