דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שב"כ

חמאס / הכינו מטענים, גייסו מתאבדים: 20 פעילי חמאס באיו"ש נעצרו

ההתארגנות, שפעלה באזור שכם, תכננה לבצע פיגועי התאבדות בירושלים ובחיפה ופיגועי ירי ביהודה ושומרון. פעילות מודיעינית של השב"כ, צה"ל והמשטרה הביאה למעצרם

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בחודשים האחרונים חשף שירות הביטחון הכללי תשתית רחבה של חמאס באזור הגדה, שתכננה לבצע פיגועי התאבדות בירושלים ובחיפה ופיגועי ירי ביהודה ושומרון. אתמול (חמישי) הותר לפרסום כי ההתארגנות מנתה למעלה מעשרים פעילי חמאס ופעלה באזור העיר שכם. מרבית העצורים ריצו בעבר תקופות מאסר שונות, על רקע מעורבותם בפיגועים ובפעילות טרור כנגד ישראל.

החשודים בהתארגנות הטרור. צילום: תקשורת שב"כ
החשודים בהתארגנות הטרור. צילום: תקשורת שב"כ

במסגרת החקירות בשב"כ מסרו הפעילים כי במהלך החודשים מאי-אוגוסט 2016 הקימו מעבדת חבלה בשכם ובה יוצרו כ-7 ק"ג של חומר נפץ מסוג TATP, ממנו הוכנו מטענים לפיגועי ההתאבדות ולפיגועי תופת בתחנות הסעה. כמו כן רכשו המחבלים נשק מסוג M16 במטרה לבצע פיגועי ירי לעבר אזרחים ישראלים. הפעילים הסגירו בחקירתם מטענים מוכנים להפעלה, חומרי נפץ שייועדו לפיגועי ההתאבדות ורובי M16. עוד הוסגר ציוד נוסף לייצור מטעני השהייה אותם התכוונו להניח בתחנות הסעה.

אמצעי הלחימה שנתפסו. צילום: תקשורת שב"כ
אמצעי הלחימה שנתפסו. צילום: תקשורת שב"כ

לצורך פיגועי ההתאבדות גויסו ארבעה מחבלים מתאבדים,  שאמורים היו לשאת את המטענים על גופם ולבצע את הפיגועים  באזורים הומי אדם בירושלים וחיפה. התשתית נתמכה על ידי רשת רחבה של סייענים בתחומים שונים, אשר סייעו בייצור והסתרת חומרי הנפץ, רכישת והסתרת נשק, העברת כספים למימון הפעילות וכן הסתרת מבוקשים.

גורם בכיר בשב"כ ציין כי "חקירת השב"כ חשפה כי מדובר בתשתית חמאס היררכית ומאורגנת, אשר אילולא סוכלה, הייתה מוציאה לפועל פיגועים קשים. הודות לפעילות מודיעינית ומבצעית מורכבת של שב"כ וצה"ל, התשתית שהייתה במוכנות גבוהה להוצאה לפועל של פיגועי התאבדות רצחניים סוכלה מבעוד מועד. חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את המאמצים הרבים שמשקיע ארגון הטרור חמאס להקים תשתיות באזור יהודה ושומרון מתוך מטרה להוציא לפועל פיגועים כנגד ישראל."

בתחילת החודש פורסם כי נחשפה תשתית נוספת של חמאס, אשר פעלה להוצאת פיגוע ירי וחטיפה לטובת מיקוח. בשב"כ דיווחו כי חברי החוליה שנעצרו תכננו פיגועים במתווים שונים, לרבות פיגועי ירי וחטיפה כמיקוח לשחרור אסירים ואף ביצעו תצפיות על כוחות צה"ל באזור צוריף כהכנה לקראת הפיגועים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!