דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / נתניהו: "עזה תהיה מפורזת, לא יהיה יותר איום מהרצועה על מדינת ישראל"

קצין ו-4 לוחמי מילואים נפלו בקרבות ברצועת עזה | גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה, יודעים לעשות בביירות את מה שעושים בעזה" | דובר צה"ל: "אנחנו לא תוקפים את בית החולים שיפא" | יורש העצר הסעודי קרא להפסקת אש ולשחרור החטופים | מתחילת המלחמה: כ-1,400 חללים ונרצחים ישראלים, 239 נחטפו לרצועת עזה

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום ארכיון: מארק ישראל סלם/POOL)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום ארכיון: מארק ישראל סלם/POOL)
  • חיילי צה"ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילי צה"ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • מיצג למען השבת החטופים בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מיצג למען השבת החטופים בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-36 למלחמה: צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) שמותיהם של 5 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ: "אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה – אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם ולגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה. אין שום תחליף לניצחון. נחסל את החמאס ונחזיר את חטופינו".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נאם בפעם השנייה מפרוץ המלחמה. "המעשים של ישראל בעזה יעצימו את ההתנגדות", אמר נסראללה. צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר שממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב מרגליות.

בעזה מדווחים הפלסטינים על כך שצה"ל נמצא בקרבת בית החולים שיפא. מוקדם יותר פתח צה"ל מעבר הומניטרי נוסף לאורך הים מג'בליה לדרום הרצועה. ברצועה מדווחים הפלסטינים על חילופי אש כבדים בין לוחמי צה״ל למחבלי חמאס סמוך לבית החולים שיפא, הנמצא לחופי העיר עזה. מוקדם יותר דווח גם כי כוחות צה״ל מבצעים על בתי החולים רנטיסי ואלקודס.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה"ל תקף עמדת שיגור וחוליית מחבלים של חיזבאללה

דובר צה"ל: "כוחות צה"ל תקפו מטרות טרור של ארגון חיזבאללה; הותקפה חוליית מחבלי הארגון שביצעה מספר שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל השלימו תקיפה של שורת מטרות טרור בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו תשתיות ועמדות צבאיות של ארגון חיזבאללה. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו עמדת שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, אשר ביצעה מספר שיגורים לעבר מרחב הר דב מוקדם יותר היום".

דובר צה"ל: מטרה אווירית מצפון רצועת עזה יורטה בהצלחה

דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח צפון רצועת עזה למרחב העוטף, מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה את המטרה.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באיזור שדרות

נתניהו: "נשיא צרפת טעה טעות קשה, האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס"

השר בני גנץ: "גאים בכל עם ישראל, בכל חלקי החברה שלנו"

דברי יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הערב (מוצ"ש) מהקריה בתל אביב בהצהרת קבינט המלחמה: "צה"ל פעל גם השבת הזו עמוק בתוך רצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון ובגזרות נוספות כפי שציין שר הביטחון. לוחמינו נותנים את התשובה הטובה ביותר למי ששאלו האם צבא היבשה יהיה מוכן, שפקפקו ב"דור הטיק טוק". שהטילו ספק ביכולת לשלב בין יבשה, אוויר וים. ששאלו האם כל מערכות ההגנה שבנינו והמיגון שלנו יעבדו מול אתגר רב זירתי. גם נוכח הכאב שכולנו מרגישים ברגעים קשים, מה שאני רואה עד כה בשדה הקרב ובעורף מרשים בכל קנה מידה. אני מבקש להביע הערכה לכל ראשי הזרועות ולכל כוחות הביטחון – מהאבא במסוק ועד הבן בטנק. כל עם ישראל מאחוריכם".

