דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף מטרות בדמשק; גבר ואישה נפצעו קשה ובינוני מירי לרכבם מצפון לבקעה

אש נפתחה לעבר רכב ישראלי סמוך לצומת גיתית בין השומרון לבקעה, מד״א עדכן על 2 פצועים | דיווחים בעולם על עסקה להחזרת כ-15 חטופים בתמורה להפסקה זמנית בתקיפות | נתניהו: ״אין הפסקת אש בלי שחרור החטופים״ | מתחילת המלחמה: כ-1,400 חללים ונרצחים ישראלים, 239 נחטפו לרצועת עזה

  • תקיפות של צה״ל בלב העיר עזה (צילום: REUTERS/Mohammed Al-Masri)
    תקיפות של צה״ל בלב העיר עזה (צילום: REUTERS/Mohammed Al-Masri)
  • אנשי רפואה פלסטיניים בעזה מפנים ניצולים מההריסות לאחר תקיפות חיל האוויר ברצועה (צילום: REUTERS/Mutasem Murtaja)
    אנשי רפואה פלסטיניים בעזה מפנים ניצולים מההריסות לאחר תקיפות חיל האוויר ברצועה (צילום: REUTERS/Mutasem Murtaja)
  • יירוטים סמוך לגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    יירוטים סמוך לגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • טנק של צה״ל במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל, דרך רויטרס)
    טנק של צה״ל במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל, דרך רויטרס)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-34 למלחמה: עיריית קרית שמונה התירה לפרסם אמש (רביעי) את שמו של נהג המיכלית שנהרג בתחילת השבוע מפגיעה ישירה של טיל נ״ט בגבול הצפון. ההרוג הוא מאיר מויאל, תושב קרית שמונה בן 55, שעבד בשירות המדינה ומשרד הביטחון.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את מתווה הפיצויים לעובדים ולעסקים

דיווח: צבא ארה"ב תקף מטרות במזרח סוריה

חשד לפיגוע צפונית לבקעת הירדן: 2 בני אדם נפצעו מירי בצומת גיתית

שני בני אדם נפצעו בצומת גיתית מצפון לבקעה, לאחר שבוצע לעברם ירי. ברכב היו ככל הנראה זוג הורים ופעוטה, השלושה הגיעו ליישוב גיתית, שם הם מקבלים טיפול רפואי.

דיווח: 3 לוחמים פרו איראנים נהרגו בתקיפות צה״ל באזור דמשק

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה ופועל מלונדון, דיווח כי שלושה לוחמים פרו-איראנים נהרגו בתקיפה ישראלית ליד דמשק. מוקדם יותר מסר משרד ההגנה של סוריה כי ישראל תקפה אתרים צבאיים בדרום המדינה.

צבא סוריה: "ישראל תקפה מטרות בדמשק, נגרם נזק"

הצבא הסורי אישר את הדיווחים על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. עוד נטען כי מספר מטרות נפגעו ונגרם נזק.

צה"ל תקף והשמיד תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.

זוהו גופותיהם של בני הזוג איוון סיזר ודפנה גרקוביץ׳, שנרצחו בכיסופים וביתם נשרף

ביממה האחרונה זוהו גופותיהם של בני הזוג איוון אירלמנדי סיזר (46) ואשתו דפנה גרקוביץ' (47), חברי קיבוץ כיסופים. השניים בילו במסיבת ״פסיידאק״ שהייתה בשטח פתוח ליד נירים. ביתם נשרף והם ככל הנראה שהו בו באותו זמן, מכוניתם של השניים לא נמצאה ויתכן כי נגנבה לרצועת עזה.

התקשורת הסורית: חיל האוויר תקף מטרות באזור דמשק

כלי התקשורת בסוריה דיווחו לפני זמן קצר על פיצוצים עזים שנשמעו הלילה בדמשק הבירה. לפי הדיווח מערכות ההגנה האווירית הופעלו, ומקור התקיפה הוא מטוסים של חיל האוויר הישראלי.

נתניהו: ״לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים״

ראש הממשלה נתניהו לראשי רשויות ביהודה ושומרון: "הפעולה הקרקעית של צה"ל מתקדמת היטב ומשיגה תוצאות טובות. אני מבקש לשים בצד כל מיני שמועות סרק שאנחנו שומעים מכל מיני כיוונים, ולחזור על דבר אחד ברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק.

