דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הממשלה גיבשה תכנית סיוע למעונות היום המסובסדים לגיל הרך: יקבלו פיצוי על מעונות שנסגרו עקב המלחמה

שרי העבודה, החינוך והאוצר הודיעו על מענק לארגונים המפעילים בסך 889 שקלים לילד, במעון שהושבת או פעל חלקית מתחילת הלחימה | המענק אינו מתייחס למעונות פרטיים, שנכללים במתווה הסיוע לעסקים

מעון נעמת לגיל הרך בטכניון בחיפה (צילום: חגית אמיר)
מעון נעמת לגיל הרך בטכניון בחיפה (צילום: חגית אמיר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר העבודה יואב בן צור, ושר החינוך יואב קיש סיכמו על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים לגיל לידה עד 3 המסובסדים על ידי הממשלה, כדי שהתשלומים לא יושתו על ההורים בגין חוסר פעילות. זאת לאחר שלפני כשבועיים הזהירה הסתדרות המעו"ף, המאגדת את העובדים בשני המפעילים הגדולים ויצ"ו ונעמת, שללא סיוע המעונות יקרסו.

המתווה סוכם ארבעה שבועות לתוך הלחימה, שבעשרת הימים הראשונים שלה מערכת החינוך נסגרה באופן גורף, וביתר הזמן נאסר לקיים לימודים באזורים נרחבים. הוא מתייחס למעונות המסובסדים, המופעלים על ידי ארגונים כמו ויצו או נעמת, ובהם גובה שכר הלימוד קבוע והממשלה מסבסדת הורים הזכאים לכך. במעונות אלו מטופלים כרבע מהילדים בגיל לידה עד שלוש. מעונות היום הפרטיים, בהם מטופלים כמחצית מהילדים בגילים אלו, נכללים במסגרת תכנית הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, אך כדי לשרוד יזדקקו ככל הנראה לתכנית ייעודית להם.

תשלומי המענקים יועברו רק למעונות ולמשפחתונים שהיו סגורים באופן מלא וחלקי בחודש אוקטובר. הפיצוי על כל ילד יהיה בגובה של עד 889 שקלים עבור חודש אוקטובר, ובתנאי שהארגונים לא גבו מההורים עבור ימים בהם לא התקיימה פעילות, או שבוצעה פעילות בהיקף חלקי בלבד. במשרד העבודה מדגישים שתשלום זה מתווסף לתשלומי הסבסוד שמשרד העבודה העביר לארגונים גם בחודש אוקטובר, שלא היתה בו פעילות כדי להקל על המצוקה התקציבית.

במשרד ציינו שתשלום המענק לארגונים המפעילים יועבר על ידי משרד העבודה לפי מספר הילדים הרשומים במערכות התשלום של משרד העבודה לסבסוד, נכון ל-31 בדצמבר 2023, ויוגבל ל-105 אלף ילדים, ללא ציון הסיבה להגבלה זו.

שכר הלימוד המלא במעונות ובמשפחתונים המסובסדים נע בין 2,281 שקלים לחודש במעון (לילד מעל גיל שנתיים), ל-3,396 שקלים לתינוק במעון. הורים שזכאים לסבסוד לפי מבחני הכנסה משלמים סכומים נמוכים יותר, ומשרד העבודה מעביר לארגונים המפעילים את המעונות את הסבסוד.

עוד סוכם שמשרד העבודה יעביר במהלך נובמבר מקדמה נוספת לארגונים ששיעור ההכנסות שלהם מהממשלה נמוך מ-30%, נוסף על מקדמות ששולמו לארגונים שביקשו זאת.

שר העבודה, יואב בן צור: ״מתחילת הלחימה נדרשנו לנושא, כדי לוודא שהתשלומים לא יושתו על ההורים בטח בתקופה כזאת, וכדי לשמור על יציבות המסגרות. אני מברך על הפתרון שהשגנו ומתחייב כי נעשה הכל כדי לתת מענים מהירים במינימום בירוקרטיה, לטובת ההורים והאזרחים בישראל.״

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: ״ממשיכים לבצר את חומת המגן האזרחית של אזרחי ישראל במטרה לחזק את העורף ולנצח את המערכה. אנחנו עומדים לצד ההורים כדי לוודא שהנטל לא יפול על כתפם. אנשי המקצוע במשרד האוצר יחד עם משרד העבודה ומשרד החינוך בנו מתווה מתואם כדי להקל על ההורים בעת המלחמה. אנחנו ממשיכים במאמץ לתת מענה לכל הסקטורים ולכל שכבות האוכלוסייה, אזרחים ועסקים כאחד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!