דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות החטופים ביציאה מהפגישה עם הקבינט: "הבנו ששחרור יקירינו לא בעדיפות עליונה"

ראש הממשלה נתניהו בתום הפגישה:  "לא נרפה מהמשימה להשבת החטופים וזאת האחריות שלי" | למרות פרסומים ברשתות זרות, בישראל עדיין מכחישים שישנה עסקה | זהר אביגדורי, ששבעה מבני משפחתו חטופים: "תמונת ניצחון עם חטופים מתים זה לא משהו שמדינת ישראל תסבול"

נציגי משפחות החטופים בכניסה לקריה (צילום: דורון הבסי)
נציגי משפחות החטופים בכניסה לקריה (צילום: דורון הבסי)
יהל פרג'

הסתיימה פגישת נציגי משפחות החטופים הערב (שני) עם חברי קבינט המלחמה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. הפגישה התעכבה בשעה לאחר שלא כל המשפחות הורשו להיכנס ולבסוף נכנסו. ביציאה מהפגישה אמרו נציגי המשפחות: "הבנו ששחרור יקירינו לא בעדיפות עליונה".

"השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה – ואני מחויב לה, לא נרפה מהמשימה להשבתם וזאת האחריות שלי ושל קבינט המלחמה.", אמר ראש הממשלה נתניהו בתום הפגישה, "הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון. אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי – מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות – כל הזמן".

זהר אביגדורי, ששבעה מבני משפחתו חטופים, ביניהם גיסתו ואחייניתו: "רצינו לדעת האם יתקבלו החלטות מבצעיות שיתעדפו את שחרור החטופים. לפי מה ששמענו זה לא המצב. אין מילים שיביעו את המצוקה שלנו. אין מה להגיד על קבינט מלחמה שאזרחיו לא בראש סדר העדיפויות. תמונת ניצחון עם חטופים מתים זה לא משהו שמדינת ישראל תסבול. יש 100 חברי כנסת שחתמו על הצהרה לשחרר את כל החטופים, תעמדו במילה שלכם".

דיצה, אמו של אבינדב שנחטף מהמסיבה ברעים ביחד עם בת זוגתו נועה ארגמני אמרה בתום הפגישה: "מי שמסכים לעסקה חלקית עכשיו הורג את הבן שלי, מי שייאר וזה לפחות 200 חטופים לא ייראה אור יום. לא תהיה פעימה שנייה. החמאס יקבל את כל מה שהוא רוצה בפעימה הראשונה ולא יהיו לנו יותר קלפי מיקוח. הדרך היחידה שלה היא להמשיך ללחוץ על החמאס צבאית, כלכלית עולמית עד שלא תהיה לו ברירה להחזיר את כולם בבת אחת".

משפחות החטופים ומאות בני אדם נוספים קיימו מוקדם יותר הפגנה מול משרדי קרן האו"ם לילדים יוניצ"ף בתל אביב: "ילדים נחטפו ממיטותיהם, בזמן שצפו ברצח הוריהם – איפה האו"ם? מי ששותק בעת הזו, שותף לפשעי חמאס. אל תעמדו מנגד, קראו לשחרורם המיידי וספקו להם טיפול רפואי מציל חיים עכשיו".

הדס קלדרון, אמא של ארז (12) וסער קלדרון (16) החטופים בעזה, אמרה: "אנחנו מציינים היום את יום הזכויות לילדים ואני שואלת איפה הזכויות של הילדים שלי?. ילדים נחטפו באכזריות והעולם שותק. יוניצ"ף – שכחתם את תפקידכם. אני נקרעת מדאגה וחרדה אמיתית. מי דואג שקר להם או שהם רעבים או מפוחדים?. אני מתגעגעת לריח שלהם לחיבוק ולצחוק שלהם. הילדים שלי היו אמורים לשחק, להניף עפיפונים ולאכול שוקולד אבל כעת הם זרוקים בעזה בין הפצצות וגשמים, מבלי לראות אור יום ותקווה. לכל ילד יש חלום ול-38 ילדים חטופים בעזה יש חלום אחד: לחזור הביתה עכשיו".