אני פה עם קבינט ניהול המלחמה, עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון וכמובן עם פיקוד המרכז. אנחנו באים הנה לשלוש מטרות: מטרה ראשונה היא להגביר את הסיכול של הטרור, זה נעשה ביד רמה. אני רוצה לשבח את צה"ל, את השב"כ ואת משטרת ישראל על פעולה מאוד מרשימה בתחום הזה.

הבית הלבן: ייתכן שיהיה צורך בכמה הפוגות בלחימה לשחרור כל החטופים

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך לעיתונאים כי ייתכן שיהיה צורך בכמה "הפוגות" בלחימה על מנת לאפשר את שחרורם של כל החטופים המוחזקים ברצועת עזה. הוא ציין כי הפוגות שכאלו יוכלו כמה שעות בלבד או כמה ימים – והדגיש כי ממשל ביידן מתנגד להפסקת אש של ממש. הפסקת אש, הוא ציין, לא רק תועיל לחמאס – אלא תעניק לו "הישג תעמולתי" ו"לגיטימיות למה שהוא התחיל ב-7 באוקטובר" – כלומר מתקפת הטרור הרצחנית שפתחה את המלחמה.

בסיוע המוסד: נעצרו פעילי חיזבאללה בברזיל בחשד שתכננו פיגוע נגד יהודים

המוסד בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון ברזילאים מנע היום (רביעי) פיגוע טרור של פעילי חיזבאללה נגד יהודים בברזיל. מוקדם יותר פתחה המשטרה הפדרלית המקומית במבצע לפירוק ארגוני טרור. בין היתר תכננו אותם ארגונים גם לגייס אזרחים ברזילאים לביצוע חלק מפעולות הטרור.

המשטרה המקומית פשטה במהלך היום על 11 כתובות שונות שבהן נעשו פעילות טרור. כמו כן, שני צווי מעצר זמניים הוצאו כנגד חשודים. בהצהרה שמסרה היום המשטרה נאמר כי אלו המגויסים ואלה המגייסים צפויים לעונש של עד 15 וחצי שנות מאסר.

דובר צה״ל: מספר החטופים המעודכן ברצועת עזה עומד על 239

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר לפני זמן קצר כי ״הנהגת חמאס מנותקת מהציבור, מהכוחות שלהם בשטח ומהעולם. נמשיך לרדוף אחריהם ולהרוג אותם. 50 אלף עזתים עברו היום מצפון הרצועה לחלק הדרומי שלה. הם מבינים שחמאס מאבד שליטה ושבדרום יש מרחב בטוח שיש בו תרופות, מזון ומים״. עוד הוסיף הגרי כי בצפון לא יורט כלי טיס, ומדובר בהתרעת שווא. לבסוף אישר כי מספר הישראלים החטופים המעודכן ברצועת עזה עומד על 239.

צבע אדום בכיסופים

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה.

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת הולנד בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, בפעם השנייה מפרוץ המלחמה. השניים נפגשו בלשכתו של נתניהו בירושלים.

פיקוד העורף: כלי טיס עוין יורט בגבול לבנון, תושבי הגליל העליון רשאים לצאת מהמקלטים

פיקוד העורף עדכן כי לפני זמן קצר כלי טיס עוין יורט בשמי ישראל, סמוך לגבול לבנון. תושבי היישובים בהם נשמעה אזעקה והתבקשו להישאר במרחבים מוגנים יכולים לצאת מהם.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באביבים, ברעם ויראון שבגליל העליון בעקבות חדירת כלי טיס עוין לגזרה.

לוחמי צה״ל השמידו מנהרת טרור סמוך לבית ספר של אונר״א ברצועה

לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון ברצועת עזה, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור. הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונר"א והשמידו את המנהרה.

הותר לפרסום: סמ״ר נועם יוסף אבו, לוחם בנח״ל בן 20, נפל בקרב ברצועת עזה

צה״ל התיר לפרסם כי סמ״ר נועם יוסף אבו (Noam Yosef Abou), בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

דיווחים: מגעים מתקדמים לשחרור חטופים בתמורה להפוגה הומניטרית

סוכנות הידיעות רויטרס אישרה את הדיווח של AFP, לפיהן מתקיימים מגעים מתקדמים לשחרור 15-10 חטופים בתמורה ליום-יומיים של הפוגה הומניטרית.

