דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

משרד השיכון מאיים לפנות אם שבתה חטופה בעזה: "להוציא אותה מהבית? מדינה אטומה"

אילנה אטיאס, דיירת בדיור ציבורי בקרית גת, נמצאת בסכנת פינוי מביתה | בתה, עמית בוסקילה, נחטפה על ידי מחבלי החמאס מהמסיבה ברעים | שמעון, אחיה של אילנה: "כמה אפשר? אנחנו דורשים לבטל את ההליך המשפטי"

אילנה אטיאס (מימן) וביתה עמית בוסקילה, שנחטפה  לעזה מהמסיבה ברעים (צילום: אלבום פרטי)
אילנה אטיאס (מימן) וביתה עמית בוסקילה, שנחטפה לעזה מהמסיבה ברעים (צילום: אלבום פרטי)
דוד טברסקי

אילנה אטיאס, דיירת בדיור ציבורי בקרית גת, נמצאת בסכנת פינוי מהבית בו גרה בשנים האחרונות. לדברי אחיה שמעון, חברת עמידר, המופעלת על ידי משרד הבינוי והשיכון, אינה מכירה בה כבת ממשיכה לשני הורים דיירי עמידר ולא אפשרה לה למצות את מלוא הזכויות שלה מולם, טרם החלה לנסות לפנותה מהבית. בחודש הבא אמור להתקיים דיון נוסף במעמדה, אך הוא צפוי להתרחש על רקע הטרגדיה שפקדה אותה – בתה עמית נחטפה לעזה על ידי החמאס מהמסיבה ברעים.

"עמידר מתעקשת להיצמד לחוק היבש", אומר שמעון ל'דבר'. "גם הבת חטופה, גם רוצים להוציא אותה מהבית? כמה אפשר? אנחנו דורשים לבטל את ההליך המשפטי, ולאפשר לנו לרשום אותה כבת ממשיכה הזכאית על הדירה".

הוריהם של שמעון ואילנה, יוסף ואסתר אטיאס, עלו לארץ בשנות ה-50 וקיבלו שתי דירות עמידר, להם ולתשעת ילדיהם שגרו איתם בקרית גת. בשנות ה-80 ההורים החליפו את שתי הדירות בשתי דירות חדשות ולפני כמעט שלושים שנה, אילנה חזרה לגור איתם ביחד בדירה, לאחר שהתגרשה ועמית גדלה בה יחד עם אחיה הגדול.

"ב-2010 מצבם הבריאותי של הוריי החמיר ופנינו לעמידר כדי שיחליפו את אחת הדירות לבית לקרקע או בית עם מעלית", מספר שמעון. "במקביל ההורים ניסו לרכוש את הדירות אבל עמידר הציבו בפניהם תנאי שרק דירה אחת אפשר יהיה לרכוש בהנחה ואת השנייה יצטרכו להחזיר. סירבנו כי כי באחד הבתים גרה אילנה והילדים".

מימן: יוסף ואסתר אטיאס, עם עמית בוסקילה (צילום: אלבום פרטי)
מימן: יוסף ואסתר אטיאס, עם עמית בוסקילה (צילום: אלבום פרטי)

עם ההתדרדרות במצב הבריאותי של הוריו, שמעון פנה שוב לעמידר בדרישה להחליף בית. "אמרנו בסוף שנוותר על שתי דירות בשביל שלהורים תהיה לפחות דירה אחת שתתאים לצרכים הרפואיים שלהם. כשהצלחנו לקבל אישור למימון דירה, אבא נפל במדרגות ונפטר", מספר שמעון. "שנים רדפנו אחרי עמידר כי פחדנו שזה בדיוק מה שיקרה".

בשנת 2018 אילנה ואמה אסתר עברו לדירה חדשה; אסתר נפטרה ב-2021 וכעבור חודש התקשרו אל שמעון מעמידר וביקשו להחזיר את הדירה. "האמא רק נפטרה, הייתי בהלם. שאלתי איפה תגור אחותי? איך יש לכם חוצפה לבקש את זה?"

