דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בלבנון; דובר צה״ל: ״יש לנו תכנית לשינוי המצב בצפון״

תא״ל הגרי הבטיח כי לא יהיה מצב שתושבי הצפון לא יוכלו לחזור לבתיהם, והוסיף כי צה״ל השתלט על המרינה בעזה | מוקדם יותר 10 נפצעו בינוני ממטח טילים לגליל המערבי, ולפני כן נפצע אדם אנוש ועוד 5 קשה מפגיעת טיל נ"ט בגבול הצפון | מתחילת המלחמה: כ-1,400 חללים ונרצחים ישראלים, 239 נחטפו לרצועת עזה

  • חילופי אש בין צה״ל למחבלי חיזבאללה בגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בין צה״ל למחבלי חיזבאללה בגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • פעילות צה"ל בתוך רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל בתוך רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פצצות תאורה של צה״ל בשמי הצפון סמוך לגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
    פצצות תאורה של צה״ל בשמי הצפון סמוך לגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
  • מימין למעלה עם כיוון השעון:  רס"ם יוסף חיים הרשקוביץ ז"ל, רס"ר סרגי שמרקין ז"ל, רס"ן משה ידידיה לייטר ז"ל, רס"ר מתן מאיר, רס"ר נתנאל הרוש ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    מימין למעלה עם כיוון השעון: רס"ם יוסף חיים הרשקוביץ ז"ל, רס"ר סרגי שמרקין ז"ל, רס"ן משה ידידיה לייטר ז"ל, רס"ר מתן מאיר, רס"ר נתנאל הרוש ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-37 למלחמה: לאחר מתקפות חיזבאללה וחמאס בצפון הארץ, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב (ראשון) כי "לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני. לא יהיה מצב שתושבי הצפון לא יוכלו לחזור לבתיהם".

עוד ציין הגרי כי כוחות של אוגדה 36, יחד עם לוחמים מחיל הים, פשטו על המרינה בעזה. לדבריו, הפשיטה נעשתה כחלק מכיתור העיר עזה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רשת ״אל מיאדין״: חיל האוויר של ארה״ב תקף מטרות איראניות במזרח סוריה

חיל האוויר האמריקאי ביצע שתי תקיפות אוויריות נגד מטרות איראניות במזרח סוריה. כך דווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית, מפי גורם ביטחון אמריקני בכיר. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי שתי התקיפות בוצעו באזור העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, וכן כי ישנם הרוג ופצוע בתקיפה. לפי הדיווחים, ההפצצה האמריקנית כוונה גם לאזור א-סיאל בעיר אל-בוכמאל, מזרחית לדיר א-זור.

דיווח: בתי החולים שיפא ואל-קודס ברצועת עזה הפסיקו את פעילותם

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, בהמשך לטענות הפלסטינים, כי בתי החולים שיפא ואל-קודס בצפון רצועת עזה הפסיקו לפעול הערב. מוקדם יותר אישר צה״ל כי הלילה הועברו מישראל 300 ליטר דלק לתפקוד בית החולים בחירום, אך חמאס מנע את אספקתם.

צבע אדום בעוטף

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים.

האיחוד האירופי: ״מודאגים מהשימוש של חמאס בבתי חולים ואזרחים כמגן אנושי״

האיחוד האירופי גינה את "השימוש של חמאס בבתי חולים ובאזרחים כמגנים אנושיים". במקביל, שר החוץ של האיחוד, ג'וזפ בורל, קרא להפוגות מיידיות בלחימה כדי לאפשר פינוי של מאושפזים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף, וציין כי האיחוד האירופי מודאג מאוד מהמשבר ההומניטרי ברצועה.

צבע אדום בעוטף

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בנתיב העשרה.

דובר צה״ל: ״המצב הביטחוני בגבול הצפון לא יישאר כפי שהוא״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר לפני זמן קצר כי כוחות צה״ל תוקפים בעומק מחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה, ואותרו בין היתר משגרים ארוכי טווח שכוונו לשגר לישראל. בנוגע למצב בצפון הבהיר הגרי כי ״האזרחים לא ישובו למצב בו הם לא מרגישים בנוח לחזור לבתיהם הסמוכים לגבול בגלל המצב הביטחוני. הפגיעה באזרחים היא חמורה מאוד״.

