דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר החינוך: מוסדות ההשכלה צריכים לאפשר למשרתי מילואים לסיים את שנת הלימודים כראוי

בישיבת ועדת החינוך התייחס השר קיש גם לפתיחת הלימודים שנדחתה לדצמבר: "לנסות לכפות מדיניות אחידה על כל המוסדות זה לא אפקטיבי" | יו"ר התאחדות הסטודנטים: "יש פערים בין הזכויות שהסטודנטים במילואים מקבלים, צריך לדרוש קו מינימום"

שר החינוך יואב קיש (צילום: אורן בן חקון/ פלאש90)
שר החינוך יואב קיש (צילום: אורן בן חקון/ פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך יואב קיש הכריז היום (רביעי) שמוסד שיחליט לפתוח את שנת הלימודים מוקדם מה-24 בדצמבר, כפי שהודיע ועד ראשי האוניברסיטאות, יצטרך ממנו לדאוג לכך שסטודנטים משרתי מילואים יסיימו את שנת הלימודים "כתף אל כתף עם חבריהם שלא משרתים במילואים".

לדברי קיש, שאמר את הדברים בוועדת החינוך שעסקה בהשכלה הגבוהה במלחמה הנוכחית, אין יכולת להחליט כי כלל המוסדות האקדמיים יתחילו את לימודיהם באותו יום. "לנסות לכפות מדיניות אחידה על כל המוסדות יכול לייצר חוסר אפקטיביות מאד משמעותית". קיש הצהיר גם שאם המלחמה תימשך חצי שנה הוא "בעד לתת לסטודנט ציון עובר". הכוונה היא לסטודנט שמשרת במילואים.

עוד התייחס קיש למקרי התמיכה בחמאס שהתגלו באקדמיה. "אזרחי ישראל הערבים הם שותפים לנו במלחמה בטרור הנוראי של חמאס דאעש. לעשות מההסתה כאילו כל המגזר הערבי שם – זה יהיה שקר. ההנחיה שלנו לטפל במקרים החמורים של ההסתה, והמוסדות אכן מטפלים. גם בחברה היהודית יש מקרי קיצון. בגלל כמה קיצונים לא נכתים ציבור שלם".

נציג המועצה להשכלה הגבוהה אמר בוועדה: "המל"ג מחדדת את החשיבות שהיא רואה בהבטחת זכותם של הסטודנטים במילואים להשלמת לימודיהם האקדמיים". הוא הוסיף שעל המוסדות שפתחו את שנת הלימודים תשפ"ד וגם כאלה שעתידים לפתוח אותה בשבועיים הקרובים, לעדכן בנוגע להשלמות ולהתאמות המתוכננות על ידם לכלל הסטודנטים ובפרט לאלה שמשרתים במילואים או שנפגעו ישירות מהאירועים, "כך שיובטח כי תינתן להם האפשרות לסיים את הלימודים ביחד עם יתר הסטודנטים במוסד".

אלחנן פלהיימר יו"ר התאחדות הסטודנטים ביקר את חוסר האחידות בין המוסדות האקדמיים. "יש כאוס בפתיחת שנת הלימודים האקדמית, יש פערים אדירים בין הזכויות שהסטודנטים המילואימניקים מקבלים, וצריך לדרוש קו מינימום אחיד בין הזכויות של הסטודנטים המשרתים גם בפן הכלכלי וגם בפן האקדמי כדי שיהיו להם פתרונות שווים ולא יועמקו הפערים".

"בהיבט הכלכלי, לא ייתכן ששני סטודנטים ממוסדות לימוד שונים יקבלו מענקים לא שווים. בהיבט האקדמי, חלק יקבלו ציונים בינאריים ושיעורים פרטיים, ויש מוסדות שלא מעניקים את הפתרונות האלה. מה שמעמיק עוד את הפערים ביחס לפערים הקיימים בשגרה. אסור שיהיה מצב שסטודנט מרגיש מרוצה ממה שנותנים לו ואחר לא".

ביום שני הכריזה המועצה להשכלה גבוהה על דחיית הלימודים ל24 לדצמבר. דחייה זו כוללת את אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון ואוניברסיטת אריאל. באוניברסיטה הפתוחה ובמכון ויצמן שנת הלימודים תיפתח בפורמט מעט שונה. ועד המכללות הציבוריות הכריז כי שנת הלימודים תתחיל ב-3 בדצמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!