דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גילי שריר סגנית אלופת אירופה בג'ודו: "מקדישה את המדליה לחטופים והנרצחים"

שריר הרשימה בתחרות שנערכת במונפלייה, כשנעצרה רק בגמר מול אנדראה לסקי הסלובנית וסיימה עם מדליית הכסף | זו המדליה הראשונה של ישראל בתחרות | שגיא מוקי וטוהר בוטבול הפסידו בסיבוב הראשון

גילי שריר והמאמן שני הרשקו, עם מדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גילי שריר והמאמן שני הרשקו, עם מדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גילי שריר זכתה היום (שבת) במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו, הנערכת במונפלייה שבצרפת. הג'ודאית הישראלית נעצרה רק בגמר מול אנדראה לסקי הסלובנית. זה הישג השיא של שריר, אחרי שבשנה שעברה זכתה בארד. שגיא מוקי וטוהר בוטבול הפסידו בסיבוב הראשון.

שריר (עד 63 ק"ג) החלה את דרכה בשמינית הגמר בעקבות הדירוג הגבוה שלה, ניצחה בווזארי, 13 שניות בתוך ניקוד הזהב, את שרי פאדיה-גררו, והעפילה אל שמונה האחרונות. יאיר צוקברבע הגמר ניצחה שריר בעונשים את ג'ואן ואן ליישאוט ההולנדית. בחצי הגמר ניצחה את אנג'ליקה זיסמאנקה הפולנייה אחרי קרב ארוך, הישראלית ניצחה בניקוד זהב לאחר שהפולנייה קיבלה שלושה עונשים. שריר זכתה בשנה שעברה במדליית הארד באליפות אירופה, ותנסה כעת לזכות בזהב.

גילי שריר באליפות אירופה בג'ודו 2022 (צילום ארכיון: Nikola Krstic/MB Media/Getty Images)
גילי שריר באליפות אירופה בג'ודו 2022 (צילום ארכיון: Nikola Krstic/MB Media/Getty Images)

גילי שריר אמרה בסיום התחרות: "הגעתי לתחרות הזאת נחושה לעמוד על הפודיום, היה לי כל-כך חשוב להביא מעט שמחה למדינה שאני כל כך אוהבת דווקא במציאות הזאת.
המדינה, החיילים, החטופים והנרצחים היו איתי בכל שניה בתחרות, הם נתנו לי המון כוח ומוטיבציה ואני מקדישה להם את המדליה״.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו: "היה לנו חשוב מאוד להניף את דגל ישראל בימים הללו ואני גאה שהצלחנו לעשות את זה. אני מאוד גאה בגילי על הזכיה במדליית הכסף, בזכות אופי, נחישות ועבודה בלתי פוסקת. אלה ימים בהם יש לכל הישג משמעות עמוקה יותר. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו".

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: "גילי שריר העניקה מעט אור בימים כל כך קשים של המדינה. אני גאה בה וגאה בצוות בראשות שני הרשקו על המאמצים האדירים להניף את הדגל שלנו בימים כל כך קשים. מגיעות תודות לצרפתים ולאיגוד האירופי והעולמי על הדאגה העמוקה, האירוח שלנו ולכל הגורמים השונים בישראל שעשו מאמצים גדולים כדי שנוכל לייצג את המדינה שלנו".

באולימפיאדת טוקיו שריר זכתה כחלק מנבחרת ישראל במדליית הארד בתחרות הקבוצתית. גם באליפות העולם שנערכה בשנה שעברה בטשקנט שריר הייתה חלק מהנבחרת שזכתה בארד.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), אלוף אירופה ב-2015 ו-2018, אכזב מאוד והפסיד כבר בקרב הראשון שלו לאנרי אגיטדזה הפורטוגלי. טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הפסיד גם הוא בקרב הראשון, מול סלבדור קאסאס רוקה הספרדי.

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) ניצחה בווזארי בשנייה האחרונה של הקרב הראשון שלה את אי סטונודה רוסטנט מספרד, ועלתה לשמינית בו ניצחה בעונשים את מאריאם טצ'נטוריה הגיאורגית. ברבע הגמר הפסידה גושן לאליזבת טסלידו היוונייה, שניצחה אותה באיפון. הישראלית עברה לבית הניחומים בו הפסידה לאיה פוגסניק הסלובנית וסיימה את אליפות אירופה במקום השביעי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!