דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דובר צה"ל: "השלמנו את כיתור העיר עזה"; פצועים בינוני וקל מנפילות בקרית שמונה

הרמטכ"ל במסר למזכ"ל חיזבאללה: "פחות ממחצית כוחו של חיל האוויר פועל בעזה" | צה"ל: יותר מ-130 מחבלים חוסלו בשעות האחרונות, נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה | 19 לוחמים נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה ו-242 חטופים בעזה

  • כוח צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוח צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • בית ביישוב במרכז הארץ נפגע מרקטה שנורתה מרצועת עזה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
    בית ביישוב במרכז הארץ נפגע מרקטה שנורתה מרצועת עזה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטיבת המרום שבמתקן אדם ובפגישה עם לוחמי היחידות המיוחדות עוקץ, לוט"ר ובלנ"ם (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטיבת המרום שבמתקן אדם ובפגישה עם לוחמי היחידות המיוחדות עוקץ, לוט"ר ובלנ"ם (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
  • כוחות הצלה במקום בו פגעה רקטה מלבנון בקרית שמונה (צילום ארכיון: אייל מרגולין/פלאש90)
    כוחות הצלה במקום בו פגעה רקטה מלבנון בקרית שמונה (צילום ארכיון: אייל מרגולין/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-27 למלחמה: אזעקות נשמעו הערב (חמישי) באזור צפת והגליל העליון, שני בני אדם נפצעו בינוני וקל מפגיעת רקטה בקרית שמונה. בתגובה, חיל האוויר ביצע תקיפה נרחבת בדרום לבנון. פגיעה ישירה בבית ביישוב בשפלה, דיירי הבית לא נפגעו.

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. "ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה".

לוחם הצנחנים סמ"ר יאיר ניפוסי נהרג בקרב בצפון הרצועה, כך הותר לפרסום הערב. סגן אלוף סלמאן חבקה, מגד 53, בן הכפר יאנוח, בוגר המכינה הצבאית כרם-אל, נפל בקרב ברצועת עזה. אלחנן קליין, אב ל-3, נרצח בפיגוע ירי בשומרון בדרך מהמילואים לביתו. 19 לוחמים נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הקונגרס האמריקני אישר חבילת סיוע לישראל בסך 14.3 מיליארד דולרים

הקבינט המדיני ביטחוני: מכספי הרשות הפלסטינית יקוזזו הכספים שמיועדים לרצועת עזה

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה.

אזעקות באשדוד ובעוטף עזה

הבית הלבן: "בוחנים אפשרות של קיום כמה הפסקות אש לטובת הוצאת אזרחים מהרצועה"

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר הערב (חמישי) בתדרוך לעיתונאים: "מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לבחון את הרעיון של כמה הפסקות כדי להמשיך להעביר סיוע ולהמשיך להוציא אנשים בשלום, כולל בני ערובה".

תיעוד מהקרב ההרואי של גולני הלילה ברצועת עזה: ״התוצאה הייתה שהם הרוגים ואנחנו ממשיכים בתמרון, עד הניצחון״

דובר צה"ל: "הלוחמים השלימו את כיתור העיר עזה, ידנו על העליונה בכל היתקלות"

דובר צה״ל, תת אלוף דניאל הגרי: "לוחמינו השלימו את כיתור העיר עזה – מוקד הפעילות של חמאס. ידנו על העליונה בכל היתקלות. אצלנו המפקדים בראש הכוחות, אצלם הנייה במטוס פרטי בדרך לאיראן. המושג הפסקת אש לא נמצא על השולחן, צה"ל נמצא במלחמה לפרק את חמאס".

שר הביטחון גלנט: "מקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה"

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום למפקדת יחידת ״יהל״ם״ – היחידה ההנדסית למשימות מיוחדות. שר הביטחון קיים הערכת מצב בה עמד על הפעולות הנעשות להשמדת תשתיות התת-קרקע של ארגון הטרור חמאס.

