דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דינה נמקשטנסקי, שחקנית נבחרת הכדורמים: "העברת אליפות אירופה מישראל רק מגבירה את המוטיבציה שלנו"

בעקבות המלחמה בישראל, הודיע איגוד הכדורמים האירופאי שאליפות אירופה שתוכננה להתקיים בחודש ינואר במכון וינגייט, תפוצל בין בהולנד וקרואטיה | נמקשטנסקי, שמשחקת בבריז אצ׳יראלה האיטלקית, אומרת בראיון ל'דבר': "זה הזמן שלנו להביא הישגים למדינה"

דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים.  "מחובתנו כספורטאים לייצג את ישראל בימים אלו" (צילום: Marco Bella)
דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים. "מחובתנו כספורטאים לייצג את ישראל בימים אלו" (צילום: Marco Bella)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בחודש ינואר הייתה אמורה להתקיים בפעם הראשונה בישראל אליפות אירופה בכדורמים לנשים ולגברים. בעקבות המלחמה בישראל הודיע איגוד הכדורמים האירופאי בתחילת החודש על ביטול התחרות, אך ביום שישי האחרון עדכן האיגוד שהאליפות תתקיים אך תפוצל – אליפות אירופה לנשים תתקיים בהולנד בתאריכים 5-13 בינואר וטורניר הגברים בקרואטיה בתאריכים 4-16 בינואר.

"אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים שאליפות אירופה תתקיים ונוכל להשתתף בה", אומרת ל'דבר' שחקנית נבחרת ישראל, דינה נמקשטנסקי. "הפעם, בעקבות המלחמה ובעקבות זה שטורניר לא יתקיים בסוף בארץ, המוטיבציה שלנו עוד יותר גדולה".

ישראל תנסה להשיג בפעם השנייה את הכרטיס לאליפות העולם בקטאר ובמהלכה יחולקו הכרטיסים האחרונים לאולימפיאדת פריז 2024. "אליפות אירופה זה בדיוק המקום שלנו להוכיח לכולם שהמקום שלנו באליפות העולם", אומרת נמקשטנסקי. "אנחנו רוצות להראות למדינה שלנו כמה אנחנו רוצות להגיע לשיאים והישגים גדולים, למרות ואם כל מה שקורה בארץ. כמובן שהמטרה היא להשיג בסופו של דבר את הכרטיס האולימפי".

איך קיבלת את הבשורה שהתחרות לא תהיה בארץ?
"זה היה מאוד מתסכל. רויטל (גלוסקא כהן) והאיגוד עבדו מאוד קשה, כדי להביא את האליפות לישראל. פתאום בבת אחת הכל התבטל. אבל אני מאמינה שבעתיד אנחנו עוד נארח את אליפות אירופה בישראל".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

שחקנית השדה הייתה בורג מרכזי בנבחרת ישראל שסיימה השנה במקום ה-10 אליפות העולם ביפן. נמקשטנסקי היא חלק מהדור הצעיר והמוכשר שגדל בשנים האחרונות בענף הכדורמים והקיץ לראשונה בקריירה שלה יצאה לשחק בחו"ל, במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית החזקה.

איטליה נחשבת לאימפריה בענף הכדורמים העולמי. נבחרת הנשים זכתה בעברה 5 פעמים באליפות אירופה, פעמיים באליפות העולם ופעם אחת במדליית הזהב האולימפית באתונה 2004. באליפויות העולם ואירופה האחרונות סיימה הנבחרת האיטלקית בשניהן במקום ה-3.

בעונה שעברה סיימה בריז במקום ה-9 מתוך 10 קבוצות הליגה, כאשר במדיה שיחקה נועה ססובר הישראלית. את העונה פתחה בריז בצורה מצוינת ונמצאת כרגע במקום ה-6 ומכוונת גבוהה יותר "זאת קבוצה שעלתה לפני כמה שנים לליגה הראשונה וכל שנה יש התקדמות", אומרת נמקשטנסקי. "המטרה שלנו היא להגיע למקום חמישי, שזה אמצע הטבלה".

דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים. "הקבוצה כל הזמן בהתקדמות" (צילום: Marco Bella)
דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים. "הקבוצה כל הזמן בהתקדמות" (צילום: Marco Bella)

העונה התחזקה בריז בנמקשטנסקי ושחקנית נוספת מרוסיה, שיחד עם התלכיד האיטלקי משתפרת ממשחק למשחק. "אני מרגישה שאנחנו באמת משקיעות, מתקדמות ומאוד רוצות להצליח העונה. אני חושבת שבכל משחק רואים את ההתקדמות. באיך שאנחנו רואות אחת את השנייה, עובדות אחת בשביל השנייה. גם הקבוצות האחרות רואות את ההתקדמות שלנו השנה. סיימנו בתוצאות צמודות עם הקבוצות הטובות באיטליה".

