דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

בשל ניסיון לארגן הפגנה בנצרת: 4 חברי כנסת לשעבר עוכבו לחקירה במשטרה

חברי הכנסת לשעבר מבל״ד וחד״ש, בהם חנין זועבי ומוחמד ברכה, נעצרו לאחר שניסו לארגן מחאה נגד המלחמה ובטענה להסתה ופגיעה בשלום הציבור | בשבועות האחרונים בוטלו שני כנסים משותפים ליהודים וערבים ביוזמת ועדת המעקב | ארגון עדאלה: ״מעצר בלתי חוקי, שתכליתו למנוע פעילות פוליטית״

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל,  בכנס ההסתדרות לשילוב עובדים עם מוגבלויות בחברה הערבית (צילום: ג'ורג' מחשי - סקופ)
מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל (צילום: ג'ורג' מחשי - סקופ)
יניב שרון

יו"ר ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה, נעצר בעקבות נסיון לארגן הפגנה בנצרת. ברכה וחברים נוספים בוועדת המעקב, בהם חברי הכנסת לשעבר מטעם בל"ד חנין זועבי, סמי אבו שחאדה ומטאנס שחאדה, נעצרו לאחר שניסו לארגן מחאה נגד המלחמה, בכיכר המעיין בנצרת.

ברכה שוחרר ממעצרו, וכמוהו גם שניים מחברי ועדת המעקב. זועבי, אבו שחאדה ושחאדה עודם עצורים.

לדברי המארגנים ברכה הודיע אתמול למשטרה על הכוונה לארגן הפגנה קטנה עד 50 משתתפים בכיכר המעיין בנצרת. יש לציין, כי הפגנות בהיקף זה אינן מצריכות רישיון משטרה.

אתמול (רביעי) נדחתה עתירת מפלגת חד"ש וארגון עדאלה לבג"ץ, שביקשה לאפשר קיומן של הפגנות נגד המלחמה באום אל פאחם בסכנין. מנכ"ל המשטרה לא אישר להפגנות אלו להתרחש.

מדוברות המשטרה נמסר כי מוחמד ברכה "מנסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור. במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות – מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה".

אתמול נעצר עו"ד סרי ח'וריה מזכיר חד"ש בשפרעם בחשד לפרסום מסית ברשתות החברתיות. ע"ד ח'וריה מכחיש את החשד וטוען כי מדובר בתרגום מסולף של דברים שכתב.

בשבועות האחרונים בוטלו שני כנסים משותפים ליהודים וערבים ביוזמת ועדת המעקב. ביום שלישי האחרון נערך כנס מקוון משותף ליהודים וערבים ביוזמת הוועדה, בו השתתפו כ-400 איש.

ארגון עדאלה: "רק אתמול נתן בג״ץ פסק דין בו קבע כי אין למשטרה סמכות לאסור באופן גורף קיומן של מחאות בחברה הערבית, אף לא בשעת מלחמה. והנה למחרת, אנו רואים כי זו מדיניות שמיושמת בשטח ומטרתה להשתיק כל ביקורת, ולדכא את החופש ההפגנה של האזרחים הערבים-פלסטינים בישראל. מדובר במעצר בלתי חוקי, שתכליתו למנוע פעילות פוליטית על פי חוק״.

עשרות הפגינו מול המשטרה בעקבות המעצרים והחלטת בג"ץ

במחאה על המעצרים התקיימה הערב (חמישי) הפגנה של עשרות אנשים מול תחנת המשטרה בדרך שלמה (סלמה) בתל אביב.

ענת מטר בהפגנה נגד מעצר ראשי ועדת המעקב (צילום: דפנה איזברוך)
ענת מטר בהפגנה נגד מעצר ראשי ועדת המעקב (צילום: דפנה איזברוך)

ענת מטר, מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ופעילת שמאל רדיקלי שהשתתפה בהפגנה, אמרה ל'דבר': "יצאתי להפגין מפני שעצרו חברי ועדת המעקב של הרשויות הערביות ובעקבות החלטת בג"צ. באנו למשמרת שקטה וחוקית. בכוונה עשינו הפגנה קטנה, עד 50 איש." מטר טוענת כי המפגינים נתקלו באלימות משטרתית: מעצר שרירותי של כ-10 מפגינים, הפלת מפגינים על הרצפה ודחיפתם על עמודים, כולל דחיפת מטר עצמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!