בהערכת המצב, בה השתתפו סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, ראש מפא״ת במשרד הביטחון דני גולד, קצין ההנדסה הראשי תת-אלוף עידו מזרחי ומפקד יהל״ם אלוף-משנה א׳, השר גלנט הנחה את היחידה לקדם בימים הקרובים פתרונות נוספים להשמדת מנהרות הטרור.

שר הביטחון צפה באמצעי הלחימה שנתפסו על מחבלי החמאס בשטח ישראל וקיים שיח עם לוחמי היחידה, על פעילותם לחיסול המחבלים בעוטף עזה, ולהשמדת תשתיות הטרור בשטח הרצועה.

״ראיתי את מה שהיחידה עשתה עד עכשיו, קודם כל בלחימה ב-7 באוקטובר, כשהרבה מאד כוחות בסדיר ובמילואים הגיעו, הסתערו, הרגו מחבלים ופעלו כלוחמים ביבשה״", אמיר גלנט. ״אני מסתכל על היכולות הייחודיות של חיל ההנדסה, יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. אתם תהיו ראש החץ בכל הנקודות החשובות ביותר, בכוחות, ביחידות, בחטיבות״.

״נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות – או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים״.

״זה מלחמה שאנחנו הולכים להשמיד את החמאס, לנצח עד שמגיעים לכל מקום, מפרקים את היכולות, מפוצצים את מה שצריך, משמידים מנהרות, הכל תוך כדי אבטחה מתאימה, שמירה על ביטחון כוחותינו, הפעלת אש מסיבית ובהמשך כל מה שצריך מבחינת הפעולה הקרקעית״.

״אני לא בטוח שיש הרבה צבאות בעולם שיש להם את היכולת הזאת. תתאמנו, תתארגנו, תכינו את הציוד כמו שצריך, בסוף זה יגיע״.

״הכוחות בתוך הרצועה נלחמים בכל היחידות, בכל המערכים, יש שם קרבות לא קלים אבל היתרון שלנו הוא יתרון מובהק, בכל מקום המחבלים פוגשים קודם כל את האש של חיל האוויר וארטילריה, אחרי זה את הפגזים של הטנקים, את הכפות של ה-d-9 ובהמשך גם מגיעים לקרבות מגע ובעניין הזה יש לנו יתרון גדול. בסופו של דבר נכניע את החמאס״.

יותר מ-130 מחבלים חוסלו בשעות האחרונות, נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה

דובר צה"ל: "לוחמי צה"ל ממשיכים לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס ברצועת עזה תוך איתור אמצעי לחימה רבים והשמדת תשתיות טרור לצד מתחמים צבאיים של חמאס. במהלך קרבות ירי שניהלו כוחות צה"ל חוסלו כ-130 מחבלים. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו מספר מפקדות צבאיות ששימשו בכירים בארגון הטרור, ובהכוונת הכוחות בשטח השמידו בהצלחה שורת תשתיות טרור שמוקמו באזורים אזרחיים ומתחמים צבאיים".

"עוד נמסר כי ספינת טילים של זרוע הים תקפה מבנים ממולכדים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס, כחלק ממאמץ הסיוע לכוחות צה"ל הפועלים ביבשה. במקביל, כוחות זרוע הים ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של הכוח הימי של חמאס בהם מבנים שהיו מיועדים לתכנון ומימוש פיגועי טרור".

בנו של מבקר המדינה נפצע קשה ברצועת עזה

משרד מבקר המדינה מעדכן: "בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. עם היוודע דבר הטבח ב-7 באוקטובר, חגי, לוחם שיריון במילואים, קיבל צו 8, שב לישראל מחופשה פרטית בחו"ל, ביום ראשון, יחד עם המבקר, והתייצב למילואים באופן מיידי".

צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי משטח לבנון

דובר צה"ל: "מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה״ל. בין המטרות שהותקפו, תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. צה״ל רואה בארגון הטרור חיזבאללה כאחראי על המתרחש בשטח לבנון".

