דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

150 אלף תלמידים שפונו זכאים לארוחה חמה; משרד החינוך לא יודע כמה מקבלים אותה

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ אלי דלל בדיון בכנסת: "חלק שהתפנו נמצאים בבתי מלון ומקבלים שם ארוחה. אני רוצה לדעת מה המספר המדויק של מי שזכאי ולא מקבל. ילד שלא אוכל, מבחינתי זה צורך מלחמה"| נציגת השלטון המקומי: "אין גורם אחד רשמי שמעדכן אותנו כמה מפונים אצלנו ובאילו גילאים"

תלמידים בבית ספר, עם תחילת יישום מתווה 'נבדקים ולומדים' (צילום: פלאש 90)
תלמידים בבית ספר (צילום: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

150 אלף תלמידים שפונו מבתיהם וזכאים לארוחה חמה ביום ממערכת החינוך לא מקבלים אותה כעת, ולמשרד החינוך אין מעקב האם הם מקבלים אותה ממקור אחר, כך עלה בוועדת החינוך שעסקה בנושא אתמול (שני).

נציג משרד החינוך אילן שמש אמר כי: "מתוך 450 אלף תלמידים שהיו מקבלים בשגרה ארוחה חמה, כרגע 250 אלף תלמידים זכאים כן מקבלים אותה במערכת החינוך והנתון הזה משתנה כל יום. אנחנו בקשר עם בתי הספר יום יום ורודפים אחרי 150 אלף שלא מקבלים כעת". מדבריו לא ברור מדוע הנתון הוא 150 אלף ולא 200 אלף, ו'דבר' פנה למשרד בנושא. "ברשויות המקומיות יש הנחיות ברורות בנוגע לאילו בתי ספר ניתן להגיע, ולאילו לא. מי שלא קיבל הזנה – זה אסון בעיני. אני מציע שתעשו את זה דרך האוצר".

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש"ס) ביקר את המשרד על המחסור בנתונים ואמר: "אני אנהל את המלחמה מול האוצר, אבל אני צריך ממך את האפשרות להגיע לאותם תלמידים. האוצר אומר שאם יש ביצוע – יש כסף. אני אומר קחו את הכסף ותעבירו אותו לילדים הרעבים. ילד שלא אוכל – מבחינתי זה צורך מלחמה".

ועדת החינוך התקיימה יחד עם הוועדה לזכויות הילד. יו"ר הוועדה ח"כ אלי דלל (הליכוד) טען כי "מתוך 150 אלף שזכאים ולא מקבלים עתה ארוחה חמה, יש חלק שהתפנו עצמאית, או נמצאים בבתי מלון ושם מקבלים ארוחה. אני רוצה לדעת מה המספר המדויק של מי שזכאי ולא מקבל ארוחה".

גם לשלטון המקומי אין נתונים רשמיים. רות דיין הנציגה של השלטון המקומי טענה: "אנחנו אוספים נתונים מעמותות וגורמים שמעדכנים מפה ומשם אבל אין גורם אחד רשמי שמעדכן אותנו כמה מפונים אצלנו ובאילו גילאים".

לטענת רון שביט, נציג משרד הרווחה, משרד הרווחה יכול לטפל בכך: "ברגע שתהיה לנו רשימה מדויקת של שמות הילדים ורשויות מקומיות – נוכל לבנות מודל עבודה".  בתגובה לכך משרד האוצר ביקש ליידע אותו במידה ומשתנה המקור התקציבי.

לפי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוצא לבקשת הוועדה, הזכאות לארוחה חמה הניתנת ל-450 אלף תלמידים בשנה במסגרות שונות של מערכת החינוך: 24,000 תלמידים בתוכנית הצהרונים 'ניצנים', 19,000 תלמידים מקבלים ארוחה מתוקף חוק ארוחה יומית לתלמיד, 23,000 תלמידים בתוכנית הצהרונים מיל"ת ובנוסף 15,000 תלמידים בצהרונים של אשכולות 10-6 שמוכרים ומסובסדים על יד משרד העבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!