"בשעה זו רבים נמצאים בעצרות למען החטופים שלנו, אני שולח להם מכאן חיבוק ומבטיח: אנחנו עושים הכל – מבצעית, ומדינית בכדי להביא להשבת הבנות והבנים הביתה. חשוב לי להסתכל למשפחות בעיניים, כפי שעשיתי גם באופן אישי במפגשים בינינו ולהגיד – המאמצים האלו קורים, כל הזמן, ובכל האמצעים", הוסיף גנץ. "לציבור אני אומר – אל תצרכו תעמולה, יש רק גורם אחד שיעדכן על התפתחויות באופן אמין ושימנע גם נזק למאמצים – ממשלת ישראל באמצעות גורמיה המוסמכים. יהיו ההתפתחויות אשר יהיו – הלחימה נמשכת ותימשך עד להשגת מטרותינו. אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים".

"ביום חמישי ביקרתי ביאנוח ג'ת, יישוב של 7,000 תושבים, ומאות מהם במילואים, ובתוכם שני נופלים – סמח"ט ומג"ד. כשפגשתי את אימו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, היא אחזה תמונה שלו ואמרה לי "אני גאה בבן שלי". ביציאה מניחום האבלים, פגשתי בגלית, ששכלה את בנה, רס"ן אריאל בן משה ז"ל, מסיירת מטכ"ל. עם כל הכאב – היה חשוב לה להגיע ולחזק. שתי אמהות שמייצגות את סיפור הגבורה של החברה הישראלית כולה. כולנו גאים – בכל עם ישראל. בכל חלקי החברה שלנו. ובעזרת השם, בעזרת כל אחת ואחד, בחזית ובעורף – אנחנו מנצחים ונמשיך לנצח".

שר הביטחון גלנט: "יש לנו חובה עליונה להחזיר הביתה את כל החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט: "חמאס בלחץ גדול. הלחץ הולך וגובר. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות. שומעים את הדחפורים נוגחים בבתים ויודעים היטב שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, ככל שהעוצמה חזקה יותר, כך החמאס בלחץ גדול יותר וכך גדלים הסיכויים להגיע אל החטופים".

"רציתי לדבר גם על אחד החטופים – כפיר, תינוק בן 10 חודשים מניר עוז, הוא ומשפחתו נחטפו לעזה", הוסיף שר הביטחון. "הוא בדיוק בגיל של הנכד הצעיר שלי ואני שואל את עצמי מי משחק איתו? מי דואג לו? מי נותן לו לאכול? השאלות האלו מנקרות בי כל הזמן והן גם מופנות למנהיגי העולם".

גלנט: "אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם: מאיפה עוז הרוח הזה להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה? 1500 חיילים, אזרחים, נשים וילדים נחטפו או נהרגו בקרבות. זה קרה רק לפני חודש. אני רוצה להגיד לאותם מנהיגי אירופים שמעבירים עלינו ביקורת: מדינת ישראל בשנת 2023 אינה נמצאת בשנת 1943. יש לנו היכולת והחובה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו וזה מה שנעשה".

נתניהו: "נחסל את החמאס ונחזיר את החטופים, נמשיך עד הניצחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, במסיבת עיתונאים משותפת. נתניהו: "אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה- אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם ולגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה. אין שום תחליף לניצחון. נחסל את החמאס ונחזיר את חטופינו".

"כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה, והם בפאתי בית החולים שיפא. החמאס איבד הלכה למעשה את השליטה בצפון הרצועה. אין לו שום מקום בטוח להתחבא בו. מסינוואר ועד אחרון המחבלים – כל חמאס הם בני מוות. כוחותינו פוגעים בהם מתחת ומעל פני הקרקע".

ראש הממשלה התייחס גם למתיחות בזירה הצפונית: "אני הזהרתי את חיזבאללה – אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה כי זאת תהיה טעות חייכם. כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את גורלה של לבנון".

צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל תוקף בשעה זו מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, פרטים נוספים בהמשך.

דובר צה"ל בהצהרה: "בניגוד לפרסומים, צה"ל לא מכתר את בית החולים שיפא"

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית ירטו מטרה חשודה שחצתה מרצועת עזה לשדרות

דובר צה"ל: "לפני זמן קצר זוהתה מטרה חשודה שחצתה משטח רצועת עזה לאיזור שדרות, לוחמי ההגנה האווירית ירטו את המטרה".

