דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
24.8°תל אביב
  • 22.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 25.1°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.1°אילת
  • 26.3°טבריה
  • 22.2°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

צה״ל תקף מנהרות בהם שהו בכירי חמאס; נמצאה גופת החטופה יהודית וייס בביה״ח שיפא

דובר צה"ל אישר כי הצבא תקף שני מתחמים תת-קרקעיים שבהם היו מפקדים בכירים בחמאס, בהם מח״ט חאן יונס, ראש המערך הרקטי ומקורב ליחיא סנוואר | וייס, תושבת בארי בת 64 ואם לחמישה, נלקחה מביתה לאחר שבעלה שמוליק נרצח | כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-239 נחטפו לרצועת עזה

  • הפצצות של צה״ל ברצועת עזה (צילום: AP Photo/Leo Correa)
    הפצצות של צה״ל ברצועת עזה (צילום: AP Photo/Leo Correa)
  • יהודית וייס, תושבת בארי שגופתה נמצאה בפעילות קרקעית של צה״ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות המשפחה)
    יהודית וייס, תושבת בארי שגופתה נמצאה בפעילות קרקעית של צה״ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות המשפחה)
  • ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב (צילום: חיים צח /לע"מ)
    ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב (צילום: חיים צח /לע"מ)
  • עשן בשמי רצועת עזה לאחר תקיפות צה״ל (צילום: AP Photo/Leo Correa)
    עשן בשמי רצועת עזה לאחר תקיפות צה״ל (צילום: AP Photo/Leo Correa)
  • דובר צה״ל לתקשורת הזרה בסיור לכתבים בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה״ל)
    דובר צה״ל לתקשורת הזרה בסיור לכתבים בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-41 למלחמה: דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי הצבא תקף בימים האחרונים שני מתחמים תת-קרקעיים שבהם שהו מפקדים בכירים בחמאס. במתחם אחד שהו מפקד החטיבה הצפונית אחמד ע'נדור וראש מערך הטילים איימן סיאם. ע'נדור הוא אחת הדמויות הבכירות בזרוע הצבאית של הארגון ולפי דיווחים לא יצר קשר עם בכירי חמאס מאז שבת. במתחם נוסף הסתתרו ראש ממשלת חמאס ברצועה עיסאם אל-דעאליס, ורוחי מושתהא המקורב למנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר. לדברי הגרי, "בחמאס מנסים להסתיר את תוצאות התקיפה אולם ניתן לומר בוודאות כי המתחמים התת-קרקעיים נפגעו באופן קשה מאוד".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

סמוטריץ' על המגעים לשחרור החטופים: "אנחנו לא בכיוון, סינוואר צריך לרדוף אחרינו ולהתחנן לעסקה"

"העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל משא ומתן ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון", צייץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטוויטר. "הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע, ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית. כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל משא ומתן ומדברים רק באש וגופרית, והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה. זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים כולם ולהשיב את הביטחון למדינת ישראל. לא עוצרים עד שמנצחים".

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מספר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור. כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב בירנית וראש הנקרה. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

נתניהו: ״אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו בבית החולים שיפא״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (חמישי) לרשת CBS ואמר על פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: "יש לנו אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו שם, והועברו מהמתחם".

בתה של יהודית וייס: ״בשבילנו זה מאוחר מדי, אבל יש עוד חטופים רבים שצריך להחזיר״

שלושת ילדיה של יהודית וייס ז״ל, שגופתה נמצאה על ידי צה״ל ברצועת עזה לאחר שנחטפה מביתה בבארי, התייחסו בראיון להירצחה של אימם. זמר, בתה של יהודית: ״בחרנו להתראיין ברגעים הקשים האלה, קמנו מ-30 על שמוליק, אבי, והודיעו לנו על מציאת גופתה של אימנו וסבתנו. נלחמנו בכל דרך אפשרית להחזיר אותה, בשבילנו זה מאוחר מדי אבל חשוב לנו לתמוך בכל המשפחות ולקרוא להחזיר את כולם הביתה עכשיו, כדי שבשבילם לא יהיה מאוחר מדי״.

החלה ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב

החלה ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב.