יותר מ-20 מחבלי חמאס נתפסו חיים בעזה והועברו לחקירה בישראל

רכזי שטח ואנשי מבצעים של השב״כ פועלים יחד עם יחידה 504 וכוחות צה״ל הלוחמים ברצועת עזה. אנשי השב״כ פועלים יחד עם צוותי הקרב החטיבתים במהלך הפעילות לטובת איסוף מודיעין, מימוש מבצעים מיוחדים, ביצוע תחקורים בשטח והבאת מחבלי חמאס להמשך חקירת שב״כ ויחידה 504 בישראל.

בפעילות המשותפת, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, הובאו למעלה מ-20 עצורים, מחבלי חמאס, מלב רצועת עזה לחקירות בישראל. החקירות של פעילי הטרור ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי ולטובת מאמצי הלחימה.

צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מתחם צבאי שבו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית של ארגון הטרור.

גלנט למשפחות החטופים: ״אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, רק הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה״

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב בפעם השלישית עם קבוצת משפחות חטופים המוחזקים ברצועת עזה. בשיחה, שר הביטחון השיב לשאלות המשפחות, סקר בפניהן את כלל המאמצים להחזרת החטופים, ביניהם: הפעולה הקרקעית, המאמצים המודיעיניים והמבצעיים.

במפגש השתתפו תת-אלוף (מיל׳) גל הירש, יועץ שר הביטחון לנושא השו״ן אלוף-משנה (מיל׳) ליאור לוטן וגורמי מקצוע נוספים.

שר הביטחון אמר למשפחות החטופים:

״אנחנו מחויבים להשבת יקיריכם בכל דרך – לא משנה אם זה בפעילות מבצעית או בעסקה. במלחמה הזאת כל מערכת הביטחון עוסקת בשני דברים בלבד – הכרעת החמאס והשבת החטופים״.

״ב-7 באוקטובר החמאס בנה על כך שישראל תעצור, תישבר ולא תגיב – מה שקרה זה בדיוק ההיפך. אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, החמאס מחפש דרך לעצור את צה״ל – הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה״.

״מה שהתחיל להזיז את החמאס זו ההבנה שהם משלמים מחירים. אני מכיר את החמאס עשרות שנים – רק לחץ צבאי יעזור לנו. אין לנו לוח זמנים למלחמה, אנחנו ממשיכים עד שמביאים את החטופים״.

*תקשורת שר הביטחון*

הרמטכ״ל לראשי רשויות בדרום: ״לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור״

הרמטכ״ל הרצי הלוי, נפגש עם ראשי הערים והמועצות המקומיות בעוטף עזה ובדרום בעיר אשקלון.

מדברי הרמטכ״ל: ״צה״ל מחויב בצורה עמוקה מאוד ליישובי הדרום והעוטף, נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור. במשך שנים צה״ל פועל בשותפות גדולה עם ההנהגה המקומית שהובילה את האזור הזה קדימה, ואנו מאמינים בכם מאד.
הודות לחוסן של התושבים וגבורתם, נמשיך להילחם בכדי להביא ביטחון שיאפשר חזרה לישובים. צה״ל כולו, ואני באופן אישי ממוקדים רק במטרה אחת עכשיו, לנצח ולפרק את החמאס.
לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, ואנחנו אחראיים גם עכשיו לביטחון בהמשך. נזכור את שאירע, נילחם ולא נאפשר שאירוע כזה יקרה שוב״.

צה"ל: סיפקנו 300 ליטר סולר למטרות רפואיות דחופות עבור ביה״ח שיפא, חמאס מנע את איסופו

צה"ל הודיע שאתמול בלילה צה"ל תיאם להעביר סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים שיפאא'.

לפנות בוקר כוח של צה"ל הגיע סמוך לבית החולים והניח 300 ליטר סולר למטרות רפואיות דחופות.

צה"ל פרסם הקלטת שיחה של נציג צה"ל עם בכיר בבית החולים שתיאם את הגעת הסולר.

אך לפי ההודעה, בהמשך הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים מלקבל את הדלק.

האירוע הבטחוני בגליל העליון הסתיים, התושבים הורשו לצאת מבתיהם

המשטרה: עד כה זוהו 846 נרצחים אזרחים ממתקפת 7 באוקטובר

מספר הנרצחים האזרחים כולל גם שוטרים ואנשי כוחות הביטחון. במשטרה אמרו שמלאכת זיהוי החללים במחנה 'שורה' נמשכת.

תושבי יישובים בגליל העליון הונחו להיכנס למרחבים מוגנים

תושבים השוהים בשניר, דן, דפנה, מעין ברוך, הגושרים, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, בסאסא, ברעם, יראון וצבעון הונחו להסתגר בבתין ולהיכנס למרחבים המוגנים.