"הקבוצה מקסימה ובתקופת המלחמה הבנתי עד כמה"

במהלך החודש האחרון זוכה נמקשטנסקי לתמיכה רחבה מהצוות המקצועי וחברותי לקבוצה בעקבות המלחמה בארץ. "קצת מוזר להיות רחוקה מהבית בסיטואציה כזאת", היא אומרת. "מאוד מדאיג, לפתוח כל פעם את הטלפון בלחץ. הקבוצה מקסימה ובתקופת המלחמה הבנתי עד כמה".

"בתקופה הזאת הם מאוד תומכים בי ומאוד עוזרים. הבנות בקבוצה כל הזמן שואלות מה איתי? הן יודעות לעזור ולשמוע ואני מספרת להן גם על המלחמה וגם על המצב וזה באמת מדהים לקבל יחס כזה. בטח ביחס לכל גל האנטישמיות והשנאה כלפי ישראל כיום בעולם".

דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים, עולה לאימון עם חולצת נבחרת ישראל (צילום: Marco Bella)
דינה נמקשטנסקי במדי בריז אצ׳יראלה מהליגה האיטלקית בכדורמים, עולה לאימון עם חולצת נבחרת ישראל (צילום: Marco Bella)

מאז פרוץ המלחמה עולה נמקשטנסקי למשחקי הקבוצה עם הצמיד הצהוב למען החטופים. באחד המשחקים עלתה לאימון עם חולצת נבחרת ישראל כהזדהות למצב בישראל "הקבוצה ממש זרמה איתי ואמרה יאללה תעלי עם זה. היה לי חשוב להראות שגם אם אני באיטליה, ספורטאים ישראלים יכולים לעשות את המאמץ ולהתבטא בנושא. אני חושבת שזה מחובתנו כספורטאים המשחקים בחו"ל, לדבר ולייצג את המדינה בימים אלו".

כמו ספורטאים רבים בתקופה זאת, גם שחקנית נבחרת ישראל לוקחת חלק משמעותי במאמץ ההסברה הישראלי ברחבי העולם. "עצם העובדה שאני עולה כל פעם עם הצמיד הצהוב של החטופים, כל פעם אחרי זה אנשים שואלים אותי מה זה אומר? מה זה מסמן? ואני מסבירה להם. זה דבר שאנשים מבינים. בעיקר אני מרגישה שלהרבה אנשים באיטליה אין באמת דעה בנושא. הם לא בחרו צד. השיחות איתם עוזרות לפתוח להם את העיניים".

"ברגע שניסיתי התאהבתי בענף"

נמקשטנסקי בת ה-20 הגיעה לבריכה בקריית טבעון בעקבות אביה שהיה שחיין ונשארה בשביל הכדורמים. "הייתי אסמטית והוא שלח אותי לשחייה, זה נורא שיעמם אותי אבל אז הגיע מאמן כדורמים ופתח קבוצת בנות. הוא ניסע לשכנע אותי להצטרף. אמרתי לו שאבוא לאימון ניסיון. הגעתי בעיקר כי רציתי לפרוש מהשחייה, אבל ברגע שניסיתי התאהבתי בענף".

המעבר לאחת הליגות הטובות באירופה דורש ממנה להמשיך להשתפר ולהתפתח כשחקנית ברמות הגבוהות ביותר "הרמה מאוד גבוהה, את לא רגילה לזה בארץ. בהתחלה הייתי קצת בהלם שיש כל כך הרבה מועדונים ושחקניות מקומיות ברמה הזאת. ברגע שאת מבינה את זה, את נותנת פייט".

מה השתפר אצלך כשחקנית מאז המעבר לאיטליה?
"השתפרתי בהבנת המשחק. בישראל יש מעט שחקניות, אז את לומדת לקרוא כל שחקנית. אני מכירה את שאר המועדונים ואני מכירה איך כל שחקנית משחקת. באיטליה את בכל משחק מחדש לא יודעת מה מצפה לך. זה דורש ממך ללמוד לקרוא את השחקניות שאיתך וגם את השחקניות שאת משחקת מולן. זה פותח לך את ראיית המשחק. אני ממש מרגישה שאני משתפרת ולומדת בכל משחק".

מה המטרות שלך להמשך העונה?
"באופן אישי המטרה שלי היא להשתפר ולהתפתח וקצת לפתוח את עצמי לדברים חדשים ליכולות משחק חדשות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!