דובר צה״ל: איתרנו פיר מנהרה בשיפא וטנדר שהיה ערוך ליציאה למתקפה על ישראל

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, אמר לפני זמן קצר כי המבצע להבאת גופתה של יהודית וייס ז״ל אותרה על ידי חטיבה 7, באחד הבתים בעיר עזה, כשליד גופתה נמצאו אמצעי הלחימה ששימשו את המחבלים. הגרי הוסיף כי יהודית נרצחה על ידי המחבלים כשהיא ברצועת עזה, ואמר בצער ״לא הספקנו להגיע אליה״. עוד הוסיף כי הכוחות מצאו פיר תת קרקעי בבית החולים שיפא, וכן רכב חמאס שהוכן לטבח ה-7 באוקטובר ולא יצא מהמקום. הגרי סיפר גם כי בבתי החולים רנתיסי ואלקודס נמצאו אמצעי לחימה ומקומות מסתור תת קרקעיים.

צה״ל איתר בעזה את גופתה של יהודית וייס, תושבת בארי שנחטפה מביתה

גופתה של החטופה יהודית וייס ז״ל חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7 ממבנה סמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. במבנה בו נמצאה יהודית ז״ל נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ׳ניקוב וטיל RPG.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום (ה׳), נציגי צה״ל ומשטרה למשפחתה של יהודית וייס ז״ל שנחטפה ביום שבת ה-7.10.23 מביתה בבארי, ע״י ארגון הטרור חמאס, על קביעת מותה.

גלנט: ״פועלים לאפשר לתושבי העוטף לשוב לביתם בתחילת 2024״

שר הביטחון יואב גלנט אמר לפני זמן בהערכת מצב כי "כל מי שלא יכול לחזור לביתו ימשיך ויקבל מעטפת מלאה מהממשלה, בגיבוי ובתמיכה מלאה. חשוב מאוד להדגיש – המחויבות שלנו לתושבי הצפון היא בדיוק כמו המחויבות שלנו לתושבי הדרום. אנחנו מחויבים לכולם באופן מלא". עוד הוסיף: "בקשר לתושבי הדרום, אנחנו פועלים עכשיו על מנת להגיע למצב שבו החל מה-1.1 יוכלו חלק מהישובים לחזור לשגרה בצל המלחמה, במרחב שבין 4 ל-7 ק״מ. אני חושב שלעניין הזה הולכים ומצטברים כל הנתונים הביטחוניים הראויים".

שר החוץ של האיחוד האירופי ביקר בעוטף: ״לשחרר את החטופים ולהביס את חמאס״

"אין ספק ששום דבר לא מצדיק את מה שעשו המחבלים מהחמאס כאן ובמקומות אחרים ב-7 באוקטובר", אמר בביקור בעוטף עזה שר החוץ של האיחוד האירופי, ג׳וזף בורל. "שום דבר לא מצדיק חטיפת נשים, ילדים וקשישים מבתיהם ולקיחתם כבני ערובה לעזה. בשם האיחוד האירופי, אני מבקש את שחרורם המיידי וללא תנאי. האיחוד האירופי גינה את פעולת חמאס בצורה החריפה ביותר, ואנו תומכים באופן חד משמעי בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבינלאומי ולמשפט ההומניטארי הבינלאומי".

בורל הוסיף כי "צריך להביס את חמאס, אבל חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני. דבר אחד הוא חמאס, דבר אחר הוא העם הפלסטיני. דבר אחד הוא להגן על ישראל, ודבר אחר הוא לדאוג לאנשים הנזקקים. זו הסיבה שהאיחוד האירופי, יחד עם התמיכה בזכות להגן על ישראל, מבקש גם סיוע הומניטרי למזון, מים, דלק והגנה". עוד ביקש בורל מהישראלים – "לא להיות אכולי זעם. מה שעושה את ההבדל בין חברה מתורבתת לקבוצת טרור הוא הכבוד לחיי אדם".

תיעוד מהשטח: כך נראתה השתלטות כוחות שיריון והנדסה על מחנה הפליטים שאטי בעזה

בשבוע האחרון לוחמי עוצבת הקומנדו פשטו רגלית בשיתוף כוחות שריון, הנדסה וסיוע אווירי על צפון מחנה שאטי, המקום הצפוף ביותר שצה״ל פעל בו מתחילת הלחימה בעזה. במהלך הפשיטה כוחות מעוצבת הקומנדו הכווינו 54 תקיפות אש מדוייקות מהאוויר, מהים ומהיבשה, במהלכן חוסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס והושמדו תשתיות טרור, מבנים ממולכדים ופירי מנהרות. במקביל, הלוחמים פשטו על בית מלון ממולכד בצפון רצועת עזה, ואיתרו בו מצבורי אמצעי לחימה רבים. אמצעי הלחימה הושמדו לאחר מכן על ידי כוחות צה״ל.