מד"א: 10 בני אדם נפצעו מירי הרקטות לגליל המערבי, שניים מהם באורח בינוני

10 בני אדם נפצעו מירי הרקטות לגליל המערבי, שניים מהם באורח בינוני – כך דיווח מגן דוד אדום. העשרה פונו לבית החולים זיו עם פגיעות רסיסים והדף, בהם שניים במצב בינוני, גבר בן 80 וגבר בן 49, ושמונה נפגעים במצב קל.

אזעקה בכרם שלום שבעוטף עזה

צה"ל: שבעה לוחמים נפגעו קל מירי פצצות מרגמה בגליל העליון

שבעה לוחמי צה״ל נפצע באורח קל מוקדם יותר היום, כתוצאה מירי פצצות מרגמה במרחב מנרה. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי – כך הודיע דובר צה"ל. משפחותיהם עודכנו.

צה"ל: זוהו 15 שיגורי רקטות מלבנון לשטח ישראל, כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי

דובר צה"ל הודיע שבשעה האחרונה זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל.
לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה ארבעה שיגורים, השאר נפלו בשטחים פתוחים.

כוחות צה״ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

מטח לגליל המערבי ולקריות: אזעקות בעכו, בשלומי ובקריית ביאליק

אזעקות ביישובים בגליל המערבי

במרכז הרפואי קפלן נחנך בניין אשפוז חדש וממוגן

בשירותי בריאות כללית מציינים שפתיחת בניין האשפוז החדש הואצה והוקדמה בצל המלחמה ואיום הטילים. בחודש האחרון צוותים משולבים מהמרכז הרפואי קפלן ומכללית התגייסו לזירוז המעבר לבניין אשפוז החדש ובכך להבטיח מתן שירותים רפואיים במרחבים ממוגנים.

הבניין החדש מתפרס על שטח כולל של כ-23 אלף מ"ר, ובו 173 מיטות אשפוז, מתוכן 40 מיטות אשפוז ממוגנות, לרבות חדרי אשפוז יחידניים. הוא יאכלס, בין היתר, שלוש מחלקות פנימיות, שלושה חדרי צנתור מתקדמים, טיפול נמרץ לב, יחידת שיקום לב ועוד.

אזעקות בשלומי וביישובים בגליל המערבי

אזעקות נשמעו בשלומי, בצת, מצובה, לימן, ראש הנקרה ואזור תעשייה אכזיב מילואות.

בתגובה לירי לעבר ישראל: צה"ל תקף חוליות שיגור ונ"ט של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי מוקדם יותר היום – כך הודיע דובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו תשתיות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה להכוונת טרור.

כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון את חוליית השיגור שביצעה את הירי לעבר מרחב דובב בו נפגעו מספר אזרחים. נוסף לכך, כוחות צה"ל תקפו שתי חוליית מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב מנרה ויראון לפני זמן קצר.

כמו כן, לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה לעבר מרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

נתניהו נפגש עם חברי קונגרס וסנאט מארה"ב: "ישראל לא רק נלחמת עבור עצמה, אלא גם עבור העולם החופשי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת חברי קונגרס בי-פרטיזנית, בראשות יו״ר ועדת החוץ בבית הנבחרים מייקל מקאול, בקריה בתל אביב. בפתח הפגישה, המשלחת הביאה לראש הממשלה שתי החלטות תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה ולמגר את החמאס: החלטה אחת של הסנאט והחלטה נוספת של בית הנבחרים. ראש הממשלה הודה להם על הצהרות התמיכה.

ראש הממשלה על החלטות התמיכה: ״זה ביטוי לרצון, לנחישות ולבהירות המוסרית של העם האמריקני, כפי שמיוצג על ידי הנציגים שלו. אנחנו מודים לכם מעומק ליבינו. אנחנו אומרים שהדבר היחיד שיותר טוב מלעמוד עם ישראל זה לעמוד בישראל, ואנחנו מעריכים שבאתם ומאוד מעריכים את תמיכתכם".

עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו לחברי המשלחת: ״עליי לומר שהבהירות המוסרית שהזכרתי קודם היא העובדה שהעם האמריקני, דרך הסנאט ובית הנבחרים שלו וחלקים גדולים של הציבור, מבין שמדובר במאבק של הציוויליזציה נגד הברבריות. ישראל עומדת בחזית המאבק הזה – אבל היא לא רק נלחמת עבור עצמה, היא נלחמת עבור ארצות הברית, עבור העולם החופשי ועבור התקווה של הקידמה נגד הברברים הללו״.

