דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

חודש למתקפת 7 באוקטובר: טקסי זיכרון ברחבי הארץ ושיעורים בבתי הספר

כחלק מיוזמת 'יום אבל אזרחי' יתקיימו טקסי זיכרון בערים ברחבי הארץ, וטקס מרכזי בהיכל התרבות | בבתי הספר העל יסודיים יתקיימו פעילויות חינוכיות שעוסקות ב"מסר של צמיחה, תקווה ואמונה"

נרות זיכרון לזכר הנרצחים במתקפת 7 באוקטובר שהציבה עיריית ירושלים בעיר העתיקה (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
נרות זיכרון לזכר הנרצחים במתקפת 7 באוקטובר שהציבה עיריית ירושלים בעיר העתיקה (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

טקסי זיכרון יתקיימו היום (שלישי) ברחבי הארץ לציון חודש למתקפת חמאס על יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, בה נהרגו מעל 1,400 בני אדם ונחטפו לפחות 240 בני אדם. הטקסים אינם ממשלתיים והם פרי יוזמות של רשויות מקומיות וארגונים אזרחיים.

במסגרת יוזמת 'יום אבל אזרחי' יתקיים טקס זיכרון בהיכל התרבות בתל אביב בשעה 18:30, בהשתתפות משפחות שכולות ואמנים – נינט, קובי אפללו, גלי עטרי, קובי אוז, הפילהרמונית ועוד. הטקס ישודר בשידור חי במוקדים שונים ברחבי הארץ בהם גם מוקדים של תושבי הדרום שפונו מבתיהם. טקסים נוספים יתקיימו במלונות של תושבים שפונו, באילת, בים המלח ובטבריה.

ביוזמה קוראים לקיים ב-11:00 דקת דומייה לזכר הנופלים והנרצחים, וייערכו גם טקסי זיכרון במוסדות האקדמיים. נוסף לכך ייערכו עצרות זיכרון בנקודות מרכזיות במספר ערים בארץ בשעה 18:00 ויחולקו חולצות עליהן נכתב 'שבעה באוקטובר', וייערכו פעילויות חינוכיות בתנועות הנוער. מובילי היוזמה קוראים לציבור לשיר את 'התקווה' ממרפסות הבתים ב-19:30. לפירוט האירועים המלא של יוזמת 'יום האבל האזרחי – שבעה באוקטובר' הקישו כאן.

גם רשויות מקומיות הפיקו טקסי זיכרון, בהן עיריית חיפה, שתקיים עצרת בבית אבא חושי בשעה 18:30, ועיריית פתח תקווה שתקיים טקס בבית יד לבנים בשעה 18:00. עיריית ירושלים הציבה אמש (שני) 1,400 נרות לזכר הנרצחים בעיר העתיקה והציבור הרחב הוזמן להדליק ולכבד את זכרם.

חלק ממשפחות הנרצחים יערכו טקס מול הכנסת בירושלים בשעה 19:30, ויקראו לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו.

גם משפחות החטופים יקיימו ברחבי הארץ אירועים לציון חודש לחטיפתם של 240 בני אדם בשבי חמאס.

בראשון השבוע התקיימו אירועי זיכרון במלאת 30 למתקפה, בהם עצרת של עיריית אשדוד ועצרת לזכר השוטרים שנהרגו בבית יד לבנים בבאר שבע.

מערכת החינוך: פעילות בבתי הספר העל יסודיים

ההתייחסות הממשלתית היחידה לאירועי חודש לאסון היא של משרד החינוך. בתי הספר העל יסודיים (כיתות ז'-יב') יקיימו שיחות ופעילויות לציון יום זה בהתאם לגילים ולמגזרים השונים. המשרד גיבש סדרת פעילויות חינוכיות מותאמות למצב. במשרד הדגישו שבגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, הפעילות החינוכית והחברתית תמשך כרגיל, "מפאת גילם הצעיר".

בהודעת המשרד נאמר ש"מערכת החינוך תעביר מסר של צמיחה, תקווה ואמונה ביכולתה של החברה הישראלית לאסוף את השברים, לקום מהאסון, להצמיח כוחות מחודשים, להשתקם ולשקם".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!