הותרו לפרסום שמותיהם של 5 חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם

שמות החללים:

  • רס״ר (מיל׳) מתן מאיר, בן 38, מאודם, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ן (מיל׳) משה ידידיה לייטר, בן 39, מעין צורים, מ״פ בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חיצי האש), שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ם (מיל׳) יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, בן 44, מגבעות, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ר (מיל׳) סרגיי שמרקין, בן 32, מקרית שמונה, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס״ר (מיל’) נתנאל (נתי) הרוש, בן 34, מירושלים, לוחם ביחידת הסיוע המנהלתי 5084, חטיבת גבעתי, נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעוטף עזה

נתניהו, גלנט וגנץ יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת ב-21:30

שב״כ וצה״ל: מתחילת הלחימה חוסלו כ-20 מחבלים שעסקו בקידום פיגועים ביו"ש

הודעה משותפת לדוברות שב"כ ודובר צה"ל: "שב״כ וצה״ל חיסלו כ-20 מחבלים שעסקו בשנים האחרונות בקידום פיגועים מרצועת עזה לאיו"ש וישראל במסגרת תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה וחיסולי בכירי חמאס, מתבצע מאמץ מודיעיני בשב״כ לחיסול מאכווני הטרור הבין אזורי, שנמצאים ברצועת עזה ומקדמים פיגועים מאיו"ש. עד כה שב"כ וצה"ל חיסלו כ-20 מאכווני טרור מארגונים שונים ברצועת עזה, בדגש על ארגון הטרור חמאס.

חבלי חמאס שעסקו באכוונה של טרור מול יהודה ושומרו וחוסלו על ידי שב"כ וצה"ל (צילום: דובר צה"ל)
חבלי חמאס שעסקו באכוונה של טרור מול יהודה ושומרו וחוסלו על ידי שב"כ וצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מחצית מהמחבלים שחוסלו משתייכים ל"מטה הגדה", הגוף שאמון על גיוס פעילים מאיו"ש וירושלים למימוש פיגועים בישראל, מימון וניהול פעילות חמאס באיו"ש. כמו כן, הותקפו למעלה מ-10 מטרות בשכונת "מדינת אלעמל", בה שוהים מחבלי חמאס ששוחררו מהכלא הישראלי בעסקת חילופי שבויים – ומאז שחרורם המשיכו לעסוק בקידום פעילות טרור, בדגש על מימון ואכוונה של פיגועי חמאס באיו״ש ובישראל.

תחמושת ומטענים שאותרו בגן ילדים: תיעוד פעילות חטיבת המילואים 551 במרחב בית חאנון

דובר צה"ל: "כוחות חטיבה 551, חטיבת מילואים המורכבת מיוצאי חטיבות קומנדו וצנחנים, נלחמת מזה כשבועיים במרחב בית חאנון. במהלך הלחימה, לוחמי החטיבה מחסלים מחבלים, סורקים מבנים לאיתור אמצעי לחימה, מאתרים ותוקפים מאות מטרות מדוייקות בשיתוף פעולה של כוחות חיל אוויר, הנדסה ושיריון. במסגרת פעילות החטיבה, השמידו הכוחות אמצעי לחימה, תחמושת ומטענים שאותרו בגן ילדים במרחב בית חאנון".

"כמו כן, איתרו והשמידו לוחמי החטיבה פירי מנהרות רבים, השתלטו על מבנים צבאיים ואף אזרחיים בהם נמצאו כמות גדולה של אמצעי לחימה, מפות וחומרי מודיעין של ארגון הטרור חמאס".

דובר צה"ל בערבית: אין מצור או תקיפה על בית החולים שיפא

דובר צה"ל בערבית הכחיש את הידיעות על תקיפת בית החולים שיפא: "מתרחשים עימותים בין מחבלי חמאס באזור בית החולים, אך אין מצור או תקיפה עליו. צה"ל נמצא בקשר רציף עם מנהל בית החולים – ומאפשר תיאום יציאה ממנו לכיוון ציר סלאח א-דין".