חברי הקונגרס שהשתתפו בפגישה הם ג'רי מורן, גרגורי מיקס, ג'ון הובן, ג'ון ג'יימס, ג'ארד מוסקוביץ', מייק לולר, מדליין דין, מקס מילר ושגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו.

אזעקות בקרית שמונה ובאצבע הגליל

אזעקות נשמעו בקרית שמונה, בבית הלל ובקיבוץ הגושרים.

אחרי שגינה את תקיפות ישראל בעזה, מקרון התקשר להרצוג והבהיר: ״תומך באופן חד משמעי בזכותכם להגנה עצמית״

נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי להבהיר את דבריו בראיון ברשת BBC ביום שישי האחרון אשר עוררו סערה בישראל ובעולם. לפי הודעת בית הנשיא, הנשיא מקרון הבהיר כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת כנגד ארגון הטרור חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה וחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.

מקרון הסביר שהדברים שיוחסו לו בראיון עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות; והמשיך ואמר כי חשוב למצוא ולסייע בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.

נשיא המדינה ציין בשיחה כי דבריו של נשיא צרפת כפי שדווחו בסוף השבוע גרמו לכאב וכעס רב בישראל, וטוב שהנשיא מקרון הבהיר את דבריו כבר אמש והיום בפרסומים שונים וכעת בשיחה ביניהם. נשיא המדינה חזר והדגיש כי מדינת ישראל וצה״ל פועלים באופן הומניטרי ולפי הדין הבינלאומי ונוקטים באמצעים שונים למנוע ככל הניתן פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. עוד הדגיש נשיא המדינה כי האחריות המלאה לפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה, פעמים רבות באופן אקטיבי ממש – מוטלת על ארגון הטרור חמאס.

נשיא המדינה שב וחזר על החשיבות העצומה בהירתמות של כל גורם בינלאומי רלוונטי לסייע בהשבת החטופים כמשימה הומניטרית ראשונה במעלה. נשיא המדינה שיתף את הנשיא מקרון כי בדיוק לפני שיחתם צפה בסרט הזוועות המציג את הפעולות הברבריות שביצע חמאס, והביע את הזעזוע העמוק מהמראות והקולות המחרידים; בעקבות כך, המליץ לנשיא מקרון כי כל מנהיגי העולם יצפו בסרט, במטרה לזכור ולהזכיר מי הוא האוייב האמיתי של ישראל והעולם כולו, ומי מייצג את הרוע המוחלט שנגדו יש לפעול בכל הכוח, ממש כפי שאמר הנשיא מקרון כשהשווה בין המלחמה נגד מפלצות האדם מהחמאס לקואליציה הבינלאומית שנלחמה נגד דעאש.

אזעקה בחולית שבעוטף עזה

אזעקה בשתולה בגבול הצפון

חיזבאללה נטל אחריות על ירי נ״ט נוסף לעבר מוצב דוב"ב

עקב האירוע בצפון כל הצירים מאגמון החולה וצפונה בעמק החולה סגורים לתנועה

חיזבאללה נטל אחריות על ירי הנ״ט לדוב"ב

חברת החשמל: הנפגעים מהירי בצפון הם עובדי החברה שביצעו עבודות תשתית

ירי נ״ט פגע בעובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתאום עם כוחות הביטחון, באזור מושב דוב״ב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם, שמספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור. ממידע ראשוני שבידנו, ישנם נפגעים מקרב עובדי החברה.

תושבי יישובי גבול הצפון התבקשו לשהות במרחבים מוגנים "עד הודעה חדשה"

אזעקה בסופה בעוטף עזה

מנכ"ל מד"א: פצוע אנוש ועוד חמישה במצב קשה מפגיעת הנ"ט בגבול הצפון

צה"ל: אזרחים נפגעו כתוצאה מירי נ"ט לאזור דובב

פצוע אנוש ועוד חמישה במצב קשה מפגיעת טיל נ"ט בגבול הצפון. צה"ל פרסם כי מספר אזרחים נפגעו כתוצאה מירי נ"ט לאזור דובב בגבול הצפון. כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון. כמו כן, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף במהלך הלילה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב מטולה.

