דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 4 לוחמים נהרגו בקרבות ביממה האחרונה; גלנט: "נגיע אל יחיא סינוואר ונחסל אותו"

שש תקריות אש משעות הבוקר בגבול הצפון, צה"ל ביצע תקיפה של תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון | מערכת חץ יירטה רקטה ששוגרה לערבה | צה"ל: חמאס תקף ציר הומניטרי שכוחותינו פתחו לתושבי צפון הרצועה | לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה ו-241 חטופים בעזה

  • שר הביטחון יואב גלנט בגזרת הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    שר הביטחון יואב גלנט בגזרת הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
  • עצרת לשחרור החטופים בעזה, מחוץ למטה משרד הביטחון בתל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    עצרת לשחרור החטופים בעזה, מחוץ למטה משרד הביטחון בתל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ירי ארטילרי של צה"ל על מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש 90)
    ירי ארטילרי של צה"ל על מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-29 למלחמה: שר הביטחון, יואב גלנט, אמר הערב (מוצ"ש) בהצהרה: "הלחימה מתקדמת היטב, מחבלים מחוסלים בקרבות. אנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד בחמאס". הוא הדגיש כי 12 מפקדי גדוד של חמאס חוסלו עד כה. "נגיע אל יחיא סינוואר ונחסל אותו", איים גלנט ופנה לתושבי עזה: "אם תגיעו אליו לפנינו, זה יקצר את המלחמה".

על זירת הצפון: "אין לנו עניין להגיע לעימות עם חיזבאללה. יחד עם זה, אם נסראללה יעשה את טעותו של סינוואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון. הוא יחרוץ את גורלה".

רקטה נורתה אחר הצהריים מעזה לכיוון יישובי הערבה, ויורטה באמצעות מערכת חץ. חילופי אש ותקיפות של צה"ל על תשתיות חיזבאללה בגבול הצפון לאחר מספר תקריות של ירי ושיגורים משעות הבוקר. צה"ל ממשיך לפעול בעיר עזה וסביבתה, ואישר שתקף אמש פעילי חמאס באמבולנס בסמוך לבית החולים שיפא בעיר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

נשיא ארה"ב ביידן: יש התקדמות במגעים להפוגה הומניטרית בעזה

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל: "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר הערב תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, לאחר שזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. לא זוהו נפילות בשטחנו. בנוסף, זוהה ירי נ"ט לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים".

המטח לגוש דן ולשפלה: נפילה בנס ציונה, אין נפגעים

אותרה פגיעת רקטה בגג בית ספר בשדרות, אין נפגעים

דוברות עיריית שדרות: אותרה פגיעה בגג בית ספר בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף, נגרם נזק. צוותי העירייה במקום.

פגיעת רקטה בגג בית ספר בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)
פגיעת רקטה בגג בית ספר בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)

אזעקות בגוש דן ובשפלה

מנכ"ל מד"א תקף את מזכ"ל האו"ם: "האמבולנסים שלנו הוצתו ונורו בידי מחבלי חמאס כדי למנוע הצלת קורבנות"

מנכ"ל מד"א אלי בין צייץ באנגלית בשם הארגון ותקף את מזכ"ל האו"ם: "גופות הפרמדיקים שלנו נמצאו כשהכפפות עדיין על ידיהם, לאחר שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בעת טיפול בפצועים. נהגי האמבולנסים שלנו הוצאו להורג בדם קר בשעה שישבו במושב הנהג באמבולנס. האמבולנסים שלנו הוצתו ונורו בכוונה בידי מחבלי חמאס כדי למנוע כל ניסיון להציל קורבנות. מזכ"ל האו"ם, מדוע ההתקפות המכוונות הללו על הצלב האדום של ישראל אינן ראויות לתיאור כ'זוועות' מצדך? לנצח תיזכר כמזכ"ל האו"ם שסייע למחבלים וסירב לגנות רצח ישראלים".

פגיעה ישירה בבית בשדרות, ללא נפגעים

דוברות עיריית שדרות: "בהמשך לירי האחרון, אותרה פגיעה ישירה בבית מגורים בעיר. אין דיווח על נפגעים בגוף, נגרם נזק. צוותי העירייה במקום".

פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

דובר צה"ל: "לא ניתן לחיזבאללה ליהנות ממגנים אנושיים, נתקוף בדיוק מהמקומות שבוצע הירי"

דובר צה"ל בהצהרה הערב (מוצ"ש): "לוחמי צה"ל העמיקו את הלחימה בצפון רצועת עזה גם היום. נכנסתי עם הרמטכ"ל לצפון רצועת עזה ופגשנו את המפקדים בשטח. במפגש עלו דברים מקצועיים: איך נעמיק את הפגיעה. הלוחמים הסתכלו לרמטכ"ל בעיניים ואמרו שאנחנו נחושים להילחם. בכל קרב אנחנו מנצחים, אנחנו רוצים להמשיך להתקדם בלחימה. גם הלילה ימשיך צה"ל בפשיטות חטיבתיות בליווי חיל אוויר".

"בצפון צה"ל תקף שורת מטרות חיזבאללה בתגובה לירי. חיזבאללה מסכן את תושבי לבנון. לא ניתן לחיזבאללה ליהנות ממגנים אנושיים, נתקוף בדיוק מהמקומות שבוצע הירי".

אזעקות בעוטף עזה

תקיפה אנטישמית בצרפת: גבר דקר אישה יהודייה וריסס צלב קרס על דלת ביתה

אישה יהודייה בת 30 הובלה לבית החולים לאחר שנדקרה בדירתה שבליון, צרפת. התוקף הגיע לביתה היום באחת בצהריים, דפק בחוזקה על הדלת ולאחר שפתחה את הדלת דקר אותה פעמיים ונמלט. כך סיפרו שכניה לפיגארו הצרפתי. לפני האירוע ריסס הדוקר צלב קרס על הדלת. משטרת ליון פתחה בחקירת האירוע ודיווחה כי קיים חשד שהמניע לדקירה הוא אנטישמיות. האישה מאושפזת במצב יציב.

צלב קרס רוסס על בית של אישה יהודייה בצרפת (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צלב קרס רוסס על בית של אישה יהודייה בצרפת (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

תיעוד מהשיחה האחרונה של מג"ד 53, סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, עם מג"ד 13: "אני חילצתי אותך ואתה באת לעזור לי"

דובר צה"ל מפרסם: מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז״ל, נפל בליל יום ד׳ (ה-2 בנובמבר 2023) במהלך קרב עם מחבלי ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

לוחמי גדוד 13 מחטיבת גולני ניהלו לחימה קשה מול חוליות מחבלים בצפון רצועת עזה במהלכה עשרות מחבלים ירו טילי נ״ט, השליכו מטענים ותקפו את הכוח. סגן-אלוף חבקה ז״ל חבר למפקד גדוד 13, סגן-אלוף תומר וניהל יחד איתו קרבות קשים. באותו הלילה, לאחר שלחם בגבורה והשלים את הלחימה עם חיילי גדוד 13, מפקד גדוד 53 ז״ל נפל בקרב. צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה״ל שנפלו ביממה האחרונה

  • רס״ן יהודה נתן כהן, בן 25, משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23, מאילת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ר ליאור ארזי, בן 25, מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

שר הביטחון גלנט: "נגיע אל יחיא סינוואר ונחסל אותו"

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר בהצהרה: "פגשתי כוחות מילואים בגבול הצפון, פגשתי את אנשי המילואים והלוחמים. ראיתי מסדר אחד – הם אמרו לי שהם רוצים להילחם עד לניצחון".

שר הביטחון עדכן כי במהלך השבת התנהלו קרבות קשים בתוך רצועת עזה. "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום. הם נלחמים כנגד מחבלים במפקדות, שיוצאים ממנהרות, הם משמידים תשתיות ומנהרות. הם מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל".

גלנט ציין כי "הלחימה מתקדמת היטב, מחבלים מחוסלים בקרבות. אנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד בחמאס". הוא הדגיש כי 12 מפקדי גדוד של חמאס חוסלו עד כה.