צבע אדום בכיסופים

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים.

הותר לפרסום: מאיר מויאל, תושב קריית שמונה בן 55, נהרג שלשום מפגיעת טיל נ״ט בגבול הצפון

עיריית קריית שמונה מודיעה בצער רב על מותו של תושב העיר מאיר מויאל, בן 55, מפגיעת טיל נ"ט בגבול הצפון, כשעסק בשליחות למען המדינה וצבא הגנה לישראל. מויאל ז"ל שירת שנים רבות בגבול לבנון והר דב.

מאיר מויאל, תושב קרית שמונה שנהרג מטיל נ״ט של חיזבאללה בגבול הצפון (צילום: עיריית קרית שמונה)
מאיר מויאל, תושב קרית שמונה שנהרג מטיל נ״ט של חיזבאללה בגבול הצפון (צילום: עיריית קרית שמונה)

תיעוד: לוחמי הנדסה קרבית פועלים לאיתור והשמדת תשתיות טרור תת קרקעיות

פירי מנהרות, מפקדות חמאס ומחסני אמל"ח: כך לוחמי ההנדסה מסכלים את תשתיות הטרור של החמאס.

דיווח בצרפת: "קטאר פועלת לשחרור 10 עד 15 חטופים - בתמורה להפסקת אש של יום-יומיים"

גורם המעורב במשא ומתן לשחרור חטופים, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "קטאר פועלת לשחרר 10 עד 15 מהחטופים המוחזקים בשבי חמאס – בתמורה להפסקת אש של יום-יומיים".

ממשלת איטליה: נשלח בית חולים צף לחופי עזה

שר ההגנה של איטליה, גווידו קרוסטו, עדכן שישלח בית חולים צף לחופי עזה. האוניה תכלול 170 אנשי צוות, בהם 30 מומחים לטיפול ברפואת חירום.

צה"ל תקף מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של חיזבאללה. שני לוחמי צה"ל נפצעו קל

דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל במרחב דובב, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

כמו כן, זוהו שני שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים.

אזעקות בעוטף עזה

צה״ל תקף תשתית חמאס, המחבלים נמלטו וחוסלו בתקיפה נוספת מהאוויר

דובר צה"ל: לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה.

המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת. בנוסף מחבלים של ארגון הטרור חמאס זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל, כלי טיס ומטוס קרב בהובלת מרכז האש של אוגדת עזה סגרו מעגל ותקפו את עמדת השיגור והמחבלים. מדבריו של רב-סרן ג' מפקד תא התקיפה של חטיבה 7: ״אין לאן לברוח, כל מחבל שיפגוש את החטיבה יחוסל וכל מחבל שינסה להימלט יכשל״.

דובר צה"ל בערבית: "מאריכים בשעה את המסדרון הבטוח למעבר דרומה. הצטרפו לאלפים"

מתחילת המלחמה: 84,618 מבקשי דמי אבטלה מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי: מתחילת המלחמה 84,618 מבקשי דמי אבטלה מהביטוח הלאומי. 61,500 הוצאו לחל"ת שלא מרצון.

מבין ענפי התעסוקה מהם הגיעו מבקשי אבטלה מהביטוח הלאומי, הענף עם הבקשות הגדולות ביותר הוא ענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי (12,027 בקשות), לאחריו ענף שירותי האירוח והאוכל (9,447 בקשות), שירותים מקצועיים, מדעיים וטכניים (8,371 בקשות) וענף התעשייה והחרושת (4,391) בקשות וסוגר את החמישייה הראשונה ענף הבריאות ושירותי הרווחה וסעד (3,346).

חיזבאללה ירה טיל נ"ט לכיוון מרחב יפתח, אין נפגעים

אזעקות בעוטף עזה

צה"ל: אלפי תושבים מצפון רצועת עזה נעים דרומה

החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין.

‏אושר סופית בכנסת: שנת מאסר למי שייצרוך תכני טרור של חמאס ודאע"ש

מליאת הכנסת אישרה היום כי צריכה שיטתית של תכני טרור של חמאס ודאע״ש, שכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד של מעשה הטרור המתלווה לצריכת הפרסומים, דינה שנת מאסר.

13 ח״כים הצביעו בעד, 4 חברי כנסת מחד״ש תע״ל התנגדו.