צה"ל מאפשר מעבר אנשים מבית החולים שיפא בעזה לדרום הרצועה

בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות של צה"ל לתושבי רצועת עזה להתפנות ממרחב צפון הרצועה לשם הגנתם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באיזור, צה"ל מאפשר מעבר מבתי החולים "שיפאא׳", "רנתיסי" ו-"נאצר".

במהלך הימים האחרונים שוחח קצין בכיר במת"ק (מתקן תיאום וקישור) עזה מספר פעמים עם מנהל ביה"ח "שיפאא׳" והציג בפניו את צירי המעבר האפשריים מבית החולים.

שיחה בין קצין בצה"ל לבית החולים רנתיסי, לתיאום הוצאה בטוחה של אנשים:

 

ירי לנחל עוז

ירי לעוטף עזה

הרמטכ״ל למפקד גולני: ״אתם עושים עבודה חשובה, כל צה״ל עובד כדי שתתקדמו - עד הניצחון"

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי טס היום בשמי רצועת עזה עם ראש מטה חיל האוויר ומפקד טייסת 100. במהלך הטיסה שוחח בקשר עם מפקד חטיבת גולני.

 

חיזבאללה: עד כה חוסלו 72 פעילים על ידי צה"ל

דובר צה"ל בערבית: ציר סלאח א-דין פתוח גם היום עד 16:00 למעבר תושבים דרומה

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע כי ציר סלאח א-דין פתוח גם היום בין 09:00 ל-16:00 למעבר תושבים דרומה. בנוסף ייפתח ציר להתפנות עצמית מבית החולים שיפא לדרום ואדי עזה.

סא"ל אדרעי הודיע שגם היום תהיה הפוגה בלחימה במחנה הפליטים ג'באליה בין השעות 10:00 ל-14:00, כדי לאפשר לתושבים להתפנות דרומה.

הירי לצפון: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

אזעקה בגרנות הגליל

עיריית תל אביב הסירה את מיצג חבל התלייה בכיכר דיזינגוף

צה"ל מסייע לאזרחים בעזה להתפנות, תחת ירי של חמאס

צה"ל החל להילחם  היממה האחרונה בתוך מחנה שאטי. כחלק מהפעילות חשפו הכוחות תשתיות טרור וחיסלו מחבלים. באחד מן הקרבות, לוחמי צוות קרב חטיבתי גבעתי, זיהו אוכלוסייה אזרחית במבנה, הכוחות אפשרו לאזרחים להתפנות באמצעות ציר מאובטח.

במהלך פינוי האזרחים, ירו מחבלים לעבר הכוחות המאבטחים. הלוחמים הגיבו באש במטרה להגן על ציר הפינוי בירי קל ובירי טנקים וחיסלו את המחבלים.

בהיתקלות אחרת, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שהתבצרה בבית בשכונה, והיוותה איום על הכוחות. הלוחמים חיסלו את המחבלים, בירי והכוונת כלי טיס של חיל האוויר. כמו כן, מטוס קרב תקף מחסן אמצעי לחימה במבנה, לאחר שמכלול התקיפה של חטיבה 215 זיהה שיגור של טיל נ"ט ממנו.

כוחות צה"ל מחטיבת נח"ל פעלו אתמול במרחב השכונה וזיהו ארבעה מחבלים בסמוך אליהם. הכוחות הכווינו למקום כלי טיס מאויש מרחוק שתקף שלושה מחבלים. הכלי המשיך במרדף אחרי המחבל הנוסף שברח דרך סמטאות צפופות, ותקף אותו לאחר זמן קצר.

ארגוני נשים יקיימו עצרת למען החזרת החטופות והחטופים הערב בשעה 19:00 ברחבת מוזיאון תל אביב

לפני ההפגנה תתקיים שרשרת אנושית למען שחרור החטופים בארץ ובעולם שתתחיל בשעה 17:30.

האירוע יונחה על ידי לוסי אהריש ובין הדוברות: ד״ר כוכב אלקים לוי, מומחית במשפט בינלאומי, זכויות ומגדר מהאוניברסיטה העברית, לינור אברג׳יל, לינוי בר גפן, ירדן ג׳רבי וריטה בהופעה.

 

משרד הבריאות הפלסטיני: 11,100 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה

משרד הבריאות הפלסטיני: 11,100 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה. מתוכם 8,000 ילדים, נשים וזקנים. למעלה מ-27 אלף נפצעו.

