דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
36.4°תל אביב
  • 33.1°ירושלים
  • 36.4°תל אביב
  • 32.5°חיפה
  • 35.1°אשדוד
  • 38.6°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 40.8°טבריה
  • 31.2°צפת
  • 37.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עשרות אלפים הפגינו ב'כיכר החטופים': "לא נישן עד שכולם יחזרו הביתה"

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "121 חטופים ממועצה אזורית אשכול, את רובם אני מכיר אישית. לא קיבלנו אות על מצבם, ליבנו שבוי בעזה" | זהבה אשל, סבתא של רוני אשל, תצפיתנית שנחטפה: "אנחנו מחכים לה. רוצים ללטף אותה, לחבק אותה. רוצה שכולם יחזרו עכשיו"

עצרת הזדהות עם משפחות החטופים ב'כיכר החטופים' ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
עצרת הזדהות עם משפחות החטופים ב'כיכר החטופים' ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

עשרות אלפים השתתפו הערב בעצרת הזדהות עם משפחות החטופים במוזיאון תל אביב.

"אנחנו כמעט חודש לא עוצמים עין", אמר בעצרת גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, "ילדים, נשים, הורים, סבים, סבתות, שכנים וחברים מוחזקים על ידי אויב אכזר. 121 חטופים ממועצה אזורית אשכול, את רובם אני מכיר אישית. לא קיבלנו אות על מצבם, ליבנו שבוי בעזה. אם הייתי יודע ערבית הייתי עומד בגדר ואומר למנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אתה תחזיר אותם או שאתה תמות.

"זאת משימת חיי ומשימת כל הישראלים. להחזיר את הביטחון, להחזיר את החטופים, עכשיו. החזרת החטופים הוא אינטרס ביטחוני, לא אינטרס הומניטרי. לא נוותר על אף חטוף. לא נישן במועצה אזורית אשכול עד שכל החטופים והנעדרים יחזרו הביתה. לתושבי עזה אומר: היינו שכנים, נתנו לכם עבודה, רצינו שיהיו לכם חיים טובים. זה נגמר. אין יותר שכנות, עד שתחזירו את כל החטופים.

זהבה אשל, סבתא של רוני אשל, תצפיתנית ממוצב נחל עוז שנחטפה: "רוני היא הנעדרת היחידה מכל מוצב נחל עוז, בת 19. חיילת מסורה, רצתה לעשות תפקיד עם אחריות והן היו כאלה, כל החיילות שם, חיילות מסורות ותקף אותן האסון הזה. דיברתי איתה בראש השנה, אמרתי לה רוני'לה, נוכל להיפגש? היא אמרה, בחול המועד ראשון אבוא מראשון, נעשה יום כיף, והיא לא באה.

"יש לה אחות בת 17 ואח בן 13, והם מחכים לה, אנחנו מחכים לה. רוצים ללטף אותה, לחבק אותה. בראש השנה ישבתי אצלה בחדר, התחבקנו והרחתי אותה. היא רצתה שלא אסתכל בחדר כי מבולגן, אבל למי אכפת מהחדר? היא אמרה שראו פעילות חשודה ליד הגדר, הן ראו והן התריעו, לאיזו אוזניים זה הגיע? רוצה שכולם יחזרו עכשיו. עכשיו."

עצרת הזדהות עם משפחות החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
עצרת הזדהות עם משפחות החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

רמוס אלוני, אבא של דניאל ושרון אלוני, וסבא של אמה ויולי (3) ואמיליה (5), וחתנו של דוד, כולם חטופים בידי חמאס: "קיבלנו הודעה קולית מהטלפון של שרון שלא אשכח לחיים, קול מלא אימה, שרפו לנו את הבית, הממ"ד מתמלא עשן, כנראה לא נצא מזה. מאז לא שמענו כלום, רק שמועות מגורמים לא ממשלתיים, זה כמו רכבת הרים. עכשיו שומעים שמתחילים לדבר על עזרה הומניטרית והפסקת אש. עזרה הומניטרית רק בשני הכיוונים. החטופים צריכים לקבל עזרה רפואית.

"אני שומע את ראש הממשלה שמסיים הצהרות ב'ביחד ננצח'. 'יחד' זה אומר עם כל החטופים והנעדרים. אני נזכר בגולדה מאיר ביום כיפור, שעמדה נחושה מול לחצים בלתי רגילים מארה"ב וגורמים אחרים שיכניסו מים ואוכל לשבויים. היא עמדה נחושה שלא ייכנס כלום עד שכל השבויים יוחזרו.

"אנחנו דורשים שראש הממשלה והקבינט יגידו לנו בעברית שאין הפסקת אש בלי החזרת כל החטופים והנעדרים. ושלא רק יגידו- שיקיימו. אנחנו מודים לביידן על העזרה העצומה, גם ליתר המדינות, מבקשים שיעשו את כל המאמצים מול קטאר טורקיה מי יודע איפה, שיחזרו מיד".