"נגיע אל יחיא סינוואר ונחסל אותו", איים גלנט ופנה לתושבי עזה: "אם תגיעו אליו לפנינו, זה יקצר את המלחמה". על זירת הצפון: "אין לנו עניין להגיע לעימות עם חיזבאללה. יחד עם זה, אם נסראללה יעשה את טעותו של סינוואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון. הוא יחרוץ את גורלה".

צה"ל ושב"כ: מידע שהתקבל מחקירות מחבלים חמאס הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה

הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: "מידע שהתקבל מחקירות מחבלים חמאס הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה; מטוסי קרב של צה"ל ממשיכים לתקוף מטרות בהכוונת הכוחות הקרקעיים מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור של חמאס שמוקמה על גג מבנה. בנוסף, בסמוך למבנה אותר פיר שהותקף והושמד. המידע אודות תשתית הטרור והפיר התקבל כחלק מחקירות השב״כ ובזכות הפעולה הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. בנוסף, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב״כ ולאחר זיהוי ירי מהמרחב נתקף מבנה ממנו נוהלה לחימה כנגד הכוחות. כחלק מהלחימה לוחמי נח"ל, הנדסה ושריון ניהלו קרב אל מול המחבלים וחיסלו אותם. במרחב זוהה גם פיר מנהרה על ידי הלוחמים וכן אותרו חומרי מודיעין ואמצעי לחימה".

הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמים, בתוך עזה: "חזקו את הרוח, גאה בכם"

הנשיא הרצוג בטור אורח לניו יורק טיימס: "זה קרב בין אלו שדבקים בנורמות של אנושיות, לאלו שפועלים בברבריות"

בטור בניו יורק טיימס כתב הרצוג: "טרגדיה היא חלק מהחיים בישראל, וידעתי שהיא תהיה חלק מכהונתי כנשיא. אך אף אחד מאיתנו לא דמיין טרגדיה כמו זו."

לדברי הנשיא, "בניגוד לרצוננו, אנחנו בישראל מוצאים את עצמנו בנקודת מפנה של המזרח התיכון ובמרכזו של מה שאינו פחות ממאבק קיומי. זה לא קרב בין יהודים למוסלמים. הוא גם לא רק בין ישראל לחמאס. זה קרב בין אלו שדבקים בנורמות של אנושיות, לבין אלו שפועלים בברבריות שאין לה מקום בעולם המודרני".

אותרה נפילה בשטח ציבורי בשדרות, אין נפגעים, נגרם נזק לרכוש

עיריית שדרות הודיעה על נפילה בעיר.

פגיעת רקטה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פגיעת רקטה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

צבע אדום בשדרות

דובר צה"ל: מערכת 'חץ' יירטה רקטה מרצועת עזה לעבר הערבה

דובר צה"ל: "בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה במרחב הערבה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט על ידי מערכת 'חץ' של מערך ההגנה האווירית".

בלינקן בירדן: עובדים על שחרור החטופים מול קטאר, ננסה להאיץ את הסיוע לעזה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר לאחר פגישתו עם שר החוץ של ירדן איימן ספדי, כי מדינתו דנה במאמצים המתמשכים לשחרר בני ערובה עם ראש ממשלת קטאר, וקיים ניסיון להרחיב ולהאיץ את אספקת הסיוע ההומניטרי לעזה.

משרד החוץ על החלטת ארדואן להחזיר את השגריר בישראל: "צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס"

משרד החוץ הגיב להחלטת נשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, להחזיר את שגריר טורקיה בישראל להתייעצויות במחאה על תקיפות ישראל בעזה. "החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית שנכפתה עליה על ידי ארגון טרור הגרוע מדעאש, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס.
לדברי משרד החוץ, "מחבלי החמאס רצחו, טבחו והוציאו להורג מעל 1400 איש וחטפו לעזה 240 בהם תינוקות, ילדים נשים וזקנים. מעבר לכך מחבלי החמאס משתמשים באוכלוסיית עזה כמגינים אנושיים, מונעים מהם מעבר לאזורים בטוחים וגונבים מהם דלק, מזון ומי שתיה. החמאס הוא האוייב האמיתי של העם הפלסטיני ומבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות."

