דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"נקייה, מגוהצת וריחנית": ההסתדרות עוזרת בכביסה למפוני הדרום והצפון

במרחבי ההסתדרות מסייעים למפונים מהעוטף: בירושלים ובתל אביב מכבסים בגדים עבור המפונים וגם מסייעים לחקלאי העוטף | יו"ר מרחב ירושלים, דני בונפיל: "עד שלא יהיה פתרון אחר, אנחנו נמשיך לעשות את זה"

עובדת הסתדרות מכבסת עבור המפונים מעוטף עזה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)
עובדת הסתדרות מכבסת עבור המפונים מעוטף עזה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מרחבי ההסתדרות נותנים מענה על צרכי האוכלוסייה והמפונים מהדרום והצפון. במרחבים ירושלים ותל אביב החליטו לעזור למשפחות בכביסה. "בירושלים יש כ-10,000 מפונים מהדרום והצפון ב-50 בתי מלון", אומר דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים. "מחירי הכביסה בבתי המלון יקרים. זה לא רלוונטי גם אם אתה מתארח בבית מלון ולא מפונה".

במרחב ארגנו שימוש חופשי במכונות כביסה גדולות של בית ספר בעיר, כולל מייבשים, ויש מערך מתנדבים שלוקחים מהאנשים את הכביסה גם לבתיהם ומחזירים להם אותה אחרי יומיים כשהיא "מכובסת, מגוהצת, מקופלת וריחנית".

בונפיל אומר שהוא מקווה שבימים הקרובים יהיה סיוע מהממשלה, שתחלק שוברים לכביסה. "אבל בממשלה כמו בממשלה אין לדעת", הוא אומר. "החוצפנים גם לא נתנו לשים מכונות כביסה קרוב למלון לשימוש חופשי של האנשים".

עובדות ההסתדרות מקפלות כביסה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)
עובדות ההסתדרות מקפלות כביסה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)

בונפיל בעצמו לקח כביסה הביתה, בחלוקת התפקידים בביתו הוא אומר שהוא אחראי על הגיהוץ ועשה זאת גם במקרה הזה. לדבריו השתמשו בשירות הזה שההסתדרות מציעה כבר כמה מאות של אנשים. "עד שלא יהיה פתרון אחר אנחנו נמשיך לעשות את זה".

מדים ובגדים אחרי כביסה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)
מדים ובגדים אחרי כביסה (צילום: מרחב ירושלים בהסתדרות)

גם במרחב תל אביב של ההסתדרות הבינו את הצורך של מפונים בכביסה, אך במקרה הזה אורנה אבידן, יו"ר המרחב הציגה מודל של משפחה מאמצת משפחה לכביסה. "גם אני לקחתי על עצמי משפחה. אמא, אבא שני ילדים וסבתא, באתי ביום חמישי, הקשר האישי זה הדבר המרכזי", היא מספרת.

"הם סיפרו לי קצת על מה המצב איתם, החזרתי את הכביסה ביום שבת ושאלתי אם היא צריכה משהו נוסף. העניין הוא לא לקחת באופן חד פעמי אלה ממש קשר של משפחה למשפחה והאמצעי הוא הכביסה. העניין הוא ליצור את הקשר האישי למשפחה".

מתנדבים גם בקטיף: "אנחנו קוטפים, אורזים וגם מוכרים"

מרחבי תל אביב וירושלים, בנוסף לעזרה בכביסה, יצאו גם לסייע לחקלאים בעוטף עזה. "העבודה הייתה קשה. קטפנו ביישוב זהר בעוטף עזה" מספר בונפיל, שהשתתף בקטיף עגבניות .

"אחרי הקטיף אנחנו אורזים וגם עוזרים במכירה", הוא הסביר, "עד יום רביעי יהיו למעלה מ-750 עובדים שיבואו לעזור. אנחנו נמצאים בכל המאבקים, גם במלחמות עם האוצר וגם במלחמות ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!