הדס קלדרון מניר עוז, אמם של סהר (16) וארז (12) שנחטפו עם אביהם עופר: "אני אם לארבעה ילדים. החל מ-7 באוקטובר אני מתחננת ופונה ללבכם, האמהות והאבות. ביתי בניר עוז עבר טבח, השמדה, שואה. רבע מהקיבוץ נרצח או נחטף, אין בית לחזור אליו, אנחנו פליטים בארצנו. מאז אני בגיהנום, והסיוט הזה לא נגמר כבר חודש ימים, לא ברור מתי יסתיים. כל יום אני קמה למלחמה על חיי הילדים, על חיי שלי.

"חמישה ממשפחתי נחטפו מביתם המוגן, בפיג'מה, ונעלמו מחיי. סהר, ארז, עופר בן זוגי, כרמלה אימי, ונויה בת אחותי (כרמלה ונויה נרצחו – ד"א). השבוע התבשרנו שנויה לא בין החיים. כל הזמן אני שומעת את קולו של ארז 'אמא תצילי אותי' ואין לי אפילו זמן להתאבל. אני לא אנוח עד שיחזרו.

"אני מצפה ודורשת מהממשלה: עייפנו מסיסמאות, תחשבו מחוץ לקופסא. הפסקת אש מיידית, עכשיו, בתנאי להחזרת החטופים והנעדרים. הזמן קריטי. סיוע הומניטרי רק בתמורת החזרת החטופים. דמיהם בידיכם, הפקרתם אותם פעם אחת, אל תפקירו שוב. שרפו את ביתנו, חיללו את נפשנו, אבל הם חוזרים אלינו."

אלה בן עמי (23), בתם של רז ואוהד בן עמי מקיבוץ בארי שנחטפו: "ארבעה שבועות אנחנו מתחננים לשחרורם, נגמרה הסבלנות. הוריי שומרי גבול מדינת ישראל, האחריות הבלעדית לשחרורם היא על ראש הממשלה וממשלת ישראל. אמי חולה וזקוקה לתרופות, אם היא שרדה עד עכשיו היא לא תשרוד עוד הרבה זמן. אני לא מבינה איך נכנסות משאיות סיוע הומניטרי לעזה בלי שהם יספקו תרופות לאימי.

"החזקת שבויים אזרחיים הוא פשע הומניטרי, אני דורשת את שחרורם עכשיו. מבקשת מהעולם ללחוץ על קטאר, מצרים, על מי שצריך כדי להחזיר אותם".

מירב לשם גונן, אימה של רומי (23), שנחטפה מהמסיבה בקיבוץ רעים: "העוצמה של כולנו כאן ביחד תחזיר את החטופים והנעדרים. אנחנו חייבים להם כל כך הרבה, מי שאחראי על אזרחי ישראל זו מדינת ישראל, וראש סדר עדיפויותיה צריך להיות החזרתם. למנהיגי חמאס – לקחתם את אהובתנו בשבי, אתם בסכנה, לא משנה איפה אתם בעולם. למנהיגי העולם: אם זה קורה אצלנו, זה יקרה גם אצלכם, תודה רבה שאתם מצטרפים.
"אני מסתכלת על תמונה של רומי וחושבת שהיא הייתה מתפעלת מהקהל הענק, והייתה אומרת שאני עושה פדיחות. אז אני לא עושה פדיחות. להחזיר את כולם, כולל הדר גולדין ואורון שאול."

שיר סיגל, ביתם של אביבה וקית' סיגל, שנחטפו מכפר עזה: "מאז 7 באוקטובר לא הרגשתי את המגע שלהם, לא יודעת אם קר או חם להם. בשירות הצבאי שמרתי על הארץ כי זה מה שהוריי לימדו אותי, הם עלו לארץ לפני 40 שנה ממדינות אחרות. הם וכל כפר עזה היינו חומה אנושית שהגנה על המדינה. היו אומרים שאנחנו גיבורים, הסתבר שאלו היו מילים שלא החזיקו מים, הפקירו אותנו. תחזירו אותם לתוך גבולות המדינה עליה הם חלמו!

"אני מאוכזבת באכזבה הכי עמוקה שאפשר להיות. איך אפשר שחיכו לבד בממ"ד למשך שעות, ועכשיו הם עדיין סגורים לבד בחושך, מחכים שמישהו יבוא להציל אותם. אם לא באותה השבת, אז לפחות עכשיו. איך אחיה במדינה בביטחון? איך אשן בלילה כשהפעם האחרונה שראו את הוריי זה ברכב עם מחבלים בדרכם לעזה? הוריי עוד איתנו, חיים ונושמים. כמו שכל השנים עשו הכול כדי שיישארו בעוטף, עכשיו צריך לעשות הכול כדי שיחזרו לעוטף. ממשלת ישראל, אין תירוצים, אין זמן, רק מעשים. תחזירו את כולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!