דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד התיירות גיבש מתווה לפיצוי הענף: "רוצים לאפשר התאוששות מהירה ביום שאחרי"

את המתווה יציג השר חיים כץ בוועדת הכלכלה, ולאחר מכן הוא צפוי לעבור לאישור בוועדת הכספים | בהצעה: מענק שיפוצים למלונות שקלטו מפונים ופיצויים גם לחברות תיירות עם מחזור של מעל 400 מיליון שקלים בשנה

שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר התיירות חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר התיירות חיים כץ יציג היום (שלישי) בפני וועדת הכלכלה מתווה שגובש לבקשתו לפיצוי ענף התיירות. המתווה גובש על ידי ד"ר אביגדור קפלן שהתנדב לסייע לבקשת השר כץ, ולאחר שוועדת הכספים הסמיכה בשבוע שעבר את משרד התיירות לגבש הצעה. המתווה יידון בוועדת הכלכלה ולאחר מכן יועבר לאישור כחלק מהתוכנית הכלכלית הכוללת לפיצוי עסקים בוועדת הכספים.

לפי ההצעה, חברות של סוכני נסיעות, מארגני תיירות, חברות התעופה וחברות שירות בתחום התעופה יכללו בתוכנית הפיצויים הכלכלית גם במידה ומחזורן עולה על 400 מיליון שקלים.

בנוסף, עבור חברות מארגני התיירות, מבקש המשרד לקבוע מנגנון 'מע"מ וירטואלי', כך שהן יידרשו להגיש דיווח משלים שיכלול גם את התשומות החייבות במע"מ, בשיעור 0% לצורך חישוב המענק לפי התוכנית הכללית. בנוסף, כדי לאפשר למארגני תיירות, ששיעור הירידה במחזורם הוא 80% ומעלה לשמר את כוח האדם המקצועי המועסק על ידם בשגרה, גובה הפיצוי שיינתן בסעיף השכר לא יוכפל בשיעור ירידת המחזור על פי התכנית הכללית והפיצוי בסעיף שכר לא ייכלל בתקרת הפיצוי החודשי.

באשר לחברות ההיסעים, מבקש משרד התיירות לקבוע כי לתשומות המחושבות על פי התוכנית הכללית יתווספו גם הוצאות ביטוח והוצאות רישיון רכב המתייחסות לרכבים בבעלות החברה. לחברות להשכרת רכב לתיירים מבקש המשרד לקבוע פטור מתשלומי דמי שכירות לרשות שדות התעופה עבור הרבעון הרביעי של שנת 2023.

המשרד מבקש מהמדינה להכיר בייחודיות העיסוק של מירי הדרך, שחלקם שכירי יום, חלקם עוסקים מורשים וחלקם משלבים מהשניים, תוך מתן מענה ייחודי לפריסת רשת הביטחון הסוציאלי, בדומה למה שנעשה בתקופת הקורונה.

המשרד מבקש גם לשפות את חברות התעופה בגין שימור עובדיהן, ללא הגבלת תקרת שכר, ולהעמיד לרשות חברות התעופה הישראליות הלוואה בריבית פריים, לפרעון במשך חמש שנים. החברות תשלמנה לרשות שדות תעופה עבור חודשי אוקטובר – דצמבר 2023 רק מחצית מהסכום אשר היה עליהן לשלם עבור חודשים אלה. בנוסף מבקש המשרד שתוקם קרן למתן הלוואות לחברות תעופה בערבות מדינה על חלק מסכום כל הלוואה, זאת בתיאום מול משרד התחבורה.

באשר לפיצוי ענף המלונות, מבקש המשרד כי כל מלון יחשב כיחידת רישום עצמאית לצורך חישוב הסיוע שיקבל לפי התוכנית הכללית (גם במקרים של רשתות). הכנסות המלונות מהמדינה בתקופת המבצע יכללו במחזור לצורך חישוב שיעור הפגיעה בהן. בנוסף, מבקש המשרד כי מלונות שאירחו מתפנים מיישובי הנגב המערבי והצפון יקבלו הנחה חד פעמית בתשלומי הארנונה, הביוב והמים עבור הרבעון הרביעי של שנת 2023 וכן יקבלו מענק חד פעמי לשיפוץ החדרים והשטחים הציבוריים בשיעור של 18% מהכנסותיהם מהמדינה ובסכום כולל של עד 400 מיליון שקלים.

שר התיירות חיים כץ: "המתווה שגיבשנו מאזן בין הצרכים של התעשייה לבין שיקולי תקציב. תעשיית התיירות מפרנסת עשרות אלפי משפחות ומעשירה את קופת המדינה בשגרה. האינטרס שלנו כמדינה לוודא שהבסיס לפעילות שוטפת נשמר ומאפשר התאוששות מהירה ביום שאחרי. ההשקעה בתעשייה תחזיר את עצמה, בשלב זה תפקידנו לסייע ולא לעשות חשבונות קטנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!