דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

"אנשי חיזבאללה ראו את העובדים מתקנים עמוד, וטיווחו": לולן ממושב דוב"ב מספר על פגיעת הטיל

דוד יקוטי, לולן מהמושב שבגליל העליון, היה עד לירי טיל הנ"ט אתמול (א') לעבר רכב של עובדי חברת החשמל, שהרג את שלום עבודי וגרם לפציעתם של 13 נוספים | למרות החשש, הוא מגיע למושב מדי יום: "כל עוד לא הכריזו על שטח צבאי סגור, נישאר ונטפל בעופות"

דוד יקוטי, חקלאי ממושב דוב"ב (צילום: מאיה רונן)
דוד יקוטי, חקלאי ממושב דוב"ב (צילום ארכיון: מאיה רונן)
מאיה רונן

ירי אל מושב דוב"ב אתמול (ראשון) בצהריים גרם לפציעת אדם באורח אנוש ולמספר פצועים קשה. הטיל נורה מכיוון לבנון לעבר כלי הרכב של עובדי חברת החשמל שעסקו בעבודות תשתית דחופות בחוות הלולים של מושב דוב״ב. כלי הרכב עלו באש. חיזבאללה נטל אחריות על הירי, וצה"ל בעקבותיו תקף חוליות חיזבאללה.

כמה מהעובדים במקום נפצעו, בהם חבר המושב שלמה זרגריאן, שנפצע באורח אנוש מרסיסים בצוואר ובפלג גופו התחתון, ואחיינו חיים שנפגע מרסיס בכתף. זרגריאן פונה לבית החולים זיו בצפת, יחד עם 13 פצועים נוספים שנפגעו באורח קל.

לדברי לולנים שעבדו בחוות הלולים שבמושב, כעבור שעתיים נורה טיל נ"ט מכיוון לבנון על משאית לפינוי זבל במושב.

דוד יקוטי, לולן ממושב דוב"ב, הגיע הבוקר, כבכל בוקר בשבועות האחרונים, כדי לטפל בעופות ולאסוף ביצים בלול שלו. הוא שוהה במלון בטבריה, אליו פונה עם שאר חברי המושב. מאז הפינוי, מגיעים לדוב"ב מידי בוקר 30-40 גברים לטפל בלולים ולדאוג לאספקת הביצים מהלולים במושב, שלא הפסיקה למרות ירי הרקטות של חיזבאללה.

יקוטי מספר ל'דבר' שעובדי חברת החשמל עבדו במקום בתיאום עם כוחות הביטחון, ועסקו בתיקון קווי חשמל המספקים חשמל ללולי ההטלה של המושב. אותם לולים נפגעו יום קודם לכן. "אנשי חיזבאללה ראו את העובדים מתקנים את העמוד וטיווחו. העובדים לא הצליחו לתקן את אספקת החשמל, וכרגע אין חשמל באזור שלם בחוות הלולים של המושב. אין אפשרות להאכיל, להדליק אור. זה יפגע בעופות."

"חיים יצא מהרכב, ושניות אחר כך פגע ברכב טיל נ"ט"

יקוטי מסביר שחוות הלולים נמצאת בכניסה למושב, ומוסיף: "זה שטח חשוף לגמרי, ממש בקשר עין עם החיזבאללה".

הוא מספר שראה את הפצוע האנוש, שלמה זרגריאן, רגע לפני הפגיעה. "שלמה עמד עם הרכב שלו ליד העובדים של חברת החשמל. דיברתי איתו דקה לפני כן. האחיין שלו, חיים, הלך לקחת משהו מהרכב, ושלמה קרא לו לבוא. שניות לאחר שיצא מהרכב והלך אליו, הרכב נפגע פגיעה ישירה מטיל הנ"ט".

לדברי יקוטי, רכב נוסף, בו שהה עובד חברת החשמל, נפגע אף הוא. "האנשים שהיו סביבם ברחו והשאירו את המכוניות מונעות בשטח הלולים. יותר מאוחר, כשירד החושך, חזרו לקחת את כלי הרכב."

"חוזרים לשגרה, אין מה לעשות"

יקוטי נשאר אתמול בערב במושב, כדי להמשיך לטפל בלול ולאסוף ביצים. "הלכתי ללול, למרות מה שקרה. חוזרים לשגרה, אין מה לעשות. כל עוד לא הכריזו על האזור שטח צבאי סגור, אנחנו נהיה פה ונטפל בעופות. זאת גם הפרנסה שלנו. אנחנו חייבים לבוא לאסוף ביצים."

לדבריו, חוות הלולים מטווחת כל הזמן, וכלי טיס לא מאוישים של חיזבאללה חודרים לישראל על בסיס יומי. "מעולם לא טיווחו אותנו ככה. תמיד טיווחו את מטולה, זרעית. זאת הפעם הראשונה שמטווחים בצורה כל כך חזקה ותכופה גם אותנו."

במושב נמצאים גם חברי כיתת הכוננות, שגויסו בצו 8. "במושב יש עכשיו 10 אנשים. כבר חודש שהוא מלא בחיילים וטנקים, היום היו פה כל מפקדי הגזרה."

"אנחנו לא מפחדים, אנחנו ממשיכים" הוא מצהיר. "אי אפשר לעזוב את המקום. יש פה עופות שצריך לשמור עליהם. אלה בעלי חיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!