יוני אשר, שאשתו דורון ובנותיו רז (5) ואביב (3) חטופות בעזה הוסיף: אשתי וילדותיי נחטפו באכזריות מבית סבתן, אחרי שראו זוועות בדרך לעזה. זה מה שילדות קטנות צריכות לראות? אם אני יכול לחוש צער ודאגה עבור כל ילד בעולם, איך יתכן שארגון בינלאומי כמו יוניצ"ף לא יכול לומר אותו דבר. אתם לא יכול להגדיר את עצמכם ארגון השומר על זכויות ילדים, אם אתם לא יכולים לדאוג לילדים משני צידי הגדר. אני דורש לראות עוד הלילה הצהרה שלכם על כך שהילדים שלנו חטופים בעזה. הילדות שלי רואות אותי כגיבור על, יוניצ"ף – עליכם להיות גיבורי העל של כל ילדי העולם ועליכם לדרוש לשחרר את כל הילדים עכשיו".

הפגנה מחוץ למשרדי קרן האו"ם לילדים בתל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
הפגנה מחוץ למשרדי קרן האו"ם לילדים בתל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

בכינוס של יו"ר הכנסת עם המשפחות, ביקשנו משפחות החטופים מחברי הכנסת לחתום על התחייבות: "לא ננוח עד אשר ישובו כל החטופים". חתמו מעל 100 חכים מכל סיעות הבית. שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הסבירה מדוע לא תחתום על המכתב: "משפחות יקרות. שחרור יקיריכן חשוב לי מאד! ודווקא משום כך לא חתמתי ולא אחתום על המשפט המסוכן הזה. את המשפט הזה ימסגרו ב"מטה" של רונן צור באופן מסוכן, קודם כל מסוכן עבורכן. הנה המיסגור: בראש סדר העדיפויות = בכל מחיר. זה נזק טקטי מיידי מול סינוואר".

הוועדה לביטחון לאומי קיימה הבוקר דיון בנושא הצעת חוק העונשין (תיקון – עונש מוות למחבלים), בניגוד לבקשת משפחות החטופים. נציגי המשפחות שביקשו לדבר, טענו כי קיומו כעת לא נכון: "הדיון כעת מסכן את חיי יקירינו מעבר לסיכון הקיים ממילא, וזאת מבלי שהדבר מקדם תכלית ציבורית כלשהי".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנחטפה לעזה, אמר בוועדה: "התחננתי שתעצרו את הדיון, שלא תעשו שום הון על חשבוננו. את הדיונים שצריך לעשות אפשר לעשות גם ביום שאחרי. אתם יודעים שאנשי מקצוע אומרים לכם שזה לא הזמן. אתם יודעים שהחוק הזה לא יעבור עכשיו. בבקשה אל תגידו לנו שאנחנו מייצגים את האנשים שרצחו את המשפחות שלנו. אני כאן בשם כרמל, מבקש שתבחרו בחיים".

משפחות החטופים בישיבת הוועדה לביטחון לאומי בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
משפחות החטופים בישיבת הוועדה לביטחון לאומי בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בדיון: "החמאס לא חיכה לחוק עונש מוות למחבלים. הם הלכו לרצוח ולהתעלל ולפגוע לאנוס בלי חוק עונש מוות למחבלים. התפיסה שלי היא הפוכה. אני חושב שדווקא התמרון שאנחנו עושים כרגע מקדם את האפשרות של החזרה של היקרים שלכם, ואני חושב שלהעביר חוק עונש מוות למחבלים נכון".

במהלך הדיון, חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) צעק על משפחות החטופים: "קברתי חברים, אין לכם מנדט על הכאב. חבר שלי חטוף גם בעזה. אתם רוצים להגיע לדיון אפקטיבי? תדברו. הערבים הרגו אותנו כשאתם עשיתם קונצרטים של שלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!