דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מענק ראשוני וסיוע חודשי: הכנסת אישרה את החוק לתמיכה במשפחות חטופים ונעדרים

בני המשפחה של כל חטוף יקבלו 90,000 ש"ח ברבעון, ותגמול חודשי בסך 9,000 עד 11 אלף שקלים, ומעטפת כלכלית וטיפולית | נוסף לכך כל אח בוגר יקבל 21 אלף ש"ח ברבעון | עו"ד רז נזרי בשם משפחות החטופים: "נקווה שיהיה בחוק כדי להקל על המשפחות, ולו במעט, בשעתן הקשה"

בני משפחות החטופים על ידי מחבלי חמאס בעזה, מפגינים בתל אביב בדרישה לשחרורם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
בני משפחות החטופים על ידי מחבלי חמאס בעזה, מפגינים בתל אביב בדרישה לשחרורם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לבני משפחה של נעדרים או חטופים בפעולת איבה או במלחמה, שהגיש ח"כ ישראל אייכלר יחד עם קבוצה של 82 חברי כנסת. הצעת החוק קובעת שבני משפחות החטופים והנעדרים יקבלו זכאויות שיהיו משולות לבן משפחה של חללי צה"ל או חללי פעולות איבה, לרבות מענק ראשוני ותגמולים חודשיים בסך 11,000-9,000 שקלים בהתאם לקרבה לאדם החטוף או הנעדר, וכן מעטפת של הטבות כלכליות וטיפוליות. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 18 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הצעת החוק מגדירה בנוסף גם רובד נוסף של מענקים ייחודים למשפחות החטופים והנעדרים, שיחולקו אחת לרבעון במטרה לסייע במימון פעילויות המשפחה למען שחרור החטופים ואיתור הנעדרים. המענק הראשי, יעמוד על 90,000 שקלים ברבעון (לאחר שבהצעת החוק המקורית העמד על 60 אלף), יחולק בין בני המשפחה באופן המוגדר בחוק, תחילה בין בן או בת הזוג והוריו של החטוף או הנעדר, ובהיעדרם בין בני משפחה אחרים. נוסף לכך, יוענקו גם 21 אלף שקלים בכל רבעון לכל אח בוגר של החטוף או הנעדר, גם כן לאחר העלאה של הסכום ב-3,000 שקלים ביחס לסכום שהוגדר בנוסח המקורי.

ההכרה בחוק נוגעת לכלל החטופים והנעדרים, בהם אזרחים ומי שאינם אזרחים אבל נכנסו לישראל כחוק. היא כוללת גם את מי שנחטפו או הוגדרו כנעדרים גם לפני ה-7 באוקטובר 2023, בהם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד ששבויים בידי חמאס מ-2015. לפי החוק, התשלומים למשפחותיהם ישולמו החל ממועד זה ואילך.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החקיקה בישראל מעניקה תגמולים והטבות שונות לבני משפחה של מי שמתו בפגיעת איבה או של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנספו בשירותם, וכן למי שנגרמה לו נכות בנסיבות אלה, ואולם ההסדרה לגבי נעדרים, חטופים ושבויים חסרה בעניין זה. אין בחקיקה בישראל הוראות המזכות בתגמול או בהטבות בני משפחה של שבויים או חטופים, או בני משפחה של נעדרים אזרחיים. ההצעה נועדה על מנת להשלים את החסר ולסייע לבני המשפחות של החטופים והנעדרים הרבים מהאירועים האמורים ולהקל מעט מסבלם".

עו״ד רז נזרי, לשעבר המשנה הבכיר ליועמ״ש, כיום שותף בכיר במשרד עו״ד פירון ומוביל את הצוות המשפטי של מטה משפחות החטופים והנעדרים: ״המדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה, לאור המציאות הבלתי אפשרית שאופפת את המשפחות מאז ה-7 באוקטובר ומטלטלת את חייהן. אנו מודים ליו״ר הקואליציה, יו״ר ועדת העבודה, חברי הועדה ונציגי המדינה על קידום החוק התקדימי והחשוב ועל הקשב שניתן להערותינו ולבקשותינו. כן נבקש להודות ליו״ר לשכת עורכי הדין ולעוה״ד ערן בקר וענת קאופמן על הסיוע המקצועי, המסור והמצויין בדיוני הועדה. נקווה שיהיה בחוק החשוב כדי להקל – ולו במעט – על המשפחות בשעתן הקשה, ונתפלל כולנו שיקיריהן ישובו בריאים ושלמים במהרה לביתם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!