דובר צה"ל: חמאס תקף ציר הומניטרי שצה"ל פתח לתושבי צפון הרצועה

דובר צה"ל: "בזמן שצה"ל פותח ציר הומניטרי לתנועת תושבי עזה דרומה, מחבלי ארגון הטרור חמאס תקפו את הכוחות שעסקו בפתיחתו דובר צה"ל בערבית עדכן מוקדם יותר היום כי בין השעות 13:00-16:00 ציר "צאלח אלדין" שברצועת עזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם. ארגון הטרור חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו".

חמאס: שיגרנו את רקטת עיאש 250 מעזה לעבר אילת

אזעקות ביישובי הערבה

אזעקות נשמעו ביישובים: יטבתה, גרופית, קטורה, שחרות, שיטים, נווה חריף, יהל, לוטן, נאות סמדר, וחי בר-יטבתה.

יירוט רקטה של חמאס מעל מצפה רמון (צילום: נועה ויינריך)
יירוט רקטה של חמאס מעל מצפה רמון (צילום: נועה ויינריך)

גלנט ביקר בגבול הצפון: "אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לגבול הצפון, וקיים הערכת מצב במפקדת אוגדה 146, המבצעת את משימותיה בגזרה. גלנט ביקר במקום למחרת הנאום של מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, שאיים בהרחבת החזית בצפון.

גלנו הזהיר את נסראללה מהרחבת העימות עם ישראל, ״הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון״.

בהערכת המצב, בה השתתפו מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, ומפקד האוגדה תת-אלוף ישראל שומר, סקר השר גלנט את פעולות ההגנה במרחב גבול הצפון וביישובים בגזרה, ואת הפעילות המבצעית לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור.

שר הביטחון שוחח עם מפקדי חטיבות וגדודים במילואים, שיבח את לוחמי האוגדה במילואים על פעילותם בגזרה, והביע את הערכתו על הגיוס המלא והשהות הממושכת בשטח.

"סיימתי כעת ביקור במפקדת אוגדה 146 בגבול הצפון. פגשתי אנשי מילואים נחושים ונחרצים, ומפקדים שמכירים את המשימות ורוצים להשיג כל הישג בשדה הקרב״, אמר השר בסיום הערכת המצב.

״אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה״, והוסיףף ״יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות, הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

אזעקות באשדוד ובאשקלון

אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון, גן יבנה וביישובים בסביבה.

פיגוע ירי בשומרון

מחבלים ירו מרכב חולף לעבר כוח צה״ל שהיה בעמדה צבאית סמוך לח'ירבת א-נבי אליאס. צה״ל פתח במרדף אחריהם.

טורקיה החזירה את השגריר בישראל

משרד החוץ הטורקי: החזרנו את השגריר שלנו בישראל להתייעצות מפני שהצד הישראלי אינו מקבל את הקריאות להפסקת אש בעזה.

תקריות נוספות בגבול הצפון: מטוסי צה"ל תקפו מטרות חיזבאללה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מחסני רקטות, ומתחמים המשמשים את הארגון.

דובר צה"ל: כוחות הנדסה וחי"ר בפיקוד חטיבה 460 איתרו והשמידו מתחמי לחימה

לאורך ימי הלחימה ברצועה, כוחות הנדסה פרצו צירים, טיהרו מרחבים ממטעני חבלה וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח. כמו כן, כוחות הנדסה וחי"ר בפיקוד חטיבה 460 איתרו והשמידו מתחמי לחימה ששימשו לתכנון ולהוצאת פעולות טרור.

דובר צה"ל בערבית קורא לתושבי העיר עזה לנוע לדרום הרצועה

דובר צה"ל בערבית לתושבי עזה: "ישראל תאפשר היום תנועה מהעיר עזה דרומה על ציר צלאח א-דין, בין השעות 13:00 ל 16:00. נצלו את ההזדמנות".

צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון

לפיי דובר צה"ל בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

אעזקות בכיסופים

15 מבוקשים בפעילות טרור נעצרו באיו"ש

דובר צהל מעדכן כי במהלך הלילה כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ עצרו ברחבי איו"ש 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, ארבעה מהם מחבלים השייכים לחמאס.

