דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קורל חזן, הנציגה הישראלית בליגה הספרדית: "קשה להתרכז בכדורגל, מקבלת תמיכה מהשחקניות והצוות"

שחקנית ההתקפה של נבחרת ישראל עברה הקיץ לטנריפה, אחרי היעדרות ארוכה מהמגרשים | בראיון ל'דבר' היא משתפת בתחושות לשחק באירופה בזמן מלחמה בישראל ומספרת על החיבוק שמקבלת מהקבוצה: "כל הזמן שואלים מה קורה בארץ ואיך המשפחה שלי?" | למרות התמיכה בה, הליגה אסרה עליה לחגוג עם דגל ישראל: "התבאסתי חשבתי שזה יהיה שונה כאן"

קורל חזן (משמאל) במדי טנריפה הספרדית. "דגל ישראל תמיד איתי בתיק, רוצה לייצג את המדינה שלי בכבוד" (צילום: Beni Cazorla)
קורל חזן (משמאל) במדי טנריפה הספרדית. "דגל ישראל תמיד איתי בתיק, רוצה לייצג את המדינה שלי בכבוד" (צילום: Beni Cazorla)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבת הנוראית של ה-7 באוקטובר תפסה את חלוצת נבחרת ישראל, קורל חזן, בדרך למשחק החוץ של קבוצתה טנריפה לעיר ולנסיה. "בשבת בבוקר היינו בדרך למשחק חוץ נגד לבאנטה. הייתי שם, אבל לא שם באמת, כי הראש שלי וכל המחשבות שלי היו עם כל מה שקורה בארץ", מספרת חזן בראיון ל'דבר'. "עקבתי אחרי כל מה שקורה ולמחרת הייתי צריכה לעלות לשחק כאילו שום דבר לא קרה והכל כרגיל".

בעליה לחימום לפני המשחק, החליטה חזן לעלות עם סרט שחור על זרועה, לזכר הקורבנות הישראלים במתקפת הטרור של החמאס. "זה הדבר היחיד שהרגשתי שאני יכולה לעשות. כמובן שדגל ישראל תמיד איתי בתיק, במידה ואבקיע. רוצה לייצג את המדינה שלי בכבוד".

קורל חזן עם מחווה לנרצחים ב-7 באוקטובר, לפני המשחק במדי טנריפה (צילום: אלבום פרטי)
קורל חזן עם מחווה לנרצחים ב-7 באוקטובר, לפני המשחק במדי טנריפה (צילום: אלבום פרטי)

שחקניות טנריפה ראו את המחווה של חזן, החליטו להצטרף לחברתן לקבוצה ועלו ביחד איתה למשחק החוץ עם סרט שחור על זרועותיהן. "זה היה מרגש ומראה על התמיכה שלהן. הן לא צריכות לבחור צד. האם זה לתמוך בישראל או בפלסטינים? הן רק צריכות להיות אנושיות ולראות שהסיטואציה הזאת ומה שקרה זה נגד האנושות".

אותו רגע יפה של אנושיות הוא חלק מהתמיכה שזוכה לה חזן במועדון. "קיבלתי תמיכה מהשחקניות, הצוות וההנהלה. כולם מבינים את הסיטואציה", מספרת חזן. "כל הזמן שואלים מה קורה ואיך המשפחה שלי? והאם המצב בישראל השתפר? בשיחות שיצא לי לדבר איתן הן אמרו לי שזה נורא, הן לא יכולות לראות את הדברים האלו. זה לא יכול לעבור על הדעת ולא רק הן, כל האנשים מסביבי. כולם לא רק עומדים לצידי, אלא עומדים לצד האנושות, לצד השלום".

בימים קשים אלו, שהלב נמצא בדאגה לשלום המשפחה והחברים בישראל, חזן מנסה להמשיך את הדרך שלה ולייצג את ישראל. "בימים הראשונים זה היה נורא קשה להתרכז בכדורגל ולהמשיך את השגרה כרגיל, אבל מצד שני אין כל כך ברירה", היא מספרת. "זה עוד משהו שמחשל בדרך, גם אם הראש לא מרוכז והלב בארץ. עדיין אני צריכה להמשיך להתרכז בקריירה וביום שאחרי".

חזן בת ה-24 חוזרת העונה מפציעה ואחרי היעדרות ארוכה מהמגרשים. שחקנית ההתקפה של נבחרת ישראל עברה הקיץ לקבוצה הספרדית שנמצאת באופן קבוע בצמרת הליגה הבכירה. זאת התחנה השנייה של חזן באירופה, אחרי ספליט איתה זכתה באליפות קרואטיה ושיחקה במדיה בליגת האלופות. חזן משחקת כרגע בקבוצה השנייה של המועדון, שמוליכה את טבלת הליגה השלישית.

"מרגישה כאן מאוד בטוחה, אולי במשחקי חוץ ארגיש אחרת"

מה אומרים בספרד על מה שקורה עכשיו בישראל?
"אני בזמן האחרון די נמנעת מלראות חדשות, זה לא עשה לי טוב. אנשים שמכירים אותי ויודעים שאני נמצאת בספרד, שולחים לי תמונות וסרטונים של אנשים מספרד ששורפים את הדגל שלנו".

