דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות במפגש עם אזרחים עובדי צה"ל: "היכולות שלכם והברק בעיניים מרחיבים את הלב"

ארנון בר דוד סייר במרכז השיקום והאחזקה בתל השומר ופגש מאות עובדים שמסייעים למאמץ המלחמתי | לאחר מכן ביקר במטה רכבת ישראל: "כמו שעובדים כאן בשותפות, ביחד ננצח גם בקרב"

ארנון בר דוד בסיור בבסיס תל השומר (דוברות ההסתדרות)
ארנון בר דוד בסיור בבסיס תל השומר (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וצוותו ביקרו אתמול (רביעי) אזרחים עובדי צה"ל שעובדים במרכז שיקום ואחזקה (מש"א) שבבסיס תל השומר. מפקד המרכז אל"מ תומר שרייבר ויו"ר ארגון עובדי צה"ל מאיר בן-הרוש סקרו את הפעילות הענפה המתבצעת בבסיס מבוקר השבעה באוקטובר.

יו"ר ההסתדרות סייר בין הסדנאות השונות בבסיס, פגש מאות עובדים ואמר: "כשיריונר, אני רואה את הטנקים ומתרגש. אני מודה לכם על ההתגייסות המהירה בשעה קשה זאת, על ההירתמות לעבודת הקודש סביב השעון ועל התמיכה בחיילי צה"ל הלוחמים בשטח. אנחנו איתכם יד ביד, בשוטף ובטח שבשעת מלחמה. אתם חלק בלתי נפרד מהתעשיות הביטחוניות המפוארות של מדינת ישראל ואני אדאג שכל מדינת ישראל תדע להעריך את מה שאתם עושים. אני מתמלא בתחושה של עוצמה, היכולות שלכם והברק בעיניים מרחיבים את הלב".

ארנון בר דוד בסיור בבסיס תל השומר (צילום: דוברות ההסתדרות)
ארנון בר דוד בסיור בבסיס תל השומר (צילום: דוברות ההסתדרות)

בהמשך הגיע בר-דוד למפגש חירום במטה רכבת ישראל בלוד שם נועד עם העובדים, הוועדים וההנהלה. הוא קיבל עדכונים על הנעשה ועל המאמצים של הרכבת לתת מענה לצרכים הלאומיים בזמן חירום. בחמ"ל הרכבת ניתנה סקירה מיו"ר הדירקטריון משה שמעוני וממנכ"ל הרכבת שיקו ז'אנה על תרומת הרכבת לקהילה ועל תרחישים שונים שהרכבת נערכת אליהם ככל שתימשך הלחימה.

"אני מגיע לכאן לאחר סיורים במפעלים חיוניים ותעשיות ביטחוניות בכל רחבי הארץ. אני אומר לכם: המשק עובד, העובדים עובדים, ויש גאוות יחידה בכל מקום. חשוב היה לי לבוא לכאן לראות מקרוב איך העסק עובד בחירום. אני שמח לראות את שיתוף הפעולה בין ההנהלה והעובדים והוועדים – וכמו שעובדים כאן בשותפות, ביחד ננצח גם בקרב".

ארנון בר דוד במפגש במטה רכבת ישראל בלוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ארנון בר דוד במפגש במטה רכבת ישראל בלוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

בהמשך היום נפגש יו"ר ההסתדרות עם גיגי לוי וייס ואיל נוה מארגון אחים לנשק, בחמ"ל הארגון בסינמה סיטי גלילות, ושמע מהם על הפעילות הענפה של הארגון מאז פרוץ המלחמה. "הקמנו את החמ"ל האזרחי הגדול בישראל, ובמקביל הקמנו חמ"לים קטנים בדרום ובצפון. הצבנו בהתחלה שתי מטרות עיקריות: לעזור לצה"ל לנצח ולסייע לכל מי שנפגע לעבור את התקופה במינימום סבל. רכשנו ציוד מיגון לחיילי צה"ל בעשרות מיליוני שקלים, סייענו בהובלת אנשי המילואים לחזיתות השונות, הקמנו חמ"ל נעדרים ועוד".

"כיום, שלושה וחצי שבועות לתוך המלחמה אנו עוסקים בעיקר במיצוי זכויות הנפגעים, בחינוך והעשרה למפונים ובתמיכה פסיכולוגית לנזקקים. כמו כן הקמנו קרן המסייעת במענקים כספיים לעסקים קטנים שנפגעו. בתחילה עבדנו בחלל ריק וכיום המדינה הבינה את כוחנו ונעזרת בנו". יו"ר ההסתדרות סיכם ואמר: "אתם עושים עבודה נפלאה. לקח למדינה יותר מדי זמן להתעשת ואני שמח שהייתם שם לתת יד. כל הכבוד לכם, אני איתכם".

ארנון בר דוד עם גיגי לוי וייס ואיל נוה מארגון אחים לנשק (צילום: דוברות ההסתדרות)
ארנון בר דוד עם גיגי לוי וייס ואיל נוה מארגון אחים לנשק (צילום: דוברות ההסתדרות)

בסיור השתתפו גם סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, סמנכ"לית משאבי אנוש אירית פוריין-וייצמן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין, מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, עו"ד רועי בליטנטל ויו"ר מרחב שפלה משה ארבלי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!