המרכז הרפואי זיו: מטפלים בשני פצועים בינוני וקל מנפילת רקטה בקרית שמונה

המרכז הרפואי "זיו" בצפת: "לפני זמן קצר הובאו למלר"ד המרכז הרפואי שני בני אדם שנפצעו מנפילת רקטה בקרית שמונה: גבר בן 24 סובל מפציעות רסיסים ויוכנס לחדר ניתוח. מצבו מוגדר כעת בינוני. גבר נוסף בן 41 סובל מכוויות ומצבו מוגדר כעת קל".

השר בני גנץ: "מתקדמים מתהום האסון לניצחון, אין מקום לפוליטיקה"

השר בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי: "בשנים האחרונות עלתה השאלה – האם צבא היבשה רלבנטי ומוכן למשימתו? את תשובתו המותאמת צה"ל נותן בשדה הקרב.
ברגעים אלו חיילי צה"ל פועלים בעומק רצועת עזה – ומשמידים את הכוח הצבאי של חמאס. אנחנו עובדים לפי תוכנית הקרב – ביבשה, באוויר ובים, בהובלתו של הרמטכ"ל ובניהוג של קבינט ניהול המלחמה, שר הביטחון וראש הממשלה. אנחנו עושים זאת בכלל הגזרות – בדרום, בצפון ובמרכז".

"כמו בכל לחימה, גם בזו יש אתגרים, קשיים ומחירים כבדים. אני שולח מכאן תנחומים למשפחות הנופלים ומאחל החלמה לפצועים כולם. מתוך ערפל הקרב שעליו אנו שומרים – חשוב לי שתדעו שאנחנו מתקדמים מתהום האסון – לניצחון. עוד לא ניתן לדבר על כל ההישגים שלנו, אבל הם משמעותיים מאוד".

"הלחימה מורכבת כי יקירינו שבויים בידי מי שמקומם בגיהנום, שנתמכים על ידי איראן ושלוחיה באזור", הוסיף גנץ. "בגלל האתגרים האלו – אנחנו נדרשים להפעיל שיקולים רחבים, לרתום את בעלות בריתנו ובראשן ארה"ב שתומכת בנו מהיום הראשון. אנחנו מסתכלים כל הזמן על המטרה, ואנחנו עושים רק מה שנכון למדינת ישראל. אני מבטיח לכם – זה השיקול היחיד בניהול המלחמה. וזה השיקול היחיד שצריך לעמוד לנגד עיננו. זה לא זמן לפוליטיקה – זה זמן מנהיגות. זה יהיה ארוך, זה כבר ארוך. היו לנו רגעים קשים, ויהיו לנו עוד רגעים קשים בצד רגעים של תקווה. וגם כשהמלחמה תסתיים, הלחימה והפעולות על שימור הישגיה לבטח תימשך".

לצד המאמץ להשבת הבנות והבנים הביתה, המטרה שלנו היא שינוי מהיסוד של המציאות בדרום הארץ ובכל הארץ", אמר גנץ. "גם ברגעים אלו, אנחנו מפעילים את כל האמצעים שברשותנו בכדי להחזיר אותם הביתה. אני אומר גם לתושבי עזה שמבינים את האסון שחמאס מביא עליהם: מי שיסייע בהחזרת את החטופים – יזכה לחסינות לו ולמשפחתו. מי שיחזיק ילדים ונשים בשבי – דינו מוות".

הותר לפרסום: לוחם הצנחנים סמ"ר יאיר ניפוסי נהרג בקרב בצפון הרצועה

דובר צה"ל התיר לפרסום כי נקבע מותו של סמ"ר יאיר נפוסי (20) מעדי, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, שנפצע אמש בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל במילואים מגדוד 429 בחטיבת הראל נפצע במהלך פעילות מבצעית בגבול הרצועה.

סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

שני פצועים בינוני וקל מפגיעה ישירה בקריית שמונה

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים זיו 2 פצועים, בהם: גבר בן 25 במצב בינוני עם פציעה מרסיס בבטן וגבר כבן 40 במצב קל שנפגע כתוצאה מהדף.

נתניהו: "לפתוח את הברזים ולהזרים כסף לכולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההנחיה שלי ברורה – לפתוח את הברזים ולהעביר כסף לכל מי שצריך אותו. נביס את האויב במלחמה הצבאית וננצח גם במלחמה הכלכלית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו בונים קו ביצורים כלכלי. אנחנו מקדימים את התשלום לאנשי המילואים 100% לשכירים ו-150% לעצמאים. מבטלים את שווי השימוש ברכב.

"עכשיו נעביר מענק של 1,100 שקלים  לאנשי מילואים ו-2,200 שקלים למי שיש לו ילדים. העלנו את השווי של יום מילואים ל-300 שקלים ליום.

"160 אלף איש מפונים בבתי המלון. כל התושבים שפונו יקבלו 100% מהשכר שלהם. אלו שזכאים לפינוי יכולים להתפנות לקרובי משפחה או דירה ויקבלו 200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד, ליום.

"העצמאים מקבלים פיצוי מלא של המחזור. העברנו בקריאה ראשונה בכנסת עד יום שלישי הכל יעבור בקריאה שנייה ושלישית".

 

דיווח בלבנון: תקיפה משמעותית של צה״ל בדרום לבנון

אזעקה בקריית שמונה והגליל העליון

פגיעה ישירה בבית במושב צפריה, אין נפגעים

אזעקות בקריית שמונה והסביבה

המטח למרכז: מספר נפילות, מד"א סורקים אחרי נפגעים

המשטרה מטפלת כעת בזירת זירת נפילה של פריט רקטה בגזרת ראשל״צ , נגרם נזק לרכוש, לא ידוע בשלב זה על נפגעים נפגעים.

לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה

לפחות 4 רקטות נורות מעזה למרכז, חמאס נטל אחריות לירי

אזעקות גם בגוש דן

אזעקות במרכז

אזעקות הופעלו בשפלה ובדרום השרון

אזעקות בצפת ובמירון

אזעקות נשמעות בצפת ובגליל העליון

מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 828 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 828 חללים אזרחים, שאינם חיילים, שנרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

עד כה הועברו לקבורה 734 מהחללים.

עיריית חיפה: פסטיבל ״החג של החגים״ שמשלב את הרמדאן המוסלמי, חג המולד הנוצרי וחנוכה היהודי, לא יתקיים השנה

פסטיבל ״החג של החגים״ המסורתי של חיפה, שמשלב את הרמדאן המוסלמי, חג המולד הנוצרי וחנוכה היהודי, לא יתקיים השנה. ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם: ״את הכספים נקדיש לשמירה וריפוי של הקהילות והשכונות״.

עצרת תמיכה במשפחות החטופים תתקיים במוצאי שבת בתל אביב

מטח נ"ט לעבר מוצבים בגבול לבנון, צה"ל משיב בירי

אזעקות נוספות בגליל העליון, צה"ל משיב בירי

הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר: "לא ממליץ לאף אחד מהאויבים שלנו להצטרף ללחימה"

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, אמר בהצהרה בבסיס פלמחים: "הכוחות פועלים קרקעית בצפון הרצועה, מכתרים את העיר עזה מכמה כיוונים ומעמיקים את ההישגים. הלוחמים מנהלים קרבות פנים אל פנים מול מאויב אכזר שלצדם יתרון ברור". הוא הדגיש: "הרצועה נראית אחרת מאיך שנראתה לפני חודש".

"חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה, אבל אסור לטעות – אנחנו מפעילים ברצועה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר", הבהיר הלוי. "יש אנשים שמוכנים, ברגע שיידרשו, לצאת לתקוף בזירות אחרות".

