דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים לרה"מ: פרסום רחב של הסרט מ-7 באוקטובר יעמיק את המשבר בבריאות הנפש

ענבל חרמוני התריעה בפני ראש הממשלה שהסרטון שהפיק דובר צה"ל והוקרן לעילונאים בעולם עלול לגרום לטראומה ולהחמיר את חוסר האמון במדינה: "ב-7 באוקטובר הסיוע התעכב, מה שהוביל למשבר אמון מול מוסדות המדינה. צפייה בסרטון עלולה להגביר אף יותר את הכעס והפגיעה"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
הדס יום טוב

פרסום רחב של סרט ההסברה עלול לייצר טראומטיזציה משנית ולהעמיק את משבר בריאות הנפש, כך התריעה יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ראשון).

חרמוני דרשה שהסרטון לא יופץ בתפוצה רחבה, והבהירה שברור לה שבימים אלו ההסברה העולמית חשובה מאוד, אבל יש לנהוג בסרטון הזוועות ביתר זהירות. "כעובדות ועובדים סוציאליים, אנחנו מתריעים על הטראומה שעלולה להיגרם בעקבות צפייה בתכנים אלו. יש להגביל את הצפייה בהם רק למי שנדרש שיצפו בו ויקדמו את ההסברה העולמית. בסרטון מתועדים מצבים שפוגעים בצנעת הפרט ועלולים לפגוע בזכרם ובפרטיותם של הנפגעים ובני משפחותיהם".

חרמוני הוסיפה שהעו"סים יידרשו להתמודד עם השלכות פרסום הסרטון באופן רחב. "האירועים המחרידים של השבת השחורה העמידו אלפי תושבים בחוסר אונים מול התוקפים, כשבמשך שעות רבות, הסיוע של מוסדות המדינה התעכב. מצב זה הוביל למשבר אמון מול מוסדות המדינה, ופרסום הסרטון עלול להגביר אף יותר את הכעס והפגיעה. כל פגיעה נוספת באנשים, במשפחות ובקהילות שנפגעו היא חטא על פשע".

אזהרתה מצטרפת לאזהרתו של פרופ' איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, בשבוע שעבר. "הצפייה בסרט הזוועות עלולה לפגוע בצופה", כתב פרוכטר. "אם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, יימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".

סרט ההסברה בן 45 הדקות שמציג את הזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר נערך על ידי דובר צה"ל. רוב הצילומים בו נערכו מתוך סרטונים שתיעדו המחבלים בעצמם, ומציגים תמונות קשות וזוועות גרפיות. הסרט כבר הוקרן לעיתונאים זרים ולחברי הכנסת, וביום חמישי האחרון הוקרן מול כ-300 בכירים בהוליווד. לאחר ההקרנות, הגיעו ידיעות רבות על כך שרבים מהנוכחים לא יכלו להכילו ויצאו מן האולם בהלם ובדמעות, ורבים נזקקו לטיפול נפשי ואף להתערבויות חירום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!