ראש אונר״א: ייתכן ומתקני הסוכנות יפסיקו לפעול בשל מחסור בדלק

ראש סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), פיליפ לזריני, הזהיר במסיבת עיתונאים בז'נבה כי ייתכן שהסוכנות שמסייעת ליותר מ-800 אלף עקורים פלסטינים תצטרך להשעות את פעילותה ברצועת עזה בשל מחסור בדלק. לזריני אמר שהוא מאמין שיש ניסיון מכוון "לחנוק" ו"לשתק" את העבודה ההומניטרית של הארגון ברצועה. כשנשאל אם הוא יכול לפרט מי עומד מאחורי הניסיון "לחנוק" את פעילות אונר"א, ואם מדובר בישראל, השיב לזריני שמדובר ב"מעשה ידי אדם" ולא פירט מעבר לכך: "בשל מחסור בדלק לא נוכל לשלוח את המכליות שלנו ברחבי דרום רצועת עזה שם ממתינים לנו אנשים למשלוחים הומניטריים". לזריני אמר גם שכמה מבתי הספר של אונר"א ברצועה משמשים למטרות צבאיות, ושטנקים ישראליים נמצאים בבתי ספר של הסוכנות.

רב״ט אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, נפל בפיגוע בכביש המנהרות

רב״ט אברהם פטנה, חייל במשטרה הצבאית בן 20 מחיפה, נפל מוקדם יותר בפיגוע ירי שהתרחש במחסום המנהרות. כמו כן, שני לוחמים מגדוד 53, חטיבה 188 נפצעו קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

גלנט: ״יש ממצאים משמעותיים משיפא, השלב הבא בלחימה החל״

שר הביטחון יואב גלנט קיים לפני זמן קצר הערכת מצב באוגדה 36 במהלכה קיבל סקירה על התקדמות הכוחות בשטח בדגש על הפעילות המתבצעת במתחם בית החולים שיפאא'. ״הגעתי היום למפקדת האוגדה שכוחותיה המיוחדים פועלים גם בתוך בית החולים שיפא״, אמר גלנט. ״יש שם ממצאים משמעותיים, הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה מדויקת, סלקטיבית אבל מאוד מאוד נחושה. ביממה האחרונה השלמנו את הכיבוש והטיהור של כל החלק המערבי של העיר עזה, השלב הבא החל – הכוחות פועלים באופן מדויק, באופן נחוש, בצורה החלטית, בתיאום מאוד גבוה בין כוחות האוויר, הים, היבשה, בליווי של מודיעין עוטף וחזק מאוד״.

מפקד חיל האוויר: ״פניה של עזה השתנו, פגענו באלפי מחבלים ועוד נגיע לכולם״

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר: ״פניה של רצועת עזה השתנו. אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע – פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם; חיל האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון ובכל זירה נדרשת. בכל מקום״.

חברות הסלולר בעזה: שירותי התקשורת ברצועה הופסקו בשל היעדר יכולת להפעילם

חברות התקשורת הסלולרית הפועלות בעזה הודיעו היום שכל שירותי התקשורת ברצועה הופסקו משום שמקורות האנרגיה להפעלתם אזלו.

אזעקות בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בקיבוצים נירים, ניר עוז ועין השלושה שבעוטף עזה.

אזעקה בשתולה

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בשתולה שבגבול הצפון.

תיעוד: רקטות נמצאו במיטת ילדים בבית בחאן יונס, מחבלי חמאס הסתירו אמל״ח בעגלת תינוק

מנהל שיפא טוען: כוחות צה״ל לקחו עימם גופות מתוך בית החולים

מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, אמר לערוץ אל-ג'זירה כי כוחות צה"ל עדיין פועלים בשטח בית החולים וטען כי אלו לקחו גופות מהמקום.