על גזרת הצפון אמר כי חיזבאללה בחר להזדהות עם פשעים נגד האנושות. "המדיניות שלנו היא שמי שמהווה סיכון – אנחנו פוגעים בו", הוסיף. "לא ממליץ לאף אחד מהאויבים שלנו להצטרף ללחימה. הכוח שלנו מוכן".

מוקדם יותר שיגר הרמטכ"ל איום למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לפני נאומו הצפוי מחר. "אנחנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות, פועלים בגבול הצפון ומחויבים כל הזמן להיות מוכנים להתרחבות התרחישים גם בזירות נוספות", אמר. לדברי רב-אלוף הלוי, "חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה, אבל אסור לטעות – אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית כוחו של חיל האוויר".

הרמטכ"ל טען כי על אף התקיפות רחבות ההיקף ברצועה: "רוב הכוח ערוך ומוכן עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע ולצאת לתקוף גם בזירות אחרות, ברגע שיידרש".

אזעקות בבאר שבע

הותר לפרסום: אלחנן קליין בן 30 משדמות מחולה

הנרצח בפיגוע הירי הבוקר בין שבי שומרון לעינב הוא אלחנן קליין אב ל 3 שהיה בדרכו חזרה מהמילואים. אלחנן (29) מהישוב עינב שבשומרון, הותיר אחריו אישה ו 3 ילדים בגילאים שנה עד חמש. זכה רק לפני שנה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל.

אלחנן – גדל בישוב שדמות מחולה, אשתו מורה לספורט בבית ספר ישוב הר ברכה, בהריון עם בנם הרביעי. היה לוחם בדרכו לישוב בחזרה ממילואים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בישר לאלמנה יחד עם רב הישוב, רכזת הקהילה של הישוב עינב וקצין מילואים שמשרת בישוב את הבשורה המרה.

מהישוב עינב נמסר: "בצער רב ובלב דואב התבשרנו הבוקר על הרצחו של חברינו היקר והאהוב אלחנן קליין הי"ד. במלחמה הקשה שעם ישראל מתמודד איתה, ענב איבדה אדם ענו, מאיר פנים, שמח, גיבור ומלא בנתינה שהשפיע בענב רבות על כל מי שהיה סביבו. הישוב ענב כולו אבל עם המשפחה על האובדן הנורא".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אלחנן היה גיבור אמיתי, אב ל 3 ילדים קטנים ועוד תינוק שבדרך שלא יזכו יותר לחבק את אביהם. הלב נשבר. ההתיישבות בשומרון כולה מחבקת את חיילי צה"ל ומערכת הבטחון יחד עם כל עם ישראל. צה"ל וההתיישבות בשומרון הם חגורת המגן של מדינת ישראל, אנחנו כואבים, אנחנו בוכים, ואנחנו נרים את הראש עם כל עם ישראל וניתן מכה אחת אפיים לאויבינו הרצחניים הברברים. כולנו עם אחד ויחד ננצח"

אזעקות הופעלו בגליל המערבי

אזעקות הופעלו באדמית, משגב עם, אביבים, ארב אל עראמשה

מד"א: בהמשך לאזעקות בגזרת באר שבע בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

״הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו", פקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 36

״הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו, זוהי שעתנו, אין ראויים מאיתנו. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. הננו״ – פקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 36, תא״ל דדו בר כליפא, לכוחותיו שנכנסו לרצועה.

אזעקות בבאר שבע

משרד החוץ: לא התקבלה כל הודעה מממשלת בחריין להחזיר את שגרירי המדינות

49 מבוקשים נעצרו במהלך פעילות של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי עברה קריאה ראשונה בכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי. ועדת הכספים תתכנס ביום ראשון, שני ושלישי לדון במתווה ולאשר את הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית.

