דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חוזרות למגרש: ליגת העל לנשים בכדורסל יוצאת לדרך באיחור של חודש

הליגה, שנדחתה בחודש בעקבות המלחמה, תשוחק החל מהערב (ב') על טהרת השחקניות הישראליות, שירוויחו דקות משחק משמעותיות בהרבה, לאחר שהזרות עזבו ברובן את הארץ | האלופה אליצור רמלה תפתח מול הפועל פ"ת | כל המשחקים ישוחקו בשעה 19:00

שחקניות אליצור רמלה חוגגות את הזכייה באליפות לעונת 2022/23 (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שחקניות אליצור רמלה חוגגות את הזכייה באליפות לעונת 2022/23 (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת העל לנשים בכדורסל תפתח הערב (שני) את עונת 2023/24. הליגה, שנדחתה בחודש בעקבות המלחמה, תשוחק העונה על טהרת השחקניות הישראליות, שירוויחו דקות משחק משמעותיות, לאחר שהזרות עזבו ברובן את הארץ.

המחזור הראשון יתקיים כולו בשעה 19:00. א.ס רמת השרון תארח את מכבי חיפה (שידור ישיר בספורט 5), האלופה בשנתיים האחרונות אליצור רמלה תפתח את העונה עם משחק חוץ מול הפועל פ"ת. סגנית האלופה מכבי בנות אשדוד תתארח אצל אס"א ירושלים והעולה החדשה עם הסגל הנוצץ הפועל לב ירושלים תפתח את העונה מול הפועל ראשל"צ. אליצור חולון תפגוש את מכבי רמת גן.

ליגת העל לנשים בכדורסל

עונת 2023/24

מקוםקבוצהמשחקיםניצחונותהפסדיםנקודות
1אליצור רמלה1716133
2הפועל לב ירושלים1714331
3מכבי בנות אשדוד1712529
4מכבי עירוני רמת גן1710727
5א.ס. רמת השרון1710727
6הפועל ראשון לציון179826
7בנות פתח תקווה1761123
8מכבי חיפה1751222
9אליצור חולון1731420
10אס"א ירושלים1701717

האלופה אליצור רמלה שמרה על הבסיס החזק של הסגל הישראלי שהביא לה בשנה את האליפות ותהיה באופן טבעי המועמדת הבכירה לתואר נוסף. עדן רוטברג תישאר הקפטנית ותהנה מהניסיון הרב של דניאל רבר, ירדן דנן, צליל וטורי ואופיר לביא. אליהן מצטרפת המתאזרחת של הנבחרת ג'ני סימס שהגיעה לקבוצה אחרי עונה בינונית פלוס בחולון ותשתדל לחזור לכושר המדהים שהציגה לפני שתי עונות בראשל"צ. בנוסף כדי לעבות הסגל צירף המאמן החדש דני גוט צירף את בתו ירדן גוט לקבוצה.

העולה החדשה הפועל לב ירושלים בנתה סגל מרשים תחת המאמנת לימור פלג. הקבוצה צירפה את שחקניות הנבחרת הוותיקות אליסה בארון ואלכס כהן. עוד הגיעה השנה הכוכבת הצעירה נור כיוף והכישרון של נבחרת הנערות הודיה קבדה. השחקניות החדשות הצטרפו לסגל מרשים שכולל גם את רבקה רוס הוותיקה ושיר תירוש בת ה-24 שהייתה בשלוש העונות האחרונות ה-MVP של הליגה הלאומית ואמורה להרשים העונה בליגה הבכירה.

אלכס כהן (מימין) ואליסה בארון, במדי נבחרת ישראל בכדורסל. ישתפו פעולה בעולה החדשה מהבירה (צילום: FIBA.COM)
אלכס כהן (מימין) ואליסה בארון, במדי נבחרת ישראל בכדורסל. ישתפו פעולה בעולה החדשה מהבירה (צילום: FIBA.COM)

הצלע השלישית במירוץ האליפות הצפוי העונה, היא סגנית האלופה מכבי בנות אשדוד. הקבוצה מעיר הנמל עברה קיץ מהפכני למדי אחרי שסיימה את שתי העונות האחרונות עם הפסד במשחק החמישי של סדרת הגמר. המאמנת שירה העליון הובאה מרמלה כדי לנסות להעביר איתה גם את צלחת האליפות, שחקניות מנוסות כמו טל לב ודניאל קארש הצטרפו לקפטנית מאי דיין. את הזרות המרשימות שהיו אמורות לתת את הטון החליפו ישראליות שיקבלו את הבמה לפרוץ קדימה טל יעקב, ליעד אורבך, קרן נחמה ויהלי לוי.

את א.ס רמת השרון אמורות להוביל העונה אופיר קסטן, דור סער, רותם שוסטר והמצטרפת החדשה יערה יצחקי. מכבי חיפה בנתה את הקבוצה סביב תמר זינגר ומאי רווח הצעירות, אליהן הצטרפו כוכבות הליגה הלאומית במדי הפועל מג'דל כרום שדא כנעאן וג'ואן מוחמד. הקבוצה התחזקה גם בשתי שחקניות צעירות מעניינות, התאומות אניה ומאיה ניקוליץ' בנות ה-18 בנותיה של אחת הגדולות הגדולות בתולדות הענף מילה ניקוליץ'.

יערה יצחקי במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
יערה יצחקי במדי נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

הפועל ראשל"צ, אולי הקבוצה עם מחלקת הנערות המרשימה בליגה בשנים האחרונות, בונה פעם נוספת על השחקניות הצעירות שלה. מלכת הסלים הישראלית בעונה החולפת עדן ציפל יצאה לתקופה קצרה להשאלה בליגה הבלגית ותחזור בהמשך. בינתיים מי שייקחו את המשוכות יהיו הילה קארש, הכישרון הצעיר דוריאן דהן סוייץ', עמית טרנר ורומי אלבז שהייתה לישראלית הראשונה שזומנה למחנה היוקרתי "כדורסל ללא גבולות", בו התגלו לא מעט שחקני NBA, כולל דני אבדיה.

את מכבי רמת גן תוביל העונה נופר שלום הבלתי נגמרת, רכזת הנבחרת גילי אייזנר, הסנטרית המתאזרחת דרו אדלמן, הדר חדד והשחקניות הצעירות אליס חתוקאי ושני ברמן. נועה זליבנסקי תוביל את אליצור חולון ביחד עם מאי נשר ואיילה רוט. הפועל פתח תקווה ואס"א ירושלים בעיקר ינסו לשרוד את העונה בליגת העל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!