כוחות הביטחון עצרו 33 מבוקשים במהלך הלילה בפעילות ביהודה ושומרון

כוחות הביטחון עצרו הלילה 33 מבוקשים, מהם 20 משוייכים לחמאס, בפעילות ביהודה ושומרון. בנוסף, בכפר דאן מופה ביתו של מחבל חמאס עבדאללה מסעד שהיה שותף לביצוע פיגוע בחווארה בחודש אוגוסט, שבו נרצחו שי ואביעד ניגרקר. בזמן הפעילות בוצע ירי לעבר כוחות הביטחון, ונזרקו לעברם בקבוקי תבערה ומטעני חבלה. הכוח הגיב בירי וזוהו פגיעות, חייל אחד נפצע באורח קל מירי ופונה לבית החולים לקבל טיפול רפואי.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות בעוטף

דובר צה"ל ל-BBC: על המחשבים בשיפא נמצאו תמונות של חטופים שנלקחו לעזה

קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-20:30

שלושה טילי נ"ט נורו לעבר משגב עם, ללא נפגעים

אזעקה בנחל עוז

סרן שלמה בן נון ממודיעין, סמ"פ בצנחנים, נפל הלילה בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סרן שלמה בן נון, בן 22, ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

פטור מלא מארנונה למגורים עבור תושבי העוטף והצפון שפונו מבתיהם

שר הפנים משה ארבל, חתם היום על תיקון לתקנות ההסדרים בנוגע לארנונה. התיקון כולל פטור מלא מארנונה למגורים עבור תושבי ישובי העוטף ויישובי הצפון אשר פונו מבתיהם.

הפטור יינתן גם לאזרחים המוגדרים "נעדרים" ו"חטופים" המחזיקים בנכס למגורים.
במסגרת מתן הפטור ובהתאם להסכם מול משרד האוצר ולהחלטת הממשלה, יעביר משרד הפנים לרשויות המקומיות מענק מיוחד למימון הפטור.

התיקון כולל את הארכת תוקף ההנחה הניתנת למגורים ולעסקים הנמצאים בשדרות ועוטף עזה לשנים 2023-2024.

השר ארבל: "משרד הפנים ימשיך לסייע לרשויות המקומיות ולתת להם גמישות ניהולית בימים קשים אלו".

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב השלימו תקיפת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. דובר צה"ל: "בין המטרות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, לפני זמן קצר כוחות צה"ל תקפו מחבל שפעל בשטח לבנון, סמוך למרחב שלומי".

דוד גרוסמן: "הנה מוטלות גופותינו כתב גורי על מלחמה אחרת ואולי זאת אותה מלחמה שנמשכת לאין קץ"

הסופר דוד גרוסמן השתתף היום בישיבה מיוחדת של מועצת התנועה הקיבוצית "זוכרים את כולם, מצפים לשובם", באולם צוותא בתל אביב.

"מחבלים של חמאס שיכורים משנאה ומרוע טבחו במשפחות בתוך ביתן", אמר גרוסמן. "הנה מוטלות גופותינו, שורה ארוכה ארוכה, כתב חיים גורי על מלחמה אחרת, ואולי זו אותה המלחמה מלחמה שנמשכת לאין קץ.

"מאז השבעה באוקטובר אני חושב על האנשים שהצילו חיים. חלפנו על פניהם בשגרה, ברגעים הקטנים של הרחוב. ואז פתאום, ברגע אחד, הם הוזנקו מתוך היום יום המוכר והבנאלי. אחד המבחנים הקשים ביותר שעמד בהם אדם. מבחן חיים מוות.

"אנחנו שואלים איך אפשר לקום אחרי שהיינו בתהומות המחשכים. אחרי שהיינו גם על השליטה וגם בעיר ההריגה. ונשאל גם אילו מן בני אדם נהיה?".

סגירת מעגל: כוחות של השייטת השיגו שליטה על מעגן עזה והפילו אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה

ביממות האחרונות, בלחימה רב זרועית, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 יחד עם לוחמי שייטת 13, השיגו שליטה מבצעית על המעגן המרכזי של עזה בו שלט ארגון הטרור חמאס.

בפשיטה המשולבת של כוחות השייטת, השריון וההנדסה יחד עם חיל האוויר, הושמדו כעשרה פירי מנהרות, והושמדו ארבעה מבנים המהווים תשתיות טרור. הכוחות חיסלו 10 מחבלים וטיהרו את כלל המבנים בשטח המעגן.

בנוסף, הופלה אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה. חלק מלוחמי שייטת 13 שלקחו חלק בהשתלטות על המעגן לחמו גם על המרמרה.

ארגון הטרור חמאס השתמש במעגן כמתקן אימונים של הכוחות הימיים למטרות טרור ולהכוונת וביצוע פיגועים ימיים. תחת כסות של מעגן ימי אזרחי ניצל חמאס את המקום לטובת אימון וביצוע טרור, זאת תוך שימוש בכלי שיט אזרחיים ובכלי השיטור הימי העזתי.