גלנט בגבול הצפון: "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות"

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בעוצבת הגליל, סמוך לגבול לבנון, יחד עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, מפקד עוצבת חירם אלוף משנה אבי מרציאנו ומפקדי הגדודים בחטיבה. גלנט: "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה – תושבי ביירות עלולים להגיע למצב זהה לעזה שם כבר מרימים דגל לבן ובורחים מהבית".

שר הביטחון גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט מלבנון לעבר שטח ישראל

דובר צה"ל: צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב ערמאשה.

מוקדם יותר היום זוהתה מטרה אווירית שחצתה לעבר שטח ישראל במרחב הקיבוץ כברי, המטרה הופלה והאירוע הסתיים. בנוסף, יורטו שתי מטרות חשודות במרחב גבול לבנון. כמו כן, זוהו שיגורי מרגמות ונ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב הצפון, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקור הירי ותשתית של ארגון הטרור חיזבאללה.

לשכת נתניהו: השר עמיחי אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה

לשכת ראש הממשלה אישרה היום (שבת) ששר המורשת עמיחי אליהו לא ישתתף מחר בישיבת הממשלה. זאת על רקע השעייתו, בעקבות התבטאותו בראיון לרדיו "קול ברמה" ביום ראשון שעבר, שפצצת אטום על עזה היא "אפשרות".

עימותים אלימים בהפגנה פרו-פלסטינית בלונדון

נסראללה: "ישראל ביצעה נקמה אכזרית, ההרג עבור האל היא הדרך לנצח"

פיקוד העורף: אירוע כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל הסתיים

החל נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

התראה על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

המטח לנגב: דיווחים על נפילות בשגב שלום ובנבטים, לא ידוע על נפגעים

צה"ל תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב מרגליות

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורי מרגמות משטח לבנון לעבר מוצבי וכוחות צה״ל במרחב הגבול.

המטח לנגב: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות

אזעקות גם בבאר שבע

אזעקות בפזורה הבדואית בנגב

צה"ל תוקף בדרום לבנון

אזעקה בנטועה שבגליל המערבי

יורש העצר הסעודי בפסגה הערבית-אסלאמית: "מגנים את המלחמה האכזרית ואת העקירה הכפויה של תושבי עזה"

יורש העצר הסעודי אמר היום בפתח הפסגה הערבית-אסלאמית: "אנחנו מגנים את המלחמה האכזרית שישראל מנהלת נגד עמנו בעזה ואת העקירה הכפויה של תושבי עזה. ישראל היא האחראית להפרות".

יורש העצר דרש "להפסיק את הפעולות הצבאיות ולאפשר מיד מסדרונות הומניטריים לתושבי הרצועה".

צבע אדום בכיסופים

צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי.

צבע אדום בכיסופים

צה"ל ושב"כ: חוסל מחבל שהחזיק 1,000 מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים רנתיסי

כוחות גבעתי חיסלו באמצעות הכוונת מטוס קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את המחבל אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף על ידי דובר צה״ל לפני יומיים בכך שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה.

מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן, אחמד ציאם (גרפיקה: דובר צה"ל)
מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן, אחמד ציאם (גרפיקה: דובר צה"ל)

אחמד ציאם חוסל כאשר הסתתר בבית ספר 'אלבוראק', בו הסתתרו וחוסלו יחד איתו מספר מחבלי חמאס שהיו תחת פיקודו. אחמד ציאם הוא דוגמא נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס בתושבי הרצועה ומתקנים אזרחיים, כמגן אנושי לצרכי הטרור של הארגון.

לוחמי גולני פגעו בתשתיות ובאמצעי הלחימה של גדוד "צברא תל אלהוא" של חמאס

צה"ל מעדכן כי בימים האחרונים, לוחמים מחטיבת גולני ומגדוד 53 פגעו בתשתיות ובאמצעי הלחימה של גדוד "צברא תל אלהוא" של חמאס.