ביטוי של האווירה העוינת בספרד כלפי ישראל, ניתן לראות במפגני השנאה שקיבל שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן, המשחק בקבוצת גרנאדה. בין השאר וייסמן קיבל איומים ודרישה של אוהדי הכדורגל לשחררו מקבוצתו. "הסיטואציה של שון וייסמן זה מהדברים שאני חושבת עליהם ופגעו בי כי חשבתי שזה מקום שאוהב את ישראל, אבל אני שמה לב שזה בכל העולם. כדורגל הנשים בספרד לא מפורסם כמו וייסמן, אני מאמינה שכאן לא כל כך מכירים ויודעים שאני מישראל, אז זה קצת הולך לטובתי. אני אישית מרגישה כאן מאוד בטוחה".

חלק משמעותי מתחושת הביטחון של חזן נובעת מהאווירה הרגועה, יחסית בימים סוערים אלו, באי טנריף. האי הגדול והמאוכלס ביותר בארכיפלג האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי, הנמצאים דרומית לספרד ומול חופה של מרוקו. אוכלוסיית האי מונה כמיליון איש שכרגע האווירה בו רגוע יותר. "פה אין הפגנות, זה מקום בטוח והכל בסדר ובאמת אני מרגישה כך. אולי במשחקי חוץ אני ארגיש אחרת".

קורל חזן עם חברותיה בטנריפה הספרדית (צילום: Beni Cazorla)
קורל חזן עם חברותיה בטנריפה הספרדית (צילום: Beni Cazorla)

חזן קיבלה השבוע עדכון מתסכל. לפני המשחק ביום ראשון מול קאסרניו הודיעו לה על החלטה חדשה של ההתאחדות הספרדית, שמונעת ממנה לחגוג את שעריה עם דגל ישראל. "אחראי האחזקה שלנו אמר לי שאם אני אחגוג עם דגל ישראל, אחרי שאני אבקיע אקבל כרטיס. התבאסתי לראות שזה באמת כך. חשבתי שזה יהיה שונה כאן. אנשים לא באמת רוצים לבחור צד, הם נמנעים במיוחד כמו שרואים בלה ליגה עכשיו".

הקבוצה השנייה של טנריפה, נמצאת כרגע במקום הראשון במחוז דרום של ליגה השלישית עם שמונה עשרה נקודות וללא הפסדים, לאחר שמונה מחזורים. חזן שחוזרת מפציעה קשה מסתגלת לליגה ומחכה לשער הבכורה במדי הקבוצה. "לי אישית הולך בסדר, אני מרגישה שאני לאט לאט חוזרת לעצמי אחרי פציעה קשה והמון זמן בחוץ, אני עדיין עובדת כל יום, גם לבד גם עם הקבוצה, כדי לחזור להיות מה שהייתי בעבר".

"לצערי עוד לא הבקעתי אבל אני מאמינה שזה יקרה בקרוב. כרגע אני בעיקר מנסה ליהנות מכדורגל, עם איך שהמצב בישראל עכשיו. נאחזת במה שיש לי. בעיקר עובדת קשה, גם כדי להיות מוכנה למשחקי הנבחרת בקרוב וגם בשביל עצמי כדי לסיים את חצי העונה הראשונה בצורה טובה".

"במשחקי הנבחרת הקרובים ניתן הכל, גם למען הרופאה והבת שלה"

בין מאות החטופים והחטופות בעזה, נמצאת גם נעמה לוי בתה של אילת לוי רופאת נבחרת הנשים. ההודעה על חטיפת בתה, הפתיעה את חזן ואת שאר השחקניות בנבחרת. "אף אחת מאיתנו לא ידעה שהבת של הרופא שלנו מוחזקת בשבי. כולנו קיבלנו את זה ממש בבום. זה היה באמת רגע נורא קשה".

בצל המלחמה נבחרת ישראל תחזור בסוף נובמבר לזירה הבינלאומית. ישראל פתחה את ליגת האומות דרג ג' עם ניצחון חוץ ענק 0:5 על אסטוניה. שלושת משחקי הנבחרת אשר היו אמורים להתקיים בשבועות האחרונים, נדחו בעקבות המלחמה. ישראל מקווה להמשיך את היכולת הגבוה גם בהמשך משחקיה בטורניר בסוף החודש, עם מטרה להמשיך לייצג את המדינה בצורה הטובה ביותר, גם בתקופה קשה ומורכבת זו.

קורל חזן במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול סרביה במוקדמות המונדיאל (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קורל חזן במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול סרביה במוקדמות המונדיאל (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

"במשחקי הנבחרת הקרובים אנחנו ניתן הכל גם למען הרופאה והבת שלה. אני רוצה להאמין שזה רק יחזק אותנו. קשה לעכל מקרים כאלו זה באמת לא משהו נורמלי. אבל אין ברירה אחרת, חייבים להמשיך ולהיות חזקים. להישאר אופטימיים, לעזור לה ולתמוך בה וזה מה שאנחנו עושות כרגע".

משהו שהיית רוצה להגיד לאנשים בישראל?
"אני רוצה למסור לכולם שיהיו חזקים בסיטואציה הקשה והמוזרה שנכפתה עלינו. אני יודעת שזה נשמע קצת קלישאתי, אבל חייבים להישאר עם אמונה ועם האחדות שכרגע מאפיינת אותנו. מה שלי עוזר, זה למצוא את המקום שגורם לי לא לחשוב כל הזמן על זה. ברור שאסור לשכוח מכל מה שקורה לרגע, אבל כן חשוב למצוא את המקומות האלו. שכל אחד יעשה מה שטוב לו – זה ללכת לרוץ, לשחק כדורגל, לשמוע מוזיקה לצייר להיפגש עם חברים. כל מה שרק אפשר כדי לא לטבוע בתוך הסיטואציה הקשה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!