המפכ"ל בזירת הפיגוע: "המחבלים התכוונו לבצע טבח, הם לקחו איתם תמרים לשהייה ממושכת"

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע במחסום המנהרות: "אין ספק שהמחבלים התכוונו לבצע טבח, הם לקחו איתם תמרים לשהייה ממושכת. המחבלים היו חמושים ברובי M16, אקדחים, וכמות תחמושת אדירה – מה שמעיד על כך שהם תכננו פיגוע גדול יותר".

אזעקות בעוטף

בעזה מדווחים על כניסת דחפורי D9 למתחם בית החולים שיפא

מטוסי קרב תוקפים יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

האזעקות בשתולה: בגלל תקיפות צה"ל בלבנון

אזעקות בשתולה בגליל המערבי

ארבעה פצועים מפיגוע הירי פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק

מד"א: לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק פונו בסך הכול ארבעה פצועי ירי – צעיר במצב אנוש, ושלושה נוספים במצב בינוני וקל.

פצוע אנוש בפיגוע ירי במחסום המנהרות בירושלים

פיגוע ירי במחסום המנהרות בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-5 נפגעים, בהם: 1 במצב אנוש והשאר בהכרה. המחבל נוטרל.
ממשטרת ישראל נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח על ירי לעבר מחסום המנהרות בירושלים. כתוצאה מהירי ישנם מספר נפגעים במקום. החשוד בירי נוטרל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום".

גנץ שוחח עם ראש ממשלת קנדה, טרודו: "לישראל יש זכות להגן על עצמה"

השר בני גנץ שוחח אמש עם ראש ממשלת קנדה ג׳סטין טרודו ועידכן אותו בהתפתחות המערכה בעזה.

גנץ הדגיש את המשך השימוש של חמאס בתושבי עזה כמגן אנושי ועל מאמציה של ישראל לשנות את המציאות באזור. גנץ ציין בשיחה את החשיבות בהמשך הפעילות הצבאית לביטחונם של אזרחי ישראל וליציבות האזור, מול אויב שטבח באכזריות בנשים, קשישים וילדים, ושמחזיק תינוקות בשבי תוך שהוא מונע מתושבי רצועת עזה להתפנות לאזורים מוגנים בהם קיימת אספקה של ציוד הומניטרי וטיפול רפואי.

בשיחה ציין ראש ממשלת קנדה, את תמיכתו ארוכת השנים בישראל, ובזכותה להגנה על עצמה וכן על הצורך לפעול להשבת החטופים באופן מיידי.

טרודו הוסיף כי המשך הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה הוא בעל חשיבות לשמירה על אפשרות לעתיד טוב יותר לאזור כולו. לסיום, דנו המנהיגים בעליה המדאיגה באנטישמיות בעולם ובמחויבותם המשותפת להילחם בה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

צה"ל תקף את ביתו של איסמעיל הנייה: "שימש כתשתית טרור"

חטיבת האש 215 באוגדה 162 תקפה הלילה באמצעות מטוסי קרב את ביתו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס ששימש כתשתית טרור ובין היתר כמקום מפגש עבור בכירי הארגון.

במהלך השתלטות על מחנה שאטי, איתרו והשמידו לוחמי סיירת הנח"ל מצבור אמצעי לחימה של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. במצבור אותרו מערכות צלילה, מטענים וכלי נשק.

כמו כן, צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקף מחבלים ואיתר אמצעי לחימה מגוונים, בהם: חגורות נפץ, חביות נפץ, טילי RPG, נ״ט ומסמכים מודיעינים.

דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה: "נציג ראיות נוספות שיוכיחו שחמאס מפעיל מפקדה מתחת לבית החולים שיפא"

דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, אמר הבוקר לרשת CNN: "ישראל תציג ראיות נוספות שיוכיחו שחמאס מפעיל מפקדה מתחת לבית החולים שיפא".

"לא רק ישראל אומרת שחמאס בנה את הביצורים שלו, את רשת הטרור שלו, את הפיקוד והשליטה שלו תחת בית החולים שיפא. זה מאושש באופן עצמאי על ידי הממשל האמריקני, הן מהבית הלבן והן מהפנטגון".