משרד הבריאות בעזה: 10,569 הרוגים פלסטינים מתחילת המלחמה

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה: 10,569 הרוגים ברצועה מאז תחילת המלחמה
2,550 נעדרים. מעל ל-26 אלף פצועים.

שר החוץ האמריקני: "פתרון בעזה חייב לכלול ממשל תחת שלטון הרשות הפלסטינית״

שר החוץ האמריקני בלינקן על היום שאחרי ניצחון ישראל על חמאס: ״הפתרון בעזה חייב לכלול ממשל בהנהגת הפלסטינים ועזה מאוחדת עם יהודה ושומרון תחת שלטון הרשות הפלסטינית״.

צבע אדום בכיסופים

רס״ל יונתן חצור בן 22, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום כי לוחם ביחידת שלדג, רס״ל יונתן חצור בן 22, מקציר, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

צה"ל יאפשר גם היום תנועה בציר סלאח א-דין בעזה בין השעות 14:00-10:00

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה הבוקר שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: "כמו בימים הקודמים – צה"ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לוואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה והזמן אוזל".

37 מבוקשים נעצרו יהודה ושומרון הלילה

צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 37 מבוקשים, מעל 10 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

במבצע לסיכול טרור בעיר קלקיליה שבחטיבת אפרים תוחקרו חשודים רבים ונעצרו שלושה מבוקשים. במהלך הפעילות, חמושים ירו לעבר הכוחות שהשיבו בירי, זוהו פגיעות.

בפעילות הכוחות בביר זית שבחטיבת בנימין בהכוונת שב"כ אותרו במחסנים סמוך לאוניברסיטת ביר זית ציוד רב של ארגון הטרור חמאס הכולל מיצגים של אמצעי לחימה, המשמשים את תאי הסטודנטים של ארגון הטרור לתהלוכות צבאיות והפגנות תמיכה בפיגועים.

אמצעי לחימה שהוחרמו ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה שהוחרמו ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)

בכפר עקבה ועיסא שבחטיבת מנשה הוחרם נשק מסוג "קרלו" ורובה ציידים. בעין יברוד שבבנימין נתפסו שני אקדחי אוויר, אמצעי לחימה ודגלי חמאס. בעיר חברון אותר נשק אוויר ובבית פג׳ר נשק מאולתר.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צה"ל: ההתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה - התרעת שווא

תושבת שדרות שהתפנתה מביתה היא האישה שטבעה הבוקר בעין בוקק

עיריית שדרות אישרה שתושבת העיר בת 65 שהתפנתה מביתה למלון בים המלח טבעה הבוקר בעין בוקק.

בשעה 07:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על אישה שנמשתה מחוסרת הכרה מהמים בחוף עין בוקק בים המלח. חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו באישה פעולות החייאה ונאלצו לקבוע את מותה.

צבע אדום בכיסופים

מקור ריח העשן בכל גוש דן: "שריפות מבוקרות"

בימים האחרונים מתעוררים תושבי גוש דן לריח עשן חזק בבניינים וברחובות. אל מוקד 102 של מחוז דן הגיעו מאות דיווחים וקריאות מכל ערי גוש דן – ולכל האירועים הגיעו צוותי כיבוי לבדיקת התלונה.

"מבדיקה שנעשתה עולה כי מקור הריח הוא בשריפות מבוקרות שנעשות בשטחי רנתיס ביהודה ושומרון – לא הצתה ולא שריפה מסכנת או שאינה בשליטה. בחסות הרוחות בשעות הלילה מגיע העשן ממזרח למערב ובשעות הבוקר "נח" באזורנו עד שמתפוגג".

בכבאות והצלה מבקשים מהאזרחים להכיר את התופעה שהתרחשה גם היום כמו גם בימים האחרונים אך עם זאת, להיות ערניים ולדווח על כל אירוע חריג בטלפון 102 של מוקדי השליטה.

 

משפחות החטופים לביידן: תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרור החטופים

מטה משפחות החטופים מתייחסות להודעת הנשיא ביידן: תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרור החטופים.

"מטה המשפחות דורש מממשלת ישראל לעמוד על העקרון שכל הפוגה בלחימה למשך זמן קצר או ארוך, תותנה בשחרור מיידי של החטופים. המטה מתנגד בתוקף לכל הפוגה תמורת שיחות שתכליתן משיכת זמן ולוחמה פסיכולוגית במשפחות החטופים".