פעילות חטיבת גולני בעזה (צילום: דובר צה"ל)
פעילות חטיבת גולני בעזה (צילום: דובר צה"ל)

הלוחמים ביצעו פשיטות שכללו קרבות בדרום שכונת שיח עג'לין שבמערב העיר עזה, שבהם היו קרבות משמעותיים עם מחבלי חמאס. במהלך הפשיטות הלוחמים חיסלו מחבלים רבים מגדוד 'צברא', איתרו והשמידו תשתיות טרור בהן: פירי מנהרות, משגרי רקטות, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית ומנהרות

משפחות החטופים יקיימו הערב צעדה ועצרת בכיכר החטופים בתל אביב

הצעדה תצא היום בשעה 18:00 לצעידה מעגלית. בשעה 19:30, לאחר סיום הצעדה, תתקיים עצרת בהשתתפות כבוד הנשיא לשעבר רובי ריבלין, שלמה ארצי, נינט טייב, שי גבסו.

משרד הבריאות של עזה: "הפעילות בבית החולים אל שיפא הופסקה לאחר שנגמר לו הדלק"

צה"ל פתח מעבר הומניטרי בציר החוף של רצועת עזה; קוראים לתושבים לעזוב עד 14:00

דובר צה"ל לתקשורת הערבית הודיע כי צה"ל לא יתקוף בג'באליה במסגרת הפוגה טקטית בין השעות 10:00 ל-14:00, כדי לאפשר לתושבים לעזוב דרך מסדרון הומניטרי ברחוב צלאח א-דין וכן דרך חוף הים.

מסדרון הומניטרי נוסף במערב עזה (גרפיקה: דובר צה"ל)
מסדרון הומניטרי נוסף במערב עזה (גרפיקה: דובר צה"ל)

האזעקה בצפון: רקטה שוגרה לאזור מרגליות ונפלה בשטח פתוח; לא זוהתה חדירה של כטב"מים לשטח ישראל

בהמשך לאזעקה בצפון: בשלב זה לא אותרו נפילות בקריית שמונה

ראשוני: פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה

דיווח ראשוני על פגיעה ישירה בבניין מגורים. לא ידוע על נפגעים בגוף.

האזעקות בצפון: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות

חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה, מטולה, תל חי, הגליל העליון, מבואות החרמון

צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של חמאס; הלחימה נמשכת גם כעת

כוחות צה"ל ממשיכים להילחם בשטח רצועת עזה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס וארטילריה לתקיפת תשתיות טרור. מתחילת הפעילות הקרקעית, צה"ל השתלט על 11 מוצבים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, בפעילות בשטח הרצועה, לוחמי חטיבת הנחל איתרו והשמידו תוואי תת קרקעי הממוקם סמוך לבית ספר. מכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהו חוליית מחבלים שנעה לכיוון לוחמי צה"ל מחטיבת גבעתי שפעלו במרחב, ובאמצעות כלי טיס חיסלה את החולייה והסירה את האיום.

במהלך הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מבנים המשמשים את ארגון הטרור חמאס כנגד כוחות צה״ל באזור צפון הרצועה. כמו כן, נתקפו מחסני אמל״ח בהם נמצא ציוד של הכוח הימי של חמאס. בהכוונת כוחות חי״ר בשטח הרצועה אשר זיהו מטרות צבאיות בתוך מבנים באזור מחנה שאטי, כוחות זרוע הים סגרו מעגל אש ותקפו את המבנים.

דיווח בלבנון: צה"ל תקף כלי רכב 40 ק"מ מהגבול עם ישראל

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה של כלי רכב בפרדסים באזור אלזהראני, 40 ק"מ מהגבול עם ישראל.

צבע אדום כיסופים

אחרי 16 שעות ללא ירי מהרצועה: אזעקה בכיסופים שבעוטף עזה

בלינקן: "צריך להיעשות יותר" כדי להגן על הפלסטינים ברצועה

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר הלילה (בין שייש לשבת) שהוא מברך על ההפוגות ההומניטריות שיזמה ישראל בלחימה בעזה, אך "צריך להיעשות יותר" כדי להגן על הפלסטינים ברצועה, כך לפי רשת CBS.