רשות המסים: הקלה בזקיפת שווי שימוש רכב לעובדים שגויסו בצו 8 או הוצאו לחל"ת

עובדים רבים גויסו למילואים בצו 8 ועובדים רבים נוספים הוצאו לחל"ת לתקופה שאינה ידועה. לאור זאת, החליטה הנהלת רשות המסים להקל על אותם עובדים ופרסמה היום הנחיות מיוחדות בעניין חיוב שווי שימוש ברכב.

עובדים שגויסו בצו 8 או הוצאו לחל"ת והחזירו למעסיק את הרכב שהוצמד להם, ייזקף להכנסתם שווי שימוש ברכב באופן יחסי לימים בחודש בהם הרכב היה ברשותם. זאת במקום לזקוף שווי רכב מלא, גם כאשר הרכב היה ברשות העובד רק בחלק מהחודש.

במטרה להקל על המעסיקים ועל ציבור העובדים שגויסו למילואים בצו 8, אפשרה רשות המסים למעסיק לוודא מול העובד או מי מטעמו את החזרת הרכב לרשות המעסיק, לרבות השארתו בשטח למשל רכבים שהושארו בשטחי כינוס.

בשל הנסיבות הביטחוניות המיוחדות, נתנה הקלה נוספת כך שהודעה מהעובד או מי מטעמו באשר להחזרת הרכב או אי העמדת הרכב לרשותו או לרשות מי מטעמו בתקופה זו, יכולה להיעשות גם בדיעבד ולכל המאוחר, עד 7 ימי עבודה לאחר סיום תקופת שירות המילואים.

הפרלמנט בבחריין אישר כי שגריר ישראל בבחריין הוחזר לארץ ושגריר בחריין בישראל ישוב למדינתו

חיל האוויר פרסם תיעוד של יירוט הטילים ששוגרו מתימן לכיוון אילת

בימים האחרונים זוהה על ידי מערכות הבקרה והגילוי של חיל האוויר, טיל שיוט, ששוגר מדרום מזרח אל עבר המרחב האווירי של מדינת ישראל. המערכות עקבו אחרי מסלולו של טיל השיוט והזניקו מטוסי קרב ממערך ה״אדיר״, אשר יירטו אותו בהצלחה.

מאוחר יותר באותו היום חיל האוויר יירט ע"י מערכת ההגנה לטווח ארוך "חץ" טיל קרקע קרקע במרחב הים האדום.

חיל האוויר ובתוכו מערך ההגנה האווירית, פרוס מדרום לצפון בהגנה רב ממדית ובמספר שכבות הגנה על כלל שטח מדינת ישראל מפני מגוון איומים. אנשי חיל האוויר בהגנה ובהתקפה עסוקים כל העת בתכנון ובניהול מענה ההגנה וערוכים לכל איום בכל מרחב. יחד עם זאת, ההגנה האקטיבית מפני טילים הינה חלק מהמענה השלם של ההגנה המתבסס גם כן על הנחיות פיקוד העורף.

צה״ל ושב״כ תפסו הלילה 49 מבוקשים ביהודה ושומרון, 1,220 נעצרו מתחילת המלחמה

צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון; נעצרו 49 מבוקשים מתוכם 21 משוייכים לארגון הטרור חמאס, והוחרמו אמצעי לחימה.

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה. הכוחות עצרו 49 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, 21 מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס.

במהלך מבצע למעצר סוחרי אמצעי לחימה בחברון נעצרו 12 פעילי טרור ואותרו חלקי נשק, M-16 ותחמושת. במהלך פעילות למעצר פעילי טרור ברמאללה ובביתוניא הושלכו מטענים ואבנים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות.

באל בירה ובביתוניא נעצרו פעילי כותלה והוחרמו קליעים. במהלך המעצרים באל בירה התפתחה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים. הכוח הגיב בירי, זוהתה פגיעה. בפעילות בקלקיליה חשודים ירי לעבר הכוח, שהגיב בירי. זוהו פגיעות. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,220 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 740 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

עיריית אשקלון: מערכת החינוך תחזור לפעול בלמידה מרחוק מיום שני

עיריית אשקלון הודיעה כי החל מיום שני יחזרו תלמידי מערכת החינוך בעיר למתכונת למידה מרחוק. בחינוך המיוחד יתקיימו פעילויות הפוגתיות.