חוסל ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס

מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס.

"אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס".

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו מספר מחבלים.

משטרת ישראל: זוהו 843 אזרחים שנרצחו במלחמה עד כה

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קורבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה.

עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) שנרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

התחדשו התקיפות ברצועה: צהל תוקף כעת מהאוויר בצפון הרצועה

נקבע מותה של בת 65 שטבעה בחוף עין בוקק בים המלח

לאחר פעולות החייאה חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של אישה כבת 65.

חובש בכיר במד"א, מג'אהד אל עמור: "כשהגענו למקום ראינו על קו החוף את האישה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שמשו אותה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה וביצעו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמה, עיסויים ומתן תרופות כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותה."

דוברות המשטרה: כביש 70 בכפר יאסיף נסגר לתנועה בשני הכיוונים בעקבות נזילת שמן ותאונה

מזג האוויר: מעונן חלקית עד בהיר, אין שינוי ניכר בטמפרטורות

מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, שתהיינה גבוהות מהרגיל לעונה.

כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית המחבל שרצח את לוחם מג"ב אסיל סואעד

לפנות בוקר נכנסו למחנה הפליטים שועפאט מאות לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ירושלים וכוחות צה״ל במטרה להרוס את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע פיגוע דקירה במעבר שועפאט לפני מספר חודשים.

בתאריך 13 בפברואר, במהלך בידוק בטחוני שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר שועפאט על ידי לוחם מג״ב אסיל סואעד ז״ל ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל (שהיה אז בן 13) תושב מ.פ שועפאט, שלף לפתע סכין התנפל על הלוחם ודקר אותו בראשו. המחבל נוטרל מיד בירי של המאבטח, ובעקבות הפיגוע נקבע מותו של אסיל ז״ל.

המחבל נעצר לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, ובסיומה הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ממניע טרור על ידי הפרקליטות.

צה"ל: משתמשי אפליקציית פיקוד העורף באייפון נדרשים להוריד גרסה חדשה

צה"ל הודיע שגרסה חדשה של יישומון פיקוד העורף זמינה לרשות משתמשי iPhone בחנות ההורדות. ללא ביצוע העדכון, לא ניתן יהיה לקבל במכשיר הטלפון התרעות בזמן אמת. העדכון כולל שדרוגים בתשתיות היישומון.  השדרוג רלוונטי למכשירי iPhone בלבד, משתמשי אנדרואיד אינם נדרשים בעדכון. בצה"ל אמרו: "ככל שיידרש, נמשיך לבצע שיפורים ועדכונים שוטפים ביישומון. אנו מבקשים מהציבור לבצע את העדכון בהקדם."

רס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה"ל הודיע שרס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון בגדוד 52, חטיבה 401. נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

שרי מדינות ה-G7 ידונו ב"יום שאחרי" המלחמה בעזה

שרי החוץ של קבוצת שבע המדינות המתועשות (ה-G7) ידונו כיצד להחיות מחדש את מאמצי השלום במזרח התיכון וב"יום שלמחרת" המלחמה ברצועת עזה, במהלך פסגה בת יומיים שהם מקיימים בטוקיו.

לפי הודעת ממשלת יפן, הנושא עלה בארוחת ערב שקיימו השרים בשלישי, והמשך השיחות ברביעי יכלול את המלחמה ברצועת עזה, המלחמה של אוקראינה ברוסיה וסוגיות הקשורות לסין. בהודעה לא פורט מהן האפשרויות שנידונות אם חמאס יסולק מעזה כתוצאה מהתקיפות הישראליות המתמשכות.

500 אזרחים זרים יצאו מעזה למצרים במהלך שלישי, 262 מהם אזרחי ירדן ו-59 קנדים

מספר היוצאים מעזה דרך מצרים עלה בשלישי, יום לאחר שמעבר רפיח נפתח מחדש. לפחות 500 בני אדם, רובם אזרחים זרים או בעלי אזרחות כפולה וקרובי משפחתם עברו דרך רפיח, המעבר היחיד מרצועת עזה שלא גובל בישראל, כך אמרו מקורות בטחוניים מצריים.

היציאה מהמעבר נסגרה בשבת ובראשון, לאחר שישראל תקפה אמבולנס שהיה בדרכו לרפיח, לטענת ישראל מכיוון שהיו בו פעילי חמאס. מקורות בטחוניים מצריים אמרו שמצרים המשיכה ללחוץ על הרחבת אספקת הסיוע ההומניטרי והדלק לרצועה ועל בטחון לאמבולנסים.

משרד החוץ של ירדן אמר ש-262 אזרחי ירדן פונו מעזה בשלישי, מתוך 569 אזרחים ירדנים שנתקעו ברצועה מפרוץ המלחמה.

קנדה הודיעה ש-59 אזרחים, תושבים קבועים וקרובי משפחתם פונו.

תשעה תושבי עזה שזקוקים לטיפול רפואי הורשו גם הם לצאת, כך לפי מקור רפואי, לאחר שעשרות כבר פונו מהרצועה לבתי חולים במצרים.

מדינות נוספות שכל אזרחיהן עזבו את עזה הן רומניה, גרמניה, מולדובה, אוקראינה, הפיליפינים וצרפת, כך לפי רשות הגבולות של עזה.

ביידן ביקש מנתניהו הפסקת אש בלחימה בעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בשלישי שביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו הפסקה בלחימה בעזה במהלך שיחתם בשני השבוע.

בשני אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי שהשניים דנו בפוטנציאל של 'הפסקות טקטיות' בלחימה בעזה למטרות הומניטריות ואפשרות לשחרור חטופים. קירבי אמר שממשלות ישראל וארה"ב ימשיכו להיות בקשר על הפסקות אש אפשריות, ושביידן ונתניהו הסכימו להמשיך לשוחח בימים הקרובים. "אתם יכולים לצפות שאנחנו נמשיך להתייעץ על הפסקות זמניות ומקומיות בלחימה", אמר ג'ון קירבי לעיתונאים, "אנחנו רואים את עצמנו בתחילת הדיון הזה, לא בסופו".

דיונים אלו נערכו כאשר יותר אמריקנים היו אמורים לצאת מרצועת עזה בשני האחרון, וכאשר יותר סיוע הומניטרי נכנס לשטחה, אמר קירבי. לדבריו ביידן ונתניהו דנו גם במצב ביהודה ושומרון.

השר דרמר לסקיי ניוז: מעריך שיהיה שלטון פלסטיני בעזה לאחר המלחמה, תחת הגבלות

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, אמר לרשת סקיי ניוז שלהערכתו יהיה שלטון פלסטיני בעזה לאחר המלחמה. הוא הוסיף שאינו יודע מיהו הגורם הפלסטיני שישלוט ברצועה, אך "אני יודע מי הם לא יהיו – חמאס". לדבריו, יצטרכו להיות הגבלות על כוחה של כל מדינה פלסטינית שתקום בעתיד, ושלפלסטינים צריכים להיות "כל הכוחות לנהל את ענייניהם, אבל שום כוח לאיים על ישראל".

צה"ל התיר לפרסום כי סמ״ר נועם יוסף אבו, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, ארבעה לוחמים, בהם שניים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה, משפחותיהם עודכנו.

מוקדם יותר פורסם על נפילתם בקרבות בעזה של לוחם שלדג, רס"ל יונתן חצור, בן 22 מקציר, ויעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון בגדוד 52, חטיבה 401.

ברשתות תקשורת ברחבי העולם גוברים הדיווחים אודות עסקת הפוגה הומניטרית, שנרקמת ככל הנראה בתיווך של מספר גורמים בינלאומיים. במסגרת העסקה צפויים להשתחרר מספר של לפחות 10 חטופים ברצועת עזה, בתמורה להפוגה הומניטרית בתקיפות צה״ל שתימשך ככל הנראה 72-24 שעות. בין כלי התקשורת שדיווחו על הנושא: ״אל מיאדין״, המקורבת לחיזבאללה, וגם רויטרס וסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש מנתניהו הפוגה בלחימה בעזה בשיחתם בשני האחרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב אמש שלא תהיה הפסקת אש בלי השבת החטופים מרצועת עזה. נתניהו הוסיף שדרש מהצלב האדום לפעול לשחרור החטופים.

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, לפחות 1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-239 נחטפו לרצועת עזה. מספר חללי צה״ל מאז החל התמרון הקרקעי עומד על 34.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!