דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

האוצר מתכנן לקצץ בתקציב משרד הבריאות, כולל בשירותים שהחוק מחייב לספק

הצעת שר האוצר לתקציב המלחמה כוללת קיצוץ של 20 מיליון שקלים בשירותי בריאות התלמיד, ושל 30 מיליון שקלים בתקציב הסיוע במימון אשפוז סיעודי לקשישים | במשרד הבריאות מבטיחים שימשיכו לספק שירותים אלה, אבל הממשלה אסרה על המשרדים להוציא כסף מעבר למה שהוקצה להם

בית החולים איכילוב בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
בית החולים איכילוב בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לתקציב המלחמה ל-2023 לא צפויה לכסות את הוצאות מערכת הבריאות על המלחמה, וכרוכה בקיצוצים בשירותים שמשרד הבריאות חייב לספק על פי חוק, מה שיעמיס עוד יותר על תקציב המשרד.

בין הקיצוצים שפורסמו השבוע: קיצוץ של 20 מיליון שקלים בשירותי בריאות לתלמיד, שהם 14% מסך התקציב ל-2023; קיצוץ של 30 מיליון שקלים (1.7%) בתקציב הסיוע במימון אשפוז סיעודי לקשישים; וקיצוץ של 10 מיליון שקלים (1.4%) בתקציב הטיפולים לילדים על הרצף האוטיסטי. משרד הבריאות חייב לספק שירותים אלה לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

במשרד הבריאות אמרו ל'דבר': "המשרד מתנגד לקיצוצים שנעשו, בדגש על הקיצוצים בשירותים שהמשרד מחויב לספק. המשרד ימשיך לספק שירותים אלה, גם במחיר של גירעון תקציבי בעקבות הקיצוץ". במשרד הדגישו שהשירותים לא ייפגעו. עם זאת, עקב האיסור על משרדי ממשלה להוציא כספים מעבר לסכומים שהוקצו להם, לא ברור כיצד המשרד יפעל במקרה של מחסור תקציבי, והאם המשמעות תהיה קיצוץ בפעילות אחרת.

40 מיליון שקלים יקוצצו מתמיכות לרשויות ומתוכניות אסטרטגיות של המשרד, 20 מיליון שקלים מתוכניות לקידום בריאות, 10 מיליון שקלים מתוכנית החדשנות של המשרד, ו-8 מיליון שקלים למניעת תחלואה ביחידות הגריאטריות.

לצד הקיצוצים המתוכננים, ההצעה לתקציב המלחמה כוללת תוספת של 1.02 מיליארד שקלים עבור הוצאות המלחמה. במשרד הבריאות מעריכים שהוצאות בתי החולים וקופות החולים עבור טיפול בפצועים, טיפול במפונים, התמגנות ועיבוי מערכת בריאות הנפש בעקבות המלחמה יעלו "מיליארדי שקלים". מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בדיון בוועדת הכספים: "המשרד נותן מענה מתקציבו לכל הצרכים. החשש שלנו הוא שנמצא את עצמנו ביום שאחרי ללא תקציב. אנחנו מאמינים שתגבו אותנו בנושא זה".

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים: "אם אכן יקוצצו שירותי הבריאות לתלמיד המשמעות היא חמורה ביותר. האוצר מתכוון לקצץ בחיסונים לילדים? להמר על בריאות הילדים? זה כמו לממן חבישה של יד ימין באמצעות קטיעת יד שמאל. משרד הבריאות חייב להתנגד בתוקף לפגיעה עתידית שכזו בבריאות ילדי ישראל. האיגוד לרפואת ילדים יתייצב במפגיע נגד קיצוץ שכזה".

במשרד האוצר אמרו בתגובה: "לא קיימת שום הצעה שתהווה פגיעה בשירותים האמורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!