דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משק במלחמה

שיתוף פעולה בין משרד החקלאות לחברת 'טראקנט' יסייע לשינוע תוצרת חקלאית בימי הלחימה

הקושי בשינוע התוצרת הוגדר כאחת הבעיות הגדולות בשרשרת האספקה כעת | האפליקציה שפתוחה כעת בחינם לחקלאים מאפשרת לתאם בין נהגי משאית לחקלאים שזקוקים להובלה ותאפשר שימוש יעיל גם בנהגים וברכבים שלא משמשים לחקלאות בשיגרה

משאית מובילה סחורה (צילום: רחים חטיב/פלאש90)
משאית מובילה סחורה (צילום: רחים חטיב/פלאש90)
מאיה רונן

משרד החקלאות הודיע אתמול (שני) על שיתוף פעולה עם פלטפורמה של חברת "טראקנט", שתעמיד פתרון טכנולוגי לתיאום שירותי שינוע של תוצרת חקלאית טרייה.

במשרד החקלאות הוקם חמ"ל שמטרתו לספק פתרון מיידי לביקושים לוגיסטיים, בשיתוף עם איגוד התעשיינים, מועצת המובילים והמסיעים בישראל, מכון הייצוא, איגוד לשכות המסחר ומשרד הכלכלה והתעשייה.

הקושי בשינוע תוצרת חקלאית הוגדר כאחת מהבעיות המשמעותית ביותר בשרשראות האספקה איתן מתמודד המשק בימי הלחימה. קשיי השינוע משפיעים על ענף החקלאות במיוחד, בשל הצורך לשנע תוצרת טרייה. מאז תחילת הלחימה נוצר מחסור חמור במשאיות ובנהגים, שרבים מהם גויסו למילואים. המחסור באמצעי שינוע מקשה על העברת התוצרת לשוק ועל יעדי המכירה הסופיים ומקשה על אספקת המזון הסדירה.

האפליקציה מסייעת בחיבור בין חקלאים שרוצים להוביל את התוצרת שלהם לבין נהגי משאיות, גם כאלה שלא עובדים עם החקלאים בדרך כלל, במטרה לתגבר את שינוע התוצרת החקלאית הטרייה מהשדה אל נקודות המכירה. האפליקציה זמינה בחינם לחקלאים בכל רחבי הארץ.

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "זיהינו שאחד הקשיים איתם נאלצים החקלאים להתמודד בתקופה קשה זו הוא שינוע של התוצרת החקלאית הטרייה. לכן חברנו לחברת 'טראקנט', באמצעותה אנו מציעים לחקלאי פתרון טכנולוגי מתקדם וזמין. הטכנולוגיה בה נעשה שימוש מאפשרת לחקלאים לבחור בקלות נהגי משאיות שיוכלו לאסוף את התוצרת שלהם מהמשק ולהעבירה ליעד ההפצה או המכירה. הטמעת מערכות חדשניות היא חלק מדמותה של החקלאות הישראלית. רק כך נצליח לשקמה ולשמור על החקלאים שלנו, על הרציפות התפקודית של המשק ועל ביטחון המזון".

האפליקציה מבצעת התאמות בין משימות תובלה לבין נהגים, סוג המשאיות והצרכים הספציפיים של המשימה, מייעלת את השימוש במשאיות ובנהגים וממקסמת את זמני השירות שלהם. כך למשל, נהג משאית שמוביל מטען ליעד ספציפי, יוכל להיעזר באפליקציה כדי לאסוף מטען בדרך חזרה לנקודת המוצא. בפלטפורמה שותפה מועצת המובילים והמסיעים בישראל, שמאגדת תחתיה כ-300 חברות שינוע והיסעים וכוללת אלפי משאיות. חקלאי שחברת השינוע הקבועה שלו אינה זמינה בעת זו, יוכל להיכנס לאתר ולבחור מבין מגוון חברות אחרות לשינוע התוצרת.

הפלטפורמה הדיגיטלית של חברת "טראקנט" נוצרה עבור השוק הצבאי-ביטחוני, והוסבה לטובת השוק האזרחי כדי להתאים לצרכים הלוגיסטיים בעת מלחמה. הפלטפורמה זמינה באתר אינטרנט וכאפליקציה במובייל.

על מנת להזמין שירותי שינוע, החקלאי יתבקש להזין באתר טראקנט את פרטי המשלוח, לאותו היום או לתאריך אחר. החקלאי יוכל לערוך מעין מכרז בין חברות התובלה הזמינות במקום ובמועד המבוקש, ולבחור את ההצעה שמתאימה לו ביותר מבחינת עלות וזמינות.

במקרים רבים המובילים מעבירים משא מנקודה אחת לשנייה אך חוזרים במשאית ריקה. באמצעות הפלטפורמה, הנהגים יוכלו לעדכן את מיקומם, לקבל מידע על חקלאים שמחפשים הובלה, להגיש הצעת מחיר מהירה ולחזור עם משאית מלאה בתוצרת חקלאית ליעד המשלוח. הנהגים יקבלו את פרטי הבקשות למשלוח ויוכלו לקבל או לדחות את הבקשה בהתאם למיקומם הגיאוגרפי ולפרטי המשלוח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!