דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

סקר: 80% מהחרדים סבורים שהחברה החרדית צריכה לסייע לצרכי המשק, רבים מוכנים לעבוד בעבודות נדרשות

לפי הסקר של מכון 'נתוני אמת', 28% מהחרדים יהיו מוכנים לעבוד כמחסנאי שינוע ונהגים, ו-23% בחקלאות | עורכי הסקר קוראים לזרוע העבודה לשלב חרדים במשק בטווח הקצר והארוך: "פנייה שתכיל את המסרים של נתינת כתף במאבק הכללי תיפול על אוזניים קשובות"

גברים חרדים (צילום: קורינה קרן/פלאש90)
גברים חרדים (צילום: קורינה קרן/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

80% מהחרדים סבורים שהחברה החרדית צריכה לתת כתף לצרכי המשק העולים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, כך עולה מסקר שערך מכון 'נתוני אמת'. ממצאי הסקר מראים על נכונות גבוהה של חרדים להשתלב בעבודות שונות במשק, לרבות עבודות כפיים.

46% מהמשיבים לסקר השיבו שראוי שחרדים ישתלבו בשוק העבודה כמחסנאי שינוע ונהגים, 31% ענו שראוי שיעבדו בחקלאות, 31% השיבו כי ראוי שיעבדו בגינון ותחזוקת ערים, 28% השיבו כך לגבי ענף הבניה, ו-22% לגבי פינוי אשפה.

כשנשאלו על נכונות אישית לעבוד בעבודות אלו, השיבו 28% כי יהיו מוכנים לעבוד כמחסנאי שינוע ונהגים (בעיקר גברים עם בולטות למגזר החסידי), 23% השיבו כי יהיו מוכנים לעבוד בחקלאות, 20% השיבו כי יהיו מוכנים לעבוד בגינון ותחזוקת ערים (עם בולטות של המגזר הספרדי על פני הליטאי), 18% השיבו כי יהיו מוכנים לעבוד בענף הבניין (בעיקר גברים) ו-12% השיבו כי יהיו מוכנים לעבוד בפינוי אשפה (בעיקר גברים ומבוגרים). מרבית החרדים שהשיבו לסקר העריכו שהמלחמה תיקח לפחות ארבעה חודשים ויותר מכך.

הסקר נערך על ידי חוקרי מכון נתוני אמת, ד"ר נחומי יפה, לאה בלוי ושומי שחר, בקרב 1,168 משיבים והופץ באמצעות אתר האינטרנט החרדי 'כיכר השבת' ב-26-23 באוקטובר. 66% מהמשיבים היו גברים ו-34% נשים, ו-83% מהמשיבים היו בגילי 55-20. לדברי החוקרים, המדגם מייצג מגוון של תפיסות ועמדות בחברה החרדית: 23% מהמשיבים הגדירו עצמם כ'שמרנים', 30% הגדירו עצמם כ'חרדים עם נגיעות מודרניות' ו-37% הגדירו עצמם כ'חרדים קלסיים'. 29% מהמשיבים השתייכו למגזר החרדי ליטאי, 18% למגזר החסידי ו-31% מהמשיבים היו חרדים ספרדים.

לאור נתונים אלו קראו החוקרים מכון נתוני אמת לזרוע העבודה ולמרכזי ההכוון התעסוקתיים לחברה החרדית, להשקיע בימים אלו בפניה יזומה לגברים ולנשים מהחברה החרדית על מנת לפעול ולשלבם במגוון המקצועות הנחוצים למשק הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. "אנו מאמינים שפניה שתכיל את המסרים של הצלת המשק ונתינת כתף לסיוע במאבק הכללי של עם ישראל תיפול על אוזניים קשובות. ייתכן מאוד כי השתלבות של חרדיות וחרדים במגוון תפקידים אלו יהיו אות הכניסה שלהם מעגל העבודה גם בסיומה של מלחמת חרבות ברזל".

מכון נתוני אמת הוקם בשנת 2020 במטרה להיות מקור מידע מרכזי אודות המתרחש בזמן אמת בקהילה החרדית. המכון מתמקד בחמישה צירים מרכזים: עמדות בנושאי מדיניות, חינוך, כלכלה, יחסי דת ומדינה והמשפחה החרדית. חוקרי המכון מבקשים לאסוף נתונים עדכניים ואיכותיים בזמן אמת למיפוי הסנטימנט הרווח והלכי הרוח ברחוב החרדי, כדי לפרש, להבין ולהנגיש לכל דורש את דפוסי ההתנהגות של הציבור החרדי על מנת לסייע למקבלי החלטות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!