"במבצע לסיכול טרור בבית אומר שבחטיבת עציון הכוחות תחקרו עשרות חשודים וסרקו אחר אמצעי לחימה, נמצא ציוד צבאי. במהלך המבצע התקיימו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים לעבר הכוחות וחסימות צירים, הלוחמים השיבו בירי, זוהו פגיעות. בכפר ג'בע שבמנשה בוצע ירי הושלכו מטענים לעבר הכוח שהגיב בירי. בכפר אל פוואר שבחטיבת יהודה הוחרמו כלי נשק, רימון ותחמושת. בעיר בית לחם איתרו הלוחמים רובה, אקדח מאולתר, תחמושת והוחרם אופנוע גנוב. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,300 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-800 מהם משויכים לחמאס".

אזעקות במלכיה ודישון

דובר צה"ל: שיגורים מלבנון חצו לישראל בדבורנית ויקינטון אין נפגעים

דובר צה"ל מעדכן עי זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ובמרחב יקינטון. אין נפגעים.
כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.

צה"ל תקף חוליות מחבלים בלבנון והשמיד עמדת תצפית של חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי הצבא תקף שתי חוליות מחבלים שניסו לבצע ירי משטח לבנון לשטח ישראל. בנוסף, צה"ל השמיד עמדת תצפית של חיזבאללה.

דיווח פלסטיני: ישראל הפציצה את ביתו של איסמעיל הנייה בעזה

אזעקה הופעלה באילת: דובר צה"ל עידכן כי מדובר בהתרעת שווא

דובר צה"ל: לוחמי צה"ל חיסלו הלילה מחבלים והשמידו תשתיות של ארגון הטרור חמאס

במהלך היממה האחרונה פעלו לוחמי חי״ר ושריון בפיקוד חטיבה 460 בצפון רצועת עזה, באיזור ממנו זוהו ניסיונות רבים לתקוף את כוחות צה״ל באמצעות פירי מנהרות ומתחמים צבאיים.
הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, חשפו פירי מנהרות ששימשו לצורכי טרור ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון.

באחד מהקרבות אתמול, נלחמו לוחמי חי״ר ושריון ב-15 מחבלים בצפון הרצועה. הלוחמים חיסלו מספר מחבלים והכווינו טנקים שהשמידו שלוש עמדות תצפית של חמאס.

כמו כן, במהלך פשיטה ממוקדת בדרום רצועת עזה, כוחות שריון והנדסה בפיקוד אוגדת עזה פעלו למיפוי מבנים ונטרול מטענים. במהלך הפעילות, נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. בתגובה, ביצעו הלוחמים ירי פגזים לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

מזכ"ל האו"ם גינה את תקיפת האמבולנס סמוך לבי"ח שיפא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את תקיפת האמבולנס סמוך בית החולים שיפא בעזה, שבו, לטענת צה"ל, נסעה חוליה של חמאס: "אני מזועזע, התמונות של הגופות הזרוקות ברחוב הן שוברות לב".

דיווח: רוסיה, איראן וסין מסייעות לחמאס בתעמולה ברשת

לפי דיווח בניו יורק טיימס גורמים ממשלתיים וחוקרים מעריכים שהיקף הפרסומים ברשת נגד ישראל ובעד חמאס שנעשים בהובלת המדינות הוא גדול יותר מאי פעם.

בכיר בממשל ביידן לרויטרס: חמאס ניסה להבריח את אנשיו דרך מעבר רפיח

בכיר בממשל ביידן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הניסיון להוציא אזרחים אמריקנים מרצועת עזה התעכב בגלל שחמאס ניסה להבריח יחד איתם את אנשיו דרך מעבר רפיח.

בלינקן נפגש עם לפיד וגנץ: "תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקין המשיך בסבב פגישות עם מנהיגים ישראלים לפני שיצא לירדן. בציוץ בטוויטר חזר בליניקין בעקבות הפגישות על המסר לפיו לישראל יש זכות להגן על עמה, וכי עליה לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי.

צה"ל ל-CNN: "האמבולנס הותקף בעקבות מידע מודעיני על פעילות חמאס"

צה"ל פרסם ביממה האחרונה את שמותיהם של שבעה חללים נוספים, רובם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. מניין הנרצחים והנופלים במלחמה עומד על לפחות 1,400. צה"ל עדכן משפחות של 241 חטופים בעזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!