דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שועלי כפר עזה יפגשו נבחרת שחקני עבר למשחק ראווה: "באים לנצח, בשביל החברים שאינם"

קיבוץ כפר עזה ספג אבידות קשות ב"שבת השחורה" וכך גם קבוצת הכדורגל של הקיבוץ, אלופת "טורניר שער הנגב" | הקבוצה תתמודד מחר (ה') בקדימה-צורן מול נבחרת הוותיקים של ישראל, באירוע שארגנה עמותת הספורט של מקומות העבודה בת"א | אלון עמר, שחקן הקבוצה: "הכדורגל מצליח לנתק, לרפא אי אפשר"

שועלי כפר עזה חוגגים אליפות. גלי ברמן (שני מימין למעלה) חטוף בעזה. באמצע מימין: עידו שמריז, יונתן שמריז ועידן ברמן - אחיהם חטוף בעזה. נטע אפשטיין (שוער, למטה) נרצח כשזינק על רימון והציל את בת זוגו (צילום ארכיון: באדיבות שועלי כפר עזה)
שועלי כפר עזה חוגגים אליפות. גלי ברמן (שני מימין למעלה) חטוף בעזה. באמצע מימין: עידו שמריז, יונתן שמריז ועידן ברמן - אחיהם חטוף בעזה. נטע אפשטיין (שוער, למטה) נרצח כשזינק על רימון והציל את בת זוגו (צילום ארכיון: באדיבות שועלי כפר עזה)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משחק כדורגל מיוחד יתקיים מחר (חמישי) בין קבוצת שועלי כפר עזה לנבחרת הוותיקים של ישראל. קיבוץ כפר עזה ספג אבידות קשות ב"שבת השחורה" וכך גם קבוצת הכדורגל של הקיבוץ – שועלי כפר עזה, האלופה המכהנת של "טורניר שער הנגב" ואחת מקבוצות הכדורגל החזקות והמעוטרות במועצה האזורית.

תושבי כפר עזה, פונו לקיבוץ שפיים אחרי פלישת מחבלי חמאס לקיבוץ, שם החברים מנסים למצוא מעט הפוגה. את המשחק, שיתקיים בשעה 20:00 במגרש הכדורגל בקדימה-צורן, מארגנת עמותת הספורט במקומות העבודה במרחב תל אביב של ההסתדרות. בנוסף, תתקיים תחרות פנדלים עם פרסים לילדים.

"נרוץ כל עוד נפשנו בנו, בשביל שהחטופים יחזרו ויעלו לשחק איתנו שוב"

"אנחנו באים לפרוק את מה שעל ליבנו, באים לשחק וכמובן רוצים לנצח, לזכר החברים שהיו איתנו ואינם עוד, אומר אלון עמר (23) שחקן שועלי כפר עזה. "רוצים להיות חזקים ולרוץ כל עוד נפשנו בנו, בשביל החטופים שיחזרו. כדי שנוכל לאחד את המשחק איתם ושהם יעלו לשחק איתנו שוב".

"הכדורגל מצליח לנתק, לרפא אי אפשר", מוסיף עמר. "כבר בשבוע הראשון אחרי הטבח שיחקנו כדורגל, הבנו שזה הפורקן שלנו והיכולת להתנתק מהשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. עם הזמן, קבוצות התחילו להגיע והציעו לנו משחקים. לא משנה לנו מול מי משחקים, אנחנו תמיד באים לנצח. מאמין שהמעמד עצמו יהיה מרגש".

קבוצת הכדורגל שועלי כפר עזה, לפני "השבת השחורה" (צילום ארכיון: באדיבות שועלי כפר עזה)
קבוצת הכדורגל שועלי כפר עזה, לפני "השבת השחורה" (צילום ארכיון: באדיבות שועלי כפר עזה)

"ההרכב לצערנו השתנה. יש לנו שני שחקנים אחים תאומים שחטופים, השוער שלנו נרצח אחרי שקפץ על רימון והציל את בת זוגו, חבר שהיה בכיתת כוננות נרצח. אלו אנשים שהיו עוגן בקבוצה", הוא מספר. "אבל יש לנו קבוצה גדולה ותמיד יהיה מי שישחק".

"משחקים כדי לשמוח לכמה שעות, זה מה שצריך כרגע"

יוסי שושני, כדורגלן עבר ומאמן נבחרת הוותיקים: "ישבנו עם התושבים מכפר עזה, שמענו את הסיפורים הקשים שלהם וחשבנו לעשות משהו. החלטנו לעשות משחק ראווה וזה תפס תאוצה מהרגע הראשון. החברה בכפר עזה חיבקו את הרעיון, עמותת הספורט במרחב תל אביב נרתמו תוך מיד לעניין וארגנו את המשחק. המטרה היא לעשות קצת שמח לאנשים, לשכוח לשעתיים מהמצב".

בנבחרת, שהשתתפה במכבייה האחרונה והגיעה עד הגמר, משתתפים בין היתר שחקני עבר בולטים: אמיר שלח, ישראל כהן, מוטי קקון, עופר שטרית, סתיו אלימלך ודוד רביבו". שושני מוסיף: "הכדורגל מאוד שולי במצב היום, אבל אנחנו מנסים לייצר שגרה, לנקות את הראש לכמה שעות וזה מה שצריך כרגע".

נבחרת הוותיקים בכדורגל (צילום: אלבום פרטי)
נבחרת הוותיקים בכדורגל (צילום: אלבום פרטי)

גרשון גלמן, יו"ר עמותת הספורט במקומות העבודה במרחב תל אביב של ההסתדרות: "כפי עשינו בעבר במצבים קשים במדינה, החלטנו להרים את המפעל החשוב הזה כאות סולידריות עם יישובי העוטף, תחת הכותרת 'החזרת השבויים' והעלאת המורל. אנחנו חיים כרגע בעצבות, המטרה היא לפקוח את העיניים ולהחזיר קצת חיוך באמצעות פעולות ספורט, לתת שעה של רוגע ושל חיבוק".

חי גוזלן, מנהל ענף הספורט בעמותה: "אני שמח שאנחנו יכולים דרך הספורט להפיג ואף במעט, את האסון הנוראי שאנו עוברים במדינת ישראל. נמשיך להעלות דרך הספורט את המודעות להחזרת החטופים עכשיו! התחלנו במשחק של נבחרת ישראל מול כפר עזה וממשיכים עם משחק בחמישי הבא מול שער הנגב וב-30 בנובמבר מול שדרות ואחר כך קריית שמונה, נמשיך עוד ועוד למען תושבי הדרום והצפון. עם ישראל חי". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!