דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

אמה של הנעדרת שני גבאי בהפגנת המשפחות מול הקריה: "רק עכשיו אנחנו מבינים כמה חברים יש לה"

משפחות החטופים והנעדרים, במחאה בעקבות ביקורו של שר החוץ האמריקאי בלינקן: "אין הפסקת אש ללא החזרת כל החטופים"| במהלך ההפגנה סיפרו משפחתה וחברותיה של שני ל'דבר' על נסיבות היעדרה

קרוביה של הנעדרת שני גבאי בהפגנה מול הקריה למען שחרור החטופים והנעדרים. מימין לשמאל: ניצן גבאי, אחותה של שני; ליאור מלר, חברת ילדות; ניצן ברקוביץ', חברה. (צילום: דפנה איזנברוך)
קרוביה של הנעדרת שני גבאי בהפגנה מול הקריה למען שחרור החטופים והנעדרים. מימין לשמאל: ניצן גבאי, אחותה של שני; ליאור מלר, חברת ילדות; ניצן ברקוביץ', חברה. (צילום: דפנה איזנברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משפחות החטופים והנעדרים מחו היום (שישי) מול הקריה בתל אביב, לצד אזרחים נוספים שבאו לתמוך בהן. המחאה התייחסה לביקורו של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ולדיונים בקשר להקלות הומניטריות לאוכלוסייה העזתית. "לא מפקירים את החטופים!" קראו המשתתפים, "אין הפסקת אש ללא החזרת כל החטופים!".

בין המפגינים היו משפחתה וחברותיה של הנעדרת שני גבאי, סטודנטית למשפטים מיקנעם שהחודש ימלאו לה 26 שנים. בנות משפחתה סיפרו במהלך ההפגנה ל'דבר' על נסיבות היעדרה.

צעדת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: דבר)
צעדת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: דבר)

בסוף השבוע שבין ה-6 וה-7 באוקטובר נסעה שני לעבוד כסלקטורית במסיבת ה'נובה' ברעים, במטרה לחסוך כסף לסטאז' שהייתה אמורה להתחיל אחרי החגים. ב-06:30 בבוקר היא סיימה את המשמרת, ומיד התחילו להישמע אזעקות.

היא עדכנה את אימה כי היא ברחה ברכב לצומת עלומים, שם הסתתרה במיגונית. בשעה 08:52 היא עדכנה את משפחתה שמחבלים השליכו רימונים לתוך המיגונית, שהיא נורתה פעמיים ברגל בניסיון לברוח, ושהיא הוחזרה למתחם הרפואי של המסיבה, שם טופלה בחוסם עורקים. מאז נעלמו עקבותיה של שני, והיא מוגדרת כנעדרת.

"רק עכשיו אנחנו מבינים כמה חברים יש לה", סיפרה מיכל גבאי, אמה של שני. "אני מקבלת פניות מאנשים שטיילו איתה, אפילו מאנשים שהיו מאוהבים בה, ובכלל לא הכרתי אותם״. ניצן, אחותה של שני בת ה-23, אמרה: "הכי קשה לי זה חוסר האונים וחוסר הוודאות. אין לנו מה לעשות כדי להחזיר אותה״.

בהפגנה דיבר בין היתר פרופ' חגי לוין, אחראי תחום הרפואה במטה משפחות החטופים והנעדרים ולשעבר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "לא קיבלנו אות חיים מהחטופים. זה מצב שמסכן את בריאותם וקורע את המשפחות. חונכנו בישראל שלא מפקירים פצועים בשטח, נצעק עכשיו לקריה: לא מפקירים פצועים בשטח!"

נשא דברים גם אביה של הנעדרת עדן זכריה, אילן: "אני יודע שהשעון מתקתק, ושחלק מהחטופים כבר לא בחיים. איך אפשר לקבל את השבת ככה, כשיש אנשים שמשפחה שלמה שלהם חסרה מסביב לשולחן? מבחינתי שלא תהיה קבלת שבת לא לביבי ולא למשפחה שלו, עד שהם יחזרו הביתה״.

מקהלת קיבוץ מורן בהפגנה מול הקריה לשחרור החטופים והנעדרים (צילום: דפנה איזנברוך)
מקהלת קיבוץ מורן בהפגנה מול הקריה לשחרור החטופים והנעדרים (צילום: דפנה איזנברוך)

גם נתן סיגל, אחיינם של החטופים קית' ואביבה סיגל, שוחח עם 'דבר', וסיפר: "קית' ואביבה גרו בכפר עזה 42 שנים. אביבה היא גננת, קית' מרפא בעיסוק. בבוקר ה-7 באוקטובר אנשי הקיבוץ ראו אותם נלקחים, ויש תיעוד שלהם מעזה. בכל יום מאז החטיפה אנחנו נמצאים בקפלן, במטה המשפחות או בפגישות עם נציגים מהעולם. זה מתיש, אבל זה המעט שאנחנו יכולים לעשות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!