דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

"דיברנו יותר מאלף פעם. איבדת את האנושיות שלך": המתווך בעסקת שליט כותב לאיש החמאס

במשך שנים פעיל השלום גרשון בסקין היה בקשר עם ראזי חאמד, בכיר חמאס, שהשבוע הצדיק את מתקפת 7 באוקוטובר ואמר שחמאס תחזור עליה "שוב ושוב" | "צר לי לומר שהיית מישהו שבאמת בטחתי בו. אתה וחבריך אחראים ישירות לטרגדיה שקורית לבני עמך"

ראזי חמד (מימין) וגרשון בסקין (צילומים: AP Photo/Bilal Hussein, קובי גידרון/פלאש 90)
ראזי חמד (מימין) וגרשון בסקין (צילומים: AP Photo/Bilal Hussein, קובי גידרון/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

גרשון בסקין הוא פעיל שלום ישראלי, שקיים בעשרים השנים האחרונות קשר עם מספר אנשי חמאס. הוא שותף ביוזמות דו-קיום רבות, ובארגונים שמקיימים דיאלוג נרחב ישראלי-פלסטיני. בסקין היה אחד המתווכים בין ישראל לחמאס במגעים שהובילו לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, במסגרתה שוחררו בתמורה לשליט 1,024 מחבלי ארגון הטרור.

ראזי חאמד, בכיר ארגון הטרור חמאס, מכהן כיו"ר רשות האנרגיה ברצועת עזה ובפועל משמש כדובר החמאס באירופה. חאמד נחשב בעבר כאחד מהמתונים בארגון הטרור, וקשריו עם ישראלים בראשם בסקין, הובילו לעסקה לשחרורו של שליט. מאז מתקפת ה-7 באוקטובר, טען חאמד שחמאס לא רצחו וחטפו אזרחים. בראיון שפורסם בימים האחרונים אמר שארגון הטרור יבצע עוד ועוד מתקפות מסוג זה, עד שישראל תושמד.

את המכתב הבא שלח בסקין לחאמד, אתו היה בקשרים עד לאחרונה סביב סוגיית השבויים, ב-1 בנובמבר. הוא פרסם את המכתב בעמוד הפייסבוק שלו.

ראזי חמד,

אני מאמין שזו תהיה הפעם האחרונה שאתקשר איתך. אני לא חושב שיהיה לך האומץ לענות לי, לכן אני לא מצפה לתשובה. אבל אלו המילים שלי אליכם, ואני מקווה שהן תשקענה עמוק בתודעתכם.

אני חושב שאיבדת את דעתך ואת הקוד המוסרי שלך. חצית את הגבול בין אנושיות לחוסר אנושיות. אני מעולם לא הצדקתי הרג של חפים מפשע. מעולם לא תיארתי לעצמי שאתה תצדיק הרג של אזרחים חפים מפשע. אלוהים אדירים – תינוקות, משפחות שלמות שנשרפו בחיים, זקנים, ילדים שנהרגו לעיני הוריהם – אלו אינם מעשים של בני אדם.

תמיד חשבתי שאתה אדם בעל עקרונות אנושיים. איך אתה מסוגל להצדיק את הדברים שאנשיך עשו? איך אתה יכול לקרוא למיליון פעמים '7 באוקטובר'?

אני כיניתי את הפצצת ישראל על אזרחים חפים מפשע בעזה – פשע מלחמה. אכפת לי מאנשיך יותר ממה שאי פעם היה אכפת לך מהם. בכל פעם שמישהו בעזה בא אלי לבקש עזרה, הייתי מפנה אותו לדבר איתך. אבל אתה יודע מה הם היו אומרים? שאכפת לכם רק מהאנשים שלכם. זה מה שכל כך הרבה אנשים בעזה אמרו לי עליך ועל אנשיך.

בנית מנהרות ובונקרים לאנשיך, ואפילו לא מקלט אחד ויחיד עבור תושבי עזה. ברחת מעזה ונטשת את עמך. אני בטוח שלקחת אתך את המשפחה המיוחסת שלך כשברחת, בדיוק כמו המנהיגים הפחדנים (מוגי הלב) המזוינים שלך שיושבים בקטאר עם השטיחים האדומים ומלונות 5 כוכבים ומיליוני דולרים שהם, ואולי גם אתה, גנבו מהעם הפלסטיני.

בכנות ראזי, הפתעת אותי ואכזבת אותי. אנחנו מכירים 18 שנים, דיברנו יותר מאלף פעמים, נפגשנו פנים אל פנים ארבע פעמים. זכית בכבוד שלי כשהראית שבאמת אכפת לך מגלעד שליט ורצית שיחזירו אותו למשפחתו, לא רק על מנת לשחרר אסירים. הייתה בך אז טיפת אנושיות. ביום שחרורו אפילו אמרת: "בפעם הבאה ננהל משא ומתן לשלום!".

זה מה שאמרת, אבל מאז השתנית, ואתה רשע. אולי אתה תחת כנפיו של סלאח אל-ערורי, אולי תחת השפעת מישהו אחר. צר לי לומר שהיית מישהו שבאמת בטחתי בו. חשבתי שיחד נוכל לעזור ולהביא עתיד טוב יותר לעמים שלנו. אלא שאתה וחבריך החזרתם את העניין הפלסטיני 75 שנה אחורה. אתה וחבריך אחראים ישירות לטרגדיה שקורית לבני עמך. אתה וחבריך עוד תשלמו את המחיר, אבל בינתיים מיליוני פלסטינים משלמים את מחיר השנאה, האידיאולוגיה הפנאטית וחוסר האנושיות שלך.

אינני מעוניין לדבר איתך יותר לעולם. לא מגיע למישהו כמותך לדבר עם מישהו כמוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!