מאז שמעון מנסה להסדיר את מעמדה של אחותו בדירה כדי שתיחשב בת ממשיכה ולדבריו כל המסמכים הנדרשים לכך הוגשו למשרדים שלהם, ובכל זאת לפני פחות משנה עמידר פתחה בהליכים משפטיים נגד אילנה בטענה שהיא פולשת לדירה. כיום, למרות שבתה חטופה בעזה מאז שבת השבעה לאוקטובר – ההליכים המשפטיים אמורים להימשך. "אחותי חולה ומקבלת דמי ביטוח לאומי, גרה כל חייה עם הוריי בדירה שהם שילמו עליה כסף – איזו מדינה אטומה יש לנו".

"משפחה של חטופה שאומרים לה עכשיו תפנו את הדירה זה מצב בלתי אפשרי", אמר הבוקר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בעקבות העלאת הנושא על ידי ח"כ מיכאל ביטון בדיון ועדת הכספים שדן, בין היתר, במצב דיירי הדיור הציבורי. גפני ביקש מנציגת משרד השיכון והאוצר לבחון אם יש דרך לעכב את ההליך ואם לא – הבטיח שיקדם מהלך ממשלתי.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יו"ר ועדת הכספים משה גפני (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

"כבר ב-19 באוקטובר פניתי לשר השיכון בבקשה לעצור את כל ההליכים המשפטיים והפינויים מול דיירי הדיור הציבורי, בדיוק כדי להימנע ממצבים כאלה, שמשפחות שנפגעו ישירות מהמלחמה, שיקיריהן נחטפו או נרצחו, נאלצות להתמודד עם מעמסה נוספת ועוד בהליך שמנוהל על ידי המדינה", אומר ל'דבר' ח"כ מיכאל ביטון. הוא יזם דיון דחוף בנושא אתמול, אבל משרדי האוצר והשיכון לא שלחו אליו נציגים. "זהו ביזיון הכנסת ועוול חברתי".

עמית, שחגגה בימים האחרונים את יום הולדתה ה-28, נחטפה לעזה על ידי מחבלי החמאס "בשבת השחורה" של ה-7 באוקטובר מפסטיבל 'נובה' ליד קיבוץ רעים. פעם אחרונה שמע ממנה דודה שמעון, אליו התקשרה סביב השעה 07:40 וסיפרה שהיא מתחבאת ויש ירי ברקע. מאוחר יותר היא אמרה שנפגעה והשיחה נותקה. לאחר שבועיים קיבלה המשפחה הודעה שעמית ככל הנראה נחטפה.

"עמית ילדה טובה, אנרגטית ומלאת שמחת חיים", מספר שמעון, "תמיד מפזרת חום ואהבה ומקרינה אור לכל מקום שהיא נכנסת אליו. בתקופה האחרונה הייתה בפריצת הדרך בעסק החדש שהקימה בתחום הסטיילינג והיא מלבישה את האומנים המובילים בארץ. היא תמיד שואפת להיות לוחמת כמו אמא שלה, שאליה היא מחוברת מאוד – שנלחמה בגידול ילדיה. החלום שלה הוא להביא לה גאווה בהישגים שלה".

משרד השיכון: "במסגרת ההנחיות שהעביר המשרד לחברות הניהול של הדיור הציבורי כבר בשבוע הראשון של המלחמה, הן הונחו שלא לממש צווי פינוי עד להודעה חדשה בנושא.

"אלא שבמקרה המדובר כבר החל ההליך המשפטי עוד קודם לפתיחת המלחמה. למרות זאת, נוכח הנסיבות הטרגיות של המקרה, בכוונת משרד הבינוי והשיכון לפנות לבית המשפט, לאחר תיאום עם בא כוחה של המשפחה בבקשה להשהיית ההליכים.

"ההחלטה בנושא מסורה לבית המשפט. לבנו עם המשפחה, ונציג המשרד ייצור עמה קשר לסייע בהגשה מחודשת לבקשה שהוגשה על ידי האם".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!