בלינקן שדיבר בניו דלהי, אמר ש"יותר מדי פלסטינים נהרגו, יותר מדי פלסטינים סבלו בשבועות האחרונים, ואנחנו רוצים לעשות כל דבר אפשרי שימנע פגיעה בהם ולהגדיל למקסימום את הסיוע שמגיע אליהם".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: מועצת הביטחון עדיין לא גינתה את טבח 7 באוקטובר

ארדן נאם בעצרת האו"ם כשהוא עונד טלאי צהוב עם הכיתוב 'לעולם לא עוד', כפי שעשה בשבועיים האחרונים. הוא הדגיש בנאומו שישראל מאפשרת פינוי אזרחים מצפון רצועת עזה לאזורים עם סיוע הומניטרי.

דיווח ב-CNN: משא ומתן על שחרור מספר משמעותי של חטופים תמורת הפסקת אש של כמה ימים

גורם אמריקני בכיר אמר לרשת החדשות CNN שהצדדים המעורבים במשא ומתן דנים באפשרות של הפסקת אש של כמה ימים בתמורה לשחרור של מספר רב של חטופים. אם העסקה תתקבל החטופים ישוחררו בכמה פעימות, עם עדיפות לקבוצות פגיעות כמו נשים וילדים, בתהליך שיקח כמה ימים, אמר אותו גורם.

לצד זאת, הוא הזהיר כמה פעמים שהשיחות עלולות להיעצר בכל שלב: "זה היה קרוב בעבר, אין ודאות בכלל".

ערב הסעודית תקיים פסגת מדינות ערביות לדון במצב בעזה

משרד החוץ הסעודי הודיע שפסגת הליגה הערבית ומפגש הארגון לשיתוף פעולה איסלמי שהיו אמורים להתקיים מחר בנפרד יאוחדו לאירוע אחד, בעקבות "הנסיבות החריגות המתקיימות ברצועת עזה", והצורך של המדינות "לאחד מאמצים ולצאת עם עמדה משותפת לכולם".

ביידן שוחח עם סולטן עומאן על "חשיבות ההגנה על אזרחים" במלחמה בעזה

הבית הלבן פרסם הלילה שהנשיא ג'ו ביידן שוחח עם סולטן עמאן טאריק על סעיד על המלחמה בעזה ועל החשיבות של שמירה על גישה הומניטרית והגנה על על חיי אזרחים, באופן שמקיים את החוק ההומניטרי הבין לאומי. הם הדגישו את החשיבות של הרתעת ארגונים או מדינות שמבקשות להרחיב את הסכסוך, ואת הפעולה למען שלום מתמשך במזרח התיכון שיכלול הקמת מדינה פלסטינית.

נתניהו עונה למקרון: "ישראל עושה הכל להמנע מפגיעה באזרחים, חמאס דאעש משתמשת בהם כמגן אנושי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחס לדבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון: ״האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס-דאעש ולא של ישראל. נזכיר שישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200 ישראלים.

"בעוד שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים וקוראת להם לצאת מאזורי הלחימה – חמאס-דאעש עושה הכל כדי למנוע מהם לצאת לאזורים בטוחים ומשתמש בהם כמגן אנושי, חמאס-דאעש מחזיק באכזריות בחטופינו – נשים, ילדים וקשישים – בפשע נגד האנושות. חמאס-דאעש משתמש בבתי ספר, במסגדים ובבתי חולים כמפקדות טרור.

הפשעים הללו יתבצעו מחר בפריז, בניו יורק ובכל מקום בעולם. על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס-דאעש ולא את ישראל.״

נשיא צרפת: "קורא לישראל להפסיק להפציץ בעזה"

נשיא צרפת עמנואל מאקרון אמר בראיון ל-BBC ש"אין הצדקה" להפצצה הישראלית בעזה, ושהוא מקווה שמנהיגים נוספים יצטרפו לקריאתו להפסקת אש. "בפועל, אזרחים מופצצים. בפועל, תינוקות, נשים וזקנים מופצצים ונהרגים" אמר מאקרון, אז אין סיבה לזה ואין לגיטימציה. אנחנו קוראים לישראל לעצור".

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-239 נחטפו לרצועת עזה. 43 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות מתחילת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!