הלוויתו של סרן אסף מסטר, שנהרג הלילה בלחימה בצפון רצועת עזה תיערך היום ב-14:30 בבית העלמין בבחן

סרן כפיר פרנקו מירושלים, שנפל אתמול ברצועה ייטמן היום ב-14:00 בהר הרצל

סרן כפיר פרנקו ז"ל בן למשפחה קטנה – עולים חדשים כמעט ללא משפחה נוספת בארץ, ייטמן היום ב-14:00 בהר הרצל המשפחה מבקשת ממי שיכול להגיע להלוויה.

הרצוג לפייננשל טיימס: "לא נוכל להותיר ואקום בעזה. עלינו להחזיק כוח שיבטיח שזה לא יקרה שוב"

צבע אדום בעוטף

שני קציני צה"ל נפלו הלילה בלחימה בצפון רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בעת הקרבות בצפון רצועת עזה:

סרן אסף מסטר, בן 22, מקיבוץ בחן, מפקד מחלקה בגדוד 601, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן כפיר יצחק פרנקו, בן 22, מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, קצין צה״ל במילואים מגדוד 9217 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ולוחם צה״ל במילואים מחטיבה דרומית נפצע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב העוטף. משפחותיהם עודכנו.

חילופי אש עם חמושים בכפר קופר דן סמוך לג'נין

חיל האוויר תקף עשרות מטרות טרור ברחבי הרצועה

יפן: מכונית התנגשה במחסום ליד שגרירות ישראל, אדם נעצר

ביידן: "המיקום של מפקדת חמאס מתחת לבית חולים – פשע מלחמה"

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל הכניס כתבים זרים לבית החולים שיפא בעזה

דובר צה"ל הכניס כתבים זרים לבית החולים שיפא בעזה.

גורם אמריקאי: חיילי צבא ארה״ב ספגו 57 מתקפות בעיראק וסוריה מתחילת המלחמה בעזה

כוחות ארה"ב בסוריה ובעיראק הותקפו 57 פעמים מאז אמצע אוקטובר, כך לפי דיווח של "פוקס ניוז" שציטטה בכיר בממשל. עוד נאמר כי שלוש מאותן התקפות התרחשו ביום רביעי, כאשר רקטות נורו לעבר אתר התמיכה של המשימה הירוק במזרח סוריה. לדברי הגורם הרשמי, הרקטות לא נחתו בבסיס ולא גרמו לנפגעים.

דיווח בעזה: כוחות צה״ל נכנסו גם הלילה למתחם בית החולים שיפא

לפי דיווחים פלסטיניים כוחות צה"ל נכנסו שוב לבית החולים שיפא בעזה דרך הכניסה הדרומית למתחם. ראש מחלקת הכוויות בבית החולים אמר כי במקום נשמעים קולות ירי ודחפורים של צה"ל מפנים את הדרך, ככל הנראה כדי שהכוחות במקום יוכלו להיכנס עם כלים צבאיים.

צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי גופתה של יהודית וייס, בת 64 מקיבוץ בארי, התגלתה במבנה סמוך לבית החולים שיפא בעזה. הגופה חולצה מעזה על ידי צה"ל. את החילוץ ביצע גדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7. במבנה שבו נמצאה וייס נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ'ניקוב וטיל RPG.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום נציגי צה"ל ומשטרה למשפחתה של וייס, שנחטפה בשבת השחורה מביתה בבארי, חמאס, על קביעת מותה.

שר הביטחון יואב גלנט קיבל סקירה על הנעשה בשטח ברצועת עזה, לאחר הפשיטות שבוצעו על בית החולים שיפא. ״יש שם ממצאים משמעותיים, הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה מדויקת, סלקטיבית אבל מאוד מאוד נחושה״, הוסיף שר הביטחון. ביממה האחרונה השלמנו את הכיבוש והטיהור של כל החלק המערבי של העיר עזה, השלב הבא החל – בתיאום מאוד גבוה בין כוחות האוויר, הים, היבשה, בליווי של מודיעין עוטף וחזק מאוד״.

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, אמר: ״אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע – פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם; חיל האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון ובכל זירה נדרשת. בכל מקום״.

רב״ט אברהם פטנה, חייל במשטרה הצבאית בן 20 מחיפה, נפצע אנושות בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים ומת מפצעיו כעבור מספר שעות בבית החולים שערי צדק. ארבעה פצועים נוספים בדרגות פציעה שונות פונו להדסה עין כרם. ככל הנראה, לפחות שלושה מחבלים נוטרלו בזירה.

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-239 נחטפו לשבי חמאס. 45 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות מתחילת התמרון הקרקעי לרצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!