חבל תליה ענק הוצב בכיכר דיזניגוף בדרישה לעונש מוות למחבלי טבח ה-7 באוקטובר

בכיכר דיזינגוף בתל אביב הוקם הבוקר מיצג מחאה בדרישה לעונש מוות למחבלי טבח ה-7 באוקטובר. המיצג כולל גרדום ענקי עם חבל תליה, כשברקע זוג כנפי מלאכים המורכבות מתמונותיהם של הנרצחים בטבח הנורא. המיצג הוקם על ידי "החזית האזרחית".

מיצג חבל תלייה בדרישה לעונש מוות למחבלי ה-7 באוקטובר (צילום: החזית האזרחית)
מיצג חבל תלייה בדרישה לעונש מוות למחבלי ה-7 באוקטובר (צילום: החזית האזרחית)

 

צבע אדום בכיסופים

חודש הירי לעוטף עזה: אזעקה בכיסופים

ארגון הבריאות העולמי: "איבדנו קשר עם כמה מאנשי הקשר שלנו בבית החולים שיפא בעזה, חוששים לשלום השוהים בו"

בארגון הודיעו שהם חוששים שאנשי הקשר שלהם בבית החולים הצטרפו לעשרות האלפים שנוטשים את העיר עזה לכיוון דרום הרצועה, זאת לצד דיווחים על תקיפות לעבר בית החולים ואנשי צוות שנהרגו. בארגון הביעו חשש לבטחונם של צוותי הרפואה במקום. הודעת הארגון לא הזכירה ישירות את ישראל וגם לא את פעילות חמאס בבית החולים.

בפעם השנייה מאז השיגורים לעבר הגולן: צה"ל תקף תשתיות טרור בסוריה

דובר צה"ל הודיע שבתגובה לשיגורים לעבר מרחב רמת הגולן אמש (מוצ"ש), מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור בסוריה. זאת לאחר שאמש התפוצצו שתי רקטות שנורו לעבר ישראל מסוריה בשטח פתוח ברמת הגולן, ובעקבותיהם תקף צה"ל את מקורות הירי. זוהי, כאמור, תקיפה נוספת בעקבות אותו השיגור.

גנץ נפגש עם שרת החוץ הגרמנית

השר גנץ נפגש היום עם שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, בביקורה בישראל. בשיחתם אמר גנץ: "מודה על כך התמיכה בישראל ועל המאמץ שגרמניה עושה לשחרור החטופים"

מטוס של חיל האוויר הירדני הצניח סיוע רפואי דחוף לרצועת עזה בפעם השנייה

צה"ל תקף עמדת שיגור וחוליית מחבלים של חיזבאללה

דובר צה"ל: "כוחות צה"ל תקפו מטרות טרור של ארגון חיזבאללה; הותקפה חוליית מחבלי הארגון שביצעה מספר שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל השלימו תקיפה של שורת מטרות טרור בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו תשתיות ועמדות צבאיות של ארגון חיזבאללה. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו עמדת שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, אשר ביצעה מספר שיגורים לעבר מרחב הר דב מוקדם יותר היום".

דובר צה"ל: מטרה אווירית מצפון רצועת עזה יורטה בהצלחה

דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח צפון רצועת עזה למרחב העוטף, מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה את המטרה.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באיזור שדרות

מוקדם יותר אזרח נפצע באורח אנוש ו-5 נוספים במצב קשה מפגיעת טיל נ"ט שנורה לעבר ישראל משטח לבנון. צה"ל השיב אש למקור הירי בגבול הצפון, וחסיל את חוליית השיגור. 10 בני אדם נוספים נפצעו, שניים באורח בינוני ו-8 באורח קל, ממטח רקטות לאזור הגליל המערבי, עכו והקריות, ופונו לבית החולים זיו בצפת. לפי דובר צה"ל, זוהו 15 שיגורים, ארבעה יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

הבוקר נשמעו אזעקות בעוטף עזה ובגליל המערבי לאחר לילה שקט. מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה תשתיות טרור בסוריה בתגובה לשיגורים לעבר מרחב רמת הגולן אמש. מוקדם יותר, יורט כלי טיס שחדר לשטח ישראל מרצועת עזה. אמש הותרו לפרסום אמש שמותיהם של 5 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה.

אחרי שגינה את תקיפות ישראל בעזה, מקרון התקשר להרצוג והבהיר: ״תומך באופן חד משמעי במדינת ישראל ובזכותכם להגנה עצמית״.

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-239 נחטפו לרצועת עזה. 43 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות מתחילת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!