משרד הבריאות הפלסטיני טוען: 9,061 בני אדם נהרגו בעזה מאז תחילת המלחמה

צבע אדום בנירים

צה״ל תקף חוליית נ״ט ועמדות שיגור בדרום לבנון

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב ליבנה. זוהתה פגיעה. בנוסף, תקפו הכוחות שתי עמדות שיגור טילי נ"ט בשטח לבנון. כמו כן, מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב מנרה. אין נפגעים.

הותר לפרסום: סא״ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

דובר צה״ל עדכן לפני זמן קצר כי סא״ל סלמאן חבקה (Salman Habaka), בן 33, מיאנוח-ג׳ת, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. מספר הנופלים מאז תחילת התמרון הקרקעי עומד על 18.

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בקיבוץ סעד ובמושבים מבקיעים וגאיה, הסמוכים לאשקלון.

גרמניה החליטה להוציא את חמאס מחוץ לחוק: ״מטרתו - השמדת ישראל״

גרמניה תאסור על כל פעילות של חמאס, שכבר מוגדר כארגון טרור במדינה, וכן של ארגון פרו-פלסטיני נוסף – כך הודיעה היום (חמישי) שרת הפנים, ננסי פייזר, על רקע גל האנטישמיות השוטף את גרמניה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

"ביחס לחמאס, אסרתי היום לחלוטין על פעילותו של ארגון טרור שמטרתו להשמיד את מדינת ישראל", מסרה שרת הפנים בהצהרה. לדבריה, גם השלוחה המקומית של הארגון "סמידון", הפועל באופן רשמי למען שחרור אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל, תפורק, משום שהיא מפיצה "תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית".

טיל נ"ט נורה מלבנון על מוצב באזור מנרה; אין נפגעים

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בחולית.

דובר צה״ל: מסרנו הודעה למשפחות 242 חטופים ו-332 לוחמים שנפלו

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אישר לפני זמן קצר כי מספר החטופים ברצועת עזה עומד כעת על 242 בני אדם, ו-332 לוחמים שנפלו בקרב.

חשד לפיגוע בשומרון: בן 35 נהרג בהתהפכות רכבו ירי לעברו

אש נפתחה לעבר רכב רכב שכתוצאה מכך התהפך בכביש 557 סמוך לכפר בית ליד. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום, והעניקו טיפול רפואי לגבר כבן 35, אך נאלצו לקבוע את מותו.

אזעקות באשדוד

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר באשדוד.

הותר לפרסום: שב״כ ומג״ב עצרו 2 תושבי מזרח ירושלים שתכננו לבצע פיגוע משולב

הותר לפרסום כי בחודש שעבר בלשי ימ״ר ירושלים ומסתערבי מג״ב עצרו בהכוונת שב״כ 2 מחבלים, בשנות העשרים לחייהם תושבי מחנה הפליטים שועפאט, בחשד שתכננו לבצע פיגוע משולב לאחר שקשרו קשר עם ארגון טרור.

מהחקירה בשב״כ ובימ״ר ירושלים, עולה כי שני המחבלים קשרו קשר עם פעילי ארגון טרור בשטחי יו״ש ותכננו בסיוע שלהם לבצע פיגוע משולב של ירי, משיכת כוחותנו ופיצוץ מטעני נפץ בדירה במחנה הפליטים שועפאט. לצורך כך תכננו המחבלים לרכוש כלי נשק, וכבר רכשו בפועל חומרים ורכיבים שונים להכנת מטעני החבלה בדירה שבה שהו.

לפני כשלושה שבועות פשטו בלשי ימ״ר ירושלים, חבלני מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב עוטף ירושלים יחד עם אנשי שב״כ על הדירה במחנה הפליטים שועפאט. בחיפוש שערכו הכוחות בדירה נמצאו: חומרים כימיים שונים, כלי קיבול, הוראות הפעלה להכנת מטענים, ורכיבים שונים שעפ״י החשד היו צפויים להפוך בקרוב למטעני נפץ לצורך ביצוע הפיגוע המשולב.

ליל קרבות בעזה: לוחמי גולני חיסלו עשרות מחבלים והשמידו תשתיות טרור

במהלך הלילה נתקלו לוחמי צה"ל מחטיבת גולני וכוחות שריון בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים. הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בסיום הקרבות, חוסלו עשרות מחבלים.

בנוסף, במהלך הפעילות הקרקעית בשטח רצועת עזה, נתקלו לוחמי נח"ל בחוליית מחבלים שפתחה בירי לעברם. הלוחמים וכוחות האש החטיבתיים הכווינו כלי טיס לתקיפה אווירית, לאחריה חוסלו המחבלים. כמו כן, לוחמי מילואים של צה"ל פעלו בשיתוף פעולה עם כוחות אוויריים והכווינו כלי טיס לתקיפת חוליית חוליית נ״ט שתכננה לבצע ירי לעבר כוחותינו, תוך חיפוי באש על ידי כוחות זרוע הים.

שרת החוץ של יפן צפוייה לנחות בישראל לביקור מדיני בשל המלחמה

שרת החוץ של יפן, יוקו קמיקאווה צפוייה לנחות לביקור בישראל ובאזור נוכח המלחמה המתמשכת. היא תבקר גם ברשות הפלסטינית, שם תיפגש עם היו״ר אבו מאזן ובכירים נוספים, ובירדן.

אזעקות בעוטף עזה

אזעקה הופעלה בעמיעוז, מבטחים וישע

אחרי 10 שעות ללא אזעקות בדרום: אזעקה בכיסופים

הותר לפרסום: סגן יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה"ל התיר הבוקר לפרסום שסגן (במיל׳) יובל זילבר, בן 25, מרמת גן, מ״מ בגדוד חי״ר 7007, חטיבת ירושלים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

בתגובה לירי טיל אל עבר כטב"ם ושיגורים בהר דב ובחרמון: צה"ל תקף בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי טיל קרקע-אוויר נורה הלילה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו את החוליה שביצעה את הירי ואת אתר השיגור ממנו שוגר הטיל. לא נגרם נזק לכלי הטיס.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור הירי.

חיזבאללה: הפלנו כטב"מ ישראלי בדרום לבנון

לטענת ארגון הטרור כלי הטיס הבלתי מאויש הופל באמצע טיל קרקע-אוויר

חמאס טוען: 195 פלסטינים נהרגו בהתקפות של ישראל בג'באליה

61 משאיות של סיוע הומניטרי הוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח

מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי 61 משאיות של סיוע הומניטרי – מזון, מים וציוד רפואי, נכנסו במהלך היממה האחרונה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

צה"ל תקף מטרות צבאיות וחוליות חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל במרחב מיס אל ג'בל. באותו המרחב, חוסלה חוליית מחבלים חמושה נוספת.

בנוסף, בהמשך לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב יפתח, צה"ל השמיד את המשגרים מהם ירו המחבלים. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדת שיגור נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה.

צה"ל פרסם את שמו של חייל שנהרג בתמרון הקרקעי: סגן יובל זילבר. מניין החיילים שנהרגו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה עלה ל-17. הלילה (בין רביעי לחמישי) הועברו 61 משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, לאחר שאתמול הותרה לראשונה יציאת מאות אזרחים זרים מהרצועה לעבר מצרים.

בצפון, כוחות חיזבאללה שיגרו רקטות לעבר שטח ישראל, וטיל קרקע-אוויר לעבר כטב"מ של צה"ל. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

מניין הנרצחים והנופלים במלחמה עומד על לפחות 1,400. צה"ל עדכן משפחות של 242 חטופים בעזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!