דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בכירי חמאס לא מבקשים רגיעה וקוראים להרחבת המלחמה: "הערנו את העולם משנתו העמוקה"

צאלח אל-עארורי, שעומד בראש זרוע יהודה ושומרון של החמאס, אמר בנאום: "בכוחה של הגדה לשנות את פני המערכה" | ראזי חאמד, בכיר בלשכה המדינית של חמאס: "קיומה של ישראל איננו הגיוני"

יחיא סינוואר, ראש חמאס בעזה (צילום ארכיון: AP/Adel Hanna)
יחיא סינוואר, ראש חמאס בעזה (צילום ארכיון: AP/Adel Hanna)
אוריאל לוי

אלפי ההרוגים בעזה לא הובילו את מנהיגי החמאס לשנות את הטונים. כמה התבטאויות מהימים האחרונים מלמדות כי פניו של חמאס למלחמה עד הסוף. חמאס לא מבקש כעת רגיעה, ולא מחפש סולם לרדת מהעץ – ההיפך, מנהיגי החמאס רואים באלפי ההרוגים בעזה מחיר שהם מוכנים לשלם, ואף קוראים להרחבת המלחמה ליהודה ושומרון ולכל גבולות ישראל.

צאלח אל-עארורי, שעומד בראש זרוע יהודה ושומרון של החמאס, ויושב בבירות, נשא היום (חמישי) נאום ארסי וממוקד שמטרתו לעורר את הפלסטינים בגדה לפעילות צבאית נגד ישראל. בנאום ראשון שלו מאז שפרצה המלחמה פנה אל-עארורי לחמושים בגדה, לאנשי הפת"ח ולפעילי המנגנונים של הרשות הפלסטינית ודרבן אותם להצטרף למלחמה נגד ישראל. לדבריו, "בכוחה של הגדה לשנות את פני המערכה". אל-עארורי הודה לחות'ים בתימן, למליציות השיעיות בעיראק, לחיזבאללה בלבנון, וכן למפגינים ברחבי העולם וספציפית בארה"ב.

חליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר ומי שנחשב למספר שתיים בלשכה המדינית בעזה, אמר לניו-יורק טיימס ממקום מושבו בקטאר כי המתקפה הרצחנית הייתה הכרחית "כדי לשנות את המשוואה". לדבריו חמאס לא רצו "סבב" נוסף, אלא מלחמה שתשנה את הדברים מהיסוד. אל-חיה הסביר כי חמאס ציפה לתגובה עוצמתית של ישראל: "נדרשה פעולה גדולה על מנת לשנות את המשוואה, וידענו שפעולה גדולה תגרור תגובה עוצמתית".

לדברי אל-חיה, מנהיגי חמאס חשו שהנושא הפלסטיני נדחק הצידה, ורק פעולה דרסטית יכולה להחיות אותו. "הצלחנו להחזיר את הנושא הפלסטיני לשולחן, ועכשיו לאף אחד באזור אין שקט", הוא אמר.

סגנו של יחיא סינוואר הוסיף כי "המטרה של חמאס היא לא לנהל את עזה ולהביא לה מים וחשמל ולא לשפר את המצב שם. הקרב הזה לא היה בגלל שרצינו דלק או פועלים. הקרב הזה הוא כדי להפוך לחלוטין את המצב". לדבריו, "הערנו את העולם משנתו העמוקה והראנו שהנושא הזה חייב להישאר על השולחן".

מצעד תמיכה בחמאס בעיר חברון , ב-13 באוקטובר (צילום: וויסם השלמון \ פלאש90)
מצעד תמיכה בחמאס בעיר חברון , ב-13 באוקטובר (צילום: וויסם השלמון \ פלאש90)

תאהר אל-נונו, גורם אחר המקושר לחמאס, אמר לניו-יורק טיימס כי הוא מקווה שמצב המלחמה עם ישראל "יהפוך לדבר קבוע", והוסיף כי הוא מצפה שהמלחמה תיערך בכל הגבולות ושכל מדינות ערב יגבו את חמאס.

ראזי חאמד, בכיר בלשכה המדינית של חמאס שדיבר בערוץ הטלויזיה LBC לפני שבועיים וחצי אמר כי "ישראל היא מדינה שאין לה מקום על האדמה. אנחנו חייבים לסלק את המדינה הזו היות והיא מהווה אסון בטחוני, צבאי ומדיני. כלפי האומה הערבית והאיסלאמית" בראיון שתורגם לעברית באתר ממר"י, הוסיף חאמד כי "קיומה של ישראל איננו הגיוני. קיומה של ישראל הוא שגורם לכל היסורים, הדם, והדמעות. זו ישראל, לא אנחנו. אנחנו